Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom zijn nylonkousen zo’n brol? Da’s zo vaak dat ik die maar 1x kan dragen. Áls ik ze al kan dragen en er al geen ladders intrekken bij het aandoen. Daarnet een paar dat ik toch al voor de 2e maal aanhad, blijft een stukje van de baby z’n jasje toch niet hangen, hop kapot 😩
En dat maakt nu eens geen verschil, dure kousen of goedkope 🤷🏻‍♀️

Artikel in Het Nieuwsblad vandaag.

Qua stereotypering naar de man toe kan dit weeral tellen. Ik vraag me echt af in hoeveel (jongere) gezinnen het effectief zo is dat de man niets doet en de vrouw alles doet in het huishouden. Zowel bij mij, als bij vele andere koppels die ik ken doet de man evenveel in het huishouden. Vooral bij die met kinderen zijn die taken mooi evenredig verdeeld, ik ken zelfs gezinnen waar de vader altijd kook en de boodschappen doet.

Ik vind dit een verschrikkelijk artikel.

En dan die foto er bij... Waarom kan men daar nu plots een blank koppel afbeelden? Waar is de overdreven representatie van gekleurde/gemengde modelgezinnen nu naartoe waarmee je ze anders doodsmijten in de media en in de reclame? Hadden ze daar een foto gezet van een moslimkoppel, dat zou pas representatief geweest zijn.
https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2021%2F11%2F07%2Fc6ee039f-14a5-43a4-bcaf-02ecca8dcb08.jpg

Schrijf zo een artikel over eender welke andere groep dan de blanke hetero man, en je zou nogal wat horen...

Was zelf het eerste punt op het Q-nieuws op de radio net :rofl:

Dat is toch waanzin? Net geen 4000 euro aan gas en elektriciteit...

200w.webp
Da's voor de gemiddelde mens 2.5 maandlonen, alleen om geen kou te hebben en niet in het donker te zitten... Ik ben blij dat ik niet meer alleenstaande ben, want ik zag het 7 jaar geleden al niet meer zitten. Ik heb echt compassie met alleenstaanden vandaag. En dan gaan ze nog eens warmtepompen en verplicht isoleren door de strot rammen ook.

Diene Salt Bae begint ook op mijn zenuwen te werken.

1000€ voor ne steak en waarom, omdat er wat goud aan hangt dat ge toch niet proeft en hij der wat zeezout op strooit vanop zijnen elleboog?

Ik zou er nog niet willen gaan zelfs al moest ik niet betalen, exact het belachelijk pocherig gedoe waar ik echt een hekel aan heb. En die voetballers maar meedoen op Instagram, bende oppervlakkige losers zeg. :sarcastic:
Mijn zijn lip aan ene kant omhoog ook altijd. Hij wil er een tough guy uitzien maar hij ziet er uit alsof hij een beroerte heeft gehad (no offense aan mensen die een beroerte hebben gehad).
De saltbae meme was grappig, maar hij heeft het echt tot in het absurde uitgemolken. Langs ne kant goed voor hem natuurlijk, maar het is er idd ver over gegaan.

Laatst bewerkt:
Uitspraken != artikels

Trouwens alweer zo een dooddoende reactie, aan de likers merk ik ook meteen waar de klepel hangt.
Heb je het artikel ook gelezen?
Correcte cijfers != stereotypering. Staat er netjes in uitgelegd hoe ze aan die cijfers komen. Als het statistisch gezien klopt, mag dat toch gezegd worden?

Dat is gelijkheid tussen man en vrouw.

Mannen konden vroeger geen eten koken en zelfs geen bord in de microgolf steken. Awel dan hebben de vrouwen dat recht ook.

Maar wees blij, de kotgenote die bij mij was meegegaan op erasmus had nog nooit gehoord van puree die je maakte van aardappelen. Puree voor haar was : https://www.ah.be/producten/product/wi161563/ah-aardappelpuree
Een aardappel schillen was iets wat ze nog nooit gedaan had. :mindblown:

Maar enfin, terwijl iedereen toch weet dat je voor puree gewoon een zak kroketten moet schillen.

Uitspraken != artikels

Trouwens alweer zo een dooddoende reactie, aan de likers merk ik ook meteen waar de klepel hangt.
Spreek me gerust tegen indien ik je woorden in de mond leg, maar ik wil mijn probleem met je post benoemen:

Het lijkt alsof het artikel minder of zelfs geen ergernis zou zijn geweest als ze het louter over moslimmannen hadden gehad. Dan was de onderzoeksmethode geen probleem omdat de bevindingen jouw wereldbeeld bevestigen.

De voorzet voor die dooddoener geef je dan wel heel gemakkelijk zelf hoor.

Waarom zijn nylonkousen zo’n brol? Da’s zo vaak dat ik die maar 1x kan dragen. Áls ik ze al kan dragen en er al geen ladders intrekken bij het aandoen. Daarnet een paar dat ik toch al voor de 2e maal aanhad, blijft een stukje van de baby z’n jasje toch niet hangen, hop kapot 😩
Leggings kopen 😇😇😇

Artikel in Het Nieuwsblad vandaag.

Qua stereotypering naar de man toe kan dit weeral tellen. Ik vraag me echt af in hoeveel (jongere) gezinnen het effectief zo is dat de man niets doet en de vrouw alles doet in het huishouden. Zowel bij mij, als bij vele andere koppels die ik ken doet de man evenveel in het huishouden. Vooral bij die met kinderen zijn die taken mooi evenredig verdeeld, ik ken zelfs gezinnen waar de vader altijd kook en de boodschappen doet.
In mijn vriendenkring (allemaal peuters en kleuters rondlopen thuis)is er niemand van de mannen die meer dan 20% bijdraagt. Al de rest is voor de vrouwen.
Die werken niet voltijds, 50% of 4/5de en allemaal wel vrouwen die graag hebben dat het op HUN manier gebeurt 😁

In mijn vriendenkring (allemaal peuters en kleuters rondlopen thuis)is er niemand van de mannen die meer dan 20% bijdraagt. Al de rest is voor de vrouwen.
Die werken niet voltijds, 50% of 4/5de en allemaal wel vrouwen die graag hebben dat het op HUN manier gebeurt 😁
De mannen werken niet voltijds of de vrouwen?

Fishnets.
Daar zitten al gaten in en u partner gaan content zijn :sneaky:

Weeral gigantisch veel last van m’n rug. Kan vrijwel niet rechtstaan of zitten zonder pijn. En ik moet binnen een uur gaan werken :sop:

Is dat de keuze van de vrouwen dat ze niet voltijds werken? Of in samenspraak met partner of partner die dat heeft beslist?

Dan zal het toch liggen aan de vriendenkring.
Bij mijn vriendenkring zit het zowat 50-50.
Ik kan mij ook inbeelden dat het bij bepaalde leeftijden erger is. Het macho-gehalte van de vent zal wel een grote spelen.

Mijn zwarte winter nylons altijd van de Action. 40/60/80 den is misschien niet het meest sexy maar aan €1.89 tot €2.49 en makkelijk meerdere keren te dragen… ideaal.
Aan minder dan 40den begin ik niet meer want die kousen lachen zichzelf een steek als ze mij zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan