Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze morgend bij de dokter geweest voor bloed te laten trekken en griepvaccin te laten zetten en nieuwe voorschriften.
Hij neemt ook even mijn bloeddruk, zegt dat die goed is.
Daarna bij het opstellen van de voorschriften zeg ik dat ik terug Propranolol (voorgeschreven door mijn neuroloog) neem ipv Bipresil, zegt hij dat hij dan wel wel iets anders gaat bij voorschrijven, want mijn bloeddruk was wel iets te hoog.
wtf is het nu, eerst was die goed, dan ineens iets te hoog ???????

Deze morgend bij de dokter geweest voor bloed te laten trekken en griepvaccin te laten zetten en nieuwe voorschriften.
Hij neemt ook even mijn bloeddruk, zegt dat die goed is.
Daarna bij het opstellen van de voorschriften zeg ik dat ik terug Propranolol (voorgeschreven door mijn neuroloog) neem ipv Bipresil, zegt hij dat hij dan wel wel iets anders gaat bij voorschrijven, want mijn bloeddruk was wel iets te hoog.
wtf is het nu, eerst was die goed, dan ineens iets te hoog ???????
Propanolol is een bloeddrukverlager, daarom kan ik dat niet meer nemen. (Ik ging van 8/12 naar 5/8 met heel veel duizelingen)
Dus stel dat zonder medicatie jouw bloeddruk aan de hoge kant, maar binnen normale waarden, is dat prima voor de dokter. Maar als diezelfde bloeddruk onder bloeddrukverlagende medicatie gemeten wordt, wil dat zeggen dat zonder die medicatie jouw bloeddruk wél te hoog zal staan.

Propanolol is een bloeddrukverlager, daarom kan ik dat niet meer nemen. (Ik ging van 8/12 naar 5/8 met heel veel duizelingen)
Dus stel dat zonder medicatie jouw bloeddruk aan de hoge kant, maar binnen normale waarden, is dat prima voor de dokter. Maar als diezelfde bloeddruk onder bloeddrukverlagende medicatie gemeten wordt, wil dat zeggen dat zonder die medicatie jouw bloeddruk wél te hoog zal staan.
Dat weet ik wel.
Ik neem al een hele tijd propranolol (tegen hoge bloeddruk en tegen hoofdpijn), afgelopen zomer veranderde mijn huisdokter dat plots naar bipresil na problemen met het corona vaccin. Maar die bipresil was mij niet goed bevallen (bloeddruk met die bipresil was veel te laag, maar te laag dat kan niet volgens de huisdokter en omdat de propranolol wegviel kreeg ik terug zware hoofdpijn).
Dus zelf een afspraak gemaakt met mijn neuroloog en na consultatie met die neuroloog ben ik opnieuw overgeschakeld naar de propranolol.
Mijn bloeddruk is altijd goed, ik neem die geregeld zelf.
Bij de dokter is mij bloeddruk zo goed als altijd ietsje hoger (volgens de neuroloog "witte-jassen syndroom")
Deze keer was de bloeddruk volgens de huisdokter dus wel goed, maar toen de geneesmiddelen voorgeschreven moesten worden en ik zei dat ik dus propranolol nam ipv de bipresil (de neuroloog had hem daarover ook op de hoogte gebracht na de afspraak bij haar) zegt hij plots dat hij dan wel een extra middel (ik weet de naam niet meer) gaat voorschrijven dat ik samen met de propranolol moet nemen omdat mijn bloeddruk plots wel een beetje te hoog was.

(Verhaal over dat coronavaccin en de hoofdpijn daarna heeft hier afgelopen zomer ook op het forum gestaan)
(Heb gezien dat er hier ook een hoofdpijn / migraine topic is, zal heel mijn verhaal daar eens vertellen)

Ik neem ook Propranolol (voor essentiële tremors). Dat heeft bij mij toch 0 effect op bloeddruk. Vroeger was die ok en nu nog steeds.Dus ik denk niet dat je er zomaar van moet uitgaan dat de bloeddruk te hoog zou zijn moest hij aan de hoge kant zijn en je zou stoppen.

Ik neem ook Propranolol (voor essentiële tremors). Dat heeft bij mij toch 0 effect op bloeddruk. Vroeger was die ok en nu nog steeds.Dus ik denk niet dat je er zomaar van moet uitgaan dat de bloeddruk te hoog zou zijn moest hij aan de hoge kant zijn en je zou stoppen.
Het is inderdaad zo dat een hogere dosis propranolol niet noodzakelijk de bloeddruk extra verlaagt.
Voor 2014 (denk ik) nam ik andere medicatie voor mijn hoge bloeddruk, dat was maar heel lichte, want mijn bloeddruk was niet veel te hoog.
De neuroloog heeft dan die medicatie gewijzigd naar propranolol en begonnen met de lichtste dosis, voor de bloeddruk was dat perfect, die was onder controle, maar voor de hoofdpijn hielp dat niks.
Dan zijn we die dosis beginnen verhogen en het was pas bij de hoogste dosis, 160 mg, dat de hoofdpijn eindelijk gebeterd is en zelf een hele tijd volledig weg us geweest.
Maar die hogere dosis had inderdaad verder geen enkel effect op de bloeddruk.

Wat die essentiële tremors betreft, dat had ik inderdaad ook (raar, maar dat was ik totaal vergeten)

De miserie van een plaats zoeken waar ze u consumptiecheques aanvaarden. "ah nee sorry, we aanvaarden geen monizze" -_-

Blijkbaar kunt ge daar bij de Albert Heijn gewoon u eten mee betalen. Mocht er eentje in de buurt zijn bij je.
Kijk wel eerst hier onder consumptiecheques: handelaar kan niet zelf bepalen of het bedrag eerst van je maaltijdcheques of consumptiecheques afgaat (als het geen papieren cheques zijn).

Edit: laat maar, had erover gelezen dat het om monizze gaat. Geen idee hoe het daar zit.

't Is een magere troost hoor, dat geld dat je er maar voor krijgt. Uiteindelijk koop je er geen nieuwe mee en moet je weer kosten maken.
Aja was het een total loss? Dan is dat idd zo.

Maar bij gewoon wat blikschade hou je er meestal wel nog wat aan over. Met al de builen dat mijn vrouw al gereden heeft (altijd in haar recht, maar of het niet kon vermeden worden is een ander verhaal) hebben we wss al een goeie 1000€ over gehouden na de herstellingen.

Maar bij gewoon wat blikschade hou je er meestal wel nog wat aan over. Met al de builen dat mijn vrouw al gereden heeft (altijd in haar recht, maar of het niet kon vermeden worden is een ander verhaal) hebben we wss al een goeie 1000€ over gehouden na de herstellingen.
Ah ja! Vergeten te vermelden. Total loss, ja.

Inderdaad, als de schade te herstellen valt hou je er meestal wel wat aan over. Maar 't was om zeep, m'n bakske. :headshake:

Was mijne auto gaan afzetten bij de garage en dacht gewoon ffkes snel mijn stepke terug naar huis te bollen.
Dat is ongeveer 10km dus een half uurke.

Ik dacht: doet een extra shirtje aan en handschoentjes, zet uwe headset op voor uw oren en da komt wel goe.
Voor de zoveelste keer weer es iets onderschat he.

Handschoentjes waren natuurlijk weer veel te dun. Nog nooit zoveel kou gehad. Beetje duizelig op het einde en mijn handen waren rood en voelde mijne duim niet meer van op de gas te duwen.
Why am I like this?

Was mijne auto gaan afzetten bij de garage en dacht gewoon ffkes snel mijn stepke terug naar huis te bollen.
Dat is ongeveer 10km dus een half uurke.

Ik dacht: doet een extra shirtje aan en handschoentjes, zet uwe headset op voor uw oren en da komt wel goe.
Voor de zoveelste keer weer es iets onderschat he.

Handschoentjes waren natuurlijk weer veel te dun. Nog nooit zoveel kou gehad. Beetje duizelig op het einde en mijn handen waren rood en voelde mijne duim niet meer van op de gas te duwen.
Why am I like this?
Als uw neus er maar niet afvalt.

Hoe doe je dat? Garage raamt toch de kosten en verzekering betaalt toch gewoon uit...

Hoe doe je dat? Garage raamt toch de kosten en verzekering betaalt toch gewoon uit...
Veel garages rekenen een pak meer dan nodig om te herstellen. Hetgeen de verzekering dan teveel betaald, kan je delen met de garage. Ik ken er die makkelijk 2k in hun zakken steken. Welcome to the real world.

Garages rekenen meestal een stuk meer aan. Ik heb zelfs eens gehad dat ik erbij was. Mijn garagist rekende al 2u per uur extra aan om zeker toe te komen en de expert heeft er nog een paar honderd euro bij gedaan.

En een deel in het zwart laten doen helpt ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan