Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet per se een ergernis, maar zo'n moment dat ge best wel spijt voelt voor anderen.

Het is kwart na 11 en ik kom uit 't café waar ik een paar andere lui naar huis heb moeten brengen wegens te veel gezopen en nee, het zijn geen tieners meer, eerder 40+, die serieus in de alcohol vlogen omdat ze niet gelukkig zijn, ook wel afgaande op hetgeen ze delen op FB...
Welk café is dat juist, dan kan ik eens 13 jaar in de toekomst gaan kijken. :unsure:

Doet mij eraan denken dat ik ooit eens een random kerel in het midden van de nacht tegenkwam, stond in T-shirt te rillen van de kou in de winter (als ene da ook al is zijne jas is kwijtgespeeld begrijpt ge die mens helemaal), die heeft mij toen nog €50 gegeven voor hem 2-3km verder af te zetten. :laugh:

Naarmate de leeftijd vordert groeit het besef dat de groep vuurwerkafschieters echt belachelijk klein is en toch heel de wijk wakker houdt.
Hier in oostenrijk was denk ik elk huis in het dorp vuurwerk aan het afsteken. Nog nooit zoveel knallen gehoord. En voor wat? Je zag geen 2m ver door de mist.

Ah bah 101 chatvenstertjes en smsjes die je nu mag beantwoorden he.

Die ik 9 uur geleden al beantwoord moest hebben. :cautious:

Laatst bewerkt:
Dus een normale vrijdagavond op die locaties. Zoals Biljart zegt, niemand kijkt toch nog op van auto’s die in brand gestoken worden in Brussel.

Inderdaad.
Net op het radio-nieuws "de nieuwjaarsnacht is al bij al rustig verlopen." :rofl:

"Incidentjes en opstootjes" noemen ze dat als de politie aangevallen wordt, vrouwen aangerand, auto's in brand.

Laatst bewerkt:
Als ik nog één iemand, gewoon één persoon hoor zagen over t (klein klein beetje) vuurwerk hier bij ons in de buurt, want ja de diertjes eh, die onmensen die één keer per jaar vuurwerk durven afsteken zijn erger dan Hitler!!!, dan zal ik 2022 slechts kort in vrijheid hebben doorgebracht vrees ik.

PS: Hier zijn dieren, jawel meervoud, in huis, en hier staan paardjes, koeien, ... vlakbij. Ik heb hier niet één probleem geval gezien, niet één. En ja, je zal ongetwijfeld wel dieren hebben die daar een enorme schrik pakken, gedurende een minuut of tien-vijftien in t slechtste geval een nachtje bibberen, valt op te lossen door eerste keer het oudjaar is zo snel mogelijk is bij uw dieren te gaan kijken en indien angsthazen zorg je er volgende keer dat je het zo aangenaam mogelijk maakt voor ze. So be it, kan je mensen hun vuurwerk één keer per jaar in de allerverste verte niet voor verbieden.

PPS: Ik heb nog nooit in mijn leven zelf vuurwerk afgestoken. Maar ik zie t verdorie wel is graag ze :love: .

mijne bootfix heeft blijkbaar maar even resultaat gehad. Pc opstarten vraagt weer veel tijd. Rare is dat task manager : processen gewoon allemaal op een paar percent staat, dus er is niets dat geheugen of cpu belast. Ook niets abnormaal van processen te zien.

@sarnath 100% akkoord. En dan het riedeltje van "we sponsoren goede doelen".

wat is het volgende? Heroine verkopen als overheid en er een wielerploeg mee oprichten.
Ah ja idd, dat was ik dan nog vergeten. Die keilange filmpjes waar ze dan zo laten zien wat ze met het geld doen en dan inspelen op uw gemoed.
Want als ge op de lotto speelt gaat dat hier allemaal naartoe.
Neen dank u, ik sponsor zelf wel wat ik wil.

En waarom is Tom daarom in jou achting gedaald?
De reclame met hem gaat net over met mate spelen, verantwoord spelen, "Je grenzen kennen".

Uhm neen, die maakt actief reclame voor Napoleon Games..
Hij heeft het daar wel over "controle hebben" ja, maar het is gokreclame he, dus echt wel te belachelijk voor woorden.
Dat is hetzelfde als een fastfood restaurant dat gezonde voeding zou promoten.
Tom zou toch een voorbeeldfunctie moeten hebben en hier geen gezicht van moeten zijn.

Als ik nog één iemand, gewoon één persoon hoor zagen over t (klein klein beetje) vuurwerk hier bij ons in de buurt, want ja de diertjes eh, die onmensen die één keer per jaar vuurwerk durven afsteken zijn erger dan Hitler!!!, dan zal ik 2022 slechts kort in vrijheid hebben doorgebracht vrees ik.

PS: Hier zijn dieren, jawel meervoud, in huis, en hier staan paardjes, koeien, ... vlakbij. Ik heb hier niet één probleem geval gezien, niet één. En ja, je zal ongetwijfeld wel dieren hebben die daar een enorme schrik pakken, gedurende een minuut of tien-vijftien in t slechtste geval een nachtje bibberen, valt op te lossen door eerste keer het oudjaar is zo snel mogelijk is bij uw dieren te gaan kijken en indien angsthazen zorg je er volgende keer dat je het zo aangenaam mogelijk maakt voor ze. So be it, kan je mensen hun vuurwerk één keer per jaar in de allerverste verte niet voor verbieden.

PPS: Ik heb nog nooit in mijn leven zelf vuurwerk afgestoken. Maar ik zie t verdorie wel is graag ze :love: .
Grotendeels akkoord over huisdieren (en zeker dat mensen kunnen overdrijven).

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom we ronduit gevaarlijke (zowel voor uzelf, anderen en omgeving) praktijken moeten tolereren, en vooral dan nog in de handen van een dronken meute, waar die zaken ongecontroleerd, tesamen en en masse fout gebruikt worden, die ook nog eens slecht zijn voor het milieu. Laat dat in de handen van professionals die er shows mee doen.

Allez... vuurkorven zijn ook legaal. Maar als elke dronken mongool in het wilde weg vuurkorven aansteekt tijdens een massa event, op straat, op hun terras, iemand anders zijn deur, op iemand zijne auto,... zal het ook snel gedaan zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan