Is het diefstal als je een pakket dat voor jou bestemd was, wegneemt voor de deur van "buren"? (Als in er staat een pakket met mijn naam en adres erop voor het huis van mensen die ik wegens corona nooit heb leren kennen, letterlijk 4 huizen verder in mijn straat)
Ik vind het ergens niet oké want het is hun "eigendom" als in huis, en door het zelf te gaan wegnemen ga je er al meteen van uit dat het oneerlijke mensen zijn die de inhoud voor zichzelf zouden houden. Anderzijds, better safe than sorry, want ik ken zo wel mensen die beweren pakketjes nooit ontvangen te hebben...
DPD weet mij te vertellen dat als het pakket dat wegens coronamaatregelen vermist is, niet teruggevonden wordt, ze het afhouden van het loon van de koerier, dus ik zal mijn klacht bij de verkoper maar intrekken denk ik dan, want ik wil niet op mijn geweten dat die koerier zoveel geld moet verliezen... anderzijds, ik ben wel weer € 3,60 kwijt van te bellen naar hun betaallijn denk ik dan. Dat wordt ook niet vergoed. Uit principe vind ik dat die koerier mij € 3,60 schuldig is, maar geen € 150 natuurlijk.