Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Games zijn gewoon schijt geworden op dat vlak. Hetzelfde met “day-one patches”. Bugs fixen allemaal goed en wel maar het is niet normaal dat ik een nieuwe game op release koop en eerst nog 45 GB aan updates en fixes moet gaan binnenhalen vooraleer ik kan spelen.
Tegenwoordig kan je beter wachten tot ze alle DLC uitgebracht hebben en ze het in een Sale-event als bundel aanbieden. Dan heb je alle spelinhoud en patches aan een aanvaardbare prijs.

Laatste spel dat ik bij release gekocht heb was Fallout 4 en dat was toch een lichte teleurstelling.

Tegenwoordig kan je beter wachten tot ze alle DLC uitgebracht hebben en ze het in een Sale-event als bundel aanbieden. Dan heb je alle spelinhoud en patches aan een aanvaardbare prijs.

Yep, doe ik ook hier. Koop eigenlijk nooit nog games op launch-dag. Ze zijn veels te duur en zitten vaak nog vol bugs.

Van die gigantische games werken echt met release windows.

* Als ge zo een game uitbrengt tegelijk met een andere, zijt ge gekloot. Ge verliest sowieso een percentage aan die andere game.

* Als ge zo een game uitbrengt na de feeststdagen of te laat er in, zijt ge gekloot. Mensen hebben hun xmas presents al.

* Als ge zo een game in het laagseizoen uitbrengt, zijt ge gekloot. Op dat moment zijn de sales lager want vakantieplannen of geen budget.

-> Enter crunchtime, een periode waarin devs gemakkelijk dubbele shiften draaien of blijven overnachten op het werk. Dan gaat het imo helemaal mis om die laatste tweaks goed te krijgen, want het is stress stress stress.

Maar ja, big companies zoals EA, Blizzard en Ubi hebben dit de standaard gemaakt en gamers met hun preorders en entitled first day gedrag blijven dit slikken als een goedbetaalde hoer tijdens een bukake extravaganza.

Door day one patches te doen, kunnen de devs aan de deadline houden om toch nog verder te ontwikkelen.

Tl;dr: net zoals bij vele andere dingen (next day delivery), doen we ons gewoon ditzelf steeds aan. En de vicieuze cirkel blijft maar draaien.

Eigenlijk heeft mijn vorige post in dit topic bij mij een langdurige ergernis doen beseffen. De Belgische/West-Europese infrastructuur of onze houding daarover. Een voorbeeld om het te schetsen:

Mijn vrouw heeft gestudeerd aan een privéuniversiteit in Mexico: https://www.topuniversities.com/universities/universidad-de-las-americas-puebla-udlap
Als je die universiteit bekijkt op zijn merites als een universiteit valt dat eerder tegen, weinig wetenschappelijk onderzoek bijvoorbeeld. Dit heeft ook te maken met het feit dat in Mexico de universiteit al het hoger onderwijs bundelt, dus ook praktische opleidingen die hier hogeschool zouden zijn. Maar, mede omdat het een fancy privéuniversiteit is hebben ze wel geld. Ik heb die campus bezocht, waar mijn vrouw als alumnus me door de security kon loodsen en je mond valt open van de infrastructuur. Mooi onderhouden en up to date. De opleiding "culinary sciences" heeft daar een labo waar hier in België groepen die organische synthese doen niet aan kunnen tippen.

Toen omgekeerd mijn vrouw mijn werkplek bezocht, viel haar mond dan ook open van verbazing bij wat ze zag op een (veel hoger gerankte) universiteit in een "eerstewereldland". Oude gebouwen. Oude laboruimtes. Vuil. Liften die niet werkten of op het punt stonden de geest te geven. Je moet weten dat wij al lang op een nieuw gebouw hopen maar dat blijft maar uitgesteld worden, en nu wil men een totaalrenovatie doen in plaats van een nieuw gebouw te zetten. Maar ook in nieuwere gebouwen viel de pleister van de muur of liggen tegels los wegens slecht geplaatst of gebrek aan onderhoud.

En zo is het met veel openbare zaken eigenlijk, het is soms tenenkrullend als je ziet hoe weinig geld wij voor zo'n zaken vrijmaken (de tunnels in Brussel, anyone?). Hoe vanzelfsprekend we ook goed onderwijs vinden zonder erin te investeren. Hoe weinig we geven om de uitstraling. Stap in Brussel de grote markt af op de jusite dag en je struikelt over de vuilzakken. Ik kan het moeilijk plaatsen, maar het is een soort algemeen je m'en foutisme, daar waar je in landen die gewoon armer zijn dit een vorm van trots is. Je kan dan ook vragen stellen bij hun prioriteiten hé, maar het is toch stuitend als je ziet hoe wij bv. enkele winters met een elektrisch vuurtje onze bureau moesten bijstoken omdat de verwarming niet goed werkte.

En zo is het met veel openbare zaken eigenlijk, het is soms tenenkrullend als je ziet hoe weinig geld wij voor zo'n zaken vrijmaken (de tunnels in Brussel, anyone?). Hoe vanzelfsprekend we ook goed onderwijs vinden zonder erin te investeren. Hoe weinig we geven om de uitstraling. Stap in Brussel de grote markt af op de jusite dag en je struikelt over de vuilzakken. Ik kan het moeilijk plaatsen, maar het is een soort algemeen je m'en foutisme, daar waar je in landen die gewoon armer zijn dit een vorm van trots is. Je kan dan ook vragen stellen bij hun prioriteiten hé, maar het is toch stuitend als je ziet hoe wij bv. enkele winters met een elektrisch vuurtje onze bureau moesten bijstoken omdat de verwarming niet goed werkte.
Ik deel die ergernis. Ik kan begrijpen dat men bepaalde gebouwen (bvb monumenten) wilt blijven gebruiken, maar als ze op TV beelden tonen van een lagere of middelbare school is het in vele gevallen nog zo'n oud gebouw van voor den oorlog zonder enige architecturale waarde. Ik vraag me dan steeds af hoe lang ze nog van plan zijn die oude gebouwen te gebruiken en wat hen precies belet om een nieuwbouw te zetten.

Ik deel die ergernis. Ik kan begrijpen dat men bepaalde gebouwen (bvb monumenten) wilt blijven gebruiken, maar als ze op TV beelden tonen van een lagere of middelbare school is het in vele gevallen nog zo'n oud gebouw van voor den oorlog zonder enige architecturale waarde. Ik vraag me dan steeds af hoe lang ze nog van plan zijn die oude gebouwen te gebruiken en wat hen precies belet om een nieuwbouw te zetten.
Geld vermoed ik, wat op zich ook gewoon belachelijk is in een West-Europees land.

Tandpijn wordt echt verschrikkelijk. Gans de rechterkant van mijn hoofd is mee aan het pulseren.

Nog tot morgenavond overleven, dan kan ik naar tandarts.

En m'n rugpijn waar ik al bijna een jaar mee sukkel, maar dat sinds 2 maand serieus erger is geworden is gelukkig geen hernia, wel een discusbulging.

Tandpijn wordt echt verschrikkelijk. Gans de rechterkant van mijn hoofd is mee aan het pulseren.

Nog tot morgenavond overleven, dan kan ik naar tandarts.

En m'n rugpijn waar ik al bijna een jaar mee sukkel, maar dat sinds 2 maand serieus erger is geworden is gelukkig geen hernia, wel een discusbulging.
Ik heb het niet echt gevolgd, maar paracetamol en ibuprofen afwisselen voor een dag? Of doe je dat al?

Ik heb het niet echt gevolgd, maar paracetamol en ibuprofen afwisselen voor een dag? Of doe je dat al?
Geen idee of ik er hier al iets van gezegd had eigenlijk..

Maar voor m'n tandpijn (die is opgekomen de nacht van zaterdag op zondag): Spidifen + Dafalgan Forte tegelijk helpt een beetje, dat neemt de scherpte toch al weg.

Geen idee of ik er hier al iets van gezegd had eigenlijk..

Maar voor m'n tandpijn (die is opgekomen de nacht van zaterdag op zondag): Spidifen + Dafalgan Forte tegelijk helpt een beetje, dat neemt de scherpte toch al weg.
Ja dat is dan ibuprofen en paracetamol, zodat je in geen van beiden apart boven de veilige dosis gaat. Dat is standaard bij zware tandpijn denk ik, of toch als er een vermoeden is van ontsteking ofzo. Vrees dat er dan niet veel meer opzit dan door te bijten.

Van die gigantische games werken echt met release windows.

* Als ge zo een game uitbrengt tegelijk met een andere, zijt ge gekloot. Ge verliest sowieso een percentage aan die andere game.

* Als ge zo een game uitbrengt na de feeststdagen of te laat er in, zijt ge gekloot. Mensen hebben hun xmas presents al.

* Als ge zo een game in het laagseizoen uitbrengt, zijt ge gekloot. Op dat moment zijn de sales lager want vakantieplannen of geen budget.

-> Enter crunchtime, een periode waarin devs gemakkelijk dubbele shiften draaien of blijven overnachten op het werk. Dan gaat het imo helemaal mis om die laatste tweaks goed te krijgen, want het is stress stress stress.

Maar ja, big companies zoals EA, Blizzard en Ubi hebben dit de standaard gemaakt en gamers met hun preorders en entitled first day gedrag blijven dit slikken als een goedbetaalde hoer tijdens een bukake extravaganza.

Door day one patches te doen, kunnen de devs aan de deadline houden om toch nog verder te ontwikkelen.

Tl;dr: net zoals bij vele andere dingen (next day delivery), doen we ons gewoon ditzelf steeds aan. En de vicieuze cirkel blijft maar draaien.
Maar in het geval van Cyberpunk valt daar ok wel wat over te zeggen. Dat spel is 7 jaar in ontwikkeling geweest en kwam normaal gezien al in April uit. Ook is er vanuit CD Projekt Red expliciet geen review copy van de PS4 of Xbox versie uitgestuurd omdat ze wisten dat dit spel totaal niet speelbaar was. Allé, framerates van 15 fps zijn geen kleine foutjes meer, dat is een product afleveren dat niet klaar is.

Over de crunch heb je gelijk, dat zijn praktijken die beter georganiseerd mogen worden. Als in, dat zijn uren die extra moeten uitbetaald worden of extra verlof opleveren.

ergernis van de dag, en de week, en het jaar, en de 2 jaar ervoor eigenlijk ook

Windows 10 notifications... als ge daar in uwe systemtray es iets wilt gaan doen springen daar 578 popups voor. En clear all notifactions werkt alleen voor degene die al gepopt zijn.. grrr

Argenta die zijn diensten in paketten gaat aanbieden. 1 gratis en 2 betalende. Gratis pakket is echt alles online, goedkoopste is 3,35/maand voor papieren overschrijvingen, gratis cashopname aan loket en een verzpekering.
Ik ben in jaren in geen kantoor meer geweest en toch zetten ze me automatisch over naar dat betalend want dat past zogezegd het best bij me.
Wil ik het veranderen, moet ik een formulier invullen en gaat een kantoorhouder contact met me opnemen. Fuckers, ik wil geen contact, daarmee dat ik digitaal wil. Laat me met rust en geef me gewoon dat gratis pakket.
3,35€/maand: ze zijn zot zeker.

Argenta die zijn diensten in paketten gaat aanbieden. 1 gratis en 2 betalende. Gratis pakket is echt alles online, goedkoopste is 3,35/maand voor papieren overschrijvingen, gratis cashopname aan loket en een verzpekering.
Ik ben in jaren in geen kantoor meer geweest en toch zetten ze me automatisch over naar dat betalend want dat past zogezegd het best bij me.
Wil ik het veranderen, moet ik een formulier invullen en gaat een kantoorhouder contact met me opnemen. Fuckers, ik wil geen contact, daarmee dat ik digitaal wil. Laat me met rust en geef me gewoon dat gratis pakket.
3,35€/maand: ze zijn zot zeker.
Hier hetzelfde. Effectieve strategie eigenlijk, ik hou ook meestal die communicatie niet in het oog, maar nu was ik er in een vorig bericht al op attent gemaakt. Ik denk dat veel mensen pas na maanden gaan doorhebben dat ze maandelijks een bedrag betalen en/of uit gemakzucht er niets aan gaan doen.

Nu goed, tot hiertoe wel tevreden van Argenta en de hypotheek is nu bij hen dus zal er blijven.

Voor 't werk vroegen ze mij wat ik voor mijne verjaardag wou. Ze dachten ne bon van bol.com omdat ik ne elektrische step wilde kopen.
Ik moest natuurlijk weer es de moraalridder uithangen en zeggen dat ik liever coolblue had omdat bol.com zwarte piet wil verbannen.

Nu kunt ge daar geen Xiaomi steps kopen en op bol.com wel natuurlijk. Zit ik hier met +150 euro aan bonnen van coolblue en zonder step.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan