Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Grotendeels akkoord over huisdieren (en zeker dat mensen kunnen overdrijven).

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom we ronduit gevaarlijke (zowel voor uzelf, anderen en omgeving) praktijken moeten tolereren, en vooral dan nog in de handen van een dronken meute, waar die zaken ongecontroleerd, tesamen en en masse fout gebruikt worden, die ook nog eens slecht zijn voor het milieu. Laat dat in de handen van professionals die er shows mee doen.

Allez... vuurkorven zijn ook legaal. Maar als elke dronken mongool in het wilde weg vuurkorven aansteekt tijdens een massa event, op straat, op hun terras, iemand anders zijn deur, op iemand zijne auto,... zal het ook snel gedaan zijn.
Tja gevaarlijk, zeg dat tegen de vuurwerkmakers voor Antwerpen bijvoorbeeld, een wereldwijd bekend team dat het risico tot quasi nul herleid. Waarmee ik maar wil zeggen, in de handen van zatte nonkel Peter die ook denkt dat die grote pijl wel vanuit zijn eigen hand kan afgeschoten worden is dat gevaarlijk, ja.

In theorie is vuurwerk echter niet gevaarlijk, als je t gebruikt op een niet gevaarlijke manier. Ik geloof nog in een mensheid waarbij de meerderheid dit ook op die manier gaat gebruiken. En die meerderheid ga je niet moeten straffen voor de idioot. Ik heb daar geen cijfers van maar het aantal zaken die fout lopen zal toch echt nog wel meevallen neem ik aan. (Anders zou het ook niet zo'n wijdverspreid gebruik blijven).

Diegene die het fout gebruiken zijn idioten, al diegene die het bewust fout gebruiken richting auto's, ordediensten of n'importe quoi, zo goed als mogelijk opsporen en straffen.

Ik ben toch nog steeds van t idee, laat volwassenen, voor die ene keer per jaar, toch gewoon fkes een halfuurke doen. Zelfs al is de "kost" daar niet nul van of zijn er "gevolgen" omdat een minderheid het beetje vrijheid dat de mens gegund wordt niet aankan.

Laatst bewerkt:
Tja gevaarlijk, zeg dat tegen de vuurwerkmakers voor Antwerpen bijvoorbeeld, een wereldwijd bekend team dat het risico tot quasi nul herleid. Waarmee ik maar wil zeggen, in de handen van zatte nonkel Peter die ook denkt dat die grote pijl wel vanuit zijn eigen hand kan afgeschoten worden is dat gevaarlijk, ja.

In theorie is vuurwerk niet gevaarlijk, als je t gebruikt op een niet gevaarlijke manier. Ik geloof nog in een mensheid waarbij de meerderheid dit ook op die manier gaat gebruiken. En die meerderheid ga je niet moeten straffen voor de idioot. Ik heb daar geen cijfers van maar het aantal zaken die fout lopen zal toch echt nog wel meevallen neem ik aan.

Diegene die het fout gebruiken zijn idioten, al diegene die het bewust fout gebruiken richting auto's, ordediensten of n'importe quoi, zo goed als mogelijk opsporen en straffen.

Ik ben toch nog steeds van t idee, laat volwassenen, voor die ene keer per jaar, toch gewoon fkes een halfuurke doen. Zelfs al is de "kost" daar niet nul van of zijn er "gevolgen" omdat een minderheid het beetje vrijheid dat de mens gegund wordt niet aankan.
Wat ik echt hatelijk vind aan die ganse discussies dat men gewoon dieren continue begint te vermenselijken.

Als ik nog één iemand, gewoon één persoon hoor zagen over t (klein klein beetje) vuurwerk hier bij ons in de buurt, want ja de diertjes eh, die onmensen die één keer per jaar vuurwerk durven afsteken zijn erger dan Hitler!!!, dan zal ik 2022 slechts kort in vrijheid hebben doorgebracht vrees ik.

PS: Hier zijn dieren, jawel meervoud, in huis, en hier staan paardjes, koeien, ... vlakbij. Ik heb hier niet één probleem geval gezien, niet één. En ja, je zal ongetwijfeld wel dieren hebben die daar een enorme schrik pakken, gedurende een minuut of tien-vijftien in t slechtste geval een nachtje bibberen, valt op te lossen door eerste keer het oudjaar is zo snel mogelijk is bij uw dieren te gaan kijken en indien angsthazen zorg je er volgende keer dat je het zo aangenaam mogelijk maakt voor ze. So be it, kan je mensen hun vuurwerk één keer per jaar in de allerverste verte niet voor verbieden.

PPS: Ik heb nog nooit in mijn leven zelf vuurwerk afgestoken. Maar ik zie t verdorie wel is graag ze :love: .

Zaag , afschaffen, straffen, moord brand! :p

Ik heb niks tegen gecontroleerd vuurwerk of professioneel.
Iemand die es (veilig) wat peilen afsteekt rond middernacht moet kunnen.

Hier was het van 17h30 tot 1h vuurwerk, beetje erover. Van 23h45 tot 0h30 dan de remmen los. En aan dat laatste uurtje kan je je goed aanpassen.
Maar aan random idioten niet. Daarna ben ik gaan slapen.

Ik heb hier dit jaar meer vuurwerk gehoord in een gemeente van 13k mensen dan in Gent in 20 jaar (los van professioneel)
Vorig jaar was het kwasie niets hier. Enkel rond middernacht wat en dat vindt ik ca va.
M'n moest blijkbaar vorig jaar en corona compenseren. Ik hou gewoon niet van excessie.

Familiebezoek hiernaast al van 10h, en heb houten kop bah (van 4 glazen alcol, want das al veel voor me vantegenwoordig)...
Constant stoelen schuiven gebonk rondhollende kinders (en tzijn daar allemaal luide praters) ... Man, een open bebouwing is een droom! (als je niet op PFOS grond staat)

Tegenvallende feesten alweer na de serene rust van vorig jaar, wat eens een cadeau was voor me.
Groot oma (mijn buurvrouw) is daar precies de koningin van de familie ... tis daar al bijna 30 dagen alle dagen ganse hopen familiebezoek, vandaar dat het eens tegensteekt.

Dat constant schuiven met stoelen en meubels, ik begrijp dat ook niet, precies alsof die grote kuis aan het doen zijn ofzo.
Redelijke ramp eigenlijk op dat vlak dit huis weer, hiernaast zit een balk van 1890 nog... ouwe koten en contact en luchtgeluid transmissie= pure bagger.
Een visuele renovatie met veel gyproc lost daar niks op.

Als ik nog één iemand, gewoon één persoon hoor zagen over t (klein klein beetje) vuurwerk hier bij ons in de buurt, want ja de diertjes eh, die onmensen die één keer per jaar vuurwerk durven afsteken zijn erger dan Hitler!!!, dan zal ik 2022 slechts kort in vrijheid hebben doorgebracht vrees ik.

PS: Hier zijn dieren, jawel meervoud, in huis, en hier staan paardjes, koeien, ... vlakbij. Ik heb hier niet één probleem geval gezien, niet één. En ja, je zal ongetwijfeld wel dieren hebben die daar een enorme schrik pakken, gedurende een minuut of tien-vijftien in t slechtste geval een nachtje bibberen, valt op te lossen door eerste keer het oudjaar is zo snel mogelijk is bij uw dieren te gaan kijken en indien angsthazen zorg je er volgende keer dat je het zo aangenaam mogelijk maakt voor ze. So be it, kan je mensen hun vuurwerk één keer per jaar in de allerverste verte niet voor verbieden.

PPS: Ik heb nog nooit in mijn leven zelf vuurwerk afgestoken. Maar ik zie t verdorie wel is graag ze :love: .

Niet dat het enkel om de dieren gaat, maar slechts een kwartier schrik bij die dieren? Misschien eens verder kijken dan de eigen bubbel.

Het overgrote gedeel van het "gezaag" gaat dan ook over het vuurwerk verzorgd door niet-professionele diensten. De gebuur dus.

1) Dat vuurwerk trekt op niks, want ze hebben niet dezelfde middelen als de stad
2) In tegenstelling tot het vuurwerk voorzien door de stad stopt het niet na een half uur, hier heeft een Sjarel tot 2-3uur nog pijlen zitten afschieten, niet iedereen kan daar zo maar doorslapen.
3) Ze ruimen hun brol soms niet op waardoor het dagen blijft liggen in de straat

Soms zijn bepaalde zaken gewoon overlast en hoeft er niet direct gesproken worden over "gezaag" van een ander. Er is niets gezelligs aan die goedkope pijlen die ze in de buurt afschieten. Veel lawaai en het resultaat is een zielig kwakje dat er uit wordt gegutst.

Verbieden.

Alle tis weer rustig, voordeel van oudjes is dat het meestal niet lang of hevig is. Enkel nog de dochter die alle dagen komt.
Goed voor oma dat ze na het overlijden van haar man niet veel alleen zit, want die is daar niet voor gemaakt.
Haar huisje trekt soms meer volk dan het populair dorps cafe denk ik.

Ik wist ook dat ik niet in een slecht geisoleerd rijhuis of HOB huis naast en hyper drukke familie moest gaan wonen. Word wel weer wat iets anders vinden dit jaar, aanbod is duur of krap.

Echte ergernis: die houten kop van 3,5 glazen en tijdig in bed, zelfs laatste niet volledig uitgedronken.... spannings hoofdpijn denk ik door milde uitdroging, leverstres. Nurofen 400 doet niks... kga weer beginnen zuipen(water en thee dan).

Elke keer toch blij als die feestdagen voorbij zijn, kweet het niet ... ben er niet meer voor gemaakt.
En ik ben geen ouwe zaag, ik zie ook nog de goede dingen ondanks m'n miserie. Genoeg geklaagd nu.

Laatst bewerkt:
Niet dat het enkel om de dieren gaat, maar slechts een kwartier schrik bij die dieren? Misschien eens verder kijken dan de eigen bubbel.

Het overgrote gedeel van het "gezaag" gaat dan ook over het vuurwerk verzorgd door niet-professionele diensten. De gebuur dus.

1) Dat vuurwerk trekt op niks, want ze hebben niet dezelfde middelen als de stad
2) In tegenstelling tot het vuurwerk voorzien door de stad stopt het niet na een half uur, hier heeft een Sjarel tot 2-3uur nog pijlen zitten afschieten, niet iedereen kan daar zo maar doorslapen.
3) Ze ruimen hun brol soms niet op waardoor het dagen blijft liggen in de straat

Soms zijn bepaalde zaken gewoon overlast en hoeft er niet direct gesproken worden over "gezaag" van een ander. Er is niets gezelligs aan die goedkope pijlen die ze in de buurt afschieten. Veel lawaai en het resultaat is een zielig kwakje dat er uit wordt gegutst.

Verbieden.
Of een beetje verder lezen dan de eigen bubbel? Tis maar een idee.

Ik zeg toch of een dagje bibberen en als je dat weet dat dit het geval is zijn er voorzorgen te nemen, 1 dag op het jaar, om ervoor te zorgen dat de schade bij de dieren tot een minimum beperkt wordt.

1) niet akkoord ik heb genoten van het vuurwerk hier uit de buurt, het hoeft geen groot spektakel te zijn om ervan te genieten voor mij. nu goed misschien kijk ik niet voorbij mij eigen bubbel. wat jij doet met je stelling zal ik maar niet benoemen zeker?
2) Zelfs als dit het geval is dit dan zo erg? 1 dag per jaar, eentje, dat je ochgod is wat minder slaap hebt?
3)Zo goed mogelijk opsporen en straffen. Kom ik wel weer bij omdat er idioten zijn die niet alles opruimen moet je niet iedereen straffen.

Soms moeten mensen is stoppen met zagen en accepteren dat een maatschappij overlast met zich meebrengt. En deze overlast zou enorm beperkt moeten zijn op een enkele idioot na. Er is vanalles gezellig aan die goedkope pijlen die ze in de buurt afsteken al is het maar de visuele pracht. Het resultaat is een kortstondige maar erg mooie visuele explosie van kleur en licht.

Faut le faire wel moet ik zeggen uw bericht beginnen met misschien is verder kijken dan uw bubbel om vervolgens een uiterst nauwe interpretatie van het gegeven vuurwerk te geven en deze beschouwen als de enige correcte :niceone: .

Hier was het van 17h30 tot 1h vuurwerk, beetje erover. Van 23h45 tot 0h30 dan de remmen los. En aan dat laatste uurtje kan je je goed aanpassen.

Ik heb hier dit jaar meer vuurwerk gehoord in een gemeente van 13k mensen dan in Gent in 20 jaar (los van professioneel)
Vorig jaar was het kwasie niets hier. Enkel rond middernacht wat en dat vindt ik ca va.
M'n moest blijkbaar vorig jaar en corona compenseren. Ik hou gewoon niet van excessie.
Ik vind van halfzes tot 1u vuurwerk er ook over (enfin ik persoonlijk misschien niet maar daar kan ik al wel van begrijpen dat het zwaar kak is als je dan met angstige dieren etc in de buurt zit of zelfs gewoon dat je het als mens beu bent).

Maar ik zou zelf wel zoiets hebben van ale kom doe maar dan dat 1 dagske per jaar.

Ik woon rechttegenover een klein pleintje en hier waren ze bezig van 19u tot rond 2u en hebben ze ook al hun briel achtergelaten. Heel veiligheidsbewust waren ze niet en er zijn er wel een paar heel horizontaal gaan vliegen ook.

Ik heb er mixed feelings over. Ik hou van vuurwerk en vond het vroeger ook plezant als mijn vader dat afstak. Tis (normaal gezien) ook maar een uurke per jaar dus dat moet wel kunnen vind ik. Maar net zoals bij alles zijn er altijd mensen die speciaal moeten doen en dan de hele dag pijlen afschieten en alles volsmijten met afval.

Ik heb twee hondjes die er zich gelukkig niets van aantrekken, maar ik had een hondje die door een naar verleden heel bang was. Als zo'n beestje dan de hele avond gestresseerd rondloopt en jankt omdat ze zo bang is, dan heb je zelf ook niets meer aan je avond. Ik zit ook wel in met de paarden en koeien en andere dieren die er soms van panikeren en gaan lopen met alle gevolgen van dien.

Het is naar mijn mening even egoïstisch om te zeggen "jij mag geen vuurwerk maken want dat is voor mij niet fijn" als "jij moet maar een dagje afzien want ik wil vuurwerk". Iedereen verdient een fijn feest.

De gulden middenweg is voor mij gewoon 1 centraal groot vuurwerk per stad of dorp. Dan weet je wanneer je je eraan kan verwachten en hoelang. Als het in je buurt is en je dieren kunnen er niet tegen kan je plannen maken om elders te vieren. En zo'n groot vuurwerk is toch altijd een stuk impressionanter vind ik.

In theorie is vuurwerk echter niet gevaarlijk, als je t gebruikt op een niet gevaarlijke manier. Ik geloof nog in een mensheid waarbij de meerderheid dit ook op die manier gaat gebruiken. En die meerderheid ga je niet moeten straffen voor de idioot. Ik heb daar geen cijfers van maar het aantal zaken die fout lopen zal toch echt nog wel meevallen neem ik aan. (Anders zou het ook niet zo'n wijdverspreid gebruik blijven).

Ik zeg toch grotendeels hetzelfde dan jullie? :unsure:

Ik schat die groep idioten alleen wat groter in dan jullie blijkbaar.

Wel 1 ding:
In theorie is vuurwerk echter niet gevaarlijk, als je t gebruikt op een niet gevaarlijke manier.
Dit is zo ongeveer het hoofdargument van de NRA in Amerika, zeker dat ge deze logica wil volgen? :laugh:

Er is vanalles gezellig aan die goedkope pijlen die ze in de buurt afsteken al is het maar de visuele pracht. Het resultaat is een kortstondige maar erg mooie visuele explosie van kleur en licht.

Ga eens praten met het personeel van de spoeddienst die op oudjaar van wacht is.

In mn ouderlijk dorp is er enkele jaren geleden een rijhuis afgebrand nadat er een verdwaalde vuurwerkpijl in de dakgoot was beland.

Idd heel gezellig.

Ga eens praten met het personeel van de spoeddienst die op oudjaar van wacht is.

In mn ouderlijk dorp is er enkele jaren geleden een rijhuis afgebrand nadat er een verdwaalde vuurwerkpijl in de dakgoot was beland.

Idd heel gezellig.

Hier waren ze een paar jaar geleden vanuit een appartement rechtover ons huis vanuit het raam (!!) vuurwerk aan het afschieten boven ons dak. Eigenlijk had ik toen echt de politie moeten bellen.

Idd heel gezellig.
maar zo hebde elke dag dingen ik kan elke dag naar spoed trekken voor een gesprek met familie van overledenen die door "onnoziliteiten" overleden zijn vermoed ik. En ik heb ook al gezegd dat idioten zoals die van Sir.killalot moeten bestraft worden ik ga het geen vierde keer herhalen.

Soit ik erger mij er te sterk aan dat mensen zo onwaarschijnlijk kunnen melken voor 1 dag per jaar vuurwerk. Ik ga met de honden gaan wandelen :love: .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan