Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan je zonder diploma secundair aan de slag als leerkracht? Misschien dat zijn relevante werkervaring wel als 'ander bekwaamheidsbewijs' geldt, maar wat ik daar online over vind, kan je daar niet mee vast benoemd raken en moet je dan ieder schooljaar opnieuw aangesteld worden.

Sowieso zijn vaste benoemingen nog steeds moeilijk te bekomen en in de zware vakken vandaag de dag nog moeilijker want ze willen van bepaalde percepties af.
Hoe lang duurt het eigenlijk om dat diploma middelbaar te behalen zo achteraf?

Het ging hier in het topic al eens over problemen met de digitale of elektronische voorschriften, ik ben vandaag bij de dokter geweest en moest ook heel wat zaken laten voorschrijven, had gevraagd om dat toch nog op papier te krijgen, maar dat ging niet hij had geen papier meer voor de voorschriften :wtf:
Ik hoop maar dat hij alles voorgeschreven heeft wat ik gevraagd heb, want het zou niet de eerste keer zijn dat hij zaken vergeet, maar als je dat op papier hebt kan je dat zelf nog makkelijk nakijken.

Het ging hier in het topic al eens over problemen met de digitale of elektronische voorschriften, ik ben vandaag bij de dokter geweest en moest ook heel wat zaken laten voorschrijven, had gevraagd om dat toch nog op papier te krijgen, maar dat ging niet hij had geen papier meer voor de voorschriften :wtf:
Ik hoop maar dat hij alles voorgeschreven heeft wat ik gevraagd heb, want het zou niet de eerste keer zijn dat hij zaken vergeet, maar als je dat op papier hebt kan je dat zelf nog makkelijk nakijken.
En op mijn gezondheid.be kan jij dat ook. 😉

En op mijn gezondheid.be kan jij dat ook. 😉
Eh… ik kijk daar nu net eens naar om ook mijn voorschriften te checken en ik zie staan bij mijn medische toestand ‘chronische tonsillitis, slaapstoornis en depressieve toestand’ wat ik al wist en daaronder ‘risico op cardiaal infarct’ waar geen kat mij ooit al iets over gezegd heeft?

pakje van 100 gram versturen via bpost: 32,50 euro
zelfde pakketje via DPD: 15 euro

en bpost maar klagen dat ze business mislopen door "de buitenlandse concurrenten"
Ik wil een euroke meer betalen om de BE economie te steunen, maar meer dan het dubbele? nee merci zenne.

Eh… ik kijk daar nu net eens naar om ook mijn voorschriften te checken en ik zie staan bij mijn medische toestand ‘chronische tonsillitis, slaapstoornis en depressieve toestand’ wat ik al wist en daaronder ‘risico op cardiaal infarct’ waar geen kat mij ooit al iets over gezegd heeft?
De dokter vond het misschien te gevaarlijk om u te doen schrikken met die informatie.

pakje van 100 gram versturen via bpost: 32,50 euro
zelfde pakketje via DPD: 15 euro

en bpost maar klagen dat ze business mislopen door "de buitenlandse concurrenten"
Ik wil een euroke meer betalen om de BE economie te steunen, maar meer dan het dubbele? nee merci zenne.

Mocht BPost een dier zijn, het was al jaren afgeschoten uit zijn miserie. Ik vind al bijna heel mijn leven dat je bij onze Post toch meestal duur uit bent ‘voor wat je maar nodig hebt’ en als je dan in de sorteercentra of naar de dienstauto’s kijkt… enfin, daar steken ze het geld niet in.

Na een lunchke terug op de parking komen en schade aan de 1 maand oude wagen opmerken 😑
In 't groot verlof ook tegengekomen. Een serieuze deuk in m'n rechter voorzijde. Ik was misschien 10 minuten in de winkel geweest. Gebeurde op een zaterdag. Na veel jammeren zei ik tegen m'n vrouw: het kan altijd erger, we blijven positief! I kid you not.

De week erop, de zaterdag, is er ene zonder remmen in m'n gat gevlamd. Dat plaatste toch wel het e.e.a. in perspectief moet ik zeggen.

In 't groot verlof ook tegengekomen. Een serieuze deuk in m'n rechter voorzijde. Ik was misschien 10 minuten in de winkel geweest. Gebeurde op een zaterdag. Na veel jammeren zei ik tegen m'n vrouw: het kan altijd erger, we blijven positief! I kid you not.

De week erop, de zaterdag, is er ene zonder remmen in m'n gat gevlamd. Dat plaatste toch wel het e.e.a. in perspectief moet ik zeggen.
Dan krijg je er tenminste nog geld voor.

Steeds postitief testen is idd erger.

Soit, daarom parkeer ik me vaak op een uithoekje op de parking, ook al moet ik verder stappen.
Gewoon opdat er maar gene tegen u tikt, of zijn deuren open gooit tegen de uwe.

Dat is dan ofwel door een licht afwijkende bloedwaarde, ofwel op basis van familiale antecedenten. Mijn moeder is hartpatiënte dus bij mij is dat ook zo vermeld.
Chronische tonsillitis is gewoon nog niet van "relevant" naar "niet relevant" aangevinkt bij 1 van je artsen. 😁

De aanhalingstekens mag je gewoon weglaten, of zeg rechtuit wat je bedoelt.
Toch overal dezelfde miserie met die "jongeren". Gelukkig mag de Italiaanse media wel nog vertellen wat hun kleurtje is.

Opzoek naar een wasmachine met de solden.

Verschillende types van het zelfde merk met precies geen enkel verschil, maar wel andere prijs.
Prijs vergelijken is onmogelijk omdat elke winkel zijn eigen types van het merk krijgt??
Reviews zijn waardeloos, om de x aantal maanden is er een nieuw type en kan je niet beoordelen op korte tijd
Miele zou het beste zijn in kwaliteit, maar de vanaf prijs is hoger dan de duurste van andere merken
Over Samsung lees je enkel negatieve dingen, why the fok wil je ook wifi in een toestel proppen

Blindelings kopen en hopen op het beste zekers

Verschillende types van het zelfde merk met precies geen enkel verschil, maar wel andere prijs.
Prijs vergelijken is onmogelijk omdat elke winkel zijn eigen types van het merk krijgt??
Reviews zijn waardeloos, om de x aantal maanden is er een nieuw type en kan je niet beoordelen op korte tijd
Miele zou het beste zijn in kwaliteit, maar de vanaf prijs is hoger dan de duurste van andere merken
Over Samsung lees je enkel negatieve dingen, why the fok wil je ook wifi in een toestel proppen

Als ik nu een nieuwe wasmachine zou kopen, zou ik zeker zien dat je die de optie heeft om "slim" aan te sturen.

Vorige week in panne gevallen met mijn Bosch machine van 10 jaar, ik wou iets soortgelijk terug. En deze gekocht dan: https://www.vandenborre.be/wasmachine/siemens-wm14n2k2fg
Al enkele wasjes gedraaid en toch tevreden van. Ik hoef ook al die tralala niet aan een wasmachine. Ik had er enkele gelijkaardige vergeleken en dan ook jah, iets gekozen eh :p

Had je de sentry mode geactiveerd?
Sentry mode staat aan maar het ding is dat de schade niet van vandaag kan zijn, ik heb ze toevallig vandaag pas gezien. ‘t Is net voor de wielkas linksvoor, de typische vegen van iets dat langs de auto heeft geschuurd met krassen en lak van iets anders tot gevolg. Zo’n 10x20cm.
Ik stond deze middag echter zo geparkeerd (met de neus tegen een muur) waardoor het daar onmogelijk kan gebeurd zijn, en op de stick staan geen bruikbare beelden meer van eerder.

Het lastige is dat dit in theorie ook perfect van mezelf kan zijn ipv iemand die langs de wagen is geschuurd.
Alleen kan ik me zoiets niet herinneren (als je een muur raakt zou je het wel weten?) + dat ding begint al te tuuten als je nog maar naar een obstakel kijkt, laat staan raken 😅 dus ik ben vrij zeker dat het niet van mezelf is maar goed, resultaat is hetzelfde..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan