Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu ja als je dan toch eens gedronken hebt (en dus gelogen hebt tegen uw moeder), dan is die vraagstelling zinloos niet?
En jij waart dat misschien niet, maar véél jongeren zijn wél eens rebels / dwars tegen de ouders gedurende hun jeugd.

Als jij als tiener stomdronken zou geweest zijn en je belt je moeder op en je zegt: Ma ik heb géén geld bij en ik ben zat kom je mij halen aub!
En ze zegt: Ah neen hé! Als ik je één keer zou komen halen, dan stimuleert dit dronken rijden! *KLIK* telefoon op de haak ..

Wat ga je dan als idiote tiener doen denk je? :unsure: Jij en ik niet, maar een tiener. Die rijdt dan gewoon met de wagen dronken naar huis hoor ..
(toch het vrij groot aantal van de tieners)

Maar goed dat was uw moeder haar keuze natuurlijk .. en jij dronk toch niet dus no problemo :)
Dat zou tevens het laatste telefoontje van die "moeder" met haar kind kunnen zijn ook. Dan zou ze wel gewenst hebben dat ze toch uit haar kaf gekropen was.

Mijn kind gaat mij op ieder uur van de nacht mogen bellen daarvoor. Liever dat dan dat hij nooit meer thuis komt. En ook al is hij niet de chauffeur. Als de chauffeur zat is dan stapt hij niet in. En doet hij het 1 keer dat ik het weet dan zal hij heel lang thuis zitten voor hij nog eens buiten mag.

Tieners rijden niet met de auto he
Wiki is your friend ..
Een tiener is strikt genomen iemand van 10 tem 19 jaar. Ik dacht dat je al je rijbewijs mocht hebben vanaf je 17de? :)

Dus mijn moeder ging er wel van uit dat als je oud en wijs genoeg was om een rijbewijs te behalen (mijn zus was 22 of zo toen ze het haalde?), Je ook verstandig genoeg was om af te spreken wie Bob was.
Je moeder deed om goed te doen hé! MAAR haar redenering is / was toch echt wél naïef. Ze heeft geluk dat ze meisjes heeft grootgebracht, die gemiddeld genomen zowiezo minder stoer zijn als tiener + gemiddeld minder drinken dan jongens. ;)

Laatst bewerkt:
Wiki is your friend ..
Een tiener is strikt genomen iemand van 10 tem 19 jaar. Ik dacht dat je al je rijbewijs mocht hebben vanaf je 17de? :)

Je moeder deed om goed te doen hé! MAAR haar redenering is / was toch echt wél naïef. Ze heeft geluk dat ze meisjes heeft grootgebracht, die gemiddeld genomen zowiezo minder stoer zijn als tiener en ook minder drinken. ;)
AZonder begeleider vanaf 18 he

Maar zou gij uw kind stiepelzat met de fiets of brommer laten rijden dan?
Neen.
Die situatie heeft zich vooral nooit gesteld bij ons thuis. Ik dronk niet maar reed wel met de brommer, mijn zus dronk wel maar liet zich voeren door haar maten waarvan er doorgaans wel iemand "soort van Bob" was: die stopte dan na een glas of 3-4 op ne ganse nacht.
Eens 18-plus hadden wij ook een vaste bob in de vriendenkring, kerel die al werkte, eigen wagen had en die auto liever zag dan den drank. En als hij niet mee was, wisselden onze ouders af om ons op te komen pikken.

Ik denk dat ik zo een moeder ga zijn die de dochter standaard zèlf wil oppikken als ze nog niet zelf rijdt met de auto en mocht ze wél soms alcohol drinken, waarschijnlijk ook zeggen dat ze ofwel een ouder moeten bellen uit het gezelschap (daarom nog niet per se ikzelf) als er niemand meer nuchter is, ofwel te voet afkomen als het niet te ver is (eigen stad dus, ze moet geen 10km stappen van mij.)

8 van de 9 kippen inclusief haan van onze buren zijn blijkbaar in de nacht doodgebeten door een marter. Zag gisterenochtend overal pluimen liggen in dat kippenhok en ik kon maar 1 kip zien, dat vond ik al vreemd dus even naar de buren gebeld met de bevestiging van wat we al dachten. Ze waren 's avonds het kippenhok vergeten af te sluiten.

Ik vind het wel spijtig want ze hadden echt een hele mooie grijze haan en wij gaven die vaak de restjes van ons brood, ze kwamen ook altijd piepen op het muurtje van de omheining als wij buiten kwamen.

Klinkt misschien onnozel want het zijn maar "kippen", maar toch.

Nu ja als je dan toch eens gedronken hebt (en dus gelogen hebt tegen uw moeder), dan is die vraagstelling zinloos niet?
En jij waart dat misschien niet, maar véél jongeren zijn wél eens rebels / dwars tegen de ouders gedurende hun jeugd.

Als jij als tiener stomdronken zou geweest zijn en je belt je moeder op en je zegt: Ma ik heb géén geld bij en ik ben zat kom je mij halen aub!
En ze zegt: Ah neen hé! Als ik je één keer zou komen halen, dan stimuleert dit dronken rijden! *KLIK* telefoon op de haak ..

Wat ga je dan als idiote tiener doen denk je? :unsure: Jij en ik niet, maar een tiener. Die rijdt dan gewoon met de wagen dronken naar huis hoor ..
(toch het vrij groot aantal van de tieners)

Maar goed dat was uw moeder haar keuze natuurlijk .. en jij dronk toch niet dus no problemo :)
Maar jij loog ook tegen uw moeder dus wat is dan het verschil

Dat zou tevens het laatste telefoontje van die "moeder" met haar kind kunnen zijn ook. Dan zou ze wel gewenst hebben dat ze toch uit haar kaf gekropen was.

Mijn kind gaat mij op ieder uur van de nacht mogen bellen daarvoor. Liever dat dan dat hij nooit meer thuis komt. En ook al is hij niet de chauffeur. Als de chauffeur zat is dan stapt hij niet in. En doet hij het 1 keer dat ik het weet dan zal hij heel lang thuis zitten voor hij nog eens buiten mag.
Hopelijk ga je weten wat hij bedoeld als hij belt.

Is het nog hetzelfde als in onze tijd? Voor 22h ergens aankomen en na 06h.00 terug vertrekken.

Ja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan