Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik verwacht nu dat mijn posts zwaar onder de loep genomen worden en je me flink gaat terugpakken wanneer je een fout bespeurt.

Squid: ‘watch it R4Taalnazi, I’m coming for you’.

Ps. Bij puppies werkt de grammatica anders. Maar dat is een taalles voor een andere keer.
Ik leer bij, mijns inziens geen reden om iemand daar te proberen op af te rekenen.

In het Nederlands.

You fuck up in English, your bollix are fair game.

Zit sinds zaterdag thuis met een lumbago. Kan dus niet uit de voeten.
Gisteren kwam er dan nog eens corona bij (zowel mijn vriendin als ik hebben het).
Vandaag ook te horen gekregen dat palliatieve zorg opgestart wordt voor mijn oma. Binnen paar dagen zal dat ook al gepasseerd zijn 😟

Zit sinds zaterdag thuis met een lumbago. Kan dus niet uit de voeten.
Gisteren kwam er dan nog eens corona bij (zowel mijn vriendin als ik hebben het).
Vandaag ook te horen gekregen dat palliatieve zorg opgestart wordt voor mijn oma. Binnen paar dagen zal dat ook al gepasseerd zijn 😟
Veel moed en sterkte. Van een cascade effect gesproken zeg :S

Klopt helemaal.
Maar dan klopt je zin niet.

“hoe gaat het noemen” -> ‘het’ gaat zichzelf geen naam geven. ‘Het’ gaat een naam krijgen.
Dus ‘het’ gaat nog altijd iets heten.

Beter zou dan zijn: “hoe ga je het noemen” -> ‘Je’ kan wel een naam geven aan ‘het’.

Niet correct daar zou zijn: “hoe ga je het heten” -> ‘je’ kan geen naam dragen van of aan ‘het’.
Van dat soort taalfouten kom ik nu zot sè

Heeft het feit dat de kitten hypothetisch is, enige invloed?
Nee, maar serieus, bedankt voor de uitklaring. Ik ga niet zeggen dat ik het nooit geweten heb, maar nu was het alleszins iets waar ik nooit echt bij stilstond.
@Myllana neem gewoon een puppy
:lol:

Er komt geen furball in huis hoor.
De heer des huizes zegt niet vaak nee maar áls hij het zegt dan is en blijft een dikke nee.

Je pakje kon niet geleverd worden door de postbode vandaag om 19:34. Hij probeert je pakje de volgende werkdag opnieuw aan te bieden.

Bullfuckingshit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan