Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat er nog een soort van melding is als iemand op mijn ignorelist iets post waardoor ik uit curiositeit altijd ga kijken en dan irriteer ik mij meteen :sop:
Zelfde op Facebook.. Sommige geblokkeerd dat ik echt niet meer af kan maar dan zet er iemand een foto op waar ze samen op staan met die persoon getagd en zie ik hun stomme kop nog. 😬

Je kunt alleen laten takelen op die gast zijn kosten als je niet met uw wagen uit uw garage kan rijden. Als je hem wilt takelen voor in de garage te rijden is dat altijd op uw kosten.

Vroeger was dit toch zo, ben nu al jaren weg uit BE mss aangepast ondertussen.

Heb ik ook al gehoord dat er een verschil is tussen garage niet in of niet uit kunnen. Waarom er een verschil is weet ik niet, want het is in beide gevallen gewoon fout geparkeerd.
En het meest frappante is dan nog dat er op nog geen 100m een 'grote markt' is waar er plaats is voor om en bij de 100 wagens en waar je dag in en dag uit gratis kan parkeren.

Maarja waarom zou je u 100m verder parkeren als je je toch lekker dichtbij fout kan parkeren zonder gevolgen ?

Voor de (java)programmeurs onder jullie.

Nooit het gevoel dat het allemaal onnodig beyond complex begint te worden?

Miljaar, ofwel word ik oud.

Zoveel prutskes, prulletjes en afhankelijkheden, lowlevel configpruts, en een hoop extra tooltjes, zaken die hun eigen leven leiden.
Steeds maar meer regeltjes en methodologieën geïntroduceerd.
Al die microservices en cloudshit maken het ook allemaal niet gemakkelijker.

Heel die front end wereld is nog pakken erger. Welk zinnig mens kan dat nog volgen.
Ben ik blij dat ik systeembeheer doe.

Ben ik blij dat ik systeembeheer doe.

Toen ik begon te werken was er RPG400, Cobol/400 en C++ waar ik wat Y2K aanpassingen moest doen (voor banken en zo)

ik zou niet graag nu een developer zijn, blij dat ik in den tijd de overstap gemaakt heb naar system/network.

Langs den andere kant scheppen zij wel meer poen

Kerstboomlampjes :angry: Elk jaar een geklooi om die uit de war te krijgen.
W53eoDk.jpg

Toen ik begon te werken was er RPG400, Cobol/400 en C++ waar ik wat Y2K aanpassingen moest doen (voor banken en zo)

ik zou niet graag nu een developer zijn, blij dat ik in den tijd de overstap gemaakt heb naar system/network.

Dat wordt altijd gezegd maar is dat zo?

Die scheppen meer poen, maar hun werk zou ik toch niet graag willen doen. En het is nu ook niet dat ge als netwerk- of systeembeheerder een slecht loon hebt.

Foto die de ronde doet op Twitter van het Nuremberg proces met een grote waarschuwing anti-vax er op. Ah en met nog een paar klaprozen en een ‘lest we forget’ om toch maar de oorlogen door elkaar te halen.
Ik begrijp dat dus écht niet. Een vaccin gaan vergelijken met de holocaust. Hoe gemakkelijk is uw leven en hoe dom kan je zijn om dát vergelijk te gaan maken. Was ik Joods, ik deed een drive-by van hier tot in Canada.

Die scheppen meer poen, maar hun werk zou ik toch niet graag willen doen. En het is nu ook niet dat ge als netwerk- of systeembeheerder een slecht loon hebt.

nadeel is wel dat er steeds minder systeem beheer gaat nodig zijn. Alles wordt cloud based en centraal beheerd.
Ik weet niet hoe onze sysadmin job er binnen 20 jaar gaat uitzien, wss onbestaande.

Foto die de ronde doet op Twitter van het Nuremberg proces met een grote waarschuwing anti-vax er op. Ah en met nog een paar klaprozen en een ‘lest we forget’ om toch maar de oorlogen door elkaar te halen.
Ik begrijp dat dus écht niet. Een vaccin gaan vergelijken met de holocaust. Hoe gemakkelijk is uw leven en hoe dom kan je zijn om dát vergelijk te gaan maken. Was ik Joods, ik deed een drive-by van hier tot in Canada.
Laat ons zeggen dat veel mensen een beetje los lijken gekomen te zijn van de realiteit de voorbije maanden/jaren. Of misschien zijn ze dat altijd geweest, en valt het nu op omdat ze een "vlag" hebben om zich achter te scharen.

Ik zie een wederkerend patroon op uw posts maar toch nogmaals (omdat ik het eens met u ben en oprecht toch soms nog verwonderd ben wat voor idioten er zijn).

WAT?

nadeel is wel dat er steeds minder systeem beheer gaat nodig zijn. Alles wordt cloud based en centraal beheerd.
Ik weet niet hoe onze sysadmin job er binnen 20 jaar gaat uitzien, wss onbestaande.
There will always be a need for engineers. Ge hebt altijd iemand nodig om bepaalde zaken uit te denken en op te zetten/implementeren en ik geloof ook echt dat nooit ALLES cloud based zal zijn, al hangt dat compleet van sector/bedrijf af, voor bepaalde bedrijven kan dat wel, voor anderen niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan