Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb gisteren een chatbericht gekregen met "wat betekend deze error" in van iemand met een doctoraat :eek:
Ik dacht dat ge onze privé conversaties voor uzelf ging houden? :(

Maar: Ons werkgeheugen is nodig om dt-regels toe te passen, vooral omdat er maar 5 tot 10 procent werkwoordhomofonen zijn en de regels daardoor niet geautomatiseerd raken. Als de capaciteit van dat werkgeheugen overschreden wordt, ontstaat een voorkeur voor de dominante spelling. Tijdens het schrijven resulteert dat in de neiging om die vorm op te schrijven. Tijdens het lezen of nalezen blijkt dit uit de neiging om die vertrouwde vorm als correct te accepteren. Onze mentale software spant twee keer dezelfde valkuil en verklaart de hardnekkigheid van dt-fouten.

Nonchalant zijn of moe/te veel werk en iedereen heeft het zitten 🤷‍♀️

(En ps: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2016/0...tenverbeterenzijnmindervriendelijk-1-2620199/ )

*Maakt een mentale note om geen taalfouten meer te corrigeren :unsure: *

Mailbox Telenet waar ik al sinds deze morgen geen toegang toe heb.

En ik heb die nodig om mijn nieuwe energiecontract te kunnen regelen :angry:

Dringend zelftests nodig dus uit noodzaak naar de apotheker gaan halen. 8 EUR FFS. Bij Kruidvat uiteraard allemaal uitverkocht.

normaal ga ik deze week heel de achterkant van mijn woning uitbreken om een nieuwe uitbouw met nieuwe ramen te steken, nu mijn kozijnen eindelijk geleverd zijn na 6 maanden geduld.
gaat het wel niet heel de week gieten zeker...

Amai, ik snap hem nu pas... Dat is genanter dan een dtfout
facepalm-crowd.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan