Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

En zo zetten sommige mensen in ne blok hun afval buiten.
Foto die je hebt gekregen van één van de inwoners?

Wij hebben een afvallokaal. Op de vorige syndicusvergadering zei de syndicus "ja bon, uit ervaring met de andere blokken wordt dat toch snel afgesloten omdat de mensen meestal varkens zijn en dat vuil wordt, dus we zullen dat hier ook al afsluiten he". Was daar eigenlijk niet mee akkoord, omdat ik dat afvallokaal wel gebruik en dat proper doe, maar iedereen stemde ermee in.

Nu ja, goed voor mij, wij wonen op het gelijkvloers en hebben 3 are tuin, dus wij zetten onze vuilbakken dan wel deftig buiten. Maar ik kan het mij zo al inbeelden in de zomer. Wanneer ze op de verdiepen op hun terras aan 't eten zijn en de wormen van uit de vuilbakken bij de buren kruipen op hun bord, gaan ze rap terug roepen om het afvallokaal terug te openen.

Enfin...

Ah Spots. Altijd dolletjes. Laatst nog de omkastingen veranderd. Dat mechanisme om ze in het plafond te houden is ook altijd gezellig.
Onze spots zijn wel heel makkelijk te vervangen. Ze worden in het plafond gehouden met een stalen ring die gepoederlakt is in het kleur van de rand. Niet zo'n speld dat je moet toeknijpen.

En zo zetten sommige mensen in ne blok hun afval buiten.
In het appartementsgebouw waar tot begin dit jaar woonde was mijn overbuur zo'n jonge kerel die zich van niemand iets aantrok. Sigaretten roken op zijn terras, en dan de wind de asbak laten leegblazen zodat alles op het plat dak en zo via de afloop op het terras eronder terecht kwam, zijn rommel op andermans staanplaats zetten tot hij eens zin had om het weg te voeren, dan kwaad worden op de eigenaar van zo'n staanplaats als die aangaf dat dit niet de bedoeling was, enz.

Wel tussen mijn vertrek en de tijd dat ik een huurder had zat een maand of twee. Dan had hij er niet beter op gevonden dan zijn vuilbakken gewoon op de gang te zetten (twee appartementen per verdiep en ik was er niet). Dus de gemeenschappelijke overloop stond gewoon vol met twee gigantische vuilbakken, die onze deur praktisch blokkeerde.

Sommige mensen hebben gewoon geen schaamte.

Mijn 15 meter lange omheining is door de storm compleet plat gegaan. (deels wandelpad verhinderd).
Echter omdat ik een grote klant vandaag ontvang, snel foto's genomen en naar verzekering gestuurd.
Van 05u tot daarnet alles zelf uitgepikeerd en alles opgeruimd zodat er geen schade kan gebeuren tegen de woning of mensen die er zouden wandelen.

Kom op het werk aan en ontvang mijn klant/
Klant: "hey u look tired! Everything OK my good friend?"
Ik: "no shit sherlock".. (uiteraard speelde die lijn in mijn koppeke, maar inderdaad ik had beter een masker op gezet)

Kinesisten. Nog nooit echt een behandeling gehad, als het nodig was, dat de pijn effectief wegging én wegbleef. Nu voor de schone geste therapie aan het volgen bij een vriend van m'n broer, maar als ik kijk hoe ik daar geholpen wordt...

Standaard 10-15 min te laat en de sessie duurt nog geen uur. Ik doe m'n oefeningen zoals gevraagd en toch word ik niet geloofd op m'n woord, "want dan moet het beter gaan". Achteraf blijkt nog dat ze niet zijn geconventioneerd (geweest) waardoor terugbetaling hééééél lang op zich kan laten wachten, of zelfs niet.

Vrijdag nieuwe inbouwmicrogolf besteld bij Krëfel.
Levering dinsdag gekozen.

Dinsdag: ah neen, wij leveren niet se - je zal nog eens een levermoment moeten kiezen
Vandaag: levering

Eerste ingebruikname: E0511 error code en het toestel valt uit - top :angry:
Zal blijkbaar een defect of storing in de voedingsmodule zitten

"Ah, maar dan zal de Bosch technieker moeten langskomen"

Zeveraars!!!

Ik krijg hier vanochtend een formulier binnen om te zien of alle info klopt over ons 2e verblijf. Alleen hebben wij dat niet. Toen we verhuisden ongeveer een jaar terug netjes overal ons adres laten veranderen en Post gevraagd om dingen door te sturen. Al maanden geleden dat ze dat nog moeten doen hebben, tot vandaag dus.
Blijkt wel dat áls ze dat nog moeten doen, het steevast de Province West Vlaanderen is. Ik heb het al drie keer doorgegeven maar daar loopt dus iets mis.
Staat idd correspondentieadres vorig huis en ‘2e verblijf’ dit huis. Maar ons vorig huis was een huurhuis dus dan nog kon dit huis geen 2e huis zijn. Ik had tot april 2020 weliswaar een vierde van het ouderlijk huis maar dat is in zijn geheel verkocht september van dat jaar dus dat kan ook al niet.
Ze hebben ons zo al eens een zure kost aangerekend omdat we iets te laat betaald hadden dat nooit aangekomen was na twee keer al ons adreswijziging doorgegeven te hebben. Daarmee dat ik dees toch ook maar stresserend vind.

Microsoft Office die ik al honderd keer naar NL als standaard heb gezet, maar die toch altijd weer naar Engels verspringt bij de volgende opstart. Dat is al even irritant als Linkedin en andere sociale platforms die standaard de top-artikelen willen tonen ondanks dat recente voor mij veel logischer is en ik dus elke keer weer mag switchen. Sla dat nu toch in uw cookies op zeg. Bende kakkers.

Waar ik gisteren nog dacht dat lichte verkoudheid achter de rug was, is dat vannacht veel erger geworden met hevige hoofdpijn en rillingen erbij. Ik verwacht me dus aan een test 🤞
Ik denk dat de test zelfs overbodig is; net wat proberen eten en smaak is volledig weg (ik bedoel dan smaak van eten; smaak in vrouwen was al eerder bij momenten twijfelachtig te noemen)

Die vrouw van die burenruzie is overleden.
En dan dit:
T.M. kende in het verleden al veel problemen, maar leek weer op het goede pad te zijn. Hij was vorig jaar uitverkoren om begeleid te worden via ‘Back on track’ van vzw Het Oranjehuis en BNP Paribas. Het project zorgde ervoor dat jongvolwassenen die dakloos zijn of dat dreigen te worden een huis kunnen huren.
Sommigen willen toch niet uit hun verleden stappen blijkbaar. Krijgt nieuwe kans, zegt van er gelukkig mee te zijn, maar blijkbaar is dat niet genoeg om ook goed te worden.
Ik snap dat allemaal niet zo goed. Het is een utopie, maar als iedereen nu gewoon vriendelijk en zorgzaam zou zijn, dan is toch ook bijna iedereen gelukkig.
Zelfde met die supporters/hooligans. Ge kunt toch niet echt gelukkig zijn in het leven als ge zoveel haat in u hebt? Waarom kiezen mensen om zo te zijn?

Ik denk dat de test zelfs overbodig is; net wat proberen eten en smaak is volledig weg (ik bedoel dan smaak van eten; smaak in vrouwen was al eerder bij momenten twijfelachtig te noemen)
Nee hoor. Tijdens corona en afgelopen week meermaals mijn geur/smaak verstoord. Droge hoest. Prikkel in de keel. Hoofdpijn. Niezen. Loopneus.

Weer negatief getest. 't Was de 5de keer dat ik overtuigd was dat ik het zitten had.

Alweer een ergernis van terug op kantoor te moeten gaan werken. Ik ben bezig met een taak waar ik mij serieus moet op concentreren, begint er iemand de hele tijd out of the blue tegen mij te praten waardoor ik niet verder kan werken. Ik doe alsof ik mij terug moet concentreren op mijn scherm maar die persoon blijft gewoon maar doorratelen... Kan je op zo een moment niet gewoon zeggen "zwijg en laat mij gerust!".
Mijn collega en ik hebben laatst een uitbrander gekregen omdat we af en toe te luid praten. We zitten in een afgesloten kantoor met inderdaad af en toe de deur op een kier, maar dat is meestal jobgerelateerd. Nu moet dat wel van een van de twee eilanden komen. Wat hoor ik de laatste weken constant: buldergelach van die twee eilanden. En niet voor een paar minuten, maar vaak een uur. Op zich nog geen probleem dat ge plezier hebt, maar wees dan niet zo hypocriet.

Ik kan mij wel in uw ergernis vinden maar in dit geval kan je erover discussiëren ook. Kraan stond al zeker niet opgesteld dat die tram vrij kon passeren als de kraan in een bepaalde positie stond anders hadden ze elkaar nooit getoucheerd. Kan ook zijn dat die kraan naar die positie draaide net de moment dat die tram passeerde. En het is nu niet dat zo een tram nog veel keuze heeft om uit te wijken.
Jij hebt het verslag niet gelezen he?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan