Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ken dat.I
n de fitness kom ik wat volk tegen dat ik tegen babbel (en doet zoveeeeeel deugd) en kan ik mijn gedachten omzetten in het sporten, maar eenmaal thuis is het terug van dat.

en het ergste van al in de IG story's, je ziet zoals gisteren Halloween vieren en hier ist noppes. Aja, want kheb geen vrienden
Nooit spiegelen aan IG/fb .
Zoals zoveel gezegd zetten mensen er enkel hun mooiste kant op.
Heb dat vooral het laatste jaar en vooral de laatste maanden. Ik ben het beu alleen te zijn. Ik woon nog thuis maar das niet hetzelfde, ik wil aandacht, liefde, affectie, knuffels, alles. Afspreken met vrienden kan dit deels opvangen maar ook niet alles en zo'n druk leven heb ik nu eenmaal niet.
Herkenbaar, maar wel maar deels.
Bij mij is het vooral in de week dat het 's avonds toeslaat.
Gelukkig voor mij heb ik een vrij drukke job en kan ik voldoende afspreken in de weekends.

Mijn ergernis:
Wanneer ik uitga op een fuif/festival word ik steeds aangeklampt door mensen om te zeggen hoe chapeau ze het wel niet vinden dat ik er ben.
Ze bedoelen het goed, maar na de tiende heb ik het ook wel gehad.

Vorige week aan het graf van mijn grootouders (die ik nooit gekend heb) langs vaders kant een bordje zien staan dat het graf verwijderd gaat worden tenzij er bijbetaald word voor 15 jaar.
Mijne pa ziet het niet zitten om nog bij te betalen.

Eergisteren lokale scoutsfuif.
Den oudste vertrekt om 18h met wat vrienden naar een vriendin waar ze eerst nog wat gaan bbq-en.
Om 22h30 komen ze aan op die fuif. Halve meter modder , 10€ inkom en 10€ per 5 consumpties.
Belt me om 02h op om em te komen halen.

Vreemd denk ik bij mezelf want normaal bleven ze ook allen in tenten in de tuin van die vriendin slapen.
Is daar blijkbaar weer zo'n bende randdebielen die ambras is komen maken.
Vriend van hem waar ze met 10 man vanachter op z'n hoofd zijn aan't stampen en aan't kloppen. Blijkbaar was daar ene van die groep eikels met vol pinten bier aan't gooien op de dansvloer. Die kerel (mijn zoon z'n kameraad) heeft dan een opmerking gemaakt wat dus genoeg aanleiding was om die in't ziekenhuis te kloppen.
Ene van de security haalt een paar van die klojo's uit de groep en flikkert ze buiten.

Een uurtje later staan daar dus 47 neven en broers die de kerel van security zo goed als lam kloppen.
Kerel ligt nu blijkbaar op intensieve.
En waarom ? Omdat er op sommige hun gedrag wordt gewezen en deze groep zich daar niet wil naar schikken.
Wanneer gaat hier eens iets aan gebeuren ?

Ik vind het vreemd dat hier in de lokale krant zelfs geen artikel staat over de gebeurtenissen.
De rest van security durfde blijkbaar niet tussenbeide komen wegen messen en knuppels die de opgetrommelde neven en broers bij hadden.
Politie was vrij snel ter plaatse maar het kwaad was reeds geschiedt.

Hangt dan camera's en scan de identiteitskaarten van de bezoekers in.
Bij problemen analyseer je de beelden , identificeert de rotte appel(s) en geef ze een zware boete.
Al dan niet te verhalen op de ouders van dat crapuul.

Je moet als ouder maar een telefoontje van een ziekenhuis (of erger) krijgen omdat dat krapuul maar straffeloos kan bezig blijven.
Toen ik daar aankwam zag ik trouwens nog van die groepjes die vertrekkende fietsende fuifgangers lastig vielen.
Toen ik eens claxoneerde kreeg m'n wagen ook een bekertje cola over z'n dak.
Mij viel onmiddellijk op dat die eikeltjes maar 14 of 15 jaar zijn.

Zucht ....
Toen ik naar fuiven ging in de 90's had je veel van die motoclubs die de security verzorgden.
Toen had je toch veel minder problemen met dat crapuul. Omdat ze wisten dat die mannen niet twijfelden om er op te kloppen.

De constante barrage van slecht nieuws die een mens continu te verduren krijgt. Na bijna 1,5 jaar dagelijks doemberichten over corona zijn we sinds een goeie maand ogenblikkelijk teruggeschakeld naar dagelijkse doemberichten over het milieu. Nee ik ben geen ontkenner, nee het klimaat wacht niet tot wij er zin in hebben, ik weet dat allemaal goed genoeg. Maar moeten we nu werkelijk dagelijks titels naar het hoofd gegooid krijgen die erop neerkomen dat we er allemaal aan gaan en gedoemd zijn? Dat heeft toch ook geen enkel nut om werkelijk elke dag maar opnieuw de meest doem predikende titel voor te schotelen.

Ik zou gewoon eens 5 minuten rust willen krijgen van al dat continue slecht nieuws. Zelfs voetballers krijgen na 45 minuten spelen een kwartier pauze. Dus nogmaals, ik moet hier nu geen gezaag krijgen, het gaat mij vooral over de continue toevloed aan doemberichten die ervoor zorgen dat een mens mentaal niet 5 minuten kan recupereren.

Carrion, het kan helpen om het niet zelf dagelijks op te zoeken en dus geen krant open te klikken.
Ik hoor het nieuws op de radio en dat is voldoende voor mij. Als het je zo zwaarmoedig maakt, is dat het beste compromis tussen wél op de hoogte blijven van de noodzakelijke dingen en toch geen overvloed aan slecht nieuws voor de kiezen te krijgen.

Laatst bewerkt:
Carrion, het kan helpen om het niet zelf dagelijks op te zoeken en dus geen krant open te klikken.
Ik hoor het nieuws op de radio en dat is voldoende voor mij. Als het je zo zwaarmoedig maakt, is dat het beste compromis tussen wél op de hoogte blijven van de noodzakelijke dingen en toch geen overvloed aan slecht nieuws voor de kiezen te krijgen.
Idd. Social media is een vergif op dat vlak.

Vroeger had je enkel radio en TV om het nieuws te zien/horen en voor de rest was je gerust gelaten.

Nu worden we overspoeld met fake news van mensen met aandachtstekort die de grootste doemscenarios voorspellen voor hun 5 sec of fame.

Maar je kiest er toch zelf voor om al die zaken te lezen/zien.
Geen Facebook, Twitter, hln, enz. of gebruik het maar zet de meldingen af.
Bespaart u al veel zever die je niet hoeft te lezen.

Idd. Social media is een vergif op dat vlak.

Vroeger had je enkel radio en TV om het nieuws te zien/horen en voor de rest was je gerust gelaten.

Nu worden we overspoeld met fake news van mensen met aandachtstekort die de grootste doemscenarios voorspellen voor hun 5 sec of fame.
Het zal er niet beter op worden als je de plannen bekijkt wat onze Marc Suikerberg (😀) wil doen met zijn platform.
Ond onderdompelen in een virtuele wereld
Het zal ferm worden.

Zo sciencefiction als het klinkt, zo realistisch is de nieuwe missie van Facebook: “Onze wereld schuift steeds meer op naar een virtuele omgeving”

Het zal er niet beter op worden als je de plannen bekijkt wat onze Marc Suikerberg (😀) wil doen met zijn platform.
Ond onderdompelen in een virtuele wereld
Het zal ferm worden.

Zo sciencefiction als het klinkt, zo realistisch is de nieuwe missie van Facebook: “Onze wereld schuift steeds meer op naar een virtuele omgeving”

Het jammere is dat het er waarschijnlijk nog gaat door komen ook en als kinderen van kleinsaf in zo een virtuele wereld gaan zitten ze totaal geen realiteitsbesef meer gaan hebben.

Dat mijn parkeerverbod dat ik op 17 oktober 2021 heb aangevraagd voor 6 november 2021 nog steeds niet goedgekeurd zijn door de stad Antwerpen. Wat gaat dat daar toch tergend traag. Ik zie het nog gebeuren dat mijn aanvraag helemaal niet behandeld gaat worden :(

De constante barrage van slecht nieuws die een mens continu te verduren krijgt. Na bijna 1,5 jaar dagelijks doemberichten over corona zijn we sinds een goeie maand ogenblikkelijk teruggeschakeld naar dagelijkse doemberichten over het milieu. Nee ik ben geen ontkenner, nee het klimaat wacht niet tot wij er zin in hebben, ik weet dat allemaal goed genoeg. Maar moeten we nu werkelijk dagelijks titels naar het hoofd gegooid krijgen die erop neerkomen dat we er allemaal aan gaan en gedoemd zijn? Dat heeft toch ook geen enkel nut om werkelijk elke dag maar opnieuw de meest doem predikende titel voor te schotelen.

Ik zou gewoon eens 5 minuten rust willen krijgen van al dat continue slecht nieuws. Zelfs voetballers krijgen na 45 minuten spelen een kwartier pauze. Dus nogmaals, ik moet hier nu geen gezaag krijgen, het gaat mij vooral over de continue toevloed aan doemberichten die ervoor zorgen dat een mens mentaal niet 5 minuten kan recupereren.
Ik probeer ook zo weinig mogelijk slecht nieuws binnen te krijgen.
Ik lees niet teveel in de gazetten, kijk geen tv meer en ga zeker niet op mensen hun social media kijken.
Het wordt wel steeds moeilijker en moeilijker om het te ontwijken moet ik zeggen.
Ik heb zelfs mijn youtube / twitch kanalen moeten aanpassen omdat daar ook de drama naar binnen sijpelt.
Nu kijk ik vooral veel Vtubers, die hun gezicht staat altijd op 'happy'.

Pfff ben er echt slecht van. Als ze ziek zijn en ge moet ze laten inslapen of ze hebben een ongeluk dat kunt ge nog wat plaatsen. Maar vergif... door 1 van de buren...

Pfff ben er echt slecht van. Als ze ziek zijn en ge moet ze laten inslapen of ze hebben een ongeluk dat kunt ge nog wat plaatsen. Maar vergif... door 1 van de buren...
Zo erg :( Hoe oud was het beestje? En waarom denk je aan vergiftiging?

Kan je niet eens rondhoren bij de buren? Of iemand misschien al iets soortgelijks heeft meegemaakt? Mag toch echt niet onbestraft blijven zoiets...

Soms gooien buren rattenvergif, wat natuurlijk ook door andere dieren kan worden opgegeten. Ik heb vroeger menig dode egel in de tuin gevonden en we hadden toen een buur die gretig rattenvergif legde. Onze hond mocht alleszins nooit aan de haag gaan snuffelen.

Zo erg :( Hoe oud was het beestje? En waarom denk je aan vergiftiging?

Kan je niet eens rondhoren bij de buren? Of iemand misschien al iets soortgelijks heeft meegemaakt? Mag toch echt niet onbestraft blijven zoiets...
Net 1 jaar geworden.

Ze lag in een hoop bloedkots en ze heeft gekakt terwijl. Overduidelijk vergiftiging

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan