Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanacht van 1 tot de middag geslapen. Gegeten, effe gesurft, in de zetel in slaap gevallen en net weer wakker. Bye bye zaterdag

Met een overactieve peuter in huis zou dergelijk bericht in de Glimlach-topic geplaatst worden in het (helaas utopische) geval ik zo'n weekend zou beleven.

Gho3fmv_d.webp
Hier trekt 't op niks

Buienradar geeft ook aan dat de sneeuw zone hier ondertussen verder en verder weg gaat. 😅

Heeft een seinhuis nog dezelfde functie als vroeger? Want ik neem aan dat alles nu toch electronisch gestuurd en getracked is ?

We werken nog altijd op de oude principes van vroeger maar er is al veel gecentraliseerd en gedigitaliseerd (van 300+ seinhuizen zijn we bijna naar +- 10 seinhuizen).

Tot een paar jaar geleden had je wel nog een Saxby seinhuis in Neerpelt bijvoorbeeld.

Het opbod aan corona-pessimisme ... Overal, van reacties op Fb tot mensen op men werk steeds tegen mekaar opbieden hoe lang dit allemaal nog zal duren! "Dit duurt zeker nog een jaar!" "Zot, zeker nog tot 2023!" "Als we tegen 2026 terug normaal kunnen leven zal het snel zijn!" En dan de klepper, "Het is voor de rest van ons leven!". :sleep:

Bestaat er zoiets als YOUNG ict kerel of the Year? Ik ken enkel prijzen voor business leaders... en dat moet ge vergelijken met ict WOMAN of the year... en daar zitten even goed straffe madammen tussen hoor.
Ik kan mis zijn??

Wat trouwens niet wegneemt dat al diene blabla sowieso nen hoop opgrblazen bullshit is hoor 🤷‍♂️.
Is idd een hoop luchtbullshit.

ICT is sowieso echt een gigantische luchtsector.
Als ik terugdenk aan al die figuren die ooit gepasseerd zijn, ego's veel groter dan enige kunde. Miljaar.
Lachwekkende lumineuze ideeën die noch kant nog wal raakten.

De solution manager, de solution architect, man man lucht.
De absolute basis van een besturingssysteem niet kennen en denken dat je elk systeem met een vingerknip aan elkaar kan koppelen, maar wel de meest fancy titels dragen.

Het opbod aan corona-pessimisme ... Overal, van reacties op Fb tot mensen op men werk steeds tegen mekaar opbieden hoe lang dit allemaal nog zal duren! "Dit duurt zeker nog een jaar!" "Zot, zeker nog tot 2023!" "Als we tegen 2026 terug normaal kunnen leven zal het snel zijn!" En dan de klepper, "Het is voor de rest van ons leven!". :sleep:
Dit is trouwens vrij realistisch. Net zoals griep kan het iets zijn dat niet weg gaat, maar waar we wel mee leren omgaan.

Dit is trouwens vrij realistisch. Net zoals griep kan het iets zijn dat niet weg gaat, maar waar we wel mee leren omgaan.
Zijn daar eigenlijk al serieuze studies of prognoses over? De kans om corona echt uit te roeien lijkt mij ook niet bepaald groot, maar de vraag is hoe nodig dat zal zijn om toch weer een écht normaal leven te leiden. Als we bv. elk jaar bijna heel de bevolking gaan moeten vaccineren, gaat het (nog maar eens) een zeer dure en uitdagende grap worden.

Ik heb weinig problemen met heel het corona-gedoe zelf (de regels en zo) buiten niet op reis kunnen gaan, maar al de zever er rond van ongeïnformeerde mensen stoor ik me wel aan, dat is mijn ergernis. Je zou kunnen zeggen, lees het niet of negeer het, maar meestal kan je het niet uit de weg gaan heb ik al ondervonden.

Heeft een seinhuis nog dezelfde functie als vroeger? Want ik neem aan dat alles nu toch electronisch gestuurd en getracked is ?
Jep, maar de actiezones zijn veel uitgebreider e.

Vroeger had elk stationnetje een seinhuis. Nu zijn er bvb in heel Oost-Vlaanderen nog 2. Vanaf januari maar 1.

Alles is automatisch gestuurd, maar er zijn nog een hoop manuele ingrepen/beslissingen nodig (voorrang, aansluiting, versporing,...)

Nog ene die voor een echtscheiding staat.

De dag ervoor zogenaamd nog niets aan de hand, de dag erop zij: "ja ik houd niet meer van u."

Alles overboord gooien, in volle coronatijd.

In het korte straatje waar die woont, inmiddels nog 2 andere echtscheidingen.

Van een ex collega waar ik nog contact mee heb, die zijn zoon staat ook voor een echtscheiding.

Het kan precies niet meer op. Allemaal aan het doordraaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan