Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een "nachtvergunning" bestaat eigenlijk niet, de nachtrust is strafrechtelijk beschermd en kan dus niet middels een vergunning worden geschonden. Dat is in de praktijk uiteraard vaak bijzonder problematisch.

In Kortrijk is in het algemeen politiereglement opgenomen dat het gebruik van bouwwerktuigen op vergunde werven verboden is tussen 22u en 06u. Uitzonderingen kunnen door de burgemeester worden toegestaan, en hij kan daar ook strengere voorwaarden aan koppelen of die toelating intrekken wanneer de hinder bv onevenredig groot is.

Als die hinder aanhoudt zou ik politie bellen voor vaststellingen en de stad daarover aanspreken.

In Gent werd zo bv een werf aan de tramsporen op laste van de burgemeester stilgelegd omdat de overlast 's nachts te groot was en bepaalde handelingen ook perfect overdag konden plaatsvinden.
Kortrijk is meer de stad om droogweg aan te kondigen dat er bijvoorbeeld 4 maanden zware geluidshinder zal zijn vijf nachten op zeven maar ‘dat is de vooruitgang’. Hier is de bouwheer echt wel meester.

Ganse overheid werkt zo voor zijn baanfuncties. 37c/km, en zal zo blijven tot juni ook al kost een liter naft 10 euro.
Daar gaan ze toch niet mee lachen. Ik was net eens aan het kijken hoe ze dat berekenen
Eerste deel :
80% van de vorige kilometervergoeding x afgevlakte gezondheidsindex mei 2021 / afgevlakte gezondheidsindex mei 2020
Tweede deel :
20% van de vorige kilometervergoeding x Diesel + Benzine mei 2021 / Diesel + Benzine mei 2020

In een ver verleden liep ik stage bij lokale politie, en daar zaten ze zonder verwarming omdat de ketel onder schietbaan stond en er iemand met een riot-gun door de vloer had geschoten... Leg dat maar eens uit aan uw loodgieter.
Mja...vorige werkgever deed ook onderhoud bij PLOT (politieschool), denk dat wij elke 3 weken wel nieuwe opbouwstopcontacten langs de schietbaan mochten gaan zetten omdat ze weer "gemist" hadden....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan