Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik vraag me af of Het niet beter zou zijn haar belgische kaart te stoppen en haar loon op mijn rekening laat storten en dat ik haar dan zakgeld geef. Plus sparen voor haar op een aparte rekening.
Je zegt dat ze een job heeft en zelf geld verdient en je denkt eraan om haar loon op jouw rekening te laten storten, zodat jij controleert waaraan zij geld mag uitgeven? :crazy: Dus in feite woont ze hier dan als Thaise vrouw die de taal niet goed machtig is in een vreemd land bij een man die volledige financiële controle over haar heeft, aan wie ze toestemming moet vragen om "zakgeld" te krijgen. Dat klinkt voor jou ok?

Je zegt dat ze een job heeft en zelf geld verdient en je denkt eraan om haar loon op jouw rekening te laten storten zodat jij controleert waaraan zij geld mag uitgeven? :crazy: Dus in feite woont ze hier dan als Thaise vrouw die de taal niet goed machtig is in een vreemd land bij een man die volledige financiële controle over haar heeft, aan wie ze toestemming moet vragen om "zakgeld" te krijgen. Dat klinkt voor jou ok?
Als ze geen geld kan beheren?

Die ocmw schuldbemiddelaars doen toch juist hetzelfde.

Is voor haar eigên bestwil he. Het geld mag gerust vast staan zodat beide ons akkoord moet gegeven worden.
Ik vraag niets liever

Als ze geen geld kan beheren?

Die ocmw schuldbemiddelaars doen toch juist hetzelfde.

Is voor haar eigên bestwil he. Het geld mag gerust vast staan zodat beide ons akkoord moet gegeven worden.
Ik vraag niets liever
-1 gezamenlijke zichtrekening waar jullie ieder evenveel aan bijdragen (voor boodschappen en zo)
-1 gezamenlijke spaarrekening waar jullie ieder evenveel aan bijdragen. Als je voor een spaarrekening met gezamenlijke toestemming gaat, kan je er pas geld afhalen als jullie alle 2 daartoe toestemming hebben gegeven.
-Ieder een aparte zichtrekening waar ieders overschot van het loon op wordt gestort en waar een limiet op staat dat je niet onder 0 mag gaan. Zij mag met het geld op die rekening doen wat ze wilt zonder dat ze daarvoor verantwoording moet afleggen.

Dan moet je wel nog overeenkomen hoeveel je iedere maand op iedere rekening stort, maar op deze manier kan je haar wel ook nog in haar eigenwaarde laten. Compleet al haar financiën van haar afnemen is niet eerlijk en zo geef je haar niet de kans om te leren verantwoordelijk met geld om te gaan.

dus in een relatie zou iedereen perfect moeten accepteren, moest 1 van de 2 partners elke maand 1000 euro aan schoenen spendeert , want ja het is zijn/haar geld ....

Ik denk dat in elke gezonde relatie er gesproken wordt , vooraleer er grote uitgaven , worden gedaan. en ja 3000 euro (was zelfs nog meer, want ze heeft er al 1700 euro van afbetaald) = 4700 euro vind ik een grote uitgave.
Ja, als ge gescheiden rekeningen hebt dan doet elke partner wat hij/zij wilt met dat geld. Daar gaat gans die discussie van gescheiden of gezamelijk rekeningen altijd over.
Daarnaast hebt ge meestal wel een conversatie over aankomende grote uitgaven die ge wilt doen en waarvoor ge allebei apart spaart (zoals bv uw vliegtuigtickets). Dus zolang ze die dingen kan betalen naargelang jullie gezamelijke afspraken (al heb ik het gevoel dat gij de keuze maakt over wat, wanneer en hoeveel?) Is het haar geld om mee te doen wat ze wilt.

Ik acht de kans reëel, zoals hier al geinsinueerd wordt, dat ze dat geld naar haar familie stuurt. En later zal ze dan niet hier in een rusthuis zitten wegkwijnen maar teruggaan naar Thailand 🤷‍♀️

Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat ze absoluut geen geld kan beheren.

ik vraag me af of Het niet beter zou zijn haar belgische kaart te stoppen en haar loon op mijn rekening laat storten en dat ik haar dan zakgeld geef. Plus sparen voor haar op een aparte rekening.

ja het klinkt zielig voor een vrouw van 44, maar als het zo moet...
Kzou voor de zekerheid ook haar paspoort afnemen

-1 gezamenlijke zichtrekening waar jullie ieder evenveel aan bijdragen (voor boodschappen en zo)
-1 gezamenlijke spaarrekening waar jullie ieder evenveel aan bijdragen. Als je voor een spaarrekening met gezamenlijke toestemming gaat, kan je er pas geld afhalen als jullie alle 2 daartoe toestemming hebben gegeven.
-Ieder een aparte zichtrekening waar ieders overschot van het loon op wordt gestort en waar een limiet op staat dat je niet onder 0 mag gaan. Zij mag met het geld op die rekening doen wat ze wilt zonder dat ze daarvoor verantwoording moet afleggen.

Dan moet je wel nog overeenkomen hoeveel je iedere maand op iedere rekening stort, maar op deze manier kan je haar wel ook nog in haar eigenwaarde laten. Compleet al haar financiën van haar afnemen is niet eerlijk en zo geef je haar niet de kans om te leren verantwoordelijk met geld om te gaan.
Als ik me niet vergis is dit al voorgesteld aan Trump de vorige keer (nu met die toevoeging van gezamenlijke toestemming) maar hij wil net geen digitaal spoor van haar bijdragen aan hem voor een of andere vreemde reden (ahja, bij het uit elkaar gaan kan een vrouw elke cent dat ze heeft bijgedragen aan het huishouden terugeisen....)

Klinkt wel echt als een relatie waar er alles wordt gedaan om elkaar te steunen, en hard wordt geprobeerd om de gigantische achterstand die je als buitenlander hier hebt weg te werken.

Zal wel naar de bank gaan morgen.
Denk dat daar meer deftige oplossingen gaan komen dan wat ik hier lees...

Ze heeft ondertussen toch al gezegd dat ik haar geld mag beheren. Das al heel wat.

Zal wel naar de bank gaan morgen.
Denk dat daar meer deftige oplossingen gaan komen dan wat ik hier lees...
Veel succes en hopelijk een hoop begrip van uw wederhelft.
Ik heb zelf destijds in een soort gelijke situatie gezeten, plezant is anders.

Maar - in fairness - @TRUMP: *wil* jij deze relatie nog want het klinkt echt maar… slecht.
Jij baseert je op die schuldenberg?

Dus iedere man of vrouw die een schuld heeft, mag geen relatie meer hebben.
Hoe kort voor de bocht is dit.

Haar nederlands lukt aardig, ze heeft goed betaalde job , ze komt met al mn vrienden en familie overeen. Ze integreert dus goed en mist thailand niet te veel. Sexgebied ook meer dan genoeg.
Dus ik ga haar echt nog wel een kans geven hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan