Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry ze Mike, maar hierin geef ik u toch ook ongelijk.
Ik woon gelukkig in een dorpje, waar alle delivery binnen het uur gebeurd is, maar 2u (!!!) wachten op eten, dat dan nog eens koud arriveert? Nee dat is echt not done.
Dat is nog iets anders natuurlijk, als het koud arriveert is er ergens iets misgelopen dat niet noodzakelijk te maken heeft met de drukte. Maar zelfs dan kan je nog altijd een minimum aan respect tonen, het is niet alsof ze je opzettelijk langer laten wachten en waarschijnlijk zal de werkdruk op zulke momenten ook niet te onderschatten zijn.

En misschien is het inderdaad wel locatiegebonden want hier in Antwerpen ga je nergens binnen de 2 uur eten vinden als je op zondag tussen 5 en 7 bestelt. Vooral de populaire restaurants zoals de goedkope chinees draaien dan aan maximumcapaciteit juist omdat er veel minder mensen bereid zijn te bestellen bij degene die 7 euro bezorgkosten vraagt, terwijl je daar nochtans sneller je eten krijgt maar de prijzen zijn dan ook navenant. Paying peanuts en zo.

:offtopic: Waarom blijft iedereen mij Mike noemen, jullie weten dat niemand echt zo heet toch? :unsure:

TLDR: Karen wil haar eten want anders wordt ze hangry, en het restaurant moet alles laten vallen om aan haar wensen te voldoen en liefst nog zo goedkoop mogelijk ook!

:sarcastic:
Op restaurant staat er ook nergens een uur op. Dus als je dan 2u moet zitten wachten op uw eten is 't uw eigen schuld want ge moet de zaterdagavond maar niet op restaurant gaan?

En als je dat niet kan begrijpen ben je een verontwaardigde idiote Karen die hangry en voor de goedkoop is. Wow dude.

Op restaurant staat er ook nergens een uur op. Dus als je dan 2u moet zitten wachten op uw eten is 't uw eigen schuld want ge moet de zaterdagavond maar niet op restaurant gaan?

En als je dat niet kan begrijpen ben je een verontwaardigde idiote Karen die hangry en voor de goedkoop is. Wow dude.
Op restaurant zijn de plaatsen beperkt, bij takeaway is er nergens een optie om bestellingen te pauzeren. En dus moet je inderdaad je gezond verstand gebruiken en beseffen dat het niet werkt zoals een traditioneel restaurant, en als jij de honderdste klant bent die rond 6 uur zijn bestelling plaats dat je dan waarschijnlijk niet om half zeven al kan beginnen eten.

Op restaurant zijn de plaatsen beperkt, bij takeaway is er nergens een optie om bestellingen te pauzeren. En dus moet je inderdaad je gezond verstand gebruiken en beseffen dat het niet werkt zoals een traditioneel restaurant, en als jij de honderdste klant bent die rond 6 uur zijn bestelling plaats dat je dan waarschijnlijk niet om half zeven al kan beginnen eten.
Maar dat is gewoon niet waar. Want onze lokale frituur, daar gebeurt het al wel eens dat je niet meer kan bestellen via takeaway en dat is omdat die mens dan de bestellingen heeft afgesloten omdat zijn capaciteit op is om binnen een normale tijdspanne te kunnen leveren. Dus ze kunnen dat wel stopzetten als hun maximum capaciteit bereikt is.

De opdracht krijgen om een lijst af te gaan met mensen die een enquête rond de telefonie nog niet hebben ingevuld. Kan ik die weer allemaal gaan telefoneren.

Na edit: en natuurlijk pakken die allemaal niet op.
:sigh:

Maar dan is dat toch gewoon een kutsysteem?

Ik wou onlangs thais bestellen en via de site kreeg ik melding dat online bestellen niet meer ging. Toen ik belde wisten ze me te zeggen dat ze geen nieuwe bestellingen voor die avond meer opnamen. Beter zo dan alles binnentrekken en den helft dan veel te laat te kunnen leveren, denk ik dan.

Centraal aan heel deze discussie lijkt me de vraag of als klant het normaal vinden dat de communicatie verkeerd is, en de horecazaak gewoon blijft bestellingen opnemen en je eventueel nog onvriendelijk te woord staat als je hier vragen bij hebt, nu een teken is van "snugger" zijn.

my ebox: u heeft een nieuw bericht
doccle: u heeft een nieuwe ebox bericht
vlaamse overheid: u heeft een nieuw ebox bericht

I know right?

Maar dat is gewoon niet waar. Want onze lokale frituur, daar gebeurt het al wel eens dat je niet meer kan bestellen via takeaway en dat is omdat die mens dan de bestellingen heeft afgesloten omdat zijn capaciteit op is om binnen een normale tijdspanne te kunnen leveren. Dus ze kunnen dat wel stopzetten als hun maximum capaciteit bereikt is.
Dat zal dan eerder afhangen van het restaurant zelf, net zoals er ook nog veel uitbaters zijn die niet weten dat ze die bezorgtijd manueel moeten ingeven.
Dat het systeem niet altijd even duidelijk is kan best zijn maar dan moet je als klant ook wel je verstand gebruiken en er niet blindelings op vertrouwen dat iedereen het perfect gebruikt, zoals ik al zei is er in heel Antwerpen 1 restaurant waar ze het correct toepassen en bij al de rest moet je zelf maar een berekende gok wagen. En een deel van die berekening is de bijkomende drukte op zondagavond, als je dat bewust gaat negeren en enkel vertrouwt op gemiddeldes ligt de fout toch grotendeels bij jezelf.

De klant heeft niet de keuze om de bestelling te pauzeren, het is de verkoper die ervoor moet zorgen dat de bestelling zijn mogelijkheden niet overstijgen.

Gisteren frietjes besteld bij de lokale frituur. Werken met online platform klikeneet.
Net vóór het bevestigen, kan je dan een tijdstip kiezen voor te komen uithalen. Eerst mogelijke was een goeie 2u later. Vond ik toch wat veel. Mijn vriendin dan laten bellen, mochten het binnen de 15 minuten gaan uithalen :p

Als het druk is, zetten die het online bestellen gewoon op een lager pitje denk ik.

my ebox: u heeft een nieuw bericht
doccle: u heeft een nieuwe ebox bericht
vlaamse overheid: u heeft een nieuw ebox bericht

I know right?
Gmail: er zit een bericht in uw ebox
Inloggen met Itsme
ebox: open de brief
brief: u heeft een bericht van de FOD Financiën. Klik hier om te lezen.
Website FOD Financiën: klik hier om in te loggen
Inloggen met Itsme
Brief: U heeft een bericht van de RSZ in verband met uw pensioen. Klik hier om uw uittreksel te bekijken
Website RSZ: klik hier om in te loggen
Inloggen met Itsme
Brief: Kust mijn kloten met uw pensioen

Dat zal dan eerder afhangen van het restaurant zelf, net zoals er ook nog veel uitbaters zijn die niet weten dat ze die bezorgtijd manueel moeten ingeven.
Dat het systeem niet altijd even duidelijk is kan best zijn maar dan moet je als klant ook wel je verstand gebruiken en er niet blindelings op vertrouwen dat iedereen het perfect gebruikt, zoals ik al zei is er in heel Antwerpen 1 restaurant waar ze het correct toepassen en bij al de rest moet je zelf maar een berekende gok wagen. En een deel van die berekening is de bijkomende drukte op zondagavond, als je dat bewust gaat negeren en enkel vertrouwt op gemiddeldes ligt de fout toch grotendeels bij jezelf.
Nochtans passen die gemiddeldes zich hier aan aan het moment waarop je besteld. Op een weekendavond staat die levertijd altijd een stuk hoger dan op andere momenten.

En hoe moet de klant dan weten hoe lang het ongeveer gaat duren? Want onze lokale kebab zet altijd een half uur levertijd en doorgaans is die hier binnen het kwartier. De frituur en de pizzeria slagen er op weekendavonden normaal gezien wel in om max een kwartier van de voorziene levertijd te zitten. Doorgaans zijn die echter sneller, zelfs op weekend avonden, dus die zetten gewoon hun voorziene tijd best ruim zodat ze eerder te vroeg dan te laat leveren. Hoe word ik dan geacht van te weten dat dat voor de Chinees niet het geval is?

Gij zijt gewoon fout hier door de verantwoordelijkheid bij de klant te leggen. De verkoper biedt een dienst aan en adverteert die op een bepaalde manier. Tuurlijk gaan ze hun levertijd niet op 2u zetten, want dan bestellen mensen gewoon niet meer. En als dat wel consequent 2u duurt om te leveren (dus op een normale avond, niet wanneer uw kot net is afgebrand of de elektriciteit een uur in panne ligt), maak je gewoon valse reclame en is het perfect redelijk van de klant om daarover te klagen.

Ik heb dat al voorgehad, dat ik dan anticipeerde op de drukte van de avond en om 17u mijn bestelling doorgaf om zeker tegen 18u-18:30 mijn eten te hebben. En dan stonden ze om 17:20 al aan mijn deur :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan