Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik volg zijn principe kwestie wel. Ge wordt nu verplicht om een smartphone te kopen om mee te draaien in maatschappij.

Ik zie mijn grootmoeder van 90 geen smartphone kopen omdat ze ergens een tas koffie wilt gaan drinken.

De overheid zou ook alternatieven mogen voorzien die even rechtsgeldig zijn.
Dat van uw grootmoeder snap ik uiteraard, maar daar zijn zoals Carrion zegt alternatieven voor.
Maar ik heb het over mensen met een eigen zaak.
Dan moet je nu en dan een investering doen, dat hoort er gewoon bij. En een smartphone van 50 euro lijkt mij dan niet echt een probleem.
Je moet gewoon meegaan met de tijd. Hij zal die smartphone nog voor veel meer kunnen gebruiken dan enkel wat te scannen.

Filip Deforche, uitbater van café Gezelle op het Stationsplein én gemeenteraadslid voor Vlaams Belang in Roeselare
Café Gezelle is het lokaal van de lokale afdeling van Vlaams Belang

zegt imo genoeg achter de insteek van deze actie.

Filip Deforche, uitbater van café Gezelle op het Stationsplein én gemeenteraadslid voor Vlaams Belang in Roeselare
Café Gezelle is het lokaal van de lokale afdeling van Vlaams Belang

zegt imo genoeg achter de insteek van deze actie.
Iemand die 1 gedicht te veel heeft moeten leren in de lagere school van de Guido? :unsure:

Maar is het een indirecte verplichting of gewoon een normale evolutie? Je kan niet blind blijven voor nieuwe technologie omdat er een paar enkelingen weigeren mee te stappen.
Je hebt enerzijds de weigeraars, die wel kunnen, maar niet willen. Zij zullen ofwel wel buigen ofwel creatief genoeg zijn om een alternatief te vinden.

Anderzijds zijn er die niet weigeren om mee te stappen, maar niet kunnen meestappen. Om met nieuwe technologie om te gaan, moet je natuurlijk de skills hebben om het je eigen te kunnen maken. Dat is niet voor iedereen weggelegd.

En daar mag er wel aandacht voor zijn.

Tja. Dat kan je dan ook zeggen over, zoals ik ervoor opmerkte, dat je een smart device moet hebben voor je bankzaken.
Mijn ouders (tegen de 70) hebben vorig jaar telenet moeten inleggrn en een tablet gekocht om die zaken nog te kunnen doen.
Want op een bank zien ze je kop liever niet meer. Enkel als je ervoor extra wilt betalen
En krijg je structurele uitsluiting van bepaalde groepen in een maatschappij. Veel ouderen hebben hun heel leven lang zich zelfstandig kunnen behelpen, maar voelen door snelle evoluties hun grip op de maatschappij verliezen. Niet vreemd dan, dat ze op een bepaald moment foert zeggen.

Je hebt enerzijds de weigeraars, die wel kunnen, maar niet willen. Zij zullen ofwel wel buigen ofwel creatief genoeg zijn om een alternatief te vinden.

Anderzijds zijn er die niet weigeren om mee te stappen, maar niet kunnen meestappen. Om met nieuwe technologie om te gaan, moet je natuurlijk de skills hebben om het je eigen te kunnen maken. Dat is niet voor iedereen weggelegd.

En daar mag er wel aandacht voor zijn.
Zoals eerder aangegeven, als het om geld te krijgen is, zoals de corona premie, zal hij ongetwijfeld de digitale weg wel vinden.

Dat van uw grootmoeder snap ik uiteraard, maar daar zijn zoals Carrion zegt alternatieven voor.
Maar ik heb het over mensen met een eigen zaak.
Dan moet je nu en dan een investering doen, dat hoort er gewoon bij. En een smartphone van 50 euro lijkt mij dan niet echt een probleem.
Je moet gewoon meegaan met de tijd. Hij zal die smartphone nog voor veel meer kunnen gebruiken dan enkel wat te scannen.
Ik vind het dubbel.

Als ondernemer is het inderdaad dat je blijft investeren en de regels van de overheid die men je oplegt volgt.

Anderzijds maken die regels ook dat sommige niet meer mee kunnen en stoppen.

Ik vind zo een stem wel nuttig om tegengas te geven. Maar ik besef ook dat het niets uitmaakt, hij zal toch een tablet een smartphone moeten aanschaffen of sluiten.

ik vind het zelfs een kalf om openlijk in de krant te zeggen dat hij zich niet aan de wet houdt. Als er nu een manier is waarop ge zeker controle gaat krijgen.

ik vind het zelfs een kalf om openlijk in de krant te zeggen dat hij zich niet aan de wet houdt. Als er nu een manier is waarop ge zeker controle gaat krijgen.
Vrij typerend voor Roeselare. Mijn vader was van daar en het is een heel plezante stad om te shoppen (100 keer aangenamer dan Kortrijk) maar de mensen zijn speciallekes. Onder elkaar maken ze ook nog onderscheid tussen verschillende buurten special, specialler, speciallest. Is zo een stadje waar je idd veel van die burgerlijk ongehoorzamen (lees koppige steenezels) zal vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan