Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
MNB0TIU.jpg

'k Wilde mijne chocomelk opwarmen dus ik doe de microgolf deur open terwijl ik al mijn tas erin wil zetten en slaag erin om mijn tas uit mijn handen te slaan.
Kers op de taart, met mijn kop tegen de deur van de microgolf die nog open stond nadat ik mij had gebukt om die tas op te rapen.
Mocht je uw Yoshi tas opnieuw willen kopen. Link naar webshop.

11542370-7364515436371975.jpg

Verschrikkelijk geslapen, 2-3 slechte dromen gehad en telkens wakker geworden met een slecht gevoel daardoor. Dus nu alles behalve uitgeslapen en dan ook nog eens neerslachtig.

MNB0TIU.jpg

'k Wilde mijne chocomelk opwarmen dus ik doe de microgolf deur open terwijl ik al mijn tas erin wil zetten en slaag erin om mijn tas uit mijn handen te slaan.
Kers op de taart, met mijn kop tegen de deur van de microgolf die nog open stond nadat ik mij had gebukt om die tas op te rapen.
Laatst voorgehad bij het nemen van de tas uit de microgolf.
Het handvat was zo heet dat ik de tas gewoon moest laten vallen (productiefoutje?).
De ring van het handvat was lange tijd zichtbaar in mijn vingers :)

Het ergste van melk is dat ge zo goed kunt opvegen als ge wilt, de vloer blijft plakken...

Een onderzoek uitgevoerd door een bedrijf dat vergaderzalen verhuurt: https://www.comet-meetings.com/nl/

En dat krijg ik dan in een professionele nieuwsbrief te zien :wallbash:

Heb ik net een maandje een elektrische fiets gekocht, komen ze bij ons op het werk af met een cafetariaplan waarmee ik er eentje kon leasen. FML.

Een onderzoek uitgevoerd door een bedrijf dat vergaderzalen verhuurt: https://www.comet-meetings.com/nl/

En dat krijg ik dan in een professionele nieuwsbrief te zien :wallbash:
Schrijf je alvast in op deze nieuwsbrief:

Destandaard

"Down is geen ziekte, net zo min als bijvoorbeeld ADHD en autisme."

:rolleyes:

Vraag me dan toch af waarom mijn vriendin haar broer een hoop medicatie moet nemen om zijn autisme onder controle te houden.

Destandaard

Vraag me dan toch af waarom mijn vriendin haar broer een hoop medicatie moet nemen om zijn autisme onder controle te houden.
Niets is nog negatief in de 21ste eeuw. Alles moet een positieve draai krijgen.

Destandaard

Foei.
Dat is zo hard niet inclusief.

Een deel kijkt emotieloos toe.
Een ander deel wilt in uw gezicht spuwen.

(Ene zit met een grijns.)

Ik kom thuis, buurman denkt dat ik hele dag weg ben, zijn auto staat voor mijn oprit.
Dit is nu reeds tweede keer.

Zulke dingen zijn voor mij bv reden te verkopen en iets anders te kopen...

Zijn mensen nu niet beter opgevoed?!

Ik kom thuis, buurman denkt dat ik hele dag weg ben, zijn auto staat voor mijn oprit.
Dit is nu reeds tweede keer.

Zulke dingen zijn voor mij bv reden te verkopen en iets anders te kopen...

Zijn mensen nu niet beter opgevoed?!
Compressor erop en bandjes aflaten. Blijft die wel en tijdje staan, maar gaat ie vast niet meer doen.

Destandaard

Niets is nog negatief in de 21ste eeuw. Alles moet een positieve draai krijgen.
Gohja, zuiver rationeel bekeken (zoals wij hier zijn) is dat onzin, tenzij je de definitie van een ziekte verengt. Maar ja, dat men van die mensen niet "vies" moet zijn en ze misschien iets beter kan behandelen klopt ook wel natuurlijk.

Het zijn ook gewoon allemaal zaken met een hoop gradaties. Je hebt hoogfunctionerende autisten en mensen met Down, en je hebt er waar je cru gezegd niets mee kan aanvangen, en die gedoemd zijn tot levenslange zorg.
De broer van een vriendin van mij heeft Down. De moeder is leerkracht en heeft al haar tijd gestoken in die kerel zo zelfstandig mogelijk te maken, wat ook gewerkt heeft. Die heeft een eenvoudige job in een doe-het-zelf-zaak, een hoop hobbies, enz. Maar voor iemand met Down is die ook gewoon zeer capabel lijkt me. Daar zou wat minder stigma best wel ok zijn.

Destandaard

Interessante discussie. Wat is een ziekte...

Maar als een volledig chromosoom te veel hebben, immuniteitsproblemen hebben, steriel zijn in veel gevallen, 30y minder levensverwachting en het verstand van een 10jarige hebben al geen ziekte meer is, wat is dan nog een ziekte...

Dan moeten we ook geen genetische borstkanker meer als ziekte zien (dat is maar 1 gennetje kapot). En moeten we medicatie dan nog terugbetalen voor een "niet-ziekte".

Woke being woke.

Destandaard

Ik moet zeggen, in het ASS geval van onze jongste kan ik het ook niet zien als ‘ziekte’ maar is het voor mij echt gewoon zoals hij is. Hij ‘heeft’ geen autisme, hij ‘is’ autistisch. Maar dat spectrum is zo enorm dat ik wel gevallen zie en kan bedenken waar het inderdaad een ziektebeeld is of kan zijn.
Het heeft meer te maken - imo - met mensen die ondanks de conditie een (betrekkelijk) klassiek leven kunnen of willen leiden en dat het voor hen niet zo plezant is om de stempel ‘ziek’ te dragen als zij dat zo niet ervaren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan