Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor onze nieuwe dagelijkse rubriek ‘Net op de wereld’ zijn wij op zoek naar foto’s van pasgeboren baby’s. Wil je de geboorte van jouw (klein)kind vieren met een bericht in de krant? Mail dan een foto naar [email protected].

Vergeet niet de naam en geboortedatum van de baby, de namen van de ouders en eventuele broertjes of zusjes te vermelden.
Waarom? Wie heeft er in godsnaam iets aan onbekende pasgeborenen te zien? Ook geeft dit mij privacy-rillingen.

Voor onze nieuwe rubriek ‘compleet van de wereld’ willen wij graag uw heroïneverslaafde zien!
Wil je het verdwijnen van jouw huisraad voor €15 vieren met een bericht in de krant? Mail ons een foto van jouw (klein)verslaafde.
[email protected]

Voor onze nieuwe rubriek ‘compleet van de wereld’ willen wij graag uw heroïneverslaafde zien!
Wil je het verdwijnen van jouw huisraad voor €15 vieren met een bericht in de krant? Mail ons een foto van jouw (klein)verslaafde.
[email protected]
Dag HLN redactie,

Hier kan je onze Pieter-Jan zien zitten, compleet van de wereld. Hij blijft altijd onze kleine sloeber.

P.S. Zijn blauwe t-shirt was ons nieuwjaarscadeau van vorig jaar.

P.P.S. We hebben de zweet- en kotsvlekken op zijn t-shirt door een professional laten retoucheren, zodat de foto op onze kast kan staan.

P.P.P.S. Die kast is ondertussen verkocht voor € 10 en een blikje Cara Pils.

P.P.P.P.S. De Cara Pils was 2 jaar over zijn houdbaarheidsdatum.

10156651-569fe6315f9b58eba4add720.jpg

Laatst bewerkt:
Waarom? Wie heeft er in godsnaam iets aan onbekende pasgeborenen te zien? Ook geeft dit mij privacy-rillingen.
Dat is toch niets nieuw? En mensen zijn daar trots op/vinden dat plezant om dan een krant te hebben waar hunne kleinen in stond.

In het gemeentelijk infoblad staan alle geboortes (en sterftes en huwelijken) ook. Vroeger zelfs met adres nog bij (dat hebben ze gelukkig aangepast). Nog een overblijfsel van een kleinere wereld hé

Batterij van mijn gsm begint het stilaan te begeven. Toegegeven, ik gebruik ‘m de laatste welen een pak meer wegens thuis zitten. Maar ik moet ‘m nu vaak 3 x per dag opladen. Ik kan geen nieuwe batterij laten steken want ik heb een barstje in de hoek van mijn scherm en dan moeten ze dat vervangen. En ik wil nu geen 200€ geven aan een telefoon van 6 jaar oud.

Maar ik wil ook geen nieuwe kopen omdat Apple het vertikt opnieuw een vingerafdrukscanner in te bouwen. En vongens geruchten zou die pas in het model van 2023 eventueel een terugkeer maken.

Containerparktroubles part 751:

'Meneer, asbest moet tegenwoordig verpakt worden in stevige doorzichtige plastic en goed dichtgemaakt'

Den deze dus terug naar huis met die vuiligheid in de remorque.

Dus kan je nu eerst nog ergens van die dikke plastic gaan halen en dan thuis zitten prutsen en dat spul verpakken. Is ook voor golfplaten en dergelijke blijkbaar :wtf:.

Ik vraag me af waarom ge zelf nog geen ambtenaar zijt geworden.

Wie mij een beetje kent, die weet dat ik nergens hardere kritiek op uit dan op de zaken waar ik zelf ervaring mee heb. Dat is ethisch correcter. Daarvan weet ik zeker dat mijn ervaringen een grondslag hebben.

- Ik ben afkomstig van een enorm boerengat, opgegroeid in een woning die enorm gedecentraliseerd is. Ik weet dus perfect hoe het is om daar te wonen, ik heb daar de gevolgen van gezien en de excessen gezien, ... Dus ik uit snoeiharde kritiek op onze schandalige en desastreuze ruimtelijke ordening.
- Ik heb lang gewerkt zonder bedrijfswagen en ik werk nu al een tijdje met een bedrijfswagen. Ik weet dus perfect hoe het is zonder en perfect hoe het is mét. Ik ervaar aan den lijve de gevolgen en de excessen. Dus ik uit snoeiharde kritiek op ons schandalig en desastreus bedrijfswagenbeleid.
- Ik loop daar niet graag mee te koop maar ik ben in een ver verleden nog ambtenaar geweest. Zelfs met bitter weinig te werken was men toch tevreden over mij. Men had mij een statutair postje op maat gemaakt waarvoor ik mocht "solliciteren". Wonder boven wonder ( :sarcastic: ) werd ik weerhouden. Men had mij gepromoveerd tot een statutaire functie. Joepie, win for life. Maar ik kon de geldverspilling niet langer aanzien. Het profitariaat. Ons overheidsapparaat draait op ongeveer 50% goede krachten (weliswaar wat regelnichten maar goed qua inborst en goed werk afleveren), de andere helft zijn profiteurs die er continu de kantjes aflopen of mensen die nergens anders zouden kunnen werken zonder na een jaar ontslaan te worden. Een soort opvangtehuis voor wie niet geschikt is om in de privé te werken.
Nadat ik een 50'er iets wou vragen en merkte dat hij niet reageerde omdat hij aan het slapen was achter zijn bureau, was de maat vol en heb ik besloten om mijn ontslag in te dienen. Zo wil ik niet worden. Want ik ben ervan overtuigd dat je ook deels gevormd wordt door de omgeving waarin je werkt. Als statutair mijn ontslag ingediend, dat hadden ze precies nog niet vaak gezien. :lol:

Ik denk dat de brave belastingbetaler niet wil weten hoeveel er geprofiteerd zal geweest zijn in de afgelopen Corona-periode met ambtenaren die "thuiswerken" nu hun laatste restje controle, de sociale controle, verdwenen is. Als ik nu zie dat ambtenaren ook na Corona nog volop mogen "thuiswerken" zonder iets van bijkomende controle daar tegenover te zetten, dan wéét ik gewoon dat het profitariaat bij die 50% nog een extra dimensie krijgt. Uit eerste hand weet ik dat er ambtenaren zijn die tijdens het thuiswerken op sommige dagen zelfs hun laptop niet opendoen (!). Het gaat dan over diensten die nu klagen dat ze onderbemand zijn en daardoor het PFOS-schandaal niet konden controleren. Zij krijgen nu extra personeel. In plaats van hun bestaande mankrachten efficiënter in te zetten, smijten ze er gewoon extra budget en personeel tegen.

Uiteraard is het populairder om kritiek te uiten op enkele politici ("zakkenvullers!") maar de grootste molensteen rond onze nek is het gigantisch overheidsapparaat waar veel te weinig efficiëntie in zit.

Ons overheidsapparaat draait op ongeveer 50% goede krachten (weliswaar wat regelnichten maar goed qua inborst en goed werk afleveren), de andere helft zijn profiteurs die er continu de kantjes aflopen of mensen die nergens anders zouden kunnen werken zonder na een jaar ontslaan te worden. Een soort opvangtehuis voor wie niet geschikt is om in de privé te werken.
Wow, een positieve post over ambtenaren door Mac-bc, deze ga ik afdrukken, laminiseren, en ophangen in mijn kantoor. (tijdens de werkuren en met materiaal van het werk zoals het hoort voor een ambtenaar)

Ik denk dat de brave belastingbetaler niet wil weten hoeveel er geprofiteerd zal geweest zijn in de afgelopen Corona-periode met ambtenaren die "thuiswerken" nu hun laatste restje controle, de sociale controle, verdwenen is. Als ik nu zie dat ambtenaren ook na Corona nog volop mogen "thuiswerken" zonder iets van bijkomende controle daar tegenover te zetten, dan wéét ik gewoon dat het profitariaat bij die 50% nog een extra dimensie krijgt. Uit eerste hand weet ik dat er ambtenaren zijn die tijdens het thuiswerken op sommige dagen zelfs hun laptop niet opendoen (!). Het gaat dan over diensten die nu klagen dat ze onderbemand zijn en daardoor het PFOS-schandaal niet konden controleren. Zij krijgen nu extra personeel. In plaats van hun bestaande mankrachten efficiënter in te zetten, smijten ze er gewoon extra budget en personeel tegen.
Ahja, ter duiding om uw fulminatie hier nog wat kracht bij te zetten

Batterij van mijn gsm begint het stilaan te begeven. Toegegeven, ik gebruik ‘m de laatste welen een pak meer wegens thuis zitten. Maar ik moet ‘m nu vaak 3 x per dag opladen. Ik kan geen nieuwe batterij laten steken want ik heb een barstje in de hoek van mijn scherm en dan moeten ze dat vervangen. En ik wil nu geen 200€ geven aan een telefoon van 6 jaar oud.

Maar ik wil ook geen nieuwe kopen omdat Apple het vertikt opnieuw een vingerafdrukscanner in te bouwen. En vongens geruchten zou die pas in het model van 2023 eventueel een terugkeer maken.

De SE modellen hebben nog steeds Touch ID.

Wow, een positieve post over ambtenaren door Mac-bc, deze ga ik afdrukken, laminiseren, en ophangen in mijn kantoor. (tijdens de werkuren en met materiaal van het werk zoals het hoort voor een ambtenaar)

Amai, zo grappig zeg. Raap mij op.

Je zou niet zoveel lachen moest je aan de andere kant van het verhaal zitten. Enfin, aan uw reactie te zien is de sense of urgency intern in het overheidsapparaat nog steeds niet aanwezig. Waarom zou je ook? Nog alles grijpen wat er te grijpen valt, nu het nog kan.

Wie mij een beetje kent, die weet dat ik nergens hardere kritiek op uit dan op de zaken waar ik zelf ervaring mee heb. Dat is ethisch correcter. Daarvan weet ik zeker dat mijn ervaringen een grondslag hebben.

Waarom dan nooit kritiek over de duidelijk problemen in de sector van het familiebedrijf? :thinking:

Klopt, maar ik ga niet updaten naar hetzelfde type model als de 7 die ik momenteel heb :tongue: Apple moet niet tegendraads doen (I know…) en gewoon er eentje onder het scherm steken zoals vrijwel elke andere smartphone fabrikant.
Ik mis waarschijnlijk iets maar waarom wil je per se Touch Id hebben als er Face Id is, wat zo'n 1000 keer beter en makkelijker is?

- Ik ben afkomstig van een enorm boerengat, opgegroeid in een woning die enorm gedecentraliseerd is. Ik weet dus perfect hoe het is om daar te wonen, ik heb daar de gevolgen van gezien en de excessen gezien, ... Dus ik uit snoeiharde kritiek op onze schandalige en desastreuze ruimtelijke ordening.
- Ik heb lang gewerkt zonder bedrijfswagen en ik werk nu al een tijdje met een bedrijfswagen. Ik weet dus perfect hoe het is zonder en perfect hoe het is mét. Ik ervaar aan den lijve de gevolgen en de excessen. Dus ik uit snoeiharde kritiek op ons schandalig en desastreus bedrijfswagenbeleid.
- Ik loop daar niet graag mee te koop maar ik ben in een ver verleden nog ambtenaar geweest. Zelfs met bitter weinig te werken was men toch tevreden over mij. Men had mij een statutair postje op maat gemaakt waarvoor ik mocht "solliciteren". Wonder boven wonder ( :sarcastic: ) werd ik weerhouden. Men had mij gepromoveerd tot een statutaire functie. Joepie, win for life. Maar ik kon de geldverspilling niet langer aanzien. Het profitariaat. Ons overheidsapparaat draait op ongeveer 50% goede krachten (weliswaar wat regelnichten maar goed qua inborst en goed werk afleveren), de andere helft zijn profiteurs die er continu de kantjes aflopen of mensen die nergens anders zouden kunnen werken zonder na een jaar ontslaan te worden. Een soort opvangtehuis voor wie niet geschikt is om in de privé te werken.
Nadat ik een 50'er iets wou vragen en merkte dat hij niet reageerde omdat hij aan het slapen was achter zijn bureau, was de maat vol en heb ik besloten om mijn ontslag in te dienen. Zo wil ik niet worden. Want ik ben ervan overtuigd dat je ook deels gevormd wordt door de omgeving waarin je werkt. Als statutair mijn ontslag ingediend, dat hadden ze precies nog niet vaak gezien. :laugh:

Uiteraard is het populairder om kritiek te uiten op enkele politici ("zakkenvullers!") maar de grootste molensteen rond onze nek is het gigantisch overheidsapparaat waar veel te weinig efficiëntie in zit.
Ge uit nochtans harde kritiek op uw loodgieter zonder zelf al loodgieter geweest te zijn :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan