Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oude mensen in het verkeer... Als je niet meer geschikt bent voor te rijden doe het dan niet.
Ben voor een verplichte test om de zoveel tijd.

Op 30 minuten een ongeval gezien en een bijna ongeval. Telkens met oudere bestuurders die duidelijk geen reactie vermogen meer hebben icm slecht zicht.
Idd. Ook een vaak voorkomende zijn oude mensen die 30-40kmh onder toegelaten snelheid tuffen, met een file er achter, maar toch niet zien dat er voorrang van rechts is of iemand aan het zebrapad over steekt. Uiteraard aan zo'n flitsende snelheden ook nog elke bocht afsnijden om er niet uit te vliegen (maar tegenwoordig is dat precies bij iedereen de standaard).

Idd. Ook een vaak voorkomende zijn oude mensen die 30-40kmh onder toegelaten snelheid tuffen, met een file er achter, maar toch niet zien dat er voorrang van rechts is of iemand aan het zebrapad over steekt. Uiteraard aan zo'n flitsende snelheden ook nog elke bocht afsnijden om er niet uit te vliegen (maar tegenwoordig is dat precies bij iedereen de standaard).
Het is een beetje dystopisch maar zou verplichte euthanasie op 80 of zo toch geen idee zijn? Ik zie veel voordelen. Iedereen die tegenwoordig 100 plus kan worden, veel heb je daar niet aan. Het kost ook geld aan zowel wie nog actief werkt als aan die mensen zelf want pensioentjes zijn vaak klein en ze moeten al huizen verkopen etc om verzorgd te blijven.
Als we op 80 een spuitje geven: geen zorgen om een moeilijke toekomst, je kent je eindpunt. Misschien dan toch mogelijk dat mensen op 60 kunnen stoppen zonder die dwang van ‘ja maar om alles te betalen moet je bezig zijn tot 68 of meer’. Besparing op te zware vergrijzing. Minder kans op jaren in een zeteltje alleen te zitten wachten op je pruimenpuree. Etc.

Ik geef toe: het is dystopisch maar het is toch beter zo dan hoe langer hoe meer druk te leggen op wie nog maar start in het leven en nu al bijna niks meer kan bereiken zonder erfenissen of giften.

Het is ook een zeer kort door de bocht idee want ik weet ook wel dat er zieken zijn en allerlei categorieën die we zouden moeten individueel bekijken. Maar op zich toch een startpunt: 80 jaar? Thank you, goodnight.

Het is een beetje dystopisch maar zou verplichte euthanasie op 80 of zo toch geen idee zijn? Ik zie veel voordelen. Iedereen die tegenwoordig 100 plus kan worden, veel heb je daar niet aan. Het kost ook geld aan zowel wie nog actief werkt als aan die mensen zelf want pensioentjes zijn vaak klein en ze moeten al huizen verkopen etc om verzorgd te blijven.
Als we op 80 een spuitje geven: geen zorgen om een moeilijke toekomst, je kent je eindpunt. Misschien dan toch mogelijk dat mensen op 60 kunnen stoppen zonder die dwang van ‘ja maar om alles te betalen moet je bezig zijn tot 68 of meer’. Besparing op te zware vergrijzing. Minder kans op jaren in een zeteltje alleen te zitten wachten op je pruimenpuree. Etc.

Ik geef toe: het is dystopisch maar het is toch beter zo dan hoe langer hoe meer druk te leggen op wie nog maar start in het leven en nu al bijna niks meer kan bereiken zonder erfenissen of giften.

Het is ook een zeer kort door de bocht idee want ik weet ook wel dat er zieken zijn en allerlei categorieën die we zouden moeten individueel bekijken. Maar op zich toch een startpunt: 80 jaar? Thank you, goodnight.

Is er geen film ofzoiets die rond dat idee draait?

Alhoewel het maatschappelijk en moreel gezien een bijzonder moeilijke kwestie is en dat in praktijk nooit ingevoerd wordt, snap ik het idee erachter nog wel.

Drugs are bad, mkay?

Ze hebben die discussie eens gedaan met jongeren en op een bepaald moment kwam daar dan een 80-jarige bij zitten. Ze waren ineens minder fel.

Ga je dezelfde mening hebben als je 79 bent en nog goed bent?

Ze hebben die discussie eens gedaan met jongeren en op een bepaald moment kwam daar dan een 80-jarige bij zitten. Ze waren ineens minder fel.
Ik weet natuurlijk ook wel dat het nooit effectief iets zal zijn dat in voege gebracht wordt, het is idd een concept dat je in veel dystopische boeken zal terugvinden. Maar je vraagt je toch af hoe men gaat blijven betalen voor steeds meer 95plussers terwijl je niet evenredig 75jarigen hebt die vlot genoeg voldoende aan het werk kunnen blijven om geld binnen te brengen. Je bent nu bijna zo lang arbeids’ongeschikt’ (fysiek te zwak, mentaal achterop) als dat je loopbaan zou kunnen hebben.

Ik ben nu 4 weken in ziekteverlof en nog geen moment alleen thuis geweest. Echtgenoot is ‘toevallig’ altijd thuis. Denk op advies dokter. Maar ik wil dat de kinderen niet aandoen.
Dus uw man is altijd thuis, maar ge weet niet waarom? Is dat ook niet al een beetje vreemd?

Dus uw man is altijd thuis, maar ge weet niet waarom? Is dat ook niet al een beetje vreemd?
Ik weet waarom hij thuis is, hij vertrouwt het niet als ik alleen thuis blijf. Op 15 november eerste afspraak psycholoog voor mij dus eerste stap naar hulp om uit donker gat te kruipen. Hopelijk. Het was een wegwerpopmerking.

Ga je dezelfde mening hebben als je 79 bent en nog goed bent?

Puur voorr mijzelf zou ik nu wel kunnen leven met het idee dat we een vooraf bepaald eindpunt hebben, op voorwaarde dat de pensioenleeftijd én hoogte van pensioen grondig herzien zouden zijn zodat ge gewoon weet dat ge na uw carrière redelijk onbezorgd kunt genieten van uw laatste 20-25-30 jaar.

Puur voorr mijzelf zou ik nu wel kunnen leven met het idee dat we een vooraf bepaald eindpunt hebben, op voorwaarde dat de pensioenleeftijd én hoogte van pensioen grondig herzien zouden zijn zodat ge gewoon weet dat ge na uw carrière redelijk onbezorgd kunt genieten van uw laatste 20-25-30 jaar.
Tzal eerder 15jaar zijn (65-80), anders lost ge er nul de botten problemen mee op.

Dat wordt spijtig voor Biden, want hij wordt 80 terwijl hij nog president zal zijn.
En voor nationaal parlementsvoorzitter Pelosi die al 80 is.
En voor investeringslegende Buffett die op zijn 91 jaar nog altijd CEO is van een bedrijf van 700 miljard marktkapitalisatie.

Misschien kunnen we ons eerder afvragen waarom in Amerika zoveel mensen van 65+ nog altijd ambitie hebben, graag werken, en vol in het leven staan.

En waarom in België de helft van de mensen al van zijn 40 jaar zit af te tellen naar zijn pensioen om dan vanaf 65 rustig cognitief weg te deemsteren in een zee van irrelevantie.

Ik heb 20j geleden thuis ook al gezegd: "wat als we voor onze 70ste verjaardag nu eens een euthanasiepil zouden krijgen? Vrij te gebruiken indien wenselijk. Geen procedures, geen verantwoording, gewoon een pilletje nemen als je er echt klaar voor bent".
Wat gelukkig een pak meer vrijblijvend is dan verplichte euthanasie 😁

Misschien moeten we beginnen met mensen die niet deugen of die niks bijdragen aan de maatschappij verplicht te euthanaseren ipv mensen die hun heel leven er voor gewerkt hebben en nu rustig willen genieten van hun oude dag.

Wat leest ge hier toch allemaal...

Ik weet natuurlijk ook wel dat het nooit effectief iets zal zijn dat in voege gebracht wordt, het is idd een concept dat je in veel dystopische boeken zal terugvinden. Maar je vraagt je toch af hoe men gaat blijven betalen voor steeds meer 95plussers terwijl je niet evenredig 75jarigen hebt die vlot genoeg voldoende aan het werk kunnen blijven om geld binnen te brengen. Je bent nu bijna zo lang arbeids’ongeschikt’ (fysiek te zwak, mentaal achterop) als dat je loopbaan zou kunnen hebben.
Ik ben nu 52. Ik betaal, net zoals iedere Belg, belastingen en sociale lasten. Ik zal dus inderdaad een pensioen ontvangen, tot op de dag dat ik sterf, maar zo ook perfect zonder dat pensioen kunnen verder leven (dank zij een zeer ruim aanvullend pensioen).
Gaan we mensen die nooit werken of gewerkt hebben dan gewoon nog wat vroeger euthanaseren?
Ik heb 20j geleden thuis ook al gezegd: "wat als we voor onze 70ste verjaardag nu eens een euthanasiepil zouden krijgen? Vrij te gebruiken indien wenselijk. Geen procedures, geen verantwoording, gewoon een pilletje nemen als je er echt klaar voor bent".
Wat gelukkig een pak meer vrijblijvend is dan verplichte euthanasie 😁
Ik heb de indruk dat veel mensen hier denken dat 70'ers alleen nog wachten op hun dood. Jullie vergissen jullie daar schromelijk in, zolang een kranige 70'er of 80'er niet echt ziek wordt, hebben die eigenlijk best wel een heel mooi leven. Ja, hebt 70'ers die heel de dag zitten klagen, die zou je zo'n pil kunnen voorstellen, en verder zou iedereen gewoon zo'n pil moeten kunnen krijgen, om er een einde aan te maken wanneer hij/zij wilt.
Maar echt verplicht euthanaseren? Dat is niet één maar meerdere bruggen te ver.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan