Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah dat is er hier dus aan de hand. Kga weer mogen wachten tot vanavond om hier buiten te geraken met de mijne.
Nu, ik heb net hun harnassen aangedaan en ik vertrek. Ga sowieso plek genoeg hebben (want de eerste die me durft benaderen met die twee bij me moet nog geboren worden) en het is mijn straat, dus dat ze allemaal maar opzij gaan. De beestjes hebben hun wandeling nodig.

Nu, ik heb net hun harnassen aangedaan en ik vertrek. Ga sowieso plek genoeg hebben (want de eerste die me durft benaderen met die twee bij me moet nog geboren worden) en het is mijn straat, dus dat ze allemaal maar opzij gaan. De beestjes hebben hun wandeling nodig.
K denk dat ik vandaag op de wandeling ook een wolfshond heb gezien.
Ik hoorde aan een schutting beetje dezelfde blaf als den onze en zag hetzelfde postuur in de verte, ietsje groter dan de mijne. Toen ik dichter kwam, zag ik dat die de kleuren van een husky had, maar dus nog steeds de "karuur" van mijne beer. Tenzij ik dus echt niets van formaten in kan schatten en het toch een husky was. 🤣

Laatst bewerkt:
Er is een wandeltocht blijkbaar die passeert lang onze hof. De honden zijn vrij rustig alles aan het bezien, op de luidruchtige trees na die een blaf/grom krijgt, maar nu stopt er hier een wijf met 2 kinderen en staan minutenlang de honden uit te dagen. Een vd twee honden begon serieus agressief te worden en ze bleven maar uitdagen en de moeder maar lachen. Ben naar buiten gewandeld, honden aan de lijn genomen en de automatische poort open gedaan. Ze waren snel weg. Ging nochtans vriendelijk vragen of ze zich amuseerden.
Marginalen zeg. Zouden ze dat ook doen bij elke koe of paard die ze in een weide zien staan?
En morgen gaat mijn ergernis zijn dat ik een zak pmd kan vullen met die wandelaars hun afval.
Ik zou voor zo een gevallen 1 van mijn honden de naam krapuul geven. En als dat dan gebeurt dan buiten gaan roepen: Ela krapuul, komt eens hier jong. 🤣🤣🤣

K denk dat ik vandaag op de wandeling ook een wolfshond heb gezien.
Ik hoorde aan een schutting beetje dezelfde blaf als den onze en zag hetzelfde postuur in de verte, ietsje groter dan de mijne. Toen ik dichter kwam, zag ik dat die de kleuren van een husky had, maar dus nog steeds de "karuur" van mijne beer. Tenzij ik dus echt niets van formaten in kan schatten en het toch een husky was. 🤣
Een wolfshond is geen wolfhond. Dat voor de correctie die met niks te maken heeft, maar wolfhondeigenaars wel belangrijk vinden. :unsure:

Wist wel niet dat een husky blaft. Heb dat nu nog nooit meegemaakt eigenlijk. :D

Qua postuur zou je trouwens niet twijfelen denk ik. Onze witte herder zal wel hetzelfde zijn qua postuur, maar de wolf is gewoon een tank aan het worden. Das beest zit nu op 16 maand van zijn volgegroeidheid (zelf gevonden woord) en die is nu al vrij imposant te noemen met zijn gespierde 46kg en bijna 80cm schoft. :p De droom blijft om zijn vader zijn 82cm en 55kg in te halen. Maar zowel hij als zijn 2 broertjes lijken dat te halen. De zusjes zijn dan weer ontypisch klein.

Laatst bewerkt:
Ik zou voor zo een gevallen 1 van mijn honden de naam krapuul geven. En als dat dan gebeurt dan buiten gaan roepen: Ela krapuul, komt eens hier jong. 🤣🤣🤣
Een van mijn honden is een wolfhybride. Dat moet je geen crapuul noemen, men loopt sowieso weg. :unsure:

:unsure::unsure::unsure:
Amai super neutraal dat eerste stuk uit hun voorbeeldjournaal al :') (en zijn tienerjongens en adolescente mannen niet hetzelfde?)

Een wolfshond is geen wolfhond. Dat voor de correctie die met niks te maken heeft, maar wolfhondeigenaars wel belangrijk vinden. :unsure:

Wist wel niet dat een husky blaft. Heb dat nu nog nooit meegemaakt eigenlijk. :D

Qua postuur zou je trouwens niet twijfelen denk ik. Onze witte herder zal wel hetzelfde zijn qua postuur, maar de wolf is gewoon een tank aan het worden. Das beest zit nu op 16 maand van zijn volgegroeidheid (zelf gevonden woord) en die is nu al vrij imposant te noemen met zijn gespierde 46kg en bijna 80cm schoft. :p De droom blijft om zijn vader zijn 82cm en 55kg in te halen. Maar zowel hij als zijn 2 broertjes lijken dat te halen. De zusjes zijn dan weer ontypisch klein.
Die van mij is 40kg, 68cm schofthoogte. En ik schatte de andere dus hetzelfde of ietsje groter in. Maar dus met dezelfde blaf uitgelokt door hetzelfde territoriaal gedrag. Dus afgaande op jouw beschrijving heb ik een...wolfhond gezien. 😉

Die van mij is 40kg, 68cm schofthoogte. En ik schatte de andere dus hetzelfde of ietsje groter in. Maar dus met dezelfde blaf uitgelokt door hetzelfde territoriaal gedrag. Dus afgaande op jouw beschrijving heb ik een...wolfhond gezien. 😉
Een zeldzaamheid, dus meer kans op een malamute. :p
Een echte wolfhond blaft niet omdat er iets aan zijn territorium passeert trouwens, die geeft een soort van zwaar kuch-geluid om "subtiel" zijn roedel te waarschuwen. Dus waarschijnlijk heb je dus een dikke husky of een malamute ontmoet. :)

Hebben die gene krulstaart en veel meer fluffyness?
Niet per se. Als hij lang en gespierd was, dan zit je sneller met een wolfhond. Is hij korter en vooral haar, kan het een malamute zijn.

Maar jij woont in of dicht bij Wallonië zeker? Daar zijn wolfhonden nog net iets sneller te vinden. Als in 70 in Wallonië en 40 in Vlaanderen. :unsure:

Niet per se. Als hij lang en gespierd was, dan zit je sneller met een wolfhond. Is hij korter en vooral haar, kan het een malamute zijn.

Maar jij woont in of dicht bij Wallonië zeker? Daar zijn wolfhonden nog net iets sneller te vinden. Als in 70 in Wallonië en 40 in Vlaanderen. :unsure:
Ik denk dat het letterlijk op de taalgrens was, in een verlaten straatje, een huis met -grof geschat- 4000m2 grond aan. Daar kan je ne grote beer al eens goed laten ravotten. 😁
Efkes gegoogled maar zag er dus niet uit als een malamute maar als de syberische husky, maar dan 50% groter als ik de omschrijving online mag geloven.
Anderzijds: de mijne wijkt qua volume ook bijna 50% af van de boekskesomschrijving van ne Mechelaar. 🤷🏼

Ik denk dat het letterlijk op de taalgrens was, in een verlaten straatje, een huis met -grof geschat- 4000m2 grond aan. Daar kan je ne grote beer al eens goed laten ravotten. 😁
Efkes gegoogled maar zag er dus niet uit als een malamute maar als de syberische husky, maar dan 50% groter als ik de omschrijving online mag geloven.
Anderzijds: de mijne wijkt qua volume ook bijna 50% af van de boekskesomschrijving van ne Mechelaar. 🤷🏼
Uw mechelaar is idd een vetzak als ik uw gewichten die ik hier las mag geloven. :unsure:

Trek er de volgende keer een foto van en ik zal u het ras geven!

Uw mechelaar is idd een vetzak als ik uw gewichten die ik hier las mag geloven. :unsure:

Trek er de volgende keer een foto van en ik zal u het ras geven!
Volgens de dierenarts maar 2kg te zwaar, komt wel uit een lijn gefokt voor ringsport.

Den andere blaffer zat veel te ver, heb er nog aan gedacht, maar dichtste dat hij kon komen was 150m van de straat af.

Volgens de dierenarts maar 2kg te zwaar, komt wel uit een lijn gefokt voor ringsport.

Den andere blaffer zat veel te ver, heb er nog aan gedacht, maar dichtste dat hij kon komen was 150m van de straat af.
Hij staat wel goed ja. "vetzak" was vooral bedoeld op dat hij zwaarder is dan hij mag zijn voor zijn ras. Maar hij ziet er wel zeer gezond uit in elk geval. :)

Hij staat wel goed ja. "vetzak" was vooral bedoeld op dat hij zwaarder is dan hij mag zijn voor zijn ras. Maar hij ziet er wel zeer gezond uit in elk geval. :)
K vind het altijd zo zonde als mensen horen/lezen dat hij 40-42 (op de foto toch 42, is terug afgevallen nu)kg weegt en dan steigeren dat ne Mechelaar maar maximaal 30kg mag wegen, met als enige conclusie dat ik een slechte baas ben met een moddervette hond. Hij woog rond de 35kg toen hij uit het asiel kwam en was toen ondervoed, dierenarts heeft onmiddellijk een voedingsplan met ons opgesteld om wat vet op de heupen te kunnen krijgen. Nu issem zoals zijn baasjes: "der mag wel wat af" 😝

De tekstmuren (en het veelvuldig opsplitsen van replies) in sommige threads in P&A ontmoedigen mij soms om blijvend aan een discussie deel te nemen. Een mens heeft maar zoveel tijd te spenderen per dag.

De tekstmuren
Dat valt toch goed mee uiteindelijk, ik snap niet wat je bedoelt?
(en het veelvuldig opsplitsen van replies)
Ja maarja wat is het nu, een muur of een opgesplitste tekst?
in sommige threads in P&A
Dat is een ander subforum, niet relevant!!
ontmoedigen mij soms om blijvend aan een discussie deel te nemen.
Ik kon dat vroeger ook niet, ik kon zelfs niet lezen, maar door het zweet des aanschijns is dat gelukt en gij zult ook zo afzien!
Een mens heeft maar zoveel tijd te spenderen per dag.
Onzin, je wil het gewoon niet echt.

:unsure:

Verdomme hé @Sylverscythe

giphy.webp

Ik had het al een tijd geleden gezegd hier van Pieter Loridon en zijn anti-corona shit. Nu zegt dit genoeg over hem:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan