Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er kunnen nog andere overtredingen aan vasthangen: Ga je harder dan 45 op je brommer, moet je 18 zijn en een rijbewijs hebben (overtreding) en ingeschreven staan en een nummerplaat hebben (overtreding) en mag je niet op het fietspad rijden (overtreding). Allemala zonder effectief die snelheid te rijden.
Bromfiets klasse b is vanaf 16 jaar.

Dat is totaal naast de kwestie. Als iemand tegengehouden wordt omdat die aan 120 km/u rondknalt op een step, is dat een snelheidsovertreding. Dan hangt de boete af van de geldende snelheidslimiet.

Er zijn echter maximumsnelheden bepaald waaraan een voertuig moet voldoen. Een brommer die 25 km/u haalt, is een klasse A. Eentje die 45 haalt, klasse B. Hoger is een motor. De topsnelheid is belangrijk om te bepalen welk voertuig het is. Op je gelijkvormigheidsattest staat dan ook welke klasse het is. Als je voertuig niet meer overeenkomt met je gelijkvormigheidsattest, ben je in fout. Opdrijven van de maximumsnelheid is een overtreding die los staat van de eventuele snelheidsovertreding die je maakt. Voor de step is bepaald dat hij maar 25 mag gaan.

Er kunnen nog andere overtredingen aan vasthangen: Ga je harder dan 45 op je brommer, moet je 18 zijn en een rijbewijs hebben (overtreding) en ingeschreven staan en een nummerplaat hebben (overtreding) en mag je niet op het fietspad rijden (overtreding). Allemala zonder effectief die snelheid te rijden.
Waar heb ik het over de strafmaat of hoe men die moet straffen. Of hoe het ook maar legaal zou zijn. Het gaat mij over hoe ver heen diegene die er mee reed is.

Maar hoe is dat getest geweest dat die step 120 per uur kan?

Imo is het voor mij een groot verschil als men iemand tegengehouden heeft die aan 120 per uur aan het rondknallen was op een step (wat in mijn ogen dan toch wel iemand moet zijn met serieuze ballen aan zijn lijf) of iemand tegenhouden die met een step aan 50 per uur aan het "steppen" was waarbij uit verdere controle blijkt dat die step tot 120 per uur raakte (gewoon op rollen getest)
Op de rollen loopt hij 120. Maar zelfs 50 is al onverantwoord op zoiets. Meer dan 25 max 30 is echt wel het max om toch nog een beetje veilig te zijn en dan nog is er geen overschot als je ziet hoeveel er serieus gekwetst geraken met zo een elektrische step.

Hij was ook wel niet aan 120 aan het rondknallen, maar het viel wel goed op dat hij een pak vlotter ging dan 25 per uur.

Een step mag ook niet zomaar harder dan 25 gaan, want dan gelden er andere regels.

Maar hoe de fuck drijf je zo een ding op tot 120? :oink: Dat kan die batterij toch niet aan? Of na 5min leeg? :biglaugh:
Lijkt me ook niet aangenaam om daarmee sneller dan 25 te gaan zelfs eigenlijk, gezien de kleinere wielen.

Op de rollen loopt hij 120. Maar zelfs 50 is al onverantwoord op zoiets. Meer dan 25 max 30 is echt wel het max om toch nog een beetje veilig te zijn en dan nog is er geen overschot als je ziet hoeveel er serieus gekwetst geraken met zo een elektrische step.

Hij was ook wel niet aan 120 aan het rondknallen, maar het viel wel goed op dat hij een pak vlotter ging dan 25 per uur.
Voor mij mogen die dingen verboden worden hoor daar niet van. Imo zijn steps iets wat zelfs aan 25 per uur te snel is gezien de constructie van die dingen.

Maar moesten ze die gast aan 120 van de baan gehaald hebben ging ik toch zeggen dat jullie best de witte jassen bellen. Imo is 50 bollen daarmee nog te catalogeren als serieus zot in de kop maar aan 120 kan je in mijn ogen toch spreken van compleet van het padje en zelfs ontoerekeningsvatbaar, eigenlijk bestaan daar geen woorden voor.

Een step mag ook niet zomaar harder dan 25 gaan, want dan gelden er andere regels.

Maar hoe de fuck drijf je zo een ding op tot 120? :oink: Dat kan die batterij toch niet aan? Of na 5min leeg? :biglaugh:
Lijkt me ook niet aangenaam om daarmee sneller dan 25 te gaan zelfs eigenlijk, gezien de kleinere wielen.
Die mannen denken daar natuurlijk niet aan. Voor hetzelfde geld schiet heel de boel in de fik. Al 2x zo1 gehad met een Aixam die ze opgedreven hadden. 1 is in de fik gevlogen en de andere uit de bocht omdat hij geen remmen meer had. 🤦

Attest aangevraagd bij een bepaalde firma nadat ze hier een keuring hebben komen uitvoeren.
Normaal worden die attesten automatisch opgemaakt en heb je die dezelfde dag nog, omdat het echter de eerste keer was dat ze op die bepaalde locatie kwamen kon dit niet.
Controle op 18/10.
Gebeld voor attest op 26/10 --> we zorgen er zo snel mogelijk voor!
Even uit mijn gedachten gegaan
Vandaag nog eens gebeld omdat we nog altijd niets ontvangen hebben: Sorry meneer dat dossier is in handen van persoon X en die is deze week met vakantie :wallbash:

Gisteren een pakketje retour gestuurd, daarnet stond de postbode hier aan de deur met datzelfde pakketje. ‘k Versta niet hoe ik daar een verkeerde sticker heb opgeplakt 🤷🏻‍♀️ Mogelijks vergeten de sticker te vervangen zeker? 😏

'Kuisen' is nu wel een hele grote overkoepelende categorie, misschien als je alle kuistaakjes van je vrouw ook apart opsomt dat het er al meer in balans uitziet. :p hangt er ook vanaf hoe frequent en wat er wordt gepoetst.
Eerlijk gezegd, veel te weinig :p

Kheb er ondertussen nog over lopen nadenken, en ik denk dat het tegenwoordig eerder 90-10 is :unsure:
Want dweilen (zo met een mop ding) doe ik eigenlijk ook, nadat ik gestofzuigd heb.

We zeggen al lang dat we dringend een kuisvrouw zouden moeten nemen, maar zij wil eerst dat we zelf ons huis eens deftig onder handen nemen omdat ze zich zou schamen anders :p

Maar dat komt er gewoon niet van. Het enige kuisen dat hier echt gebeurt is als er iets gemorst wordt dat plekje opkuisen.

Gisteren griepspuit gekregen, maar was weer zo stom om dat in mijn linkerschouder te laten zetten en aangezien ik liefst op mijn linkerzijde slaap doet dat nu een nacht of twee pijn.

En mijn 5G ontvangst is nog stééds niet optimaal. Hoeveel vaccins moet een mens krijgen voor een deftige snelheid? :sop:
Sputnik regelen nu je nog mag reizen! 👌

Gisteren een pakketje retour gestuurd, daarnet stond de postbode hier aan de deur met datzelfde pakketje. ‘k Versta niet hoe ik daar een verkeerde sticker heb opgeplakt 🤷🏻‍♀️ Mogelijks vergeten de sticker te vervangen zeker? 😏
Ik heb dat ook al eens voorgehad, er was nog een sticker blijven hangen op de doos. Bpost heeft dan opnieuw verzonden, zonder meerkost...

Gisteren griepspuit gekregen, maar was weer zo stom om dat in mijn linkerschouder te laten zetten en aangezien ik liefst op mijn linkerzijde slaap doet dat nu een nacht of twee pijn.

En mijn 5G ontvangst is nog stééds niet optimaal. Hoeveel vaccins moet een mens krijgen voor een deftige snelheid? :sop:

Ik ga er binnen een uurtje om, hopelijk wel betere 5G ontvangst dan.. En m'n magnetisme mag ook iets feller zijn, kleine lepeltjes blijven hangen, maar de grote lepels, vorken en messen vallen er ondertussen af, wat toch onhandig is soms.

Ach, ik ben 40+ en ken die niet. Maar ik vind dat dan ook een gigantische kutschijf :D

Idem. Ik ken het enkel van Need For Speed Underground 2 en ik haatte dat nummer echt.. Dat was het eerste nummer dat ik disablede (of hoe schrijf je dat?) in de settings.

Idem. Ik ken het enkel van Need For Speed Underground 2 en ik haatte dat nummer echt.. Dat was het eerste nummer dat ik disablede (of hoe schrijf je dat?) in de settings.
Dat was mijn introductie tot The Doors, haha! Ik vond het wel goed en ik heb later een best heftige The Doorsperiode gehad. Luister ik nog altijd zéér graag naar.

Mijn madam net de neus niet afgebeten geweest door een bejaarde in de colruyt. Omdat ze even een paar meter van haar kar afliep om iets te gaan nemen kwestie van de gang niet te blokkeren.

Dat ze bij haar kar moest blijven en dat het door jongeren zoals haar was dat er corona was.

Nadien liep ie zelf wel door de colruyt zonder kar omdat ie wss ook niet kon parkeren (ze waren overal aan het collect & go'en en aan het bijvullen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan