Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
een rij cinematzetels van VidaXL. de reviews vermeldden reeds de afwezigheid van een plan en zelfs fouten in de afwerking. gaten die ontrbreken en kapot bij levering. per geluk zitten ze super en heb k een dealtje kunnen doen op de driezit, anders was ie teruggestuurd.
Haha, ik heb afgelopen zomer zo'n uittrekbaar privacy tuinscherm besteld daar, om onze jacuzzi volledig pottenkijkers-vrij te maken.
Wat een klotesysteem. Gaten niet geboord, verkeerde schroeven. Gesukkeld dat ik heb.

Social Media dat mij bewust meesleurt in de stroom van negatieve zever door garbage te tonen van mensen die ik niet volg.

X en Y volgen Antivaxxer69
Marc van Ranst suckt en covid is fake

Thanks Twitter maar het interesseert mij geen hol dat X en Y die persoon volgen.
Ik heb ook al 1000 woorden aan mijn ignorelist toegevoegd maar toch blijft dat maar komen.
Ook elke Tweet van een voetbalploeg zit gewoon vol met bots en debielen die toxic zever posten.

Komt dat ook in die site “burgerprofiel” van de Vlaamse gemeenschap?
Ik ben de wildgroei aan overheidssites beetje moe.

Allemaal met goede bedoelingen, maar duh, graag 1 site waar ik alles vind.

Die digitale portefeuille die een tijd terug werd aangekondigd (voor tegen 2023) juich ik alvast toe, gewoon één app waar ge al die communicatie en al uw officiële documenten in terugvindt.

Social Media dat mij bewust meesleurt in de stroom van negatieve zever door garbage te tonen van mensen die ik niet volg.

Thanks Twitter maar het interesseert mij geen hol dat X en Y die persoon volgen.
Ik heb ook al 1000 woorden aan mijn ignorelist toegevoegd maar toch blijft dat maar komen.
Ook elke Tweet van een voetbalploeg zit gewoon vol met bots en debielen die toxic zever posten.
Dat klinkt als geen echten

Trouwboek hangt aan telefoon met pensioendienst in naam van de bomma. Ik heb plaatsvervangende phone rage. Man man wat een zooi van een dienst.

Schrijnend, dat is al wat ik daar nog op kan zeggen. Zo veel maanden verder en het enigste wat die mensen daar nog zien is een bende Vlamingen die in hun vrije tijd komen werken. Geen coördinatie van de overheid, geen aanwezigheid van het leger, niks.
Maar dankzij de warmste week kunnen ze wel zichzelf zijn in hun weggespoelde huizen :) Echt degoutant die warmste week 🤮🤮🤮

een rij cinematzetels van VidaXL. de reviews vermeldden reeds de afwezigheid van een plan en zelfs fouten in de afwerking. gaten die ontrbreken en kapot bij levering. per geluk zitten ze super en heb k een dealtje kunnen doen op de driezit, anders was ie teruggestuurd.
Zijn er effectief ontbrekende gaten? Sommige fabrikanten zijn lui en voorzien gaten in de romp / karkas, maar stofferen er over. De gaten zijn dan aanwezig, maar niet zichtbaar. Je kan eventueel met de vinger langs de bekleding gaan, soms voel je gaten zitten en kan je de bekleding voorzichtig doorprikken.

Doe zoals mij, ik heb bewust alle sociale media apps en sites weggesmeten en volg zelf het nieuws niet meer. Ik was al die negatieve zever ook beu. Voorlopig nog geen seconde spijt van gehad en heb meer tijd voor nuttige dingen.

Pfff echt... Mensen kunnen toch eigenlijk fucking ambetant doen zonder reden hé. Hoe ouder ik word hoe meer ik met verbazing kijk naar het egoïsme van mensen. Ik moet echt steeds meer moeite doen om niet cynisch te worden. Is het leven niet al moeilijk genoeg dat je perfect te vermijden problemen gewoon vermijdt?

- In het professionele leven is dat heel vaak het geval, maar daar schrik ik niet van en daar kan ik ook wel tegen. Business is business.
- In het semi-professionele leven zoals met mijn verbouwingen waarbij je dan aangename contacten hebt met aannemers die je soms via via kent, maar die er toch hun hand niet voor omdraaien om gewoon heel onbeleefd te reageren of zelfs niet te reageren. Dan denk je toch: als ik u nu nog eens ontmoet op een feestje van onze gemeenschappelijke vriend, voel je dan werkelijk geen enkele schaamte omwille van uw gedrag? Don't care blijkbaar. Of andere vreemde aannemers met wie je een goede klik lijkt te hebben maar die dan op het einde van de rit toch nog die laatste druppel geld uit u willen wringen.
- Ook nog van de verbouwingen: hoe hard de buren op mijn kap hebben gezeten omwille van stof en lawaai, terwijl ik er alles aan gedaan heb om dit zoveel mogelijk te vermijden. Precies of ze willen mijn inspanningen niet zien, en blijven mij gewoon bikkelhard behandelen alsof ik overal lak aan heb. Ik snap dat niet.
- En nu vandaag zelfs in de vriendenkring. We zijn ergens een gemeenschappelijk engagement aangegaan die we beiden wat uit het oog verloren zijn en dat moest voor het einde van het jaar in orde zijn. Bij de reminder van een 3de partij, schrok ik van mijn vergetelheid en heb ik meteen plichtsbewust alles in het werk gesteld om mijn engagement na te komen. "Kost": € 350 en een dag verlof moeten nemen. Ter informatie ook naar mijn vriend diezelfde heads-up gestuurd. Reactie: "Ach ja, juist, ik heb ook die reminder gekregen. Ik zal er eens voor kijken." Na een week nog steeds geen nieuws, dus nogmaals gepolst. "Goh ja, ik heb eigenlijk weinig tijd. Ik ga proberen negotiëren (bij die 3de partij) om er onderuit te geraken, niet zeker dat het zal lukken maar we zullen wel zien." :wtf: :wtf: Probleem is natuurlijk: indien het niet lukt, ben IK wel de klos.

Allez gast. Moet ik nu echt op mijn blote knieën liggen smeken om gewoon uw engagementen na te komen zoals we samen overeen gekomen zijn?! Doe normaal.

Als ik het erover heb met (andere) vrienden (over dit gevoel in het algemeen, niet specifiek deze cases) komt vaak de boodschap dat ik voor mezelf mijn ethische lat heel hoog leg (een stuk uit eergevoel, "op mij kan je bouwen" en een stuk uit "wat zullen de mensen wel niet van mij denken?"), en dat ik dat dan automatisch ook verwacht van de anderen naar mij toe. Terwijl ik dat gewoon de logica zelve vind.

Ik sta graag in het leven met veel generositeit te geven, opdat je ook veel generositeit zou terugkrijgen. Vooral mentale generositeit bedoel ik dan. Dat principe geeft mij energie. Maar ik begin te vermoeden dat het leven veel simpeler zou zijn door me overal als een bullebak op te stellen, niets te geven zodat je ook niet teleurgesteld kan zijn in wat je al dan niet terugkrijgt. Als je niets geeft en af en toe krijg je per ongeluk wat terug, dan is de balans nog steeds positiever dan wat ze vandaag is. Welkom, cynisme. Word jij mijn nieuwe leidraad in het leven?

Dat ik het eens ben met Abou JJ. Ik vind het vreselijk maar imo heeft hij gelijk met zijn opmerking over het thema van de Warmste Week. ‘Kunnen zijn wie je bent’ is een luxe positie en daar moet je geen geld gaan tegen smijten voor je echt toegeeft waar dat allemaal een probleem is en hoe je dat effectief kan gaan oplossen. De enige die in dit geval door WW gaan geholpen zijn, hebben die hulp in feite niet nodig. Voor waar het echt moet en hoe, they ain’t ready for that conversation.
Niks mis mee om het met hem eens te zijn. Die man zegt de laatste jaren veel zinnige dingen. Mensen kunnen in positieve zin veranderen.

Maar dankzij de warmste week kunnen ze wel zichzelf zijn in hun weggespoelde huizen :) Echt degoutant die warmste week 🤮🤮🤮
Heb ook afgehaakt voor de warmste week, vond het vorige concept beter (met de verschillende vzw's). En nu is het hier de tijdloze countdown, dus t.e.m. oudjaar geen herhalingen van liedjes en deftige muziek :) (ofwel word ik echt oud :( )

Zijn er effectief ontbrekende gaten? Sommige fabrikanten zijn lui en voorzien gaten in de romp / karkas, maar stofferen er over. De gaten zijn dan aanwezig, maar niet zichtbaar. Je kan eventueel met de vinger langs de bekleding gaan, soms voel je gaten zitten en kan je de bekleding voorzichtig doorprikken.
Inderdaad nog een aantal gaten gevonden die konden gevuld worden met de overige schroeven. Heel de zetel betast, bekeken en geroken om ze allemaal te vinden, maar elke beugel en scharnier is nu geinstalleerd.

Enkel 2 gaten in de middelste zetel zijn niet nauwkeurig gealligneerd met de rest, waardoor er maar 10, ipv 12 schroeven, het zitvlak rechthouden. Vreemd dat ze zoiets verkeerd inboren.

Toneriders kookavonturen episode 27
Tonerider besluit spaghetti te eten met ballen in tomatensaus en wat groenten uit den diepvries.
Niet te ingewikkeld dus wat kan er mis gaan?
Allereerst doet hij zijn spaghetti in het kokend water en besluit dan naar de diepvries in een andere kamer te gaan voor zijn groenten. Tonerider keert terug en was natuurlijk vergeten dat spaghetti bij hem altijd overkookt en ook nu weer was het van dat. Goed gedaan, Tonerider. Klap maar in de handjes.

Na zes minuten gaat het alarm af en is de spaghetti klaar. Tonerider heeft een ijzeren gietkom met gaatjes, maar niet genoeg plek in zijn pompbak, dus besluit hij de kom gewoon met een hand vast te houden en met de andere de spaghetti af te gieten. Want Tonerider is zowel sterk genoeg om dat te doen als slim genoeg om een kookpan te gebruiken met een steel aan . Toch is Tonerider niet zo slim als hij denkt, want om de gietkom recht te kunnen houden moet hij enkele van zijn vingers aan de zijkant van de gietkom plaatsen. En geweldig als hij is, moet het ook vooruit gaan. Niemand heeft tijd om lang te koken en dus giet hij met een rotvaart al het water in de gietkom met gaatjes. Gaatjes die zich ook aan de zijkant bevinden en dat was hij even vergeten. Goed gedaan Tonerider, geen koude handjes meer want je hebt er net kokend water over gegoten. Bravo voor Tonerider, de superkok.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan