Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fietsvergoeding aangevraagd. Als ik iedere dag met de fiets ga heb ik 200€ fietsvergoeding ipv dat ik 200€ benzine ga mogen betalen.

Hier vanaf volgende week ook 4 dagen 20 km heen + 20 km terug. Goe voor de lijn. Stom is nu wel dat ik omnium verzekering betaal voor nen auto van 2019 waar ik 2 x per maand mee rij. :cautious:

Dat begint ondertussen toch stevig te pieken hoor. Ik ben eens benieuwd wat het gaat worden als de tankhouders boven de maximumprijs gaan vragen.
Ik weet dat er jaren terug eens een pomp was die boven de maximum prijs verkocht en die pompen hebben ze toen verzegeld en ik dacht de vergunning ingetrokken?
Nu, de omstandigheden zijn nu wel heel anders, als het effectief zo is dat ze zelf meer moeten betalen dan wat ze ervoor kunnen vragen. Dat is natuurlijk niet houdbaar.
Ik blijf het wel raar vinden dat er nog altijd tankstations zijn, hoe zeldzaam ook, die nog altijd met een mooie korting verkopen. De vraag is dan dus hoe die dat doen?

Ik weet dat er jaren terug eens een pomp was die boven de maximum prijs verkocht en die pompen hebben ze toen verzegeld en ik dacht de vergunning ingetrokken?
Nu, de omstandigheden zijn nu wel heel anders, als het effectief zo is dat ze zelf meer moeten betalen dan wat ze ervoor kunnen vragen. Dat is natuurlijk niet houdbaar.
Ik blijf het wel raar vinden dat er nog altijd tankstations zijn, hoe zeldzaam ook, die nog altijd met een mooie korting verkopen. De vraag is dan dus hoe die dat doen?
Hier weet ik maar 1 pomp die nog echte korting geeft en dat is er zo een waar je 1 auto per dag ziet. Gewoon oude brandstof die ze eindelijk eens kunnen kwijt raken.

Voor een tuinafsluiting ben ik aan het rondsturen naar een aantal aannemers en eens een vraag uitgezet op Offrea. Ik mag nu drie vakmannen uit "de buurt" kiezen...

image.png

Als je België op globaal vlak bekijkt, zal alles wel in de buurt zijn. Ik heb daar vermeld in de provincie Antwerpen te wonen.

Laatst bewerkt:
Hier weet ik maar 1 pomp die nog echte korting geeft en dat is er zo een waar je 1 auto per dag ziet. Gewoon oude brandstof die ze eindelijk eens kunnen kwijt raken.
Inderdaad oude, maar die ze dan ook in goedkopere tijden zelf aangekocht hebben en nu hun marge dus wat groter is.
Natuurlijk pakt dat ze nu hun voorraad vergroten en het omgekeerde gebeurd dan scheuren ze natuurlijk ook hun broek.

Voor een tuinafsluiting ben ik aan het rondsturen naar een aantal aannemers en eens een vraag uitgezet op Offrea. Ik mag nu drie vakmannen uit "de buurt" kiezen...

image.png

Als je België op globaal vlak bekijkt, zal alles wel in de buurt zijn.

Als je in Westvlaanderen woont vind ik dat vrij in de buurt... of ben jij van Limburg? :lol:

Afgelopen augustus een (heel weloverwogen) beslissing genomen waardoor ik sinds januari een 300€ per maand minder verdien. (Zie ergernissen op het werk topic voor enkele WOT erover).

Sindsdien:
Energieleverancier failliet: van 150€/m naar 370€/m
Tanken duurder: 70€/m extra

Da is 590€ per maand minder "koopkracht", en we zitten met verbouwingen die 60-70k gaan kosten (naar ruime schatting).

Ik denk dat ik een onlyfans ga moeten beginnen om alles te kunnen blijven betalen...

En dan erbovenop nog gisteren. Mijn vrouw moest voor de eerste keer terug naar haar werk ipv thuiswerk. Ik kom na m'n werk thuis in een sauna. Thermostaat stond op 22°. Ganse dag voor niets ons huis verwarmd. 😡😡😡

Oei. Had ik dat er niet bij gezet. Nu dus in de post gezet. Provincie Antwerpen.

Da's idd niet in de buurt :lol:

bij mij werkte het wel goed, heb offerte via offrea gevraagd voor de warmtepomp en voor de ventilatie es te reinigen. Telkens 3 - 4 hits en alles op fietsafstand zelfs.

Wij willen reserveren bij een restaurant om de combinatie verjaardag 1/verjaardag 2/huwelijksverjaardag te vieren.
Het wordt de eerste keer samen erop uit sinds de geboorte van onze dochter.

Hallo restaurant X - ik wil graag om 18:30 reserveren voor 2

Antwoord: "Ahja, maar wij werken nu met blokken van 2 uur. Als je om dat uur reserveert ga je om 19:50 moeten vertrekken - kan 20u anders?"

Laat maar - sfeer en gezelligheid 0 zo :sop:

Wij willen reserveren bij een restaurant om de combinatie verjaardag 1/verjaardag 2/huwelijksverjaardag te vieren.

Antwoord: "Ahja, maar wij werken nu met blokken van 2 uur. Als je om dat uur reserveert ga je om 19:50 moeten vertrekken - kan 20u anders?"

Geen probleem. We spenderen ons geld wel elders. Doeg!

De laatste keer op restaurant (tapa's) kregen we te horen dat we ofwel konden kiezen om alle tapa's tegelijk te laten komen en een dessert. Of alles apart en geen dessert want de tafel was maar voor 2u. Weg sfeer.

Laatst bewerkt:
Zo dat irritant knagend gevoel dat je iets super belangrijk vergeten bent, maar absoluut geen flauw idee wat en ik kom er zot van! 😡

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan