Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

"Tot slot waren verschillende voertuigen niet slotvast achtergelaten. “Dat is niet toegelaten. De politie heeft de bestuurders daarom afzonderlijk beboet.”
Ik wist niet eens dat dat strafbaar was? Echt flauw dat ze daarvoor boetes gaan uitgeven, er zijn Antwerpen echt wel zaken die ze dan strenger mogen beboeten ipv dit.

Eigenlijk is dat best logisch. Auto's die niet op slot zijn, zijn een gemakkelijk doelwit voor inbraken waardoor we politie gaan moeten inzetten voor inbraken die heel makkelijk te vermijden zijn.
Jamaar meneer de rechter, ze droeg een kort rokje!
Dan vraagt ze er toch zelf een beetje om?

Kromme redenering blijft krom, je moet van iemand anders zijn/haar gerief afblijven.

Mijn vrouw bevalt ten laatste volgende week maar ik ben gisteren positief getest. Nu krijg ik te horen dat ik enkel binnen mag tijdens de bevalling en niet erna in de materniteit, ook al ben ik tegen dan uit isolatie. Echt waar, klote boel, dit voor mijn 1e kind.

Mijn vrouw bevalt ten laatste volgende week
Sorry, ik wil je niet uitlachen maar ik moest, als vrouw die natuurlijk los over de geplande bevallingsdatum is gegaan, toch wel gniffelen met die zin. 😁

In dit concrete geval hoop ik voor jou dat de baby ook wacht op een expliciet uithuiszettingsbevel!

Sorry, ik wil je niet uitlachen maar ik moest, als vrouw die natuurlijk los over de geplande bevallingsdatum is gegaan, toch wel gniffelen met die zin. 😁

In dit concrete geval hoop ik voor jou dat de baby ook wacht op een expliciet uithuiszettingsbevel!
Met ten laatste volgende week bedoel ik dan ook na haar geplande bevallingsdatum, wanneer ze dus echt binnen moet om haar in te leiden. Haar geplande is dus deze week, maar in alle gevallen mag ik er niet bij zijn.

Echt waar, 1 van de mooiste momenten voor de 1e keer in mijn leven en dan kan ik er niet bij zijn. Snap echt niet dat ze geen uitzondering voor de partner maken, zeker wanneer ik al uit isolatie ben en mijn vrouw hoogstwaarschijnlijk ook via mij positief is...

"Tot slot waren verschillende voertuigen niet slotvast achtergelaten. “Dat is niet toegelaten. De politie heeft de bestuurders daarom afzonderlijk beboet.”

Dat vind ik dus echt schandalig. Hebben ze nu echt niks beters te doen? Wat als ne mens verstrooid is en dat eens vergeten is?
Een echt belachelijke wet en nog belachelijker dat dit effectief uitgevoerd wordt.
En dat terwijl er zoveel belangrijkere dingen zijn.
Dat zou ik dus echt uit principe aanvechten op de rechtbank zoiets.
Aanzetten tot een misdrijf / uitlokking is strafbaar in België. De wet interpreteert een openstaande auto als uitlokking, vandaar de boetes.

Jamaar meneer de rechter, ze droeg een kort rokje!
Dan vraagt ze er toch zelf een beetje om?

Kromme redenering blijft krom, je moet van iemand anders zijn/haar gerief afblijven.
Exact dit!

Aanzetten tot een misdrijf / uitlokking is strafbaar in België. De wet interpreteert een openstaande auto als uitlokking, vandaar de boetes.
Dat vind ik een achterhaalde regel.
+ een auto niet op slot doen is echt geen aanzet tot een misdrijf of uitlokking.

Hier in de buurt worden bijvoorbeeld de laatste tijd heel wat beelden uit de tuin gestolen. Vermoedelijk voor oud ijzer ofzo.
Dan ga je toch ook niet zeggen "ah ja, maar dat moet daar niet staan hé, dat is erom vragen."

Ik had vroeger ook een vrij mooie auto. Hoeveel beschadigingen daarop werden aangebracht daar kon ik een mooi fotoboek van maken.
Dan ga je toch ook niet zeggen dat dat mijn eigen schuld was omdat ik maar niet zo'n mooie auto moest kopen.

Echt de omgekeerde wereld imo, van andermans spullen blijf je inderdaad af!

Er is dan ook niemand die zegt dat je niet van andermans spullen af moet blijven. Stelen blijft ook gewoon strafbaar, auto ontgrendeld of niet. Dus ik snap niet goed waarom er wordt gesproken van een omgekeerde wereld.
De wetgever heeft gewoon beslist dat de burger een minimale inspanning moet leveren om de overheid te ontlasten.
Daarnaast denk ik ook dat uitlokking niet de reden waarom het verboden is.

Die dwaze vergelijking met het rokje is gewoon niet relevant omdat stelen strafbaar blijft net zoals verkrachting.

Lost ark komt bijna uit en is geo blocked door onze wet van lootboxen.
Meh, keek zo hard uit naar die game eigenlijk.

Eerst de nieuwe Yugioh dat we niet kunnen spelen op steam, nu dees.

Daarnaast denk ik ook dat uitlokking niet de reden waarom het verboden is.
Hoewel uitlokking strafbaar is (en een niet afgesloten wagen zo interpreteerbaar zou kunnen zijn) wordt het inderdaad niet zo omschreven in de wegcode.

De wegcode zegt:
“8.5. De bestuurder mag het voertuig dat hij bestuurt of de dieren die hij geleidt of bewaakt niet verlaten zonder de nodige voorzorgen te hebben genomen om enig ongeval of enig misbruik door derden te voorkomen.”

Als het voertuig voorzien is van een inrichting ter voorkoming van diefstal, moet deze gebruikt worden.
Bron

Die dwaze vergelijking met het rokje is gewoon niet relevant omdat stelen strafbaar blijft net zoals verkrachting.
Gelukkig is het strafbaar, maar het is absoluut zeer relevant, want beiden komen op hetzelfde neer.
Hoe vaak wordt de schuld niet bij de vrouw gelegd omdat ze zogezegd andere signalen had gegeven door haar kleding?
Dus dan moeten de dames voortaan maar eerst een broek aantrekken als ze na een feestje naar huis gaan.
Kwestie van de overheid wat te ontlasten...

Gelukkig is het strafbaar, maar het is absoluut zeer relevant, want beiden komen op hetzelfde neer.
Hoe vaak wordt de schuld niet bij de vrouw gelegd omdat ze zogezegd andere signalen had gegeven door haar kleding?
Dus dan moeten de dames voortaan maar eerst een broek aantrekken als ze na een feestje naar huis gaan.
Kwestie van de overheid wat te ontlasten...
Alleen is het afsluiten van je wagen echt een minimale moeite en zijn er quasi geen nadelen. Ik ben blij dat de wetgever wel het verschil kan zien tussen die minimale moeite en je kleren aanpassen bij het uitgaan.
Zo zijn er tal van kleine zaken die de overheid verwacht van zijn burgers en gelukkig maar.

Jammer dat Qmusic nog verder blijft bestaan.
Of kan dit ook in het glimlachtopic omdat we mogelijk gespaard zijn van een nóg groter onheil; die radio van Studio100? Ik denk dat we echt ontsnapt zijn aan een ochtend/avondspitsprogramma met Victor en Kobe.

Alleen is het afsluiten van je wagen echt een minimale moeite en zijn er quasi geen nadelen. Ik ben blij dat de wetgever wel het verschil kan zien tussen die minimale moeite en je kleren aanpassen bij het uitgaan.
Zo zijn er tal van kleine zaken die de overheid verwacht van zijn burgers en gelukkig maar.
moest den overheid hun werk doen dan zou het minder nodig zijn van uw auto af te sluiten. Ze zouden hier nog een boete geven voor het niet afsluiten van uw auto terwijl ge me ne cabrio rijd

Jammer dat Qmusic nog verder blijft bestaan.
Of kan dit ook in het glimlachtopic omdat we mogelijk gespaard zijn van een nóg groter onheil; die radio van Studio100? Ik denk dat we echt ontsnapt zijn aan een ochtend/avondspitsprogramma met Victor en Kobe.

Het ging enkel om de FM-licentie, niet om de licentie in het algemeen.
Ik denk dat er dus sowieso geen sprake zou zijn geweest van volledig verdwijnen van de zender die langs de licentie greep aangezien er nog steeds DAB+ en streaming is, en beiden sowieso alleen maar zullen toenemen qua populariteit de komende jaren.

Ter illustratie, 41% van het radio luisteren verloopt momenteel reeds digitaal, het is dus niet dat dat iets verwaarloosbaar is:
Ipsos-infographic-2021.png

Als ge dan nog eens rekent dat Radio2 een marktaandeel heeft van 30%, en het "Radio2-publiek" juist het publiek is dat iets minder mee is met de digitale evolutie, dan zal het digitale aandeel bij andere zenders vermoedelijk nog hoger liggen dan 41%.

Laatst bewerkt:

Waarom gelukkig?
Ligde zo wakker van die openstaande auto’s dat het moet gecontroleerd worden?
Of is het echt omdat ge denkt dat de politie teveel geld gaat kosten door die massale inbraken in openstaande wagens?
Of regels zijn heilig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan