Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet echt niet aan wat het ligt. Kranen in de badkamer liggen op ongeveer zelfde afstand en daar moet het water zelfs omhoog en daar hebben we vrij snel warm water.

Het lijkt precies alsof de keukenkraan eerste nog 500 meter alupex moet doorkruisen die in wirwar onder de chape ligt :laugh:

maar is niet het geval want heb 'm zelf gelegd :(
Wij hebben hier hetzelfde probleem, maar ouder huis. Brander in de kelder, dan enerzijds warm water naar 1ste verdiep waar de badkamer ligt: vrij snel warm. Er vertrekt ook warm water naar gelijkvloerskeuken, dus op vlak van afstand niet verder, maar dat duurt ook ongeloofelijk lang voor er iets warm is.

Een uitleg die een loodgieter mij gaf is dat dit komt omdat die 2de buis een kleine diameter heeft, al begrijp ik dan nog altijd niet helemaal waarom het dan zoveel langer moet duren aangezien er minder water door moet. Tenzij er een soort volume nodig is voor de brander het signaal krijgt dat hij eens moet beginnen werken.

Ik weet echt niet aan wat het ligt. Kranen in de badkamer liggen op ongeveer zelfde afstand en daar moet het water zelfs omhoog en daar hebben we vrij snel warm water.

Het lijkt precies alsof de keukenkraan eerste nog 500 meter alupex moet doorkruisen die in wirwar onder de chape ligt :laugh:

maar is niet het geval want heb 'm zelf gelegd :(
Water laten lopen en ondertussen iets anders doen, tegen dan is het warm. Water is goedkoop. Of je gebruikt geen warm water meer in de keuken.

Als je nog oplossingen nodig hebt, roep je maar hé.

Wij hebben hier hetzelfde probleem, maar ouder huis. Brander in de kelder, dan enerzijds warm water naar 1ste verdiep waar de badkamer ligt: vrij snel warm. Er vertrekt ook warm water naar gelijkvloerskeuken, dus op vlak van afstand niet verder, maar dat duurt ook ongeloofelijk lang voor er iets warm is.

Een uitleg die een loodgieter mij gaf is dat dit komt omdat die 2de buis een kleine diameter heeft, al begrijp ik dan nog altijd niet helemaal waarom het dan zoveel langer moet duren aangezien er minder water door moet. Tenzij er een soort volume nodig is voor de brander het signaal krijgt dat hij eens moet beginnen werken.

bij ons hoor je de brander quasi onmiddelijk aanspringen als je warm water vraagt.
Ga dat es timen hoe lang het duurt voor het water warm wordt...

bij ons hoor je de brander quasi onmiddelijk aanspringen als je warm water vraagt.
Ga dat es timen hoe lang het duurt voor het water warm wordt...
Ik zal dat volgende keer eens doen. Het probleem is vooral dat de vorige eigenaars achter de keuken, in de bijkeuken, nog een douche hebben geplaatst. Leuk, zou je denken, kan je ook beneden douchen, bv. na in de tuin te werken. Maar dat is dus letterlijk een koude douche, daarom ook al een doorstromer of iets in die aard overwogen voor de toekomst (nu gebruiken we die douche eigenlijk amper).

na 5 seconden springt de ketel aan
na 45 seconden voel je dat het water licht warmer begint te worden
na 1m17 is het op temperatuur waar je mee kan afwassen.

en ik was nog regelmatig es met de hand af (vooral mijn koksmessen, die mogen absoluut niet in de vaatwas)

buizen zijn hier alupex 16mm

Ik hou zo ongelofelijk niet hard van verkwisten :(

na 5 seconden springt de ketel aan
na 45 seconden voel je dat het water licht warmer begint te worden
na 1m17 is het op temperatuur waar je mee kan afwassen.

en ik was nog regelmatig es met de hand af (vooral mijn koksmessen, die mogen absoluut niet in de vaatwas)

buizen zijn hier alupex 16mm

Heb ik nu toch verspild voor deze test :(

@Sylverscythe ik stuur je een tikkie !! :lol:

Is het diefstal als je een pakket dat voor jou bestemd was, wegneemt voor de deur van "buren"? (Als in er staat een pakket met mijn naam en adres erop voor het huis van mensen die ik wegens corona nooit heb leren kennen, letterlijk 4 huizen verder in mijn straat)

Ik vind het ergens niet oké want het is hun "eigendom" als in huis, en door het zelf te gaan wegnemen ga je er al meteen van uit dat het oneerlijke mensen zijn die de inhoud voor zichzelf zouden houden. Anderzijds, better safe than sorry, want ik ken zo wel mensen die beweren pakketjes nooit ontvangen te hebben...

DPD weet mij te vertellen dat als het pakket dat wegens coronamaatregelen vermist is, niet teruggevonden wordt, ze het afhouden van het loon van de koerier, dus ik zal mijn klacht bij de verkoper maar intrekken denk ik dan, want ik wil niet op mijn geweten dat die koerier zoveel geld moet verliezen... anderzijds, ik ben wel weer € 3,60 kwijt van te bellen naar hun betaallijn denk ik dan. Dat wordt ook niet vergoed. Uit principe vind ik dat die koerier mij € 3,60 schuldig is, maar geen € 150 natuurlijk.
Die gaat gewoon dat ene pakket niet betaald worden dan, als in 15 a 20 eurocent (als het al zoveel is).

??
Wij hebben zo'n 24kw model. Werkt uitstekend. Trekt wel een beetje elletriek. :unsure:

Gewoon een ambetante dag vol ergernissen en frustraties. Zo eentje waarop je gewoon met junkfood in je bed wil kamperen en de hele wereld mag ontploffen!

Op naar morgen, een betere dag!

Gewoon een ambetante dag vol ergernissen en frustraties. Zo eentje waarop je gewoon met junkfood in je bed wil kamperen en de hele wereld mag ontploffen!

Op naar morgen, een betere dag!
Ik heb zo'n week, alleen dat ik niet in bed wil kamperen, maar extreem nerveus en randje agressief begin rond te lopen.

Knappe actrice breekt 20 jaar geleden haar rug bij een ernstig ongeval, mijdt de spotlights en ziet er nu op haar 56ste onherkenbaar normaal uit.

Haha, kijk es allemaal!

Ffs.

Maandag de ideale auto gevonden. Afspraak gemaakt om deze namiddag te gaan bekijken (ik kon er ECHT niet eerder raken) en rijden. Kom er vandaag na drie kwartier rijden aan, auto staat in showroom, ik bekijk hem even voor de verkoper aankomt, ik ga er even inzitten: top. Perfect wat ik zoek. Ideaal.

Verkoper komt aan: "ah, ja, hij is 2 uur geleden verkocht helaas".
Ik: "Meent ge dat nu ? Ik heb drie kwartier gereden hiervoor. Godverdomme." (ja, sorry, ben normaal geen mens die snel zijn geduld verliest, maar dit was 1 en al pure frustratie)
Verkoper: "ja, we hadden geen nummer dus we konden niet waarschuwen"
Ik: "uhm, persoon met wie ik gesproken heb heeft letterlijk mijn nummer gedicteerd om te controleren of het juist was om mij te kunnen contacteren"
Verkoper: "ja sorry"

Keihard ergeren aan hoe men er in slaagt communicatie zo fout te doen.
Maar daarnaast, wat een mooie kans gemist. Beste exemplaar dat ik tot nu tegengekomen ben, en ze zijn niet echt zo massaal te vinden in België helaas.

Bah, bah, bah.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan