Tja gevaarlijk, zeg dat tegen de vuurwerkmakers voor Antwerpen bijvoorbeeld, een wereldwijd bekend team dat het risico tot quasi nul herleid. Waarmee ik maar wil zeggen, in de handen van zatte nonkel Peter die ook denkt dat die grote pijl wel vanuit zijn eigen hand kan afgeschoten worden is dat gevaarlijk, ja.Grotendeels akkoord over huisdieren (en zeker dat mensen kunnen overdrijven).
Maar dan snap ik nog steeds niet waarom we ronduit gevaarlijke (zowel voor uzelf, anderen en omgeving) praktijken moeten tolereren, en vooral dan nog in de handen van een dronken meute, waar die zaken ongecontroleerd, tesamen en en masse fout gebruikt worden, die ook nog eens slecht zijn voor het milieu. Laat dat in de handen van professionals die er shows mee doen.
Allez... vuurkorven zijn ook legaal. Maar als elke dronken mongool in het wilde weg vuurkorven aansteekt tijdens een massa event, op straat, op hun terras, iemand anders zijn deur, op iemand zijne auto,... zal het ook snel gedaan zijn.
In theorie is vuurwerk echter niet gevaarlijk, als je t gebruikt op een niet gevaarlijke manier. Ik geloof nog in een mensheid waarbij de meerderheid dit ook op die manier gaat gebruiken. En die meerderheid ga je niet moeten straffen voor de idioot. Ik heb daar geen cijfers van maar het aantal zaken die fout lopen zal toch echt nog wel meevallen neem ik aan. (Anders zou het ook niet zo'n wijdverspreid gebruik blijven).
Diegene die het fout gebruiken zijn idioten, al diegene die het bewust fout gebruiken richting auto's, ordediensten of n'importe quoi, zo goed als mogelijk opsporen en straffen.
Ik ben toch nog steeds van t idee, laat volwassenen, voor die ene keer per jaar, toch gewoon fkes een halfuurke doen. Zelfs al is de "kost" daar niet nul van of zijn er "gevolgen" omdat een minderheid het beetje vrijheid dat de mens gegund wordt niet aankan.
Laatst bewerkt:
.
.