Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijt gerust @Tonerider, ik heb ne maat die het nog erger deed dan u. Die kreeg letterlijk geen water aan de kook. Ik herhaal, die, kon, geen ... WATER ... koken (en bijgevolg dus ook geen pasta, eieren, patatten, ...).

Na ettelijke jaren proberen kan die nu een stevig potje koken. Dus er is hoop !!!

(hoe shockerend zou het zijn als ik nu kon zeggen "en die maat was @Tomski")
Hmm ken ik u? 🤔 Mijn eerste jaar op kot dacht ik een tas thee te maken met glazen theebeker in de microgolf oven. Na de ping, bleek dat ik dat glas leeg in de microgolf had gezet. Vervolgens spatte het in stukken uiteen toen ik er alsnog (koud) water in deed 🤓.

Ik bekijk het positief: als ik een jaar op mijn eigen overleef dan mag er eenders wat op mijn weg komen en ik weet dat ik het zal aankunnen.
monty-python-im-great.gif

Hmm ken ik u? 🤔 Mijn eerste jaar op kot dacht ik een tas thee te maken met glazen theebeker in de microgolf oven. Na de ping, bleek dat ik dat glas leeg in de microgolf had gezet. Vervolgens spatte het in stukken uiteen toen ik er alsnog (koud) water in deed 🤓.
Deed dat dan ook ping? :rofl:

Deed dat dan ook ping? :rofl:
In de winter was mijn pot choco hard geworden. Ik dacht die ff zacht te maken in de microgolfoven en plots stond die pot in brand. Ik herinner mij nog dat ik daar vol ongeloof naar stond te kijken :wtf:
Bleek dus de rand van die metalen folie die vervolgens de choco zelf in brand had gestoken.
Het gasvuur heb ik enkel onder supervisie van mede(lijden)studenten aangeraakt, 2 jaar later ofzo.

I.p.v. een ad heb je op Youtube af en toe voor een filmpje zo'n enquête waar ze vragen wat je van hun advertenties vindt. Zou daar nu echt al iemand 'goed' op hebben geantwoord?

Ik had wel wat idioten op kot zitten (serieus, redelijk wat verhalen te vertellen, dat ik nog leef na 4 jaar met die mannen :wallbash:), maar dat zegt mij niks :tongue:.

Zijt gerust @Tonerider, ik heb ne maat die het nog erger deed dan u. Die kreeg letterlijk geen water aan de kook. Ik herhaal, die, kon, geen ... WATER ... koken (en bijgevolg dus ook geen pasta, eieren, patatten, ...).

Na ettelijke jaren proberen kan die nu een stevig potje koken. Dus er is hoop !!!

(hoe shockerend zou het zijn als ik nu kon zeggen "en die maat was @Tomski")

Goed. Van hetzelfde niveau
Toen ik mijn laatste jaar op kot begon, kwam er een meisje binnen in de keuken van ons kot.
Haar mama had eten klaargemaakt voor dochterlief, dat ze moest opwarmen in de microgolf.
De mama had ook een groot, fancy achthoekig bord voorzien voor dochterlief. Dochter legt haar eten op dat bord, opent de microgolfoven, maar dat bord past dus niet in de microgolfoven.
Dat meisje begint dus meerdere keren na mekaar dat bord in de microgolf te duwen...

Ik zeg haar dat dat bord te groot is voor de microgolfoven, en dat dat echt niet past in de microgolfoven.
Haar antwoord "Maar hoe maak ik mijn eten dan warm in de microgolfoven"
Ik heb haar dan maar gesuggereerd om dat eten op een kleiner bordje in de microgolfoven te zetten, ze vond dat een geniaal idee.

Die kon dus nog geen bord in de microgolfoven zetten...

Toen ik mijn laatste jaar op kot begon, kwam er een meisje binnen in de keuken van ons kot.
Haar mama had eten klaargemaakt voor dochterlief, dat ze moest opwarmen in de microgolf.
De mama had ook een groot, fancy achthoekig bord voorzien voor dochterlief. Dochter legt haar eten op dat bord, opent de microgolfoven, maar dat bord past dus niet in de microgolfoven.
Dat meisje begint dus meerdere keren na mekaar dat bord in de microgolf te duwen...

Ik zeg haar dat dat bord te groot is voor de microgolfoven, en dat dat echt niet past in de microgolfoven.
Ik heb haar dan maar gesuggereerd om dat eten op een kleiner bordje in de microgolfoven te zetten, ze vond dat een geniaal idee.

Dat is gelijkheid tussen man en vrouw.

Mannen konden vroeger geen eten koken en zelfs geen bord in de microgolf steken. Awel dan hebben de vrouwen dat recht ook.

Maar wees blij, de kotgenote die bij mij was meegegaan op erasmus had nog nooit gehoord van puree die je maakte van aardappelen. Puree voor haar was : https://www.ah.be/producten/product/wi161563/ah-aardappelpuree
Een aardappel schillen was iets wat ze nog nooit gedaan had. :mindblown:

@straight_six en gij zijt daar dan uiteindelijk mee getrouwd! 👌
De cirkel is rond... Koekerond!

Dat is inderdaad echt wel idioot :laugh:.
Zo heb ik er genoeg ... maar ook gewoon gevaarlijke dingen. Zo heb ik mongool b ooit zijn handen weg moeten schotten, want mongool a ging warm frietvet gieten in een plastieken fles ... vastgehouden door mongool b.

Dat is inderdaad echt wel idioot :laugh:.
Zo heb ik er genoeg ... maar ook gewoon gevaarlijke dingen. Zo heb ik mongool b ooit zijn handen weg moeten schotten, want mongool a ging warm frietvet gieten in een plastieken fles ... vastgehouden door mongool b.
Een maat van me had warme assen van de BBQ in een kartonnen doos gedaan om dan met zijn fiets ergens te gaan weg gooien.

Halverwege de straat schiet heel zijn doos in de fik en smijt hij ze in paniek in een droge weide in de zomer. Mocht hij nog door de prikkeldraad kruipen om alles dood te stampen of het zou een BBQ geweest zijn met 20 volledige koeien.

Diene Salt Bae begint ook op mijn zenuwen te werken.

1000€ voor ne steak en waarom, omdat er wat goud aan hangt dat ge toch niet proeft en hij der wat zeezout op strooit vanop zijnen elleboog?

Ik zou er nog niet willen gaan zelfs al moest ik niet betalen, exact het belachelijk pocherig gedoe waar ik echt een hekel aan heb. En die voetballers maar meedoen op Instagram, bende oppervlakkige losers zeg. :sarcastic:

Artikel in Het Nieuwsblad vandaag.

Qua stereotypering naar de man toe kan dit weeral tellen. Ik vraag me echt af in hoeveel (jongere) gezinnen het effectief zo is dat de man niets doet en de vrouw alles doet in het huishouden. Zowel bij mij, als bij vele andere koppels die ik ken doet de man evenveel in het huishouden. Vooral bij die met kinderen zijn die taken mooi evenredig verdeeld, ik ken zelfs gezinnen waar de vader altijd kook en de boodschappen doet.

Ik vind dit een verschrikkelijk artikel.

En dan die foto er bij... Waarom kan men daar nu plots een blank koppel afbeelden? Waar is de overdreven representatie van gekleurde/gemengde modelgezinnen nu naartoe waarmee je ze anders doodsmijten in de media en in de reclame? Hadden ze daar een foto gezet van een moslimkoppel, dat zou pas representatief geweest zijn.
https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2021%2F11%2F07%2Fc6ee039f-14a5-43a4-bcaf-02ecca8dcb08.jpg

Schrijf zo een artikel over eender welke andere groep dan de blanke hetero man, en je zou nogal wat horen...

Artikel in Het Nieuwsblad vandaag.

Qua stereotypering naar de man toe kan dit weeral tellen. Ik vraag me echt af in hoeveel (jongere) gezinnen het effectief zo is dat de man niets doet en de vrouw alles doet in het huishouden. Zowel bij mij, als bij vele andere koppels die ik ken doet de man evenveel in het huishouden. Vooral bij die met kinderen zijn die taken mooi evenredig verdeeld, ik ken zelfs gezinnen waar de vader altijd kook en de boodschappen doet.

Ik vind dit een verschrikkelijk artikel.

En dan die foto er bij... Waarom kan men daar nu plots een blank koppel afbeelden? Waar is de overdreven representatie van gekleurde/gemengde modelgezinnen nu naartoe waarmee je ze anders doodsmijten in de media en in de reclame? Hadden ze daar een foto gezet van een moslimkoppel, dat zou pas representatief geweest zijn.
https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2021%2F11%2F07%2Fc6ee039f-14a5-43a4-bcaf-02ecca8dcb08.jpg

Schrijf zo een artikel over eender welke andere groep dan de blanke hetero man, en je zou nogal wat horen...
Die man is duidelijk bezig met cryptocurrency te traden op zijn mobiel toestel en dus ondertussen geld aan het verdienen voor het gezin, dan mag de vrouw toch wel eens kuisen zeker? /s

En misschien identificeert die man zich wel als moslima, dus over de diversity moet ge u ook geen zorgen maken.

(maar inderdaad, belachelijk artikel. Hoe meet ge dat ook correct in godsnaam? Hier thuis is het eerder 40-60 gok ik, zowel voor als na corona)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan