Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afspraak om 13u in het examencentrum voor theorie rijbewijs dus ik dacht '' kga nog eens de trein nemen want die stopt daar in Alken bijna langs de deur van dat examencentrum ''

Komt die aan in Hasselt vanuit Genk om 28 min na het uur normaal, heeft die al +5 min vertraging en dan hopla '' vertrek te bevestigen'' nadat die aankwam in Hasselt en het duurde uiteindelijk 15 min voor die vertrok, dus was al bijna 13u toen die vertrok ipv 12u28.

Dus daar nog op die trein die afspraak kunnen afzeggen online en weer rijksregister etc kunnen invullen voor een nieuwe afspraak om 13u30.
Dan denkt ge al eens '' dat is 5 min van Hasselt naar Alken met de trein, wat kan er gebeuren '' en hebde het weer zitten.

Komt die aan in Hasselt vanuit Genk om 28 min na het uur normaal, heeft die al +5 min vertraging en dan hopla '' vertrek te bevestigen'' nadat die aankwam in Hasselt en het duurde uiteindelijk 15 min voor die vertrok, dus was al bijna 13u toen die vertrok ipv 12u28.

Dik klote natuurlijk.. maar als een de trein tussen Genk en Hasselt, zo'n kort traject, al 5 minuten vertraging heeft, is er meestal iets serieus mis ;)

Dik klote natuurlijk.. maar als een de trein tussen Genk en Hasselt, zo'n kort traject, al 5 minuten vertraging heeft, is er meestal iets serieus mis ;)
Ik heb al jaren niet meer met de trein gereisd, maar nam vroeger geregeld de trein Sint-Truiden - Hasselt of soms tot Genk en de keren dat die op tijd was kan ik op 1 hand tellen. Had heel vaak een vertraging van 5 tot 15 minuten en dat op zo een kort stuk.

Gisterenavond hebben men ouders de hond moeten laten inslapen. Ge weet dat het moment er eens zal komen (bijna 17j). Maar als het dan zover is is het toch onverwacht en te snel.

Côte d'Or chocolade was in de reclame. Heb mij daar een voorraadje van ingeslagen.

Nog altijd stukken beter dan die figuurtjes en dergelijke. .

Wij zijn een paar jaar geleden begonnen met boodschap te geven aan de familie dat kwaliteit > kwantiteit. Liever 1 chocoladefiguur van bij een chocolatier dan een zak van in de Aldi. We halen zelf ook een eerder beperkte hoeveelheid chocolade bij chocolatier.

Dat is dan een win-win he. Gedaan met veel weggooien (hier is het quasi allemaal op) en het is wel heerlijk.

Dat mijn concentratie precies echt helemaal naar de kloten is. Ik kan mij gewoon niet meer concentreren om iets te studeren of iets te lezen, zelfs bij de meeste games en films ben ik constant afgeleid en aan het wegdromen. Echt verschrikkelijk :/

Iemand ervaring met medicatie hiervoor?
Disclaimer: Misschien is het bij u helemaal niet relevant, en zijn er effectief problemen. Ik ben geen dokter.

Dit is toch wel een algemene ziekte van deze tijd hoor. Je kan jezelf al een HEEL stuk helpen door gewoon:
  1. Niet meer 86 dingen tegelijk proberen doen. Als je een film kijk, doe dan enkel dat.
  2. BEWUST kiezen voor wat je gaat doen, en dat dan ook doen en afwerken.
  3. Uwe gsm WEGleggen en maar op gezette tijden te bekijken. Vooral NIET tesamen met andere activiteiten.
  4. Alle notifications (op gsm, laptop, ...) gewoon afzetten.
Dit al doen traint uw aandachtsspanne. Allez eigenlijk omgekeerd, door dit niet te doen, train je een slechte aandachtsspanne.

Dat mijn concentratie precies echt helemaal naar de kloten is. Ik kan mij gewoon niet meer concentreren om iets te studeren of iets te lezen, zelfs bij de meeste games en films ben ik constant afgeleid en aan het wegdromen. Echt verschrikkelijk :/

Iemand ervaring met medicatie hiervoor?
Zeer herkenbaar. Hoeveel ik op mijn gsm zit tijdens tv kijken, alsof tv kijken op zich niet genoeg meer is..
Smartphones en alle info van de wereld op da schermpje is toch maar een vergiftigd "geschenk" in feite. Soms handig ja, maar meestal een blok aan uw been.

De eerste stap is al enkele weken terug gezet bij mij: byebye Facebook, maar BG forum om de 10 minuten checken is even erg natuurlijk :unsure:

Zeer herkenbaar. Hoeveel ik op mijn gsm zit tijdens tv kijken, alsof tv kijken op zich niet genoeg meer is..
Smartphones en alle info van de wereld op da schermpje is toch maar een vergiftigd "geschenk" in feite. Soms handig ja, maar meestal een blok aan uw been.

De eerste stap is al enkele weken terug gezet bij mij: byebye Facebook, maar BG forum om de 10 minuten checken is even erg natuurlijk :unsure:

Ik heb die negatieve spiraal in een positieve gezet

ik kijk ook nog elke dag op de gsm, maar het zijn educatieve video's op youtube (vooral koken & houtbewerking) Dan leer ik er nog iets uit.
Maar dan wel nadoen hé, niet kijken om te kijken :p

Laatst bewerkt:
Vanuit mijn appartement kijk ik recht op de ingang (en toog) van een bakkerij.

Het was zondag ochtend toen het ongeveer 1° was buiten.
Komt er een dame toe die zich eerst dubbel parkeert. Gaat dan (zonder mondmasker) binnen en laat de deur wagenwijd open staan.
Wordt dan nog eens gewoon bediend ook en stapt buiten zonder de deur achter zich terug toe te doen. Rijdt weg en pinkt (uiteraard niet) bij het inslaan van de zijstraat.

Had gehoopt dat ze gingen weigeren van haar te bedienen zonder mondmasker maar helaas.

Gvd, weer platte band achterwiel aan mijn fiets.
Leer toch de nagels na een karwei op te rapen, halve zolen gvd.
Nu kan ik weer met hevige rugpijn als gevolg mijn fiets gaan afgeven bij de fietsenmaker.
Binnenkort stop ik met gemeentebelastingen te betalen, het is hier altijd een stort.

mailtjes waarop ze zeggen dat je geselecteerd bent om aan iets deel te nemen (lees enquete invullen, gegevens achterlaten). Seriously.. Als je dat naar al je klanten stuurt is dat geen selectie he, gewoon marketing..

Vanmiddag de badkamer wa aan 't poetsen. Snel, snel willen doen en dan 2 verschillende producten gemengd op de tegels.
Mee dat ik dat 2de product uitwreef over de tegels waar 't ander nog ophing pakte dat direct op mijne adem.
Sindsdien zo een klopke gekregen en al heel de namiddag zodat afwezig.

Vanmiddag de badkamer wa aan 't poetsen. Snel, snel willen doen en dan 2 verschillende producten gemengd op de tegels.
Mee dat ik dat 2de product uitwreef over de tegels waar 't ander nog ophing pakte dat direct op mijne adem.
Sindsdien zo een klopke gekregen en al heel de namiddag zodat afwezig.
er is zo al eens een kuismadam gestorven: base en zuur (ik dacht javel en ontkalker) in de wc-pot, ergo giftige gassen en gedaan met de madam

misschien toch eens antigif center bellen en vragen wat ge best kunt doen? Ge hebt dan wel niets ingeslikt, maar wel giftige gassen binnen geademt he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan