Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je bij het opbergen wat tijd neemt om dat fatsoenlijk te doen, dan heb je dat probleem toch niet?
giphy.gif

Heb ik ook al gehoord dat er een verschil is tussen garage niet in of niet uit kunnen. Waarom er een verschil is weet ik niet, want het is in beide gevallen gewoon fout geparkeerd.
En het meest frappante is dan nog dat er op nog geen 100m een 'grote markt' is waar er plaats is voor om en bij de 100 wagens en waar je dag in en dag uit gratis kan parkeren.

Maarja waarom zou je u 100m verder parkeren als je je toch lekker dichtbij fout kan parkeren zonder gevolgen ?
view

Je kunt alleen laten takelen op die gast zijn kosten als je niet met uw wagen uit uw garage kan rijden. Als je hem wilt takelen voor in de garage te rijden is dat altijd op uw kosten.

Vroeger was dit toch zo, ben nu al jaren weg uit BE mss aangepast ondertussen.
Dat is niet zo en is nooit zo geweest. Dat is een urban legend die bepaalde politiezones proberen te misbruiken, maar als je aandringt, kunnen ze niet anders dan slepen op de ander zijn kosten.

Dat is niet zo en is nooit zo geweest. Dat is een urban legend die bepaalde politiezones proberen te misbruiken, maar als je aandringt, kunnen ze niet anders dan slepen op de ander zijn kosten.
Volgens mij toch niet. en 't lijkt me logisch. Indien ze je verhinderen om de weg op te rijden, wordt het voertuig weggetakeld omdat je niet aan 't verkeer kan deelnemen.
Indien je niet in je garage staat, is er geen belemmering om jou op de openbare weg te laden rijden. Dus gewoon een boete

nadeel is wel dat er steeds minder systeem beheer gaat nodig zijn. Alles wordt cloud based en centraal beheerd.
Ik weet niet hoe onze sysadmin job er binnen 20 jaar gaat uitzien, wss onbestaande.

En de volgende stap is devops, operations en development tezamen doen, waarbij zoveel mogelijk in de cloud zit, liefst bij een grote speler.

Om helemaal koekoek te worden, welk zinnig mens kan zo 8 uren lang, achter een pc scherm performen?
En waarbij elke stap toch een obstakel is, want er gaat telkens wel iets mis.

Vroeger programmeren, als je sql kende, wist wat een for loop en een if was, was je al vertrokken. En in no time ontwikkelde je toepassingen.
Maar nu.
Programmeren is tegenwoordig dit:

static <T,K,A,D> Collector<T,?,Map<K,D>> groupingBy(Function<? super T,? extends K> classifier, Collector<? super T,A,D> downstream)

Nu op zich valt dat nog mee, eens je er mee vertrokken bent. Voor niet IT-mensen zal dat wel totaal Chinees zijn.

Een sql over alle tabellen heen is ook al uit de boze.
Want de microservices mogen niet van elkaars tabellen weten , dus ipv 1 grote query, moeten x-aantal microservices data uitwisselen, die dan weer samen gepuzzeld moet worden volgens de regels van object geörienteerd programmeren.

Het is alles wat er komt bij kijken, qua afhankelijkheden als je een omgeving opzet, 1001 afhankelijkheden low level ingesteld en owé als ergens iets niet goed staat.
Zoveel security shit, containers, ...
En een half jaar later is alles alweer verouderd.

Vroeger stonden de properties lokaal, maar staan tegenwoordig ook al de cloud.
Allemaal goed en wel, commit en push uw wijzigingen naar de cloud.
Je herstart uw toepassingen, uw nieuwe property wordt niet opgepikt uit de cloud, is daar weer iets mis gegaan. Een stacktrace van hier tot ginder nagaan op een server waar je eigenlijk niet eens mag aankomen.
And so on.

Ik heb al oudere mensen geweten, trots avondschool gedaan in programmeren, die dan grandioos falen in de echte wereld.
Omdat vanaf een zeker moment het niet meer lukt ook al studeer je je te pletter. Want niet alles staat nog in boeken meer.
Je moet die pruts en prul ervaring in uw vingers hebben van jongsaf.

Ooit zat er op mijn vorig bedrijf ene die ze uit het verre buitenland tijdelijk hadden gepukt, een geniale kerel wel, en die zei ook:
"we zijn op een punt gekomen dat alles veel te complex is geworden."
En gelijk heeft die.

Die IT wereld wordt uiterst niche waarbij heel veel mensen uit de boot zullen vallen en dus niet meer zullen kunnen volgen.
Enkel echte IT devoten die hun leven eraan opofferen zullen nog meekunnen in dat hele devops verhaal.

Nu ja goed, dat ik nu bij een overheid zit.
Mss tijd om me eens naar een helpdesk te laten shotten of zo :rolleyes:

Ofwel meer richting data gaan.
BI doen, en dashboards ontwikkelen.
Lijkt me nog leuk. Rapporten maken etc
Valt ook meer terug op ruwe sql en zo.
Geen gezeik van tig microservices.

Laatst bewerkt:
Kerstboomlampjes :angry: Elk jaar een geklooi om die uit de war te krijgen.
Haha, mijn vrouw en ik gisteren 3 kwartier zitten klooien, zo 2 sets van 3 lichtboompjes die compleet in elkaar waren gedraaid. Waren ze eindelijk los, bleken ze alle 2 kapot. :frown:

Ipv ze eerst eens in te steken en te testen. :wallbash:

Mijn elektrisch kacheltje heeft de geest gegeven. :( Staat aan, maar komt geen warmte uit. Zal een nieuw mogen kopen, iemand een aanrader, onder de 100 EUR if possible?

Haha, mijn vrouw en ik gisteren 3 kwartier zitten klooien, zo 2 sets van 3 lichtboompjes die compleet in elkaar waren gedraaid. Waren ze eindelijk los, bleken ze alle 2 kapot. :frown:

Ipv ze eerst eens in te steken en te testen. :wallbash:
Ik had ze idd wel eerst ingestoken, na eerdere gelijkaardige ervaringen 😆. Elke set zat ook al apart maar dan nog haakten die lampjes achter elkaar 🙄

Mijn elektrisch kacheltje heeft de geest gegeven. :( Staat aan, maar komt geen warmte uit. Zal een nieuw mogen kopen, iemand een aanrader, onder de 100 EUR if possible?
Ik denk dat je best eerst uitlegt waarvoor het moet dienen.
"Mijne living verwarmen" versus "da'k kan kakken in warmte" vereist andere apparatuur!

Ik ga naar een overvol frituur en neem mee: mijn zoon die constant zwaar ligt te hoesten :angry:
Ik ga naar de Action en Hubo om nieuwe kerstverlichting en neem mee: mijn 2 kinderen die bij alles kleurig en blinkend luid roepen "vakeuuuuuuuh, ik wil da!!!!!!". En het na mijn duidelijke njet dan maar kwaad en roepend in de kar gooien. :angry:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan