Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen, ik denk dat anorexia een serieus probleem is voor diegene die er mee worstelen (ik heb er een paar gekend).
Ik denk dat een morbide obese vrouw die verslaafd is aan aandacht (al is het voor de verkeerde dingen) er voor zorgt dat mensen evenzeer een verkeerd beeld krijgen van hoe ze er uit moeten zien!
Is het nu zo moeilijk om weg te blijven van die extremen en normaal (what's in a name) als norm te gebruiken?!
Dit ‘nieuwe normaal’ is ook maar een uitschieter naar onhoudbare extremen. Elke generatie heeft zo iets en dan blijft er uiteindelijk een overschot dat wordt bijgegooid bij ‘dit vinden we nu gewoon’ en de extremen gaan terug naar de schaduwzones waar ze uit komen.
We zitten nu gewoon weer in zo een uitschieter en door de overvloed aan contact en deelmogelijkheden qua media *lijkt* het nu extremer dan het is. Uiteindelijk botsen ze toch op een paradox waar ze niet rond kunnen en dan gaat de lucht uit de banden.
Het *is* ook moeilijk om weg te blijven van extremen, vooral als je in je eigen leven een gevoel van machteloos werkbijtje hebt. Zeker voor al die jongere gasten die heel hun jeugd gehoord hebben dat iedereen winnaar is en allemaal super fantastisch. Dan is ‘groot’ worden een serieuze kater. En een kater in het nauw etc etc

Proberen bellen naar een Proximus-gerelateerd bedrijf.

13u27: "Bedankt voor uw oproep, je kan ons bereiken van 9u30 tot 12u30 en van 13u30 tot 16u30"
13u28: "Bedankt voor uw oproep, je kan ons bereiken van 9u30 tot 12u30 en van 13u30 tot 16u30"
13u29: "Bedankt voor uw oproep, je kan ons bereiken van 9u30 tot 12u30 en van 13u30 tot 16u30"
13u30: "Het is erg druk, al onze medewerkers zijn in gesprek. Hebt u onze FAQ al geraadpleegd op onze website? Als u wil teruggebeld worden, druk op 1. Anders blijf aan de lijn. *Blijft aan de lijn*. 10 seconden wachten. *Tuut tuut tuut*. Einde gesprek.
13u31: "Het is erg druk, al onze medewerkers zijn in gesprek. Als u wil teruggebeld worden, druk op 1. Anders blijf aan de lijn." *Blijft aan de lijn*. 10 seconden wachten. *Tuut tuut tuut*. Einde gesprek.
...
13u55 "Het is erg druk, al onze medewerkers zijn in gesprek. Als u wil teruggebeld worden, druk op 1. Anders blijf aan de lijn." *Blijft aan de lijn*. 10 seconden wachten. *Tuut tuut tuut*. Einde gesprek.

:wtf: :wtf: :wtf:

Ik heb letterlijk binnen de 10 seconden na 13u30 gebeld. No fucking way dat je op 10 seconden al een backlog hebt van 25 minuten aan telefoongesprekken. Bende fucking luie tamzakken.
"Al onze medewerkers", my ass. Waarschijnlijk 1 onderbetaalde Chinese vrijwilliger in een donker kruipkot die alle shit van klanten moet aanhoren. En hier zelfs gewoon letterlijk niemand. Een spook-telefoonnummer die enkel bestaat om u te pushen richting website.

Dat is toch altijd hetzelfde met ambtenaren en soortgelijke grote bedrijven hé. Die degoutante arrogantie en op geen enkele manier op efficiënte wijze bereikbaar willen zijn. Alle potentiële telefoonnummers zo goed mogelijk proberen verbergen. En dat ene telefoontoestel zoveel mogelijk mijden en negeren.
Hoe kun je eigenlijk daarvoor werken en enigszins fier zijn op uw bedrijf?

Ik verlang naar de tijd dat ik niet meer full-time moet werken. Dan kan ik gewoon al mijn tijd gebruiken om in dergelijke situaties mijn auto te pakken, naar dat hoofdkantoor te rijden, en daar op de deurbel staan leunen tot er één van die luie tamzakken mij te woord wil staan. Gewoon om een punt te maken. Man, wat zou ik daar plezier in scheppen.

Bonuspunten als het een 078 nummer is kijk naar jullie Fluvius bende nutskakkerlakken

Jullie denken precies dat Anorexia iets is voor een vijftienjarige die 50 kilo weegt en afzakt naar 30. Anorexia zit in de hersenen. Toegegeven, Tess Holliday is ‘morbidly obese’ maar dat sluit Anorexia niet uit.

** ik geef wel toe dat Tess Holliday een giftig en onaangenaam mens is en dat ze haar gewicht gebruikt als gimmick voor pers aandacht **
Zij zal dan eerder aan een restrictieve eetstoornis lijden. Anorexia is daar eentje van, maar er moet onder andere een voldoende laag lichaamsgewicht bereikt worden vooraleer iemand de diagnose van anorexia meekrijgt gezien dit ook op de lichamelijke toestand wijst en niet louter op het mentale.

De laatste tijd precies waanzinnig oververmoeid. Op het werk vanaf de middag al aan het geeuwen, 's ochtends niet uit het bed kunnen, waanzinnig veel koffie nodig om alert te blijven. Geen idee hoe het komt, maar 't is verdomme irritant.
Story of my life :laugh:

of :unsure::sleep:
Me three. Op koffie reageert mijn lichaam niet, dus na een uur of vier ben ik al terug klaar om te gaan slapen. Steeds vaker ook activiteiten afzeggen omdat mijn lichaam niet meer mee kan. Tot voor kort bleef ik mezelf pushen, maar onlangs een slechte val gemaakt tijdens een training en dan toch efkes gedacht dat ik misschien af en toe gas moet terugnemen. Benieuwd hoe lang ik dat volhoud. Volgens de HA is mijn bloed in orde, en moet ik er mee leren leven, maar zeker niet aan toegeven :unsure:

Me three. Op koffie reageert mijn lichaam niet, dus na een uur of vier ben ik al terug klaar om te gaan slapen. Steeds vaker ook activiteiten afzeggen omdat mijn lichaam niet meer mee kan. Tot voor kort bleef ik mezelf pushen, maar onlangs een slechte val gemaakt tijdens een training en dan toch efkes gedacht dat ik misschien af en toe gas moet terugnemen. Benieuwd hoe lang ik dat volhoud. Volgens de HA is mijn bloed in orde, en moet ik er mee leren leven, maar zeker niet aan toegeven :unsure:

Ja, hier zou het bloed ook in orde zijn. Probeer nu regelmatig rustmomenten in te lassen en extra te slapen, maar dat ligt niet echt in mijn aard haha. Ik hoop erop dat als mijn conditie betert dat ook gaat beteren, maar dat zal nog minstens een maand of drie zijn voor ik daar aan kan werken.

Ja, hier zou het bloed ook in orde zijn. Probeer nu regelmatig rustmomenten in te lassen en extra te slapen, maar dat ligt niet echt in mijn aard haha. Ik hoop erop dat als mijn conditie betert dat ook gaat beteren, maar dat zal nog minstens een maand of drie zijn voor ik daar aan kan werken.
Ik snap 't volledig van die rustmomenten, ook niet echt in mijn aard. Tenzij ik 's avonds in de zetel lig nadat alles gedaan is, dan is het echt wel gepasseerd voor die dag en kan ik net zo goed in bed kruipen, want ik hou 't meestal niet lang vol. Extra slapen raadde mijn HA net af, ook al trekt mijn lichaam er vanzelf de stekker uit als ik mij in de zetel leg. Ik hoop dat het wat betert met dat het opnieuw langer licht is, dat mijn innerlijke klok niet denkt van "ah, buiten donker, hier ook licht uit".

Ja ik ken dat. Beseffen dat uw lichaam niet meer mee kan met wat je in gedachten heb is geen simpele. Ik heb zelf een burn-out gehad en daarvoor werkte ik in ploegen. Ik stond 5h op, werkte tot 14h, ging iets eten thuis en werkte in mijn verbouwing tot 22h of later. Weken en maanden door rond mijn ploegen werken. Als ik dat nu zou doen kan je mij samen vegen na 1 dag.
Ik probeer nu ook regelmatiger te slapen maar ook dat lukt me niet altijd. Ik ben zo iemand die nu moe is maar tegen 22h zou ik mijn schoenen nog aandoen en energie hebben om een muur te slopen.

Onze Vlaamse reus Maurice is de laatste dagen eigenaardig rustig, ook als we eten komen brengen. Niet van zijn normale doen. Ofwel is het de combinatie van het warmere weer en dat hij al een dagje ouder is, ofwel is er iets anders aan de hand. Binnenkort ermee naar de dierenarts gaan.

Nogmaals: waar staan die verborgen camera's in de grote "Hoe-jaag-je-mac-bc-op-de-kast show"?
ba4cd16addc2b4be2e4c52192daf6818f9680433.jpg

Niet ... mijn pa heeft van zijn jeugd tot aan zijn pensioen bij de kbc gewerkt. En we hebben na 7 jaar rusthuis ook de ocmw moeten aanspreken voor opleg. zijn facturen zijn iedere maand +- 300 euro duurder dan zijn pensioen. En zijn beetje backup is er ondertussen ook door.

Awel ja, is eigenlijk echt erg. Ik vind het verschrikkelijk dat mensen die een volledige carrière gewerkt hebben met hun pensioen niet toekomen om het rusthuis te betalen.
Mijn opa ook, op zijn 16de beginnen werken tot de pensioenleeftijd. Dan zijn laatste jaren in een ocmw rusthuis gezeten (wat zogezegd al goedkoper is) en hij kwam ook niet toe met zijn pensioen.
Die prijzen zijn toch echt totaal van de pot gerukt.
Mijn beide ouders leven nog, beide 76 jaar, met mijn vader gaat het de laatste jaren slechter en slechter en de kans dat hij naar het rusthuis zou moeten word groter (momenteel ligt hij in het ziekenhuis). Maar mijn moeder is nog heel goed en die wilt dus nog in hun huis blijven wonen. De vraag is dus, hoe krijg je dat financieel geregeld?

Ja ik ken dat. Beseffen dat uw lichaam niet meer mee kan met wat je in gedachten heb is geen simpele. Ik heb zelf een burn-out gehad en daarvoor werkte ik in ploegen. Ik stond 5h op, werkte tot 14h, ging iets eten thuis en werkte in mijn verbouwing tot 22h of later. Weken en maanden door rond mijn ploegen werken. Als ik dat nu zou doen kan je mij samen vegen na 1 dag.
Ik probeer nu ook regelmatiger te slapen maar ook dat lukt me niet altijd. Ik ben zo iemand die nu moe is maar tegen 22h zou ik mijn schoenen nog aandoen en energie hebben om een muur te slopen.
Same, op de trap op weg naar bed "tiens misschien toch nog snel efkes de trap en slaapkamer stofzuigen" om mezelf dan toch maar tegen te houden omdat het misschien toch wat te laat op de dag is om nog zo'n stoten uit te halen.
Voor de rest: ge hebt het toch maar gedaan! De burn-out is wel een minder positieve noot, maar ja, kan gebeuren. Hopelijk alles oké! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan