Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het aan mij lag was dat al lang opgezegd. De keren dat we iets kijken is dat dan via VRT NU en consoorten.

Maar mevrouw wil 35 euro per maand betalen voor moest er maar eens één of ander schijtprogramma zijn dat ze toch wil kijken. (Lees: dertigers, ook om te janken, maar wel minder erg dan het reality vergif waarvan je brein spontaan begint te rotten)
Dertigers staat op vrt nu. Nieuw seizoen was daar al integraal te bekijken toen de uitzendingen op tv startten. Minder naar mevrouw luisteren!

The Masked Singer is toch helemaal geen programma voor volwassenen? Dat is een kinderprogramma. Vrijdagavond is tout court al sinds enkele jaren kinderavond geworden op VTM. The Voice, The Voice Kids, Belgium's Got Talent, Kx zoekt K3, etc. Dat zijn allemaal programma's die als doelpubliek op kinderen mikken.

En dat de programma's bagger zijn kan je op voorhand toch voorspellen? Ik heb geen enkele aflevering van BB gezien, en dat zal nooit gebeuren. En toch kan ik mij al inbeelden wat er in dat programma gebeurt:

BB geeft een opdracht -> Algemene reactie van Oh my god. Shit wat nu. Oh jeeeee
Genomineerde moet vertrekken -> My god, oh neeee. Meent ge dit nu? Kom laten we samen wenen
Er zijn twee weken voorbij -> My god, het is zo moeilijk. Ik kan het niet aan, boehoehoe

Dan heb je die jury in The Masked Singer. Ik heb enkel maar tijdens reclame stukken van die jury gezien. Andy "VTM smijt mij naar uw hoofd tot ge mij dood wilt" Peelman, Karen "Eeh joh ik kan niemeer gelijk ne normale mens klappen" Daemen, en dan Ruth "Hey, had ik al gezegd dat ik graag eet en dik ben (cfr. Snackmasters) Beeckman en dan heb je daar nog een 4de sus tussen zitten volgens mij.

Dan de eenheidsworst van talentenshows waar het ofwel een dansgroep van 12-jarige is of de zoveelste zanger. ONGEZIEN! Behalve in de voorgaande 35 seizoenen en alle internationale versies. En van hoeveel heb je echt nog iets gehoord? Het enige dat in mij opkomt is die dansgroep vol brandwondepatiënten die Studio 100 in huis heeft genomen.

Kijk je op vrijdagavond VTM -> Dan moet je geen kwaliteit verwachten want je bent in essentie naar Ketnet late night met een groter budget aan het kijken.

Kijk je op vrijdagavond VTM -> Dan moet je geen kwaliteit verwachten want je bent in essentie naar Ketnet late night met een groter budget aan het kijken.
Bieden ze tijdens de rest van de week dan wel hoogstaande televisie aan misschien?

Bieden ze tijdens de rest van de week dan wel hoogstaande televisie aan misschien?
Toen ik zo'n 20 jaar terug in het middelbaar zat was VTM al niet hip en cool genoeg en voor oude mensen. Maar ergens tijdens die 20 jaar hebben de meesten een lobotomie ondergaan, blijkbaar.

Niet dat ik zoveel VTM kijk, maar bv. Het Lichaam Van Coppens is toch wel een van de meer interessantere programma’s die ze hebben. En hebben ze ook niet 1 goed programma waar ze de politie op pad volgen? Niet die programma’s van Luc “ik wou dat ik half zo goed was als Paul Jambers” Alloo, maar nog iets anders. (Waar ik nu niet op kan komen :unsure: )

The Masked Singer is toch helemaal geen programma voor volwassenen? Dat is een kinderprogramma. Vrijdagavond is tout court al sinds enkele jaren kinderavond geworden op VTM. The Voice, The Voice Kids, Belgium's Got Talent, Kx zoekt K3, etc. Dat zijn allemaal programma's die als doelpubliek op kinderen mikken.

En dat de programma's bagger zijn kan je op voorhand toch voorspellen? Ik heb geen enkele aflevering van BB gezien, en dat zal nooit gebeuren. En toch kan ik mij al inbeelden wat er in dat programma gebeurt:

BB geeft een opdracht -> Algemene reactie van Oh my god. Shit wat nu. Oh jeeeee
Genomineerde moet vertrekken -> My god, oh neeee. Meent ge dit nu? Kom laten we samen wenen
Er zijn twee weken voorbij -> My god, het is zo moeilijk. Ik kan het niet aan, boehoehoe

Dan heb je die jury in The Masked Singer. Ik heb enkel maar tijdens reclame stukken van die jury gezien. Andy "VTM smijt mij naar uw hoofd tot ge mij dood wilt" Peelman, Karen "Eeh joh ik kan niemeer gelijk ne normale mens klappen" Daemen, en dan Ruth "Hey, had ik al gezegd dat ik graag eet en dik ben (cfr. Snackmasters) Beeckman en dan heb je daar nog een 4de sus tussen zitten volgens mij.

Dan de eenheidsworst van talentenshows waar het ofwel een dansgroep van 12-jarige is of de zoveelste zanger. ONGEZIEN! Behalve in de voorgaande 35 seizoenen en alle internationale versies. En van hoeveel heb je echt nog iets gehoord? Het enige dat in mij opkomt is die dansgroep vol brandwondepatiënten die Studio 100 in huis heeft genomen.

Dat ze daarmee op kinderen mikken is toch echt niet waar. Gezinnen, waar zowel de kleuter, de student, de ouders en de grootouders samen naar kunnen kijken, dat wel. Ik denk niet dat ze bij 1 van die programma's die je daar opsomt bij het brainstormen de intentie hadden een programma met als primaire doelgroep kinderen te maken.

The Masked Singer is toch helemaal geen programma voor volwassenen?
Ik luister graag naar muziek en zang. (Ja ook als die niet altijd super is, iedereen doet zijn best) Als volwassene luister ik er dus wel naar. Maar de jury moet ik echt niet horen (buiten als ze effectief voten wie het is op het einde), dan ben ik drank gaan halen of ik ben met vrouwlief dan iets aan het doen. Je luistert online, dan is dat is gewoon 'mute' tussen de zang in, en klaar.

Volgens mij zijn zelfs de overgrote meerderheid van de mensen die naar The Masked Singer volwassenen.
Maar goed, dat wil niets zeggen, volwassenen kunnen ook kinds zijn. :D

Laatst bewerkt:
al heel de week lichte keelpijn (coronatest is negatief), dus ik kan mijn moeder niet bezoeken want die pakt alles direct over.
vandaag is het bovendien regenweer, dus a)geen wandeling b)geen motorrit c)geen fotografie. Ik heb geen zin in games, geen inspiratie voor 3d ontwerp (al lang niet meer eigenlijk :headshake: ) en ben helemaal alleen (en met keelpijn moet ik sowieso niet naar andere mensen gaan). Dus ja, dat het maar rap maandag is en ik terug kan gaan werken, dan heb ik iets wat ik graag doe en een doel.

Kijkt er daar eigenlijk nog iemand naar? Je hoort daar dus echt niets van.

13 pagina's over die bagger. En ik die dacht dat dit forum bevolkt werd door begaafde mensen.

13 pagina's over die bagger. En ik die dacht dat dit forum bevolkt werd door begaafde mensen.
Je zei zelf onlangs nog dat hier niemand zit die maatschappelijk van belang is. 😏

Ik denk er sterk aan om mijn gewone Telenet TV op te zeggen, ik kijk daar echt quasi nooit meer naar, ofwel is het reality dat mij geen hol interesseert ofwel zijn het shows vol met overenthousiaste talentloze BV's die zichzelf toch zo interessant vinden.
Wil dat ook doen maar bij Proximus dan, maar wil internet wel houden.

Dat is echt mission impossible. Het is gemakkelijker om veranderen van provider dan uw pakket te downgraden.

Dat ze daarmee op kinderen mikken is toch echt niet waar. Gezinnen, waar zowel de kleuter, de student, de ouders en de grootouders samen naar kunnen kijken, dat wel. Ik denk niet dat ze bij 1 van die programma's die je daar opsomt bij het brainstormen de intentie hadden een programma met als primaire doelgroep kinderen te maken.
Ze zullen het zo misschien niet adverteren. Maar vergelijk de hyperactieve, over-enthousiaste reacties van de juryleden en presentator eens met de populaire youtubers en tiktokkers waar kinderen en jongeren fan van zijn. Dan kan je toch niet ontkennen dat je daar eerder een jonger publiek mee wilt trekken? Met Ruth en Andy die het kind uithangen trek je geen 40’ers aan. Kijk naar de buurtpolitie, dat is ook gradueel veranderd in een kinderprogramma. Eens je de kinderen vasthebt heb je de ouders vaak ook gestrikt. Want veel kinderen hebben, zeker op jonge leeftijd, geen eigen TV. En laten we eerlijk zijn, de tijd waar de kinderen, ouders en grootouders samen tv keken is ook al lang voorbij.

Laatst bewerkt:
Ze zullen het zo misschien niet adverteren. Maar vergelijk de hyperactieve, over-enthousiaste reacties van de juryleden en presentator eens met de populaire youtubers en tiktokkers waar kinderen en jongeren fan van zijn. Dan kan je toch niet ontkennen dat je daar eerder een jonger publiek mee wilt trekken? Met Ruth en Andy die het kind uithangen trek je geen 40’ers aan. Kijk naar de buurtpolitie, dat is ook gradueel veranderd in een kinderprogramma. Eens je de kinderen vasthebt heb je de ouders vaak ook gestrikt. Want veel kinderen hebben, zeker op jonge leeftijd, geen eigen TV. En laten we eerlijk zijn, de tijd waar de kinderen, ouders en grootouders samen tv keken is ook al lang voorbij.
Kinderen kijken nog steeds samen met de ouders of grootouders. Waar vroeger de ouders of grootouders tv keken en de kinderen dan meekeken zullen nu meer de kinderen tv kijken en de ouders of grootouders meekijken.

online een canvas gezien die ik nu ook wil, maar nergens anders kan vinden buiten op een site die blijkbaar niet te vertrouwen is...

671ffa7633a5589ef98d7b2b2b15af34_750x_nw.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan