Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo gespierd worden de benen toch niet van duursport training?
Ik heb 4 marathon gelopen op 4 jaar tijd (2014 tem 2017) en ik kan je zeggen dat het echt wel zo is dat mijn benen dikker werden van mijn marathontrainingen.

Allé ja ik kan niet spreken voor een ander, maar ik geraakte 'persoonlijk' nog met moeite in mijn jeansbroeken.
In mijn strakke jeansbroeken geraakte ik effectief gewoon niet meer in.
Als ik dan wat minder trainde na de marathon, dan geraakte ik na een tijdje wel wéér in mijn jeansbroeken.

Lijkt me wel ergens logisch voor een amateurke? Je loopt grotendeels op je benen hé, die worden toch wel (een beetje) gespierder?

Ik weet niet hoe het zit met ne topsport loper / wereldtopper ??? Want als ik die zie rondlopen dan hebben die dunne schrale beentjes. Maar ja, ik ben gene wereldtopper hé :tongue: Die mensen trainen vermoedelijk ook 4x zoveel + véél efficiënter.

Laatst bewerkt:
Moesten vandaag XYZ terugkrijgen van belastingen. Eergisteren X ontvangen, vandaag toch eens bellen voor YZ.
° Ah nee, mevrouw, dat is ingehouden voor die schulden.
Schulden?
° Ja, schuld A en B.
Schuld A en B die sinds Juli zijn afbetaald na een *volledig en 2 jaar vroeger dan voorzien afbetaalde* schuldbemiddeling?
° Ah… eh… ja er is wel iets met onze computers. Dat is dan precies niet juist.

Schotland.:love:
Die taal en natuur, cultuur echt alles is prachtig eraan.
In een ver verleden 2x geweest en ik zou er kunnen wonen, denk ik
Mooi land denk ik wel. Maar een land met nog meer neerslag en minder zonuren dan België, en met gemiddeld gezien een relatief arme bevolking die (mede door een slechte keuken) ook een lage levensverwachting heeft. Nah mate.
Ik zie het verband :unsure:

Geen paneermeel maar echt beslag (bij voorkeur met bier in)!

deep-fried-mars-bar-C99AN7.jpg

@Tomski : https://www.food.com/recipe/deep-fried-mars-bars-43463

Zie een Andre Greipel, das ook ne duursporter. Die gaat ook geen standaard jeansbroek moeten aandoen volgens mij.
Maar wel een professional.

Ik heb 4 marathon gelopen op 4 jaar tijd (2014 tem 2017) en ik kan je zeggen dat het echt wel zo is dat mijn benen dikker werden van mijn marathontrainingen.

Allé ja ik kan niet spreken voor een ander, maar ik geraakte 'persoonlijk' nog met moeite in mijn jeansbroeken.
In mijn strakke jeansbroeken geraakte ik effectief gewoon niet meer in.
Als ik dan wat minder trainde na de marathon, dan geraakte ik na een tijdje wel wéér in mijn jeansbroeken.

Lijkt me wel ergens logisch voor een amateurke? Je loopt grotendeels op je benen hé, die worden toch wel (een beetje) gespierder?

Ik weet niet hoe het zit met ne topsport loper / wereldtopper ??? Want als ik die zie rondlopen dan hebben die dunne schrale beentjes. Maar ja, ik ben gene wereldtopper hé :tongue: Die mensen trainen vermoedelijk ook 4x zoveel + véél efficiënter.
Maar zo gigantisch veel dikker? Of waren je broeken al spannend voordien?
Ik zeg niet dat ik het niet geloof maar het lijkt me bij andere sporten frequenter voor te komen dan bij marathon lopen. Misschien had je er aanleg voor of waren de benen voordien niet zoveel gewend.
Zelf ook niet zo veel verandering ondervonden.

Al heel lang een ergernis: waarom zijn er zo weinig kledingmaten.
Large is goed in de breedte, maar veel te veel lang aan de armen
Medium valt goed in de lengte, maar te krap rond de schouders en buik

Waarom niet variëren met een L-M of een M-L, voor grote smalle of korte dikken.
Miljoenen soorten pulls en t-shirts te koop in honderdduizenden winkels, maar altijd in dezelfde maten: S M L XL
Terechte ergernis! Het is hier ook vaak kiezen tussen een zak of iets veel te kort.
Momenteel koop ik mijn tshirts nu bij Girav.nl. Beschikbaar in al uw standaard maten, maar ook in verschillende lengtes.
Vast en zeker niet DE oplossing voor alles en iedereen, maar als grote smalle kan je er wel uw ding vinden.

Ik vermoed dat er wel nog heel wat merken zijn die soortgelijke dingen aanbieden. Maar je moet ze een beetje zoeken heb ik de indruk.

Maar zo gigantisch veel dikker? Of waren je broeken al spannend voordien?
Ik zeg niet dat ik het niet geloof maar het lijkt me bij andere sporten frequenter voor te komen dan bij marathon lopen. Misschien had je er aanleg voor of waren de benen voordien niet zoveel gewend.
Zelf ook niet zo veel verandering ondervonden.
Het scheelde toch 2-3cm (na metingen toen). Dat is niet gigantisch maar een jeansbroek is voor mijn figuur meestal vrij strak. Dat is omdat ik van nature zowiezo géén smalle benen heb hé. En in België heb je niet echt véél keuze daarin. En dan is die paar cm al snel een wereld van verschil hé. :tongue:

In het loopforum heeft men mij jaren geleden meermaals een leugenaar genoemd, maar ik kan alleen voor mijzelf spreken hé.
Mijn benen werden echt dikker en gespierder. Ik zie ook géén enkele reden waarom ik zou liegen? Het maakt mij géén moer uit wat een ander denkt over mijn "persoonlijke" benen. Het zijn mijn eigen benen waarmee ik het moet doen. :unsure:

Ik deed in mijn jeugd wel aan ijsschaatsen en judo.

Ik denk eerlijkheidshalve dat dit toch wel normaal is in bepaalde scenario's / bij bepaalde mensen.

Je benen zijn namelijk NIETS gewoon. Plots moeten je benen enorm véél klappen opvangen en moet je met je benen toch vooruit geraken en soms wat kracht zetten (vooral bergop, en ik trainde voornamelijk op de Heistse Berg). Anderzijds verbruik je véél meer energie. In eerste instantie zou ik denken dat je lichaam zijn energie haalt uit het bovenlichaam (wat dus wél véél dunner en magerder werd bij mij) en de benen extra gespierd maakt om de klappen op te vangen.

Eens je lichaam gevormd is naar een looplichaam, dan gaat je lichaam efficiënter daarmee omspringen, en dan lijkt het mij net logisch dat ook je benen leeggegeten worden en terug smaller/dunner worden ...

---

Nu goed whatever, maakt verder niets uit. Back on topic. :)

Laatst bewerkt:
Al heel lang een ergernis: waarom zijn er zo weinig kledingmaten.
Large is goed in de breedte, maar veel te veel lang aan de armen
Medium valt goed in de lengte, maar te krap rond de schouders en buik

Waarom niet variëren met een L-M of een M-L, voor grote smalle of korte dikken.
Miljoenen soorten pulls en t-shirts te koop in honderdduizenden winkels, maar altijd in dezelfde maten: S M L XL
Ik deel deze ergernis..

Medium is perfect voor mij qua omtrek en aan de schouders. Maar qua lengte draag ik precies een crop top. Een Large is qua lengte goed, maar precies een vuilzak.

Zie ik iets over het hoofd of zien jullie het allemaal over het hoofd?

Ge ziet toch vaak regular / classic / slim fit staan, dat is toch van breed naar smal?

Zie ik iets over het hoofd of zien jullie het allemaal over het hoofd?

Ge ziet toch vaak regular / classic / slim fit staan, dat is toch van breed naar smal?
Slim fit is voor mensen met een eetstoornis en regular voor normaal gebouwden zeker? :unsure:

Neen serieus, het verschilt van merk tot merk natuurlijk, maar hier in België is breder dan standaard zijn toch geen cadeau hoor.

Slim fit is voor mensen met een eetstoornis en regular voor normaal gebouwden zeker? :unsure:

Neen serieus, het verschilt van merk tot merk natuurlijk, maar hier in België is breder dan standaard zijn toch geen cadeau hoor.
Combineren en uitproberen hé. Slim fit maar dan in L nemen bijvoorbeeld.

Ik heb daar nu nog nooit problemen mee gehad.

Qua broeken heb ik ook nog nooit problemen gehad, daar kies je toch op lengte en breedte tegelijkertijd?

T-shirts en truien hangen echt van het merk af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan