Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klein statistiekje van dit weekend bij ons van alcohol en drugs in het verkeer.

12 ongevallen waarvan er drank en/of drugs mee gemoeid was. En dan zijn wij nog een relatief kleine zone en dat zijn dan nog enkel degene die iets tegen gekomen zijn/gepakt zijn.

Een mens zou soms bang zijn om zich in het verkeer te begeven.

Wat verstaat ge onder "drank mee gemoeid"? Positief geblazen, of effectief zichtbaar dronken?
Dat iemand positief blaast valt natuurlijk ook niet goed te keuren, maar iemand die net dat glas wijn te veel dronk tijdens het eten en die avond toevallig een ongeval krijgt, is natuurlijk nog een verschil met iemand die een ongeval veroorzaakt doordat hij ladderzat is.

Veel controle is er imo nu ook wel niet. Ik heb toevallig dit weekend voor het eerst in mijn leven moeten blazen (dikke tien jaar aan het rijden). Een minuut eerder zag ik nog een anonieme wagen met zwaailichten achter een auto aan vlammen, wellicht eentje die nog vlug rechtsomkeer maakte omdat hij niet wou blazen.

Nu bon, ooit zal er wel een tijd komen zeker dat elke auto standaard voorzien is van een alcoholslot zeker?

Wat een negatieve reacties hier. Ik heb wel positieve ervaringen met schoonouders en ouders. Uiteindelijk zijn het ook maar mensen. Goed geholpen bij onze ruwbouw en zetten van houten latten voor onze gyproc. De werkjes die ik zelf wel kan en het liefst niemand mee lastigval dat het slecht gedaan is, heb ik natuurlijk gewoon voor mezelf genomen. Niks zo vervelend als hulp vragen en dan moeten zeggen dat het op niks trekt.
Er is een verschil tussen gewoon hulpzame mensen en betweters van mensen die uw keuzes niet gaan respecteren (wat bij mij het geval was). Had ik geweten dat het op niks ging trekken, had ik hun hulp niet gevraagd. Maar helaas wist ik niet dat het zulke betweterige amateurs waren.
Natuurlijk moet ge niet iedereen over dezelfde kam gaan scheren, sommige schoonouders kunnen dat vast wel goed en zijn geen amateurs. Maar bij mij was dat niet het geval.

Wat verstaat ge onder "drank mee gemoeid"? Positief geblazen, of effectief zichtbaar dronken?
Dat iemand positief blaast valt natuurlijk ook niet goed te keuren, maar iemand die net dat glas wijn te veel dronk tijdens het eten en die avond toevallig een ongeval krijgt, is natuurlijk nog een verschil met iemand die een ongeval veroorzaakt doordat hij ladderzat is.

Veel controle is er imo nu ook wel niet. Ik heb toevallig dit weekend voor het eerst in mijn leven moeten blazen (dikke tien jaar aan het rijden). Een minuut eerder zag ik nog een anonieme wagen met zwaailichten achter een auto aan vlammen, wellicht eentje die nog vlug rechtsomkeer maakte omdat hij niet wou blazen.

Nu bon, ooit zal er wel een tijd komen zeker dat elke auto standaard voorzien is van een alcoholslot zeker?
Positief geblazen en de helft nog eens in combinatie met drugs erbij. Allemaal hun rijbewijs onmiddellijk ingetrokken. En ook een paar die al geen rijbewijs meer hadden en vluchtmisdrijf gepleegd hebben.

Positief geblazen en de helft nog eens in combinatie met drugs erbij. Allemaal hun rijbewijs onmiddellijk ingetrokken. En ook een paar die al geen rijbewijs meer hadden en vluchtmisdrijf gepleegd hebben.
Is die speekseltest nu tegenwoordig al wat nauwkeuriger geworden of is dat een urban legend?
Ik meen mij vroegere "kritieken" daarover gelezen te hebben in een lang verleden dat zelfs iemand positief test daarop als die 3 dagen of een week geleden cannabis geconsumeerd had, wat vrij absurd is uiteraard.

Mijn partner rijdt ondertussen 5 jaar of langer met de wagen en heeft ook nog nooit moeten stoppen voor een controle. Go figure. In al die jaren dat ik rij, misschien eens 1 of 2 keer.
same ik rij ondertussen bijna 8 jaar met de wagen niet 1 keer controle gehad. en maar 1 keer als passagier meegemaakt.

Is die speekseltest nu tegenwoordig al wat nauwkeuriger geworden of is dat een urban legend?
Ik meen mij vroegere "kritieken" daarover gelezen te hebben in een lang verleden dat zelfs iemand positief test daarop als die 3 dagen of een week geleden cannabis geconsumeerd had, wat vrij absurd is uiteraard.
Eerst is er een speekseltest die gewoon zegt positief of negatief en idd niet altijd al te nauwkeurig is. Maar als die positief is volgt er een speeksel analyse en die is wel nauwkeurig.

Drugs blijft ook wel lang in je speeksel en bloed zitten.. Als je de dag ervoor een joint gerookt hebt is dat wel uitgewerkt de dag erop maar ga je nog altijd positief zijn op drugs. Dat vind ik niet altijd even juist maar goed..

Ook wel 2 die elkaar gevonden hadden. 2 verschillende auto's onder drugs die op elkaar gereden hebben. Karma is a bitch.

En ook telkens moeten blazen of zeiden ze op een gegeven moment “laat ons eens gerust meneer!”?
Ik heb gezegd dat het de 2de 3de en 4de keer was, maar toch getest. Dat was wel met een snelle ademtester, dat duurt nog geen halve minuut en je blijft in de auto zitten

Ik begin er mentaal een beetje door te zitten. Da's nu bijna 2 jaar lang een heel gedoe met openen en sluiten. Niet weten wanneer ge moogt werken en hoe lang het gaat duren. En nu mag het open, maar is het financieel niet haalbaar door de beperkingen. Ik denk dat ik voor de afgelopen 2 jaar aan het equivalent van 6 maand full time werken kom.

Afgelopen september verhuisd voor nieuwe werkgever, maar gewoon same bullshit, different place maar met een vleugje meer eenzaamheid omdat m'n maten in een andere stad zitten.

Heb 2 goede vrienden die ook zo zwaar geplaagd zijn door de maatregelen, maar hun concertzalen gaan deze week weer open. Dusja, ik dik jaloers hé, en die gaan nu bovendien een pak minder beschikbaar/bereikbaar zijn.

Tot vorige week effe een vlam gehad, maar die zegt nu geen tijd te hebben. Zou mij normaal gezien niet veel kunnen schelen, maar dat is dus gegaan van welgekomen afleiding naar iets extra om mijn gedachten van te moeten kunnen verzetten.

Kom hier geen medelijden vragen, het moest er gewoon effe uit. Ik voel de opluchting al terwijl ik dit allemaal aan het typen ben :)

Die man was marginaal-marginaal zat.
Ze wilden eerst zijn vrouw nog bellen maar hij kon zijne gsm niet unlocken.
Hij geraakte amper uit zijne auto.
Hij kon niet rechtstaan zonder op zijne auto te steunen.
Dan begon em tegen de flikken nog agressief te doen ook en hebben ze hem uiteindelijk in de boeien geslagen.
Ik begrijp dat niet, dat mensen aggressief worden van de drank. Ik word net aardiger als ik zat ben en zou eerder nog een arm om u slaan en zeggen: Hey schattebout! (en eindigen met een mep in mijn gezicht :laugh:) dan dat ik mij aggressief zou gedragen.

Ik begrijp ook niet dat je zat wil beginnen rijden met een wagen. Dan heb je toch schrik van uw eigen rijgedrag ???

Nog nooit gezien?
Ja toen ik dat de eerste keer zag dacht ik: Amai die gast is een TOPacteur! Bleek dit echt te zijn. :unsure:

Laatst bewerkt:
Ik ken behalve van kerstkaartjesbuurman en Guy Marc Mark van niemand van mijn buren de naam, dus ik refereer naar mijn andere buur hieronder als "Sobotka" omdat hij lijkt op dat personage uit The Wire.

In de 2 jaar dat wij hier wonen laat Sobotka de meeste ochtenden zijn labrador uit, zonder leiband, gewoon hier in de straat. Die doet dan ergens in de struiken zijn gevoeg en komt regelmatig ook wel eens in onze voortuin snuffelen (en pipi doen). Ik zeg er niets van omdat wat pipi me niet in die mate stoort, en omdat ik een vermoeden heb dat Guy de buurman het wél storend vindt dat een labrador rond zijn - voor onze voortuin aangeplante -buxuskegeltjes komt dabberen. En omdat Sobotka me het type buur lijkt dat je liever niet tegen je hebt - zijn gelijkenissen met het personage van The Wire kunnen daar voor iets tussen zitten.

Nu heeft Sobotka al een paar maanden geleden een papier opgehangen aan het paaltje van de gemeente dat voor zijn huis staat met daarop "IK BEN GEEN PISPAAL". Toen heb ik even gefronst, want ik heb Sobotka al meermaals zélf zien urineren tegen de zijkant van de woning van zijn buurman.

Tot daaraantoe, maar nu heeft hij niet 1 maar 2 kopieën van het politiereglement gemaakt, en daar in het groot opgezet "URINEREN TEGEN VOORGEVELS EN POORTEN IS VERBODEN!!!" en die op een fel schreeuwend gele achtergrond aan zijn voorruit gehangen.

Ergens moet daar een historie tussen hem en zijn eigen buurman zijn waar ik niet van op de hoogte ben en nu ben ik curieus.

Laatst bewerkt:
Ik ken behalve van kerstkaartjesbuurman en Guy Marc Mark van niemand van mijn buren de naam, dus ik refereer naar mijn andere buur hieronder als "Sobotka" omdat hij lijkt op dat personage uit The Wire.

In de 2 jaar dat wij hier wonen laat Sobotka de meeste ochtenden zijn labrador uit, zonder leiband, gewoon hier in de straat. Die doet dan ergens in de struiken zijn gevoeg en komt regelmatig ook wel eens in onze voortuin snuffelen (en pipi doen). Ik zeg er niets van omdat wat pipi me niet in die mate stoort, en omdat ik een vermoeden heb dat Guy de buurman het wél storend vind dat een labrador rond zijn - voor onze voortuin aangeplante -buxuskegeltjes komt dabberen. En omdat Sobotka me het type buur lijkt dat je liever niet tegen je hebt - zijn gelijkenissen met het personage van The Wire kunnen daar voor iets tussen zitten.

Nu heeft Sobotka al een paar maanden geleden een papier opgehangen aan het paaltje van de gemeente dat voor zijn huis staat met daarop "IK BEN GEEN PISPAAL". Toen heb ik even gefronst, want ik heb Sobotka al meermaals zélf zien urineren tegen de zijkant van de woning van zijn buurman.

Tot daaraantoe, maar nu heeft hij niet 1 maar 2 kopieën van het politiereglement gemaakt, en daar in het groot opgezet "URINEREN TEGEN VOORGEVELS EN POORTEN IS VERBODEN!!!" en die op een fel schreeuwend gele achtergrond aan zijn voorruit gehangen.

Ergens moet daar een historie tussen hem en zijn eigen buurman zijn waar ik niet van op de hoogte ben en nu ben ik curieus.
Volgende keer een foto nemen van pissende Sobotka en op a3s afdrukken. Plastificeren en ernaast hangen. Priceless.

Alhoewel het wel al wat veranderd is, is dat in België ook gewoon nog relatief aanvaard. 10-15 jaar geleden kende ik ook zo van die gevallen want "hoe geraak je anders thuis van de discotheek allez".
Dat is een excuus gelijk een ander hé. :sop:

Echt gebeurd verhaaltje :) (en zelfs als je géén moeder hebt die ... bel dan een taxi hé!)

Ik: Hey moeder ik rijd met de wagen naar ne goeie vriend hé!
Moeder: NIETS drinken dan hé!
Ik: Natuurlijk niet! (Yeah right ..)

Om 2 uur in de nacht
*RING*
Moeder pikt de telefoon op: Ja?
Ik: Hallo moe
Moeder: Ja zoon?
Ik: Ik ben strontzat en ik sta hier naast mijne otto. Kan je mij komen halen, want ik kan niet meer rijden en ik ben ook véél te zat om nog naar huis te wandelen.
Moeder: Ok zoon ik kom eraan!

1x raden of mijn moeder kwaad was op mij? :unsure:

Neen juist niet, want ik had tenminste het besef van niet dronken te rijden en haar op te bellen in nood

Dat is een excuus gelijk een ander hé. :sop:

Echt gebeurd verhaaltje :) (en zelfs als je géén moeder hebt die ... bel dan een taxi hé!)

Ik: Hey moeder ik rijd met de wagen naar ne goeie vriend hé!
Moeder: NIETS drinken dan hé!
Ik: Natuurlijk niet! (Yeah right ..)

Om 2 uur in de nacht
*RING*
Moeder pikt de telefoon op: Ja?
Ik: Hallo moe
Moeder: Ja zoon?
Ik: Ik ben strontzat en ik sta hier naast mijne otto. Kan je mij komen halen, want ik kan niet meer rijden en ik ben ook véél te zat om nog naar huis te wandelen.
Moeder: Ok zoon ik kom eraan!

1x raden of mijn moeder kwaad was op mij? :unsure:

Neen juist niet, want ik had tenminste het besef van niet dronken te rijden en haar op te bellen in nood
Ik mocht (en mag) ook altijd mijn moeder bellen als ik teveel gedronken heb.
Topmoeder :thumb:

Mijn moeder was een beetje het tegenovergestelde want "dat zou eerder drinken stimuleren" of zo?
Soit, mijn moeder drinkt geen alcohol, ik ook niet en mijn zus heb ik ook maar 1x zat thuis weten komen, de volgende dag zei ze "dat de meest nuchtere van den hoop" gereden had met haar auto.

Maar mss dat ik beter wél jullie mama's volg eens de dochter oud genoeg is... 😉

Mijn moeder was een beetje het tegenovergestelde want "dat zou eerder drinken stimuleren" of zo?
Nu ja als je dan toch eens gedronken hebt (en dus gelogen hebt tegen uw moeder), dan is die vraagstelling zinloos niet?
En jij waart dat misschien niet, maar véél jongeren zijn wél eens rebels / dwars tegen de ouders gedurende hun jeugd.

Als jij als tiener stomdronken zou geweest zijn en je belt je moeder op en je zegt: Ma ik heb géén geld bij en ik ben zat kom je mij halen aub!
En ze zegt: Ah neen hé! Als ik je één keer zou komen halen, dan stimuleert dit dronken rijden! *KLIK* telefoon op de haak ..

Wat ga je dan als idiote tiener doen denk je? :unsure: Jij en ik niet, maar een tiener. Die rijdt dan gewoon met de wagen dronken naar huis hoor ..
(toch het vrij groot aantal van de tieners)

Maar goed dat was uw moeder haar keuze natuurlijk .. en jij dronk toch niet dus no problemo :)

Nu ja als je dan toch eens gedronken hebt (en dus gelogen hebt tegen uw moeder), dan is die vraagstelling zinloos niet?
En jij waart dat misschien niet, maar véél jongeren zijn wél eens rebels / dwars tegen de ouders gedurende hun jeugd.

Als jij als tiener stomdronken zou geweest zijn en je belt je moeder op en zegt: Ma ik heb géén geld bij en ik ben zat kom je mij halen aub!
En ze zegt: Ah neen hé! Als ik je één keer zou komen halen, dan stimuleert dit dronken rijden! *KLIK* telefoon op de haak ..

Wat ga je dan als idiote tiener doen denk je? :unsure: Jij en ik niet, maar een tiener. Die rijdt dan gewoon met de wagen dronken naar huis hoor ..
(toch zeker het overgrote deel van de tieners)

Maar goed dat was uw moeder haar keuze natuurlijk .. en jij dronk toch niet dus no problemo :)
Tieners rijden niet met de auto he, meerderjarigen/volwassenen wél én wij moesten onze auto+verzekering zelf betalen.
Dus mijn moeder ging er wel van uit dat als je oud en wijs genoeg was om een rijbewijs te behalen (mijn zus was 22 of zo toen ze het haalde?), Je ook verstandig genoeg was om af te spreken wie Bob was.

Je voelde toch niets meer.
Sommige avonden was het effectief zo. Gewoon van de wereld gezopen.
Dan 's middags aan de tafel van " ja, ik heb weer goei safletten kunnen geven" ,met zo'n smile erbij :unsure: .
Ik heb een topmoeder, maar dat was wel haar guilty pleasure denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan