Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn partner rijdt ondertussen 5 jaar of langer met de wagen en heeft ook nog nooit moeten stoppen voor een controle. Go figure. In al die jaren dat ik rij, misschien eens 1 of 2 keer.
Ik rij al 20 jaar en heb ooit twee keer moeten stoppen voor controle van de papieren, dat is ondertussen al meer dan 10 jaar geleden.
En in de zomer van 2020 voor een alcoholcontrole op de grote ring in Hasselt.

11 jaar geleden. We woonden nog in de stad. Ik wordt wakker van een knal. Ik hoor een autoalarm. Mijn vrouw zit al rechtop in 't bed en vraagt me "Wat was dat?". Ik ga naar de badkamer en kijk naar beneden (3de verdiep) ik zie dat dat alarm van mijn wagen komt, en dat die tegen de auto voor ons is gereden. Ik ijk naar mijn uurwerk. "F*ck 2 uur 's nachts, ik ben waarschijnlijk vergeten mijn handrem op te trekken, en er is iemand weggereden waardoor mijn auto verder naar beneden is gerold, tot tegen de volgende wagen. Oei alle buren gaan wakker worden". Ik kleed me snel aan en loop naar beneden, ik doe de voordeur open en zie dat de hele achterkant van mijn wagen weg is. Het rechterachterwiel staat gewoon 90° gedraaid. Mijn eerste reflex "Vluchtmisdrijf'. Niet dus, er staat een nieuwe VW Passat achterstevoren in de straat, de bestuurder stapt uit, duidelijk stinkend naar de alcohol en hij vraagt me of ik weet van wie de auto is die hij heeft aangereden. Hij geeft aan dat hij ook nog een tweede wagen heeft aangereden na zijn 180° draai, dat is de Mercedes A van mijn vrouw, waarvan de twee assen doorgebroken zijn van de zijdelingse knal tegen de borduur.
Ik bel de politie ook al vraagt hij mij alles in der minne te regelen.
Net wanneer de politie aankomt hoor ik een vrouw in paniek, huilend . Zijn vriendin of partner. "Hoe gaan we dit ooit betalen, ik had je nog gezegd van niet met die auto te rijden".
De verkeerspolitie neemt kort mijn verslag van de feiten op, en geeft aan dat het duidelijk is dat de tegenpartij gedronken heeft. Ik zeg dat ik dat ook dacht, en dat dit wel een fikse rekening gaat worden zonder verzekering (3 wagens perte totale, een splinternieuwe VW passat, mijn Audi A4, op dat moment één jaar oud en de Mercedes A van mijn vrouw + nog wat schade aan een andere wagen.
De politieagent haalde zijn schouders open zei toen 'Ik heb daar nu helemaal geen medelijden mee, ik zie veel ergere gevolgen van dronken achter het stuur te kruipen".

Twee maand later rijdt een dronken bestuurder met rijverbod een kind van 6 jaar dood op het zebrapad, nog geen 500 m van bij mij thuis. De dader heeft ook vluchtmisdrijf gepleegd, want "anders werden de frieten die hij was gaan halen met de auto, koud".
Toen snapte ik helemaal perfect wat zo'n agenten tegen komen en waarom zij de juiste attitude hebben, en waarom je nooit compassie moet hebben met dronken bestuurders.
Tijd geleden is er bij ne kameraad een vrouw op zijn auto gevlamd. Die heeft dan nog 2 andere auto's geraakt. Da waren 4 auto's waarvan er zeker 3 perte totale waren waarvan ik weet. Madam reed kot in de nacht op zaterdag met een voorlopig rijbewijs, zat en high.

Ik rij al 20 jaar en heb ooit twee keer moeten stoppen voor controle van de papieren, dat is ondertussen al meer dan 10 jaar geleden.
En in de zomer van 2020 voor een alcoholcontrole op de grote ring in Hasselt.
Ik rij 20 jaar brommer, moto en auto. Met de brommer 1 keer op de rollen gemoeten en 1 keer papieren controleren. 2x zo'n typische brommer-op-weg-naar-school controle die ze overal doen. Da's alletwee meer dan 15 jaar geleden. Sindsdien 1x met de auto een alcoholcontrole gezien, maar zelfs niet moeten stoppen. Eigenlijk mogen ze dat toch serieus opschroeven he. Op oudejaar ben ik er ook geen tegengekomen. Dat was wel geen lange rit naar huis maar wel een heel stuk R4 en Hundelgemsesteenweg.

Laatst bewerkt:
In al mijn jaren autorijden ook nog maar een keer of 7 een alcoholcontrole gehad.

Bij mijn eerste controle als 18 jarig manneke was ik nuchter, maar zenuwachtig. Toen de flik vroeg of ik gedronken had zei ik per ongeluk "IK WEL, MAAR HIJ NIET", wijzende naar mijne zatte maat op de passagiersstoel. :shutup::help:

Redelijk ellendig sinds gisteren, voornamelijk redelijk felle keelpijn en een algemeen gevoel van niet 100% te zijn. Gisteren en vandaag een zelftest gedaan maar die waren toch al negatief :unsure:

Ik heb vorige week maandag, toen ik vies hoeste negatief getest, woensdag, nadat ik me dinsdag grieperig vond, weer negatief.. vrijdag positieve PCR test afgelegd gehad.. Zou toch eens zien voor zo'n PCR test :unsure:

In al mijn jaren autorijden ook nog maar een keer of 7 een alcoholcontrole gehad.

Bij mijn eerste controle als 18 jarig manneke was ik nuchter, maar zenuwachtig. Toen de flik vroeg of ik gedronken had zei ik per ongeluk "IK WEL, MAAR HIJ NIET", wijzende naar mijne zatte maat op de passagiersstoel. :shutup::help:
22j met de auto aan het rijden, 0 alcohol controles.
Okee, ik doe niet zoveel km per jaar, maar zal toch ook wel rond de 200.000km draaien die ik al heb gereden en dan is dat wel een heel hoog aantal km zonder enige alcoholcontrole...

Hier al beduidend meer alcoholcontroles tegengekomen; ik schat een keer of 60. Grootste deel ervan in en rond Mechelen en Leuven en in de buurt van La Rocca/ Illusion.

komen ze vandaag dus pakketten ophalen van elk 25 kg, groter dan de gemiddelde afvalhoop van een kotstudent.
geen probleem, meteen cardio gehad voor vandaag, enkel kwamen ze enkel 4 van de 5 pakketten ophalen.
Die 5de stond niet op hun bon, dus laat maar hier.
mag ik er nog achter gaan bij amazon, per geluk hebben ze die 4 meegenomen, de hal is nu terug vrij doorwandelbaar.

Aja die zaten heel de dag ruzie te maken en zeiden dan tegen mij over elkaar. "1 tip: werk nooit samen met je famillie" ook schoonzoon en schoonvader. 😁

Idd, hier wouden ze persé komen verven toe we verhuisden. Gevolg muren niet eerst afgeschuurd, verf op de raamdorpels,... 😠
Exact hetzelfde hier. Toen we ons huis kochten, had ik het lumineuze idee van hen uit te nodigen om mee te helpen met verven en diverse dingen doen hier. Om kosten en tijd te besparen of course.

DOE.DAT.NIET!!!

Ze wisten ten eerste niets van verven af. Ik wou eerst schuren en primen, zij wisten niet eens wat primer was. Ze waren koppig en wouden zoveel mogelijk werk verrichten terwijl ze hier waren, dus gingen ze tegen mij in en overtuigden ze mij om gewoon zonder te schuren die verf en primer erop te doen. Ik kon niet anders dan instemmen, want ik wou geen ruzie creëren en de sfeer bewaren. Gevolg: muren zijn hier nu afgeschilderd met overal gaten en ruwe plekken erop. Ik heb geleerd van er niet naar te kijken, maar in de toekomst ben ik zowiezo van plan om heel dat boeltje opnieuw te doen.

Daarnaast vonden ze het ook niet nodig om afplaktape te gebruiken, met als gevolg dat het overal slordig is + verf op de vloeren, dorpels, vensterbanken gemorst...

1 van de deuren was niet goed afgesteld, dus haalden ze die deur eruit en gingen ze de onderkant van die deur bijschuren met een schuurmachine "zodat hij niet meer schoof over de grond". Die weten dus niet dat je dat gewoon kan bijstellen met een inbussleutel langs de zijkant. Dat hebben ze trouwens gedaan toen ik er niet was. Ze gingen het ook met de voordeur doen, maar gelukkig heb ik heb kunnen tegenhouden.

Was een nachtmerrietje. Het was altijd een afweging om uw vriendin gelukkig te houden (want die ziet haar ouders natuurlijk graag, en "ze hebben natuurlijk enkel het beste voor met je"), en om niet te ontploffen in zo'n situatie.

Sindsdien (5 jaar geleden), heb ik ze nooit meer iets gevraagd :rofl:

Wat een negatieve reacties hier. Ik heb wel positieve ervaringen met schoonouders en ouders. Uiteindelijk zijn het ook maar mensen. Goed geholpen bij onze ruwbouw en zetten van houten latten voor onze gyproc. De werkjes die ik zelf wel kan en het liefst niemand mee lastigval dat het slecht gedaan is, heb ik natuurlijk gewoon voor mezelf genomen. Niks zo vervelend als hulp vragen en dan moeten zeggen dat het op niks trekt.

Ik heb ooit een aanrijding gehad met een hert en redelijk wat schade aan de auto.
Voor de verzekering dan de politie laten komen (precies niks te doen die avond want opeens stonden er 3 auto's)
1e vraag: "Hebt gij gedronken?"
Mijn antwoord: "Neen, Dan had ik u niet gebeld hè"

Direct stil :rofl:

Wat een negatieve reacties hier. Ik heb wel positieve ervaringen met schoonouders en ouders. Uiteindelijk zijn het ook maar mensen. Goed geholpen bij onze ruwbouw en zetten van houten latten voor onze gyproc. De werkjes die ik zelf wel kan en het liefst niemand mee lastigval dat het slecht gedaan is, heb ik natuurlijk gewoon voor mezelf genomen. Niks zo vervelend als hulp vragen en dan moeten zeggen dat het op niks trekt.
Die gasten van die firma zeiden dat je als je met je famillie samen werkt als bedrijf dat het probleem is dat je je niet inhoudt tegen elkaar als er iets is.

Als je met collega's werkt die geen famillie zijn ga je je toch nog een beetje inhouden.

Schoonmama haar aquarium van 60l heeft 's nachts (?) een scheur 'ontwikkeld' met als resultaat de helft van de living onder water tegen de ochtend. Een voormiddag studeren is een voormiddag dweilen en vloeken geworden. Wel een goeie indruk gemaakt op de tamelijk kersverse schoonouders, dus dat is wel çv. 😌

What seems to be the officer, problem?

Hier al beduidend meer alcoholcontroles tegengekomen; ik schat een keer of 60. Grootste deel ervan in en rond Mechelen en Leuven en in de buurt van La Rocca/ Illusion.
Mijn record : 4 controles op 1 uur tijd op dezelfde plek. Controle op een rond punt op 500 m van bij ons. Zoon weggereden naar een fuif. Controle. Teruggekomen naar huis. Controle. Een uur later teruggereden omdat mijn zoon nog iets vergeten was : controle. Bij het terugkomen . : controle.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan