Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eens iets soortgelijk meegemaakt. Iets besteld op een Belgische website. Uiteindelijk bleek de levertermijn 3 weken te zijn. Ok soit, Corona and all, niet dringend dus ik wacht. Opeens bericht van de douane dat ik invoertaxen moet betalen voor een item uit de Verenigde Staten. Nergens stond vermeld dat het van daaruit zou verstuurd worden. Geld niet terug gekregen.

Sinds begin 2020 merk ik ook een hele hoop externe sellers op Bol die gewoon in Bulk op Aliexpress kopen en dan op Bol verkopen voor 3 tot 5 maal de prijs.
Bv silicone hoesjes voor een Airpods Pro charging case die 1.50 Euro kost op Ali en dan 12 Euro kosten op Bol van 1 of andere seller.

Naar het schijnt kan iedereen zo een handeltje op zetten op Bol en zijn ding doen, als het een kleine prul is wat je zoekt op Bol kijk dan eerst maar eens of niet exact hetzelfde item op Ali staat, zeker met een externe seller op Bol.

Gaat eigenlijk zodanig ver dat mijn vorige werkgever en masse fake statues, fake controllers, chargers, kabeltjes en prullen kocht bij AliExpress.
Soms is het gewoon ja, duidelijk dat het third-party crap is, maar die statues waren basically namaak van statues die veel geld kosten.

Vraag me gewoon af hoe legaal zo'n dingen zijn.

Gaat eigenlijk zodanig ver dat mijn vorige werkgever en masse fake statues, fake controllers, chargers, kabeltjes en prullen kocht bij AliExpress.
Soms is het gewoon ja, duidelijk dat het third-party crap is, maar die statues waren basically namaak van statues die veel geld kosten.

Vraag me gewoon af hoe legaal zo'n dingen zijn.
Game Mania houdt zich daar mee bezig?

Game Mania houdt zich daar mee bezig?

Da's dan dit.

Dat is dit. Niet exact die maar komt ook van ginder.

Tadaa. En zo gaat dat eindeloos verder.

Eigenlijk is heel dat "Skylab" merk gewoon brol van AliExpress dat ze zelf in een ander doosje steken en verkopen.
Dnno hoe legaal dat is, garantie is wel hetzelfde als anders.

Die dwaze stickers op Whatsapp die direct gepost worden als uw vinger nog maar in de buurt komt van uw scherm.

En op één of ander manier is het altijd die roze unicorn met ontploffende hersenen in alle kleuren van de regenboog. Wie verzint zoiets? En waarom moet je alle cijfers, letters, symbolen, emoticons, ... eerst in het tekstvak ingeven en dan pas versturen, terwijl stickers met roze unicorns met ontploffende hersenen in alle kleuren van de regenboog direct verstuurd worden? Het zou verdomme achter een 5-voudig paswoord moeten staan met 3 warnings of je zoiets wel zeker wil versturen. Waarom staan daar geen celstraffen op?

Maar serieus nu, kan je dat afzetten?

Die dwaze stickers op Whatsapp die direct gepost worden als uw vinger nog maar in de buurt komt van uw scherm.

En op één of ander manier is het altijd die roze unicorn met ontploffende hersenen in alle kleuren van de regenboog. Wie verzint zoiets? En waarom moet je alle cijfers, letters, symbolen, emoticons, ... eerst in het tekstvak ingeven en dan pas versturen, terwijl stickers met roze unicorns met ontploffende hersenen in alle kleuren van de regenboog direct verstuurd worden? Het zou verdomme achter een 5-voudig paswoord moeten staan met 3 warnings of je zoiets wel zeker wil versturen. Waarom staan daar geen celstraffen op?

Nooit maar dan ook nooit last van gehad.
Oude smartphone? Dikke vingers?

Indien je een iPhone hebt:

Instellingen -> Algemeen -> Toetsenbord -> naar onder scrollen en “Memoji-Stickers” uitschakelen.

Laatst bewerkt:

Welkom! Ik ben blij dat je eindelijk hier geraakt bent. (y)

Denk dat er soms meer tijd en energie in plastic verpakking wordt gestoken dan in het product zelf. Wat een kloterij is me dat soms.

Denk dat er soms meer tijd en energie in plastic verpakking wordt gestoken dan in het product zelf. Wat een kloterij is me dat soms.
Deze week nog iets gekocht wat in een blisterverpakking zat, van het soort dat je alleen kan openknippen.

Ik knip dus boven dat product de bovenkant van de blister open, om dan het product eruit te kunnen prutsen. En als ik vervolgens het kartonneke uit de blister neem om te sorteren blijkt dat ik mee de handleiding in 2 heb geknipt 🤪 . Hoe je dat ding open krijgt zonder de handleiding kapot te knippen weet ik nog altijd niet, nog een geluk dat die niet echt nodig is.

En nog een ergernis: gisteren een blad geprint met enkel zwarte inkt. Vandaag wil ik weer een blad printen met enkel zwarte inkt, maar plots kan dat niet omdat de rode inkt op is🤯 . Sjans dat HP zo vriendelijk was om mij te bedanken voor de genuine cartridge. Volgens mij vind zelfs de maffia dat die handelspraktijken oneerlijk zijn.

Mijn madam had ne keer verse pizzas van de aldi meegebracht. Doe van een de verpakking af, neem de kartonnen plaat van onder de pizza en zie dat er iemand ooit met nen alcoholstift op die kartonnen plaat streepkes heeft zitten trekken, alsof em heeft zitten turven hoeveel pizzas em al ingepakt had... smakelijk...

En nog een ergernis: gisteren een blad geprint met enkel zwarte inkt. Vandaag wil ik weer een blad printen met enkel zwarte inkt, maar plots kan dat niet omdat de rode inkt op is🤯 . Sjans dat HP zo vriendelijk was om mij te bedanken voor de genuine cartridge. Volgens mij vind zelfs de maffia dat die handelspraktijken oneerlijk zijn.
d9hy397MEiIY73j_sqaLbGh8CRw7vGq3QKNSdenv81k.jpg

aah printers...
Dit is ook zo'n zalig stripje waar ik elke keer mee moet lachen:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan