Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Januari: tegels gekozen voor het terras, de eigenaar van de tegelhandel komt opmeten. "Ja, we proberen nog voor de zomer"
Juni: Eigenaar van de tegelhandel komt alles nog eens nakijken of het in orde is en nog eens dubbel meten. Allemaal geen probleem, links en rechts wat uitvullen, maar meer ook niet. Terras ging er voor het bouwverlof liggen.
3 maanden stilte
September (na ze 100 keer te bellen): "Ja, onze plaatser is ziek, ge staat als eerste op de planning erna". Ok, kan gebeuren
2 weken geleden komt die plaatser kijken: "Ja, hier moet minstens 10cm chape uitgesmeten worden, ik ga der ni aan beginnen". Eigenaar van de tegelhandel hem dan nog eens laten komen, dan was het plots toch goed mits het bijbetalen van het extra werk (geen probleem mee, degene die de chape gelegd heeft gaat het verschil terugbetalen)

Beginnen ze vandaag eraan, staat hij voor heel de straat te roepen hoe het op niets trekt en hij der niets van kan maken. Maar hij is toch begonnen dus nu kan hij gvd zien dat het afgewerkt raakt ook.

Topgevoel als klant :unsure:

Ge vraagt u dan toch altijd af wat er in dat kopke omgaat om zo de marginaal uit te gaan hangen. Dat haalt toch echt geen kloten uit.
Ik snap het ook niet. Toen hij de eerste keer zei dattem ni wou had ik gezegd dat hij der enkel aan moest beginnen als hij wou of dat ik anders wel iemand anders zou zoeken. Nu ligt hier een half terras en gaatem na zijn middagpauze luid klagen. Dan moet ge ni meer afkomen ze.

Gemiste oproep.
Voicemail: 'Ja hallo, 't is om eens langs te komen om offerte op te maken en ik had dat graag morgen gedaan'.

Ik bel 10 minuten later terug: 'Wat? Welke afspraak? Morgen? Dat is wel heel snel'. Ik zeg hem dat hij 10 minuten eerder letterlijk zelf aan mij vroeg of het morgen kon. 'Ok! 15u30 ben ik daar!'. Dan leg ik hem uit dat ik ook werk en dat het voor mij pas na 17u schikt. 'Ok, 17u30 ben ik daar!'.

Gisteren was het dan zover. Om 17u50 nog steeds niemand te zien. Net als ik hem wil bellen, gaat de bel. 'Goeienavond, 't is voor die offerte. Jah, ik ben wel te vroeg maar bon'. Neen, ge zijt 20 minuten te laat. 'Ah? Hadden wij geen afspraak om 18u dan?'. Neen, 17u30. We hebben dat gisterenavond vastgelegd.

Komt die man binnen en krijgt precies nen klop van de hamer. Ik had den indruk dat hij totaal geen idee meer had wat hij precies kwam doen. Ik heb het hem moeten zeggen.

Gemiste oproep.
Voicemail: 'Ja hallo, 't is om eens langs te komen om offerte op te maken en ik had dat graag morgen gedaan'.

Ik bel 10 minuten later terug: 'Wat? Welke afspraak? Morgen? Dat is wel heel snel'. Ik zeg hem dat hij 10 minuten eerder letterlijk zelf aan mij vroeg of het morgen kon. 'Ok! 15u30 ben ik daar!'. Dan leg ik hem uit dat ik ook werk en dat het voor mij pas na 17u schikt. 'Ok, 17u30 ben ik daar!'.

Gisteren was het dan zover. Om 17u50 nog steeds niemand te zien. Net als ik hem wil bellen, gaat de bel. 'Goeienavond, 't is voor die offerte. Jah, ik ben wel te vroeg maar bon'. Neen, ge zijt 20 minuten te laat. 'Ah? Hadden wij geen afspraak om 18u dan?'. Neen, 17u30. We hebben dat gisterenavond vastgelegd.

Komt die man binnen en krijgt precies nen klop van de hamer. Ik had den indruk dat hij totaal geen idee meer had wat hij precies kwam doen. Ik heb het hem moeten zeggen.
Coke.

Miljaar ben zo ziek als een hond. Het is in ieder geval geen covid (getest) maar heb het toch zwaar zitten. Precies de griep of wat het ook mogen wezen. De afgelopen drie dagen heb ik niet veel meer gedaan dan thee drinken, fruit en rijst eten en wat netflix zien met dutjes hier en daar.

Miljaar ben zo ziek als een hond. Het is in ieder geval geen covid (getest) maar heb het toch zwaar zitten. Precies de griep of wat het ook mogen wezen. De afgelopen drie dagen heb ik niet veel meer gedaan dan thee drinken, fruit en rijst eten en wat netflix zien met dutjes hier en daar.

Me2.
Begon gisterenavond al, tijdens de nacht héél onrustig geslapen. Bijna uit mijn bed gevallen :s
Leek alsof ik in een wolk sliep...
Dan zo ziek opgestaan, getest voor ik de deur uitging (negatief) en nu nog altijd misselijk en hoofdpijn.
😩😩😩

Kind komt thuis van school met een verkoudheid:

spongebob-happy-png-9.png

Zes dagen later, beide ouders met dezelfde verkoudheid:

868b053407208d5a85fa6dc091ba1b54.jpg

Waarom iemand nog geld steekt in chemische wapens als je gewoon een kleuterklas kan loslaten…

Ongeveer hetzelfde aan de hand.
Vorige week tijdens het shoppen kom ik de moeder tegen van een oude klasgenoot van mij.

Ik: 'En hoe ist met den Davy?'
Zij: 'Ja ja, die is nu juist 1 jaar dood'
Ik: '....'

Ook zelfmoord. Heel raar gevoel.
Toen ik mijn biologische familie opzocht en ook gevonden had enkele jaren geleden ..

En hoe is het met mijn broer? (Ik had een biologische broer die ik nog nooit gezien had en ik wist dat toen al, en ik was naar hem op zoek)
De familie: Ah hij is dood, een hele tijd terug is hij onder ne trein gesprongen.

Hij zat in een scheiding en zag het niet meer zitten. Ik heb met zijn oudste kind nog gesproken daarover (via facebook, dat was voor ons beiden het gemakkelijkste), maar dat was eigenlijk een moeilijk en vies gesprek.

Laatst bewerkt:
De buurvrouw die de kleine naar school brengt om de hoek (echt nog geen 200 meter) met de auto!!!
En dat is dan leerkracht L.O.
En dan wel altijd in sportkleding rondlopen omdat ze "sportief" zijn.
Zo gaan we het klimaat niet redden hoor.
Tja leerkracht LO... je hebt het steretype al van leerkrachten... En dan heb je de slimste van de hoop, die geeft LO. Geen toetsen of taken en amper lesvoorbereiding. En als je geen zin hebt zeg je 'jongens, vandaag gaan we lopen'. Onze leraar stond dan ofwel een uur op dezelfde m² ofwel pakte hij zijn fiets en reed hij tegen ons in om ons 'aan te moedigen'.
Ongeveer hetzelfde aan de hand.
Vorige week tijdens het shoppen kom ik de moeder tegen van een oude klasgenoot van mij.

Ik: 'En hoe ist met den Davy?'
Zij: 'Ja ja, die is nu juist 1 jaar dood'
Ik: '....'

Ook zelfmoord. Heel raar gevoel.
Tijdje geleden iets gelijkaardig meegemaakt. Mijn broer die mij zegt dat hij gene sms had gekregen voor zijne verjaardag van ne maat van vroeger. Ze zagen mekaar niet meer en spraken ook nie echt meer buiten sporadisch.
Bleek dat die een half jaar er voor zelfmoord had gepleegd.

Dat moet toch vrij gemakkelijk te ontdekken zijn? Als je weet welke ouders wat betaalden en wat de quote van de aankoop was dan kan je gaan tellen. Maar misschien eerst een klapke doen met uw co-trainer? Want eens die zwart is voor het jeugdvoetbal zal dat hem wel achtervolgen, mensen praten nu eenmaal. Misschien kan hij het nog rechttrekken, in stilte vertrekken en laat je het zo? Enfin, ik praat diefstal niet goed é maar je snapt hopelijk wat ik bedoel.

Tja, hij probeert nu uit te vissen wat hij allemaal niet besteld heeft en of hij het geld nog heeft.

Ergste is, de spelers vragen al 2 maand bij elke training/wedstrijd waar hun spullen blijven, en altijd had ie een (min of meer aannemelijk) verhaaltje klaar.
Nu gaan we nog eens een maand moeten wachten, terwijl alle anderen met hun nieuw gerief paraderen.

Tja, hij probeert nu uit te vissen wat hij allemaal niet besteld heeft en of hij het geld nog heeft.

Ergste is, de spelers vragen al 2 maand bij elke training/wedstrijd waar hun spullen blijven, en altijd had ie een (min of meer aannemelijk) verhaaltje klaar.
Nu gaan we nog eens een maand moeten wachten, terwijl alle anderen met hun nieuw gerief paraderen.
Toch in feite zeer dom, effectieve goederen die er niet zijn dat kan je niet blijven verstoppen. En met een geval van diefstal kan je ook zo moeilijk een sponsor om hulp vragen of een benefiet of zo want je krijgt allemaal een scheve blik (onterecht)

Werkergenis: kabel van laptopaccu kapot nadat puppy eraan had geknabbeld. Had het reeds hoger gelegd, maar was blijkbaar afgezakt. Ergste vanalles is dat het niet m'n eigen laptop is, maar van een van de opdrachtgevers. Klote, maarja, spijtig geld.
Nu gauw een accu ergens vinden tegen volgende week, spannend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan