Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Opeens telefoon gekregen van de, brandweer, 2 overgebuurs zouden een steekvlam uit de rookgasafvoer van mijn ketel zien komen hebben, wat dus met mijn type ketel gewoon onmogelijk is. Ik dus in vliegende vaart naar huis, heel mijn straat afgezet van de pompiers. Naar boven gaan kijken, uiteraard niets te zien aan mijn ketel. Zelfs efkes de schouw gedemonteerd om te tonen dat daar niets aan te zien is, zijn plastieken buizen die zouden smelten plus nen rookgassensor die de ketel in panne doet vallen vanaf +83 graden schouwtemperatuur.. Vermoedelijk de zon die reflecteerde in de rookgassen, zo nog al verhalen gehoord van oproepen daarvoor, nu bij mij dus :unsure: toch maar stresserend Zenne.

Ik moet zo meteen naar een familiefeestje van de schoonfamilie. Deze week is plots beslist om het 2u te vervroegen, niemand weet waarom, maar door dat mijn vriendin moet werken, kunnen wij daar niet raken en gaan we zelfs nipt op het originele uur aankomen. Reactie van schoonmoeder: "oei, jammer, iedereen zal tegen dan al gegeten hebben".
Ik kan niet met woorden omschrijven hoeveel zin ik heb om te gaan naar een feest waar:
- De aperitief voorbij is
- Er geen eten meer is
- Iedereen er al een paar uur zit en zich amuseert
- We sowieso ergens aan een uiteinde van een tafel gaan zitten en met niemand kunnen praten, want iedereen is er al lang
- Met wat geluk nog een dessert krijgen
- We evenveel uur in de auto gaan spenderen als op het feest

Dit alles omdat mijn schoonmoeder waarschijnlijk plots beslist heeft om morgen iets te doen waarvoor ze vroeg op moet. Er gaan echt geen opmerkingen moeten komen of ik ga naar huis nog voor ik neerzit.

Ik moet zo meteen naar een familiefeestje van de schoonfamilie. Deze week is plots beslist om het 2u te vervroegen, niemand weet waarom, maar door dat mijn vriendin moet werken, kunnen wij daar niet raken en gaan we zelfs nipt op het originele uur aankomen. Reactie van schoonmoeder: "oei, jammer, iedereen zal tegen dan al gegeten hebben".
Ik kan niet met woorden omschrijven hoeveel zin ik heb om te gaan naar een feest waar:
- Er geen eten meer is
- We sowieso ergens aan een uiteinde van een tafel gaan zitten en met niemand kunnen praten, want iedereen is er al lang

Dit alles omdat mijn schoonmoeder waarschijnlijk plots beslist heeft om morgen iets te doen waarvoor ze vroeg op moet. Er gaan echt geen opmerkingen moeten komen of ik ga naar huis nog voor ik neerzit.
Weten dat hun dochter er niet zal geraken indien vroeger en het toch doen.
Getuigt van redelijk wat egoïsme.
Komt je vriendin goed overeen met haar ouders?

Als bewust kinderloos koppel ergeren we ons meer en meer aan bevriende koppels die op bezoek komen met hun quasi onhandelbaar kind. God wat zijn we blij eens die de deur uit zijn.

* rondlopen en alles binnen de 5 minuten overhoop zetten.
* Met hun speelgoed tegen de ramen klatsen
* constant aandacht vragen

Ge moet die echt constant in de mot houden en gewone gesprekken tussen volwassen mensen zijn dus niet meer mogelijk.

... Telkens weer bedenken we dat geen kinderen hebben de beste beslissing is die we ooit gemaakt hebben.

- Er geen eten meer is

Ga gewoon thuis in uw zetel zitten. For fuck sake, het is (schoon)familie voor iets

Last minute nog take away kunnen bestellen voor deze avond voor de verjaardag van mijn vriend morgen. Had normaal gereserveerd in een restaurant maar ja, aangezien onze CST nog rood is, moeten annuleren. Zitten we halverwege ons voorgerecht, valt de stroom ineens uit. Gebeld naar fluvius en ze schatten in dat het omstreeks 20u opgelost ging zijn. Daarnet nog eens gecheckt en nu is het al 21u. Zitten we hier in den donker met wat kaarsjes en een hoofdgerecht dat nog in de oven moet opgewarmd worden.

al heel de week lichte keelpijn (coronatest is negatief), dus ik kan mijn moeder niet bezoeken want die pakt alles direct over.
vandaag is het bovendien regenweer, dus a)geen wandeling b)geen motorrit c)geen fotografie. Ik heb geen zin in games, geen inspiratie voor 3d ontwerp (al lang niet meer eigenlijk :headshake: ) en ben helemaal alleen (en met keelpijn moet ik sowieso niet naar andere mensen gaan). Dus ja, dat het maar rap maandag is en ik terug kan gaan werken, dan heb ik iets wat ik graag doe en een doel.

@Tonerider , hier heel den dag geen regen gezien.. En morgen geven ze zon! Dus buitenkomen vent.

Last minute nog take away kunnen bestellen voor deze avond voor de verjaardag van mijn vriend morgen. Had normaal gereserveerd in een restaurant maar ja, aangezien onze CST nog rood is, moeten annuleren. Zitten we halverwege ons voorgerecht, valt de stroom ineens uit. Gebeld naar fluvius en ze schatten in dat het omstreeks 20u opgelost ging zijn. Daarnet nog eens gecheckt en nu is het al 21u. Zitten we hier in den donker met wat kaarsjes en een hoofdgerecht dat nog in de oven moet opgewarmd worden.
Spacecake besteld of zo?

@Tonerider In theorie kan je de afbeelding nog eens door AI laten opschalen alvorens te laten printen.

Photoshop heeft nu “super resolution”.

Mocht je geen Photoshop hebben wil ik vanavond nog wel eens kijken voor u.
Aha wist niet dat die functie bestond. Zeer nice.

Meteen eens geprobeerd en opgeschaald naar 15360 × 9384 :D

kleuren ook beetje aangepast

online een canvas gezien die ik nu ook wil, maar nergens anders kan vinden buiten op een site die blijkbaar niet te vertrouwen is...

671ffa7633a5589ef98d7b2b2b15af34_750x_nw.jpg

Wa ne sjieken :love:

Als bewust kinderloos koppel ergeren we ons meer en meer aan bevriende koppels die op bezoek komen met hun quasi onhandelbaar kind. God wat zijn we blij eens die de deur uit zijn.

* rondlopen en alles binnen de 5 minuten overhoop zetten.
* Met hun speelgoed tegen de ramen klatsen
* constant aandacht vragen

Ge moet die echt constant in de mot houden en gewone gesprekken tussen volwassen mensen zijn dus niet meer mogelijk.

... Telkens weer bedenken we dat geen kinderen hebben de beste beslissing is die we ooit gemaakt hebben.
Vraag dan gewoon dat ze kinderen thuislaten. Als ze jullie willen zien, gemeend dan, dan moet een sitter voor een poosje wel mogelijk zijn. Ik spreek hier als ouder die weliswaar niet vaak iets doet maar wel vind dat je afspreekt met ons, niet met onze kinderen. Ook wel omdat ik het mijn kinderen niet wil aandoen ergens te gaan waar ze niet gewenst zijn, dat kan je niet echt wegstoppen.

- Er geen eten meer is

Dan ging ik onderweg frieten halen en daar opeten. Uw vrouw heeft gewerkt, dus jullie moeten ook eten eh.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan