Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga eens praten met het personeel van de spoeddienst die op oudjaar van wacht is.

In mn ouderlijk dorp is er enkele jaren geleden een rijhuis afgebrand nadat er een verdwaalde vuurwerkpijl in de dakgoot was beland.

Idd heel gezellig.
Er zijn heel veel zaken die risico's met zich meebrengen.
Oplossing is toch niet alles verbieden omdat er mogelijks iets fout kan lopen?

Mensen die steeds de regels volgden en alles zo veilig mogelijk deden, worden nu evengoed gestraft met een verbod.

Ik vind dat jammer, ik gun wel iemand anders zijn plezier voor een paar uur per jaar...

Ga eens praten met het personeel van de spoeddienst die op oudjaar van wacht is.

In mn ouderlijk dorp is er enkele jaren geleden een rijhuis afgebrand nadat er een verdwaalde vuurwerkpijl in de dakgoot was beland.

Idd heel gezellig.
Ga eens praten met het personeel van de spoeddienst die ganse jaar door mensen binnen krijgen die gewond zijn door huisdieren. :unsure:

Ook heel gezellig.

Als ik nog één iemand, gewoon één persoon hoor zagen over t (klein klein beetje) vuurwerk hier bij ons in de buurt, want ja de diertjes eh, die onmensen die één keer per jaar vuurwerk durven afsteken zijn erger dan Hitler!!!, dan zal ik 2022 slechts kort in vrijheid hebben doorgebracht vrees ik.

PS: Hier zijn dieren, jawel meervoud, in huis, en hier staan paardjes, koeien, ... vlakbij. Ik heb hier niet één probleem geval gezien, niet één. En ja, je zal ongetwijfeld wel dieren hebben die daar een enorme schrik pakken, gedurende een minuut of tien-vijftien in t slechtste geval een nachtje bibberen, valt op te lossen door eerste keer het oudjaar is zo snel mogelijk is bij uw dieren te gaan kijken en indien angsthazen zorg je er volgende keer dat je het zo aangenaam mogelijk maakt voor ze. So be it, kan je mensen hun vuurwerk één keer per jaar in de allerverste verte niet voor verbieden.

PPS: Ik heb nog nooit in mijn leven zelf vuurwerk afgestoken. Maar ik zie t verdorie wel is graag ze :love: .
Tja, ge zou beter uw pijlen richten naar al die onozelaars die zich niet aan de regels houden.
Het zijn zij die oftewel zelf in het ziekenhuis belanden ofwel verantwoordelijk zijn voor de letsels die andere mensen oplopen.
Het zijn zij die hier dit jaar al van in de voormiddag hun vuurwerk al eens uitproberen, waardoor je je beesten niet op tijd kan binnenzetten.
Het zijn zij die hun vuurwerk afschieten richting woonwijk of tuin buren zonder er rekening mee te houden dat dit schade kan veroorzaken, en natuurlijk, nooit hun rotzooi opkuisen.
Dat zijn de mensen die verantwoordelijk zijn voor de strengere regels, die zijn er de oorzaak van dat het meer en meer verboden wordt.

dan gaat ge er precies toch vanuit dat de meeste mensen geen debielen zijn? :thinking: strenge regels zijn er toch omdat de gemiddelde mens het "gezond verstand" waarmee ge verwacht dat die deftig handelt niet bezit...

De gulden middenweg is voor mij gewoon 1 centraal groot vuurwerk per stad of dorp. Dan weet je wanneer je je eraan kan verwachten en hoelang. Als het in je buurt is en je dieren kunnen er niet tegen kan je plannen maken om elders te vieren. En zo'n groot vuurwerk is toch altijd een stuk impressionanter vind ik.
dit ja, is sowieso veel mooier dan den Benny die hier los in het rond wat onsamenhangend geplof doet.

Laatst bewerkt:
gisteren groot lot frit met snacks besteld, kwam nog tegen 19u aan, ideaal dacht ik, nee het was allemaal niet goed doorbakken. de diepvries ingesmeten en nu de airfryer in gegooid en da smaakt nu beter, lekker zelfs. mexicano en paar bouletten met wa friet als ontbijt hmm.

gisteren groot lot frit met snacks besteld, kwam nog tegen 19u aan, ideaal dacht ik, nee het was allemaal niet goed doorbakken. de diepvries ingesmeten en nu de airfryer in gegooid en da smaakt nu beter, lekker zelfs. mexicano en paar bouletten met wa friet als ontbijt hmm.

Khad en koude schotel vandaag van boni, mayo op patatjes is zurig... zelfs ne stomme boni schotel is me niet gegund. Tmag es stoppen deze strondfeesten voor me dit jaar.

De eerste dag van 2022. Hier thuis alweer de typical belachelijke discussies om kleine dingen en men pa die de irritante kloot uithangt.
Zucht ... nog een paar maand en ik ben weg :sarcastic:

Idd heel gezellig.
Ja en hoeveel liggen er op het spoed van auto ongevallen?

Als we bij alles wat we doen eerst eens bij spoed moeten informeren wat er kan mis gaan dan kunnen we ons beter binnen op sluiten.

Verzuurde maatschappij dat is het hier..

Mijn hond is als puppy geschrokken van een Traktor die veel lawaai maakte, dus gaan we die ook maar verbieden zeker?

Ja en hoeveel liggen er op het spoed van auto ongevallen?

Als we bij alles wat we doen eerst eens bij spoed moeten informeren wat er kan mis gaan dan kunnen we ons beter binnen op sluiten.

Verzuurde maatschappij dat is het hier..

Mijn hond is als puppy geschrokken van een Traktor die veel lawaai maakte, dus gaan we die ook maar verbieden zeker?
Vuurwerk is niet verboden voor de beestjes toch? Allez tenzij we de kalveren die zichzelf in de spoed knallen zo meerekenen :unsure:

Het is voor mij toch vooral dat, ik kan begrijpen dat het met bv. een asielhond niet leuk is, maar men moet dieren niet altijd vermenselijken. Maar het werkelijke argument is gewoon dat het verboden is omdat met explosieven spelen nu eenmaal gevaarlijk is.

Al die andere zaken zoals verkeer bijvoorbeeld hebben wel iets meer economisch nut dan een hoop kleur en rook in de tuin van Roger.

ik lees hier nu al een aantal keer over vermenselijken van dieren? Hoe doen ze dat ivm vuurwerk? Daar lijkt me juist het dierlijke instinct van een beest de reden te zijn. In de natuur betekenen harde knallen meestal gevaar. Wij weten dat als mens te plaatsen, een dier niet. Hun instinct is om te gaan lopen. Als die knallen dan moeilijk te lokaliseren zijn, rink achtereen komen en het beest nergens naartoe kan, levert dit enorme stress op. Dat is dierlijk instinct. Wat is dan de vermenselijking die men hier doet van dieren?

Bovenstaande betekent niet dat ik tegen vuurwerk ben (wel in de hand van idioten), alhoewel het mezelf weinig zegt.

Het was mooi weer vandaag dus ik ben gaan joggen. Ik woon in een landelijke regio en toch zag ik op verschillende plaatsen afvan van vuurwerk, bierblikjes,... liggen. Op één plaats hadden ze zelfs de bierblikjes in de takken van de bomen gehangen. Kost meer moeite om dat te doen dan ze gewoon in de vuilnisbak te gooien.

Tja, ge zou beter uw pijlen richten naar al die onozelaars die zich niet aan de regels houden.
Het zijn zij die oftewel zelf in het ziekenhuis belanden ofwel verantwoordelijk zijn voor de letsels die andere mensen oplopen.
Het zijn zij die hier dit jaar al van in de voormiddag hun vuurwerk al eens uitproberen, waardoor je je beesten niet op tijd kan binnenzetten.
Het zijn zij die hun vuurwerk afschieten richting woonwijk of tuin buren zonder er rekening mee te houden dat dit schade kan veroorzaken, en natuurlijk, nooit hun rotzooi opkuisen.
Dat zijn de mensen die verantwoordelijk zijn voor de strengere regels, die zijn er de oorzaak van dat het meer en meer verboden wordt.
Ja die verpesten het minstens zo hard voor de "normale mensen" onder ons. Zeker en vast akkoord.

Op de laatste zin, goh ja... . Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er nu veel meer geklaagd en gezaagd wordt op dergelijke zaken als vroeger, voor de dieren (en ik bén een dierenliefhebber tot en met he), voor t lawaai, voor de overlast, ... . En dat die "roepers" vaak nog gelijk gaan krijgen ook en dat dat ook één van de belangrijkste redenen is dat zaken verboden worden.

dan gaat ge er precies toch vanuit dat de meeste mensen geen debielen zijn? :thinking: strenge regels zijn er toch omdat de gemiddelde mens het "gezond verstand" waarmee ge verwacht dat die deftig handelt niet bezit...

dit ja, is sowieso veel mooier dan den Benny die hier los in het rond wat onsamenhangend geplof doet.
Goh in het spectrum debiel-normaal gaan de meeste vast wel is trekjes van debiel vertonen maar ik heb precies wel vertrouwen dat het overgrote deel weet dat een vuurpijl nu niks is waar je enorm licht mee omspringt.

Ik vind dat voorstel ook niet zo slecht al is het dan jammer dat men het op pakweg vijftig meter van mijn deur niet meer veilig mogen doen op een veilige en correcte manier.

Enfin ik jaag er mij minder in op dan daarstraks, ik was gewoon efkes behoorlijk ziek gezind omdat ik op FB en andere plekken precies niks dan gezever las over vuurwerk, vuurwerk dat "gewoon" was afgeschoten dus he, dat geen overlast veroorzaakte, niet op een dak terecht gekomen was, etc... . Want ja de jack russel had angst (mijn geslacht eraf als die op dit moment nog in angst ligt te bibberen terwijl hij terugdenkt aan het vuurwerk), t was lawaai en de klein mannen konden niet slapen, ... . Doe fkes gewoon chill seg tijdens letterlijk de eerste minuten/uren van het nieuwe jaar.

Ja die verpesten het minstens zo hard voor de "normale mensen" onder ons. Zeker en vast akkoord.

Op de laatste zin, goh ja... . Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er nu veel meer geklaagd en gezaagd wordt op dergelijke zaken als vroeger, voor de dieren (en ik bén een dierenliefhebber tot en met he), voor t lawaai, voor de overlast, ... . En dat die "roepers" vaak nog gelijk gaan krijgen ook en dat dat ook één van de belangrijkste redenen is dat zaken verboden worden.

Goh in het spectrum debiel-normaal gaan de meeste vast wel is trekjes van debiel vertonen maar ik heb precies wel vertrouwen dat het overgrote deel weet dat een vuurpijl nu niks is waar je enorm licht mee omspringt.

Ik vind dat voorstel ook niet zo slecht al is het dan jammer dat men het op pakweg vijftig meter van mijn deur niet meer veilig mogen doen op een veilige en correcte manier.

Enfin ik jaag er mij minder in op dan daarstraks, ik was gewoon efkes behoorlijk ziek gezind omdat ik op FB en andere plekken precies niks dan gezever las over vuurwerk, vuurwerk dat "gewoon" was afgeschoten dus he, dat geen overlast veroorzaakte, niet op een dak terecht gekomen was, etc... . Want ja de jack russel had angst (mijn geslacht eraf als die op dit moment nog in angst ligt te bibberen terwijl hij terugdenkt aan het vuurwerk), t was lawaai en de klein mannen konden niet slapen, ... . Doe fkes gewoon chill seg tijdens letterlijk de eerste minuten/uren van het nieuwe jaar.

Ik ben - geef ik grif toe - echt enorm niet sociaal op dat vlak (ok op alle vlak). Van enig lawaai na pakweg 22u word ik heel kregelig - ik heb nog om 2u ‘s nachts de air soft van mijn man uit ons dakraam staan mikken op een café terras twee huizen verder (niet afgeschoten) zo rood zag ik - maar ik zou begot niet kunnen zeggen waaróm. Ik ben kennelijk zodanig asociaal dat zelfs socializing buiten mij om, mij tegenstaat.
Eens te meer wil ik wel mijn bedoeling erbij noteren om in 2022 oprecht werk te maken met mijn psy om minder krankjorum te zijn.

Ik ben - geef ik grif toe - echt enorm niet sociaal op dat vlak (ok op alle vlak). Van enig lawaai na pakweg 22u word ik heel kregelig - ik heb nog om 2u ‘s nachts de air soft van mijn man uit ons dakraam staan mikken op een café terras twee huizen verder (niet afgeschoten) zo rood zag ik - maar ik zou begot niet kunnen zeggen waaróm. Ik ben kennelijk zodanig asociaal dat zelfs socializing buiten mij om, mij tegenstaat.
Eens te meer wil ik wel mijn bedoeling erbij noteren om in 2022 oprecht werk te maken met mijn psy om minder krankjorum te zijn.
Mijn ex is daar ook enorm gevoelig aan, dat zijn gewoon te veel extra prikkels na een dag die al vol prikkels zat, die er echt niet bij konden.

Dus als we het konden voorzien, waren we weg van het lawaai. Als carnaval gevierd wordt hier bvb, wk voetbal op groot scherm met toetercaravanen bij winst,... Dan waren wij weg naar Zeeland, de rust opzoeken. En anders oordopjes en bij irritante buren de diplomaat (ik dus) erop afsturen om beleefd te vragen of het wat stiller kan wegens de jouw gekende killer modus. 🙈

Ik kom hier om een ander zijn ergernissen te lezen. Niet om een discussie over het (on)nut van vuurwerk te lezen.

Bende zagen :unsure:
Misschien een afsplitsing in een andere topic?

Let niet op mij - ik hoop ergens in 2022 terug door mijn neus te kunnen ademen en geen gele slijmen meer op te hoesten

dpHlOBbYNpg7g5dqdw-RJBPBnTvSkUhsm9eKx8QV1TyeDsn8yXoxSbnuWuF58emhqjMUbmNHdCrncLeC6AmeBUCjO89ocfIUIy779M-mESltyob3jk9S

Ik kom hier om een ander zijn ergernissen te lezen. Niet om een discussie over het (on)nut van vuurwerk te lezen.

Bende zagen :unsure:
Misschien een afsplitsing in een andere topic?

Let niet op mij - ik hoop ergens in 2022 terug door mijn neus te kunnen ademen en geen gele slijmen meer op te hoesten

dpHlOBbYNpg7g5dqdw-RJBPBnTvSkUhsm9eKx8QV1TyeDsn8yXoxSbnuWuF58emhqjMUbmNHdCrncLeC6AmeBUCjO89ocfIUIy779M-mESltyob3jk9S
Gij had toch just een baby eh? Dan kan ik u nu al zeggen dat ge uw hoop 2 jaar moogt opbergen :thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan