Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dat de keuze van de vrouwen dat ze niet voltijds werken? Of in samenspraak met partner of partner die dat heeft beslist?
Niet de partner die dat beslist, maar de vrouwen zelf omdat ze het niet gecombineerd krijgen anders. Type:
Zij: Zo gaat het niet meer, er MOET iets veranderen!
Hij: Ah... En wat als je nu eens een kuisvrouw zoekt en wat minder gaat werken?
Dan zal het toch liggen aan de vriendenkring.
Bij mijn vriendenkring zit het zowat 50-50.
Ik kan mij ook inbeelden dat het bij bepaalde leeftijden erger is. Het macho-gehalte van de vent zal wel een grote spelen.
Eigenlijk totaal geen macho's, wel allemaal opgegroeid met een huismoeder en het interesseert hen gewoon geen fluit. Type dat de kuisvrouw laat komen en elke dag afhaal zou bestellen als ze er alleen voor zouden staan.

Ik kan mij ook inbeelden dat het bij bepaalde leeftijden erger is. Het macho-gehalte van de vent zal wel een grote spelen.
Hier 80-20...

Koken doe ik zo goed als altijd (uitgezonderd als ik de laten heb)
Boodschappen doe ik
Vaatwas vullen doe ik ook, leeghalen de kindjes
Wasmachine/droogkast is 50/50
Strijk voer ik weg naar iemand die dit doet via dienstencheques
Taxi spelen voor de kindjes doe ik
Stofzuigen is 50/50 (ik en robotstofzuiger)
Kuisen is 10-90
Alles buiten doe ik
Vuilbakken, pmd doe ik
...

Meeste dingen zijn zo wat scheefgegroeid eigenlijk, onder andere door problematische zwangerschappen, psychologische problemen bij haar,...
Dan deed ik "tijdelijk" meer dan ervoor (toen was het 50/60), en ik ben dat allemaal gewoon blijven doen.
Ik ben ook meer thuis/vrij op momenten dat de kindjes niet thuis zijn.
En passeer meerdere winkels bvb na de vroege.

En ik werk ook 4/5

Ik denk dat ik de vrouw ben in onze relatie :unsure:

Ik heb geen zicht op jouw eet- én verwachtingspatroon en vind de wekelijkse kuisvrouw he-le-maal prima!
alleen is het hier de dagelijkse kuisvrouw en ben ik ze zelf 😔
dan is t goed :p .

ik kuis zelf en eet ook zelf maar altijd met veel smaak en complimenten voor de kok omdat ik het zelf niet doe dat kookgedoe, ik ben vandaag vooral enorm hard op alles aan t reageren omdat ik een dag thuis ben en niks gepland heb, dus let niet te hard op mij :D

dan is t goed :p .

ik kuis zelf en eet ook zelf maar altijd met veel smaak en complimenten voor de kok omdat ik het zelf niet doe dat kookgedoe, ik ben vandaag vooral enorm hard op alles aan t reageren omdat ik een dag thuis ben en niks gepland heb, dus let niet te hard op mij :D
Je eet ook zelf?!? Wauw, wat een man! 😍

🤪

(Zalig weer, naar buiten gij! Kkkssjjjtt!)

Weeral gigantisch veel last van m’n rug. Kan vrijwel niet rechtstaan of zitten zonder pijn. En ik moet binnen een uur gaan werken :sop:
Bij mij sleept het nu ook al maanden aan en 't is enorm frustrerend. Om zot van te worden.

Ik verschiet soms van wat ik zie bij mijn eigen kameraden. Dat gaat van 50/50 tot de vrouw die zelfs de man zijn kleren dagelijks klaarlegt.

Ik ben van het principe: ga je beiden full-time werken, doe dan beiden uw aandeel in het huishouden. De jaren 80 zijn voorbij.

Hier 80-20...

Koken doe ik zo goed als altijd (uitgezonderd als ik de laten heb)
Boodschappen doe ik
Vaatwas vullen doe ik ook, leeghalen de kindjes
Wasmachine/droogkast is 50/50
Strijk voer ik weg naar iemand die dit doet via dienstencheques
Taxi spelen voor de kindjes doe ik
Stofzuigen is 50/50 (ik en robotstofzuiger)
Kuisen is 10-90
Alles buiten doe ik
Vuilbakken, pmd doe ik
...

Meeste dingen zijn zo wat scheefgegroeid eigenlijk, onder andere door problematische zwangerschappen, psychologische problemen bij haar,...
Dan deed ik "tijdelijk" meer dan ervoor (toen was het 50/60), en ik ben dat allemaal gewoon blijven doen.
Ik ben ook meer thuis/vrij op momenten dat de kindjes niet thuis zijn.
En passeer meerdere winkels bvb na de vroege.

En ik werk ook 4/5

Ik denk dat ik de vrouw ben in onze relatie :unsure:
'Kuisen' is nu wel een hele grote overkoepelende categorie, misschien als je alle kuistaakjes van je vrouw ook apart opsomt dat het er al meer in balans uitziet. :p hangt er ook vanaf hoe frequent en wat er wordt gepoetst.

Ik heb een abonnement en heb ook de papieren krant, dus ja!
Oké. Dan zag je ook dat het om een ondervraging ging bij 473 volwassen Belgen die op vraag van de VUB een dagboek bijhielden.
Dat zijn gewoon naakte cijfers. Waaruit blijkt dat het fabeltje dat mannen en vrouwen evenveel zouden doen in het huishouden als ze even vaak thuis waren, alvast geen waarheid werd tijdens de coronaperiode. Dat jij dan 10 mensen kent waarbij het omgekeerd is, maakt statistisch niks uit. Dan zijn die cijfers geen stereotypering alleen maar omdat jij het minder graag zou horen.

Ik zou zeggen dat de enige die hier aan stereotypering doet, jij bent. Want het artikel werkt op basis van cijfers, maar jij vindt zonder enige cijfers dat een moslimgezin hier representatiever zou zijn.

Hier is het toch 90-10 qua huishouden. Ik ben eigenlijk ook gewoon 50 jaar te laat geboren.

Dampend eten op tafel/ vrouw die mijn sloefen brengt en mijn kroost opvoed/ en als ze moeilijk doet geeft de pastoor haar tegen haar kl*ten.

Ik krijg die 90-10 ook alleen maar verkocht omdat zij huisvrouw is nu. (Want eigenlijk zou ze stiekem ook 50/50 willen).

dat komt zo hard over als de mama die zegt ale kom nu hebde lang genoeg gecomputerd :laugh: .
Oh, die van mij zei dat ook zo ‘computeren’. ‘Zoek eens die acteur als je gaat computeren’ ‘Kan jij computeren waar die garage precies is?’ ‘Zou ik al computerend kunnen zien welke dag de vuilnis komt in Gent?’
Wat een werkwoord!

Ik vind dit een verschrikkelijk artikel.
Ik ook! Zou volledig andere conclusies trekken op basis van de cijfers.

Een man was 4u langer thuis en doet er 6 minuten extra.
Een vrouw was 4u12minuten langer thuis en doet 46 minuten minder in het huishouden per dag! :oink:

De kloof is nu nog 36 minuten, maar volgens het artikel gaat de evolutie traag. :oink:

Dat is inderdaad echt wel idioot :laugh:.
Zo heb ik er genoeg ... maar ook gewoon gevaarlijke dingen. Zo heb ik mongool b ooit zijn handen weg moeten schotten, want mongool a ging warm frietvet gieten in een plastieken fles ... vastgehouden door mongool b.
Zo ken ik er ene die het een goed idee vond om bier bij het frietvet te kappen.

Waarom zijn nylonkousen zo’n brol? Da’s zo vaak dat ik die maar 1x kan dragen. Áls ik ze al kan dragen en er al geen ladders intrekken bij het aandoen. Daarnet een paar dat ik toch al voor de 2e maal aanhad, blijft een stukje van de baby z’n jasje toch niet hangen, hop kapot 😩
En dat maakt nu eens geen verschil, dure kousen of goedkope 🤷🏻‍♀️
Nylonkousen mogen snel scheuren... Daar dienen ze voor, om te zorgen dat je de kleren van elkaar lijf wilt scheuren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan