AndriesVanWesele
Well-known member
Kan er geen apart topic gemaakt worden voor de avonturen van trump? Ik wil niet riskeren dat dit verloren gaat als off-topic.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je zegt dat ze een job heeft en zelf geld verdient en je denkt eraan om haar loon op jouw rekening te laten storten, zodat jij controleert waaraan zij geld mag uitgeven?ik vraag me af of Het niet beter zou zijn haar belgische kaart te stoppen en haar loon op mijn rekening laat storten en dat ik haar dan zakgeld geef. Plus sparen voor haar op een aparte rekening.
Dus in feite woont ze hier dan als Thaise vrouw die de taal niet goed machtig is in een vreemd land bij een man die volledige financiële controle over haar heeft, aan wie ze toestemming moet vragen om "zakgeld" te krijgen. Dat klinkt voor jou ok?Als ze geen geld kan beheren?Je zegt dat ze een job heeft en zelf geld verdient en je denkt eraan om haar loon op jouw rekening te laten storten zodat jij controleert waaraan zij geld mag uitgeven?Dus in feite woont ze hier dan als Thaise vrouw die de taal niet goed machtig is in een vreemd land bij een man die volledige financiële controle over haar heeft, aan wie ze toestemming moet vragen om "zakgeld" te krijgen. Dat klinkt voor jou ok?
-1 gezamenlijke zichtrekening waar jullie ieder evenveel aan bijdragen (voor boodschappen en zo)Als ze geen geld kan beheren?
Die ocmw schuldbemiddelaars doen toch juist hetzelfde.
Is voor haar eigên bestwil he. Het geld mag gerust vast staan zodat beide ons akkoord moet gegeven worden.
Ik vraag niets liever
Ja, als ge gescheiden rekeningen hebt dan doet elke partner wat hij/zij wilt met dat geld. Daar gaat gans die discussie van gescheiden of gezamelijk rekeningen altijd over.dus in een relatie zou iedereen perfect moeten accepteren, moest 1 van de 2 partners elke maand 1000 euro aan schoenen spendeert , want ja het is zijn/haar geld ....
Ik denk dat in elke gezonde relatie er gesproken wordt , vooraleer er grote uitgaven , worden gedaan. en ja 3000 euro (was zelfs nog meer, want ze heeft er al 1700 euro van afbetaald) = 4700 euro vind ik een grote uitgave.

Kzou voor de zekerheid ook haar paspoort afnemenHet kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat ze absoluut geen geld kan beheren.
ik vraag me af of Het niet beter zou zijn haar belgische kaart te stoppen en haar loon op mijn rekening laat storten en dat ik haar dan zakgeld geef. Plus sparen voor haar op een aparte rekening.
ja het klinkt zielig voor een vrouw van 44, maar als het zo moet...
Als ik me niet vergis is dit al voorgesteld aan Trump de vorige keer (nu met die toevoeging van gezamenlijke toestemming) maar hij wil net geen digitaal spoor van haar bijdragen aan hem voor een of andere vreemde reden (ahja, bij het uit elkaar gaan kan een vrouw elke cent dat ze heeft bijgedragen aan het huishouden terugeisen....)-1 gezamenlijke zichtrekening waar jullie ieder evenveel aan bijdragen (voor boodschappen en zo)
-1 gezamenlijke spaarrekening waar jullie ieder evenveel aan bijdragen. Als je voor een spaarrekening met gezamenlijke toestemming gaat, kan je er pas geld afhalen als jullie alle 2 daartoe toestemming hebben gegeven.
-Ieder een aparte zichtrekening waar ieders overschot van het loon op wordt gestort en waar een limiet op staat dat je niet onder 0 mag gaan. Zij mag met het geld op die rekening doen wat ze wilt zonder dat ze daarvoor verantwoording moet afleggen.
Dan moet je wel nog overeenkomen hoeveel je iedere maand op iedere rekening stort, maar op deze manier kan je haar wel ook nog in haar eigenwaarde laten. Compleet al haar financiën van haar afnemen is niet eerlijk en zo geef je haar niet de kans om te leren verantwoordelijk met geld om te gaan.
Laat ons zeker weten hoe het gelopen is.Zal wel naar de bank gaan morgen.
Denk dat daar meer deftige oplossingen gaan komen dan wat ik hier lees...
formuleer het daar zeker zoals in die reactie van u die ik citeerde!Zal wel naar de bank gaan morgen.
Veel succes en hopelijk een hoop begrip van uw wederhelft.Zal wel naar de bank gaan morgen.
Nee. Daarvoor heb ik net teveel modder voor naar me gekregen.Laat ons zeker weten hoe het gelopen is.
Alle squid, ik ken er toch nog waar het allemaal slecht klinkt maar die toch nog een relatie willen.Maar - in fairness - @TRUMP: *wil* jij deze relatie nog want het klinkt echt maar… slecht.

Jij baseert je op die schuldenberg?Maar - in fairness - @TRUMP: *wil* jij deze relatie nog want het klinkt echt maar… slecht.
Een relatie is een proces met ups en downs. Ofwel raak je er samen uit op een manier die voor beide aanvaardbaar is, ofwel niet.Alle squid, ik ken er toch nog waar het allemaal slecht klinkt maar die toch nog een relatie willen.