Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yup, dat is ook mijn grootste probleem. Laten we een procrastinator clubje oprichten op dit forum. Ik zal de uitnodigingen versturen... morgen eh... of overmorgen... misschien.
Het is nu mooi weer buiten, ik zou dat toch vandaag niet doen.

Ja 't Is eraan te zien amai

Doe wat ik doe: laatste foto van mij is van op mijn trouw. Er is aan de ene kant geen bewijs van hoe ik er ooit uitzag maar dan ook geen bewijs dat ik er gewoon niet altijd zo uitzag. Heel eenvoudig.

Edit: ik zie er wel uit als Shrek dus da’s een double edged sword mah bon…

Zeehond doodgebeten door een hond.
Wanneer gaat men eindelijk eens actief hondenbaasjes beboeten die hun hond niet aanlijnen?

Men maakt steeds een drama over de enkele schapen of geiten die door wolven worden doodgebeten, maar als het over honden gaat durft men de waarheid niet te zeggen.
Gaat men nu ook roepen: “oh, het had een kindje kunnen zijn!”.
Was het een wolf geweest, jagers stonden al klaar en de minister was al geïnterpelleerd.

Wolven: mogelijks gevaarlijk voor dieren.
Honden: mogelijks gevaarlijk voor dieren, kinderen en volwassenen.

En wolven zijn dan nog wild, terwijl honden zogezegd getraind zouden zijn, wat het probleem van honden nog erger maakt.

Liever een wolf als buur dan een hond.

Laatst bewerkt:
Mijn uitstelgedrag
Ik heb nu tijd om wat dingen in huis af te werken, maar toch doe ik ze niet.
Morgen als ik terug minder tijd heb door werk ga ik het mij weer beklagen.
Ik doe 's avonds na het werk altijd meer dan in het weekend of tijdens het verlof. Ik heb precies die "flow" van werken nodig om iets te kunnen beginnen. :p

Ik was zoals de 18 miljoen mensen die dit keken onder de indruk "oh wow, die zijn goed afgericht." blijkt dat hij de comments en video's verwijdert waarin duidelijk wordt hoe hij ze "afgericht" heeft: dierenmishandeling in de vorm van elektrische schokhalsbanden en zijn honden opsluiten en geen water geven. Hij is ook een fokker die zijn honden aan 8 maanden oud al gebruikt om te fokken, het ene nestje na het andere. Blijkbaar veel mensen die duizenden dollars neertelden om een zieke puppy te krijgen, of een hond die verschrikt was van gelijk welke man in huis. Wordt niks aan gedaan, omdat hij van staat/land verhuist wanneer het te spannend wordt met de wet.

Wanneer gaat men eindelijk eens actief hondenbaasjes beboeten die hun hond niet aanlijnen?

Men maakt steeds een drama over de enkele schapen of geiten die door wolven worden doodgebeten, maar als het over honden gaat durft men de waarheid niet te zeggen.
Was het een wolf geweest, jagers stonden al klaar en de minister was al geïnterpelleerd.

En wolven zijn dan nog wild, terwijl honden zogezegd getraind zouden zijn, wat het probleem van honden nog erger maakt.

Idd. Ik zou er bijna een boek over kunnen schrijven. En altijd weer van “die doet niks”. Hier mogen ze idd zeer zware boetes op zetten zodat mensen het eindelijk eens beseffen.
Ik durf haast niet meer te gaan joggen in het natuurgebied waar ik meestal ga omwille van talloze situaties. En ik heb nochtans niet vlug schrik. Maar het is al vaak op het randje geweest.
Ik neem nu steevast de smartphone mee om te filmen indien nodig als bewijsmateriaal.

Maar bon, ik val in herhaling.

Idd. Ik zou er bijna een boek over kunnen schrijven. En altijd weer van “die doet niks”. Hier mogen ze idd zeer zware boetes op zetten zodat mensen het eindelijk eens beseffen.
Ik durf haast niet meer te gaan joggen in het natuurgebied waar ik meestal ga omwille van talloze situaties. En ik heb nochtans niet vlug schrik. Maar het is al vaak op het randje geweest.
Ik neem nu steevast de smartphone mee om te filmen indien nodig als bewijsmateriaal.

Dat en een mes naar het schijnt.

Ik was zoals de 18 miljoen mensen die dit keken onder de indruk "oh wow, die zijn goed afgericht." blijkt dat hij de comments en video's verwijdert waarin duidelijk wordt hoe hij ze "afgericht" heeft.
Maar dit soort honden zijn supermakkelijk af te richten, ik vermoed dat ik, als ik een maand erop zou trainen, ook zo een filmpje kan maken met mijn Mechelaar.

Maar die loopt enkel los in mijn eigen tuin, want 1 onweerstaanbare prikkel en zoef, weg zou hij zijn. Of 1 irritant kind dat naar hem schopt of een bommetje naar hem zou gooien en ik kom in de kranten.. 😓

De onze op 18 maand uit het asiel gehaald, nooit dieronvriendelijke methodes gebruikt, bewust gezocht naar een hondenschool waar er NIET gebruld werd op de dieren.
Al zijn commando's aangeleerd met snoepjes én gebaren (hij luistert er zelfs beter naar dan verbale bij mij) en op zijn examens gewoon minisalamietjes in mijn handen gehouden, hyperfocus tot en met! 🤣
Ze zouden dat idd beter meer tonen, hoe makkelijk het met de juiste prikkels kan zijn om een hond te trainen maar evengoed dat ook goed afgerichte honden soms weg kunnen zijn en niet meer luisteren...

En ik deel absoluut de ergernis van bazen die wél een hond willen, maar er geen energie in willen steken als ze er mee willen wandelen, aangelijnd of niet. Ik moet heel hard opletten als ik door de stad wandel met de mijne en ik schat dat maar 30% echt bezig is met zijn hond en omgeving: oogcontact maken, hond wat dichter pakken als er gekruist wordt, aandacht voor fietsers en kinderen,.. bejaarden zijn nog het ergste daarin met hun flexilijnen en eeuwig getetter op de stoep. 🙄

Laatst bewerkt:

Jamaar dat is door het vuurwerk :unsure:

Een ontspannende wandeling in de Lembeekse bossen is voor Leonie De Smet en haar twee keeshondjes uitgedraaid op een ware nachtmerrie. Plots kwam een loslopende American Stafford op hen afgestormd, en die sloeg genadeloos toe. Hij beet in de nek van Lilly en scheurde een stuk uit haar oor. Ook baasje Leonie moest gehecht worden.

Recent nog in de buurt.
Was het een vos of een wolf geweest, men had al een drijfjacht georganiseerd.
Slachtoffer kon ook een peuter geweest zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan