Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stuurde hij vanuit de file. ;)

Eerlijk gezegd zou ik bijna met plezier eens in de file gaan staan om een dagje samen met dz collega´s op kantoor te kunnen werken.
Ewel ik niet eigenlijk. Buiten paar klanten sinds maart thuis aan hey werken en behoorlijk minder stress..

Was in de laatste ronde geraakt bij een sollicitatie waar voor ik volgens mij niet goed genoeg voor was. Dus op zich was ik al blij, maar de reden die ik kreeg waarom ik niet aangenomen werd steekt wel: "we vonden geen negatieve punten, maar om budgettaire redenen kozen we voor een andere kandidaat". Via iemand die daar werkt en ik goed ken weet ik al dat het een 60+'er is geworden die minder kost. Triestig eigenlijk. Nu, ergens nog een opsteker dat de collega waarmee die nu moet werken er niet over te spreken is dat hij iemand moet opleiden die over een paar jaar terug vervangen moet worden.
Too bad!

Maar snap precies wel niet goed hoe een 60+'er goedkoper is? Normaal zijn die door anciëniteit toch een stuk duurder? Of kunnen ze daardoor op een of andere premie tellen voor die aan te nemen?

Too bad!

Maar snap precies wel niet goed hoe een 60+'er goedkoper is? Normaal zijn die door anciëniteit toch een stuk duurder? Of kunnen ze daardoor op een of andere premie tellen voor die aan te nemen?
Is dat die 60+ uit het hoe oud ben je topic?

Too bad!

Ahum! ;)

+
Als je 60+ bent en je wordt ontslagen, dan mag je fluiten naar je anciënniteit hoor. Een andere werkgever is helemaal niet verplicht uw anciënniteit over te nemen hé en zal dat meestal ook niet doen als je aan het stempellokaal staat.
+
Wil je nog werk verkrijgen als 60-plusser aan het stempellokaal dan moet je gewoon vrij véél inboeten qua salaris. Zo niet, dan klop je tegen je kin.

Dus jawel een 60 plusser kan in bepaalde scenario's echt goedkoper zijn en brengt ook meer ervaring mee hé.

In mijn geval kunnen ze nog zeggen dat die oudere man goedkoper was, terwijl het eigenlijk ook discriminatie op leeftijd is, maar gelijk uw voorbeeld is toch onmiskenbaar dicriminatie?
Wat voor onzin, er is hier geen discriminatie. Hij wou blijkbaar werken voor mindergeld en had missschien meer ervaring?

Wat voor onzin, er is hier geen discriminatie. Hij wou blijkbaar werken voor mindergeld en had missschien meer ervaring?
Wat onzin? Die had om te beginnen minder ervaring, en kost simpelweg minder door de tewerkstellingspremie voor oudere aanwervingen. Wat is daar nu onzin aan? Loonsonderhandelingen waren daar trouwens niet aan de orde, je kreeg wat het statuut volgens die CAO gaf, niets meer, niets minder.
Of "ken je" weer iemand die zoiets meemaakte ter bewijs?

Wat onzin? Die had om te beginnen minder ervaring, en kost simpelweg minder door de tewerkstellingspremie voor oudere aanwervingen. Wat is daar nu onzin aan? Loonsonderhandelingen waren daar trouwens niet aan de orde, je kreeg wat het statuut volgens die CAO gaf, niets meer, niets minder.
Los van ervaring of loon dat die mens er aan over houdt, het is volgens mij geen onrechtmatige discriminatie want ze hebben niet gekeken naar leeftijd maar naar loonkost.

Valt ook amper te bewijzen he van discriminatie.
Ik heb ook nog gesolliciteerd en niet weerhouden geweest waarbij ik vrij zeker was dat het door de rolstoel kwam.

Ik snap dat je ontgoocheld bent.
Maar het is zoals al eerder aangegeven geen discriminatie, ze nemen de kandidaat met de laagste loonkost. Zoals al aangegeven is het absoluut niet zeker dat die kerel zijn anciënniteit heeft kunnen behouden, en daarnaast zijn er , zoals eerder al aangegeven, de RSZ gunsttarieven.
De regering heeft die maatregels in dienst gebracht omdat mensen in die leeftijdscategorie nooit werk vinden. Die zijn niet discriminerend, maar bedoelt om discriminatie weg te werken. Ik snap dat jij je daar slachtoffer van voelt, maar dat is zo met alle fiscale gunstmaatregels.
Een insinuatie op dat andere topic waar jij kwam aangeven dat wat ik beweerde niet correct was, en ik je daarna een bewijs voorschotelde?

Olav Grondelaers van Klara die blijkbaar niet weet dat Jon Lord al 8 jaar dood is.

Mijn grote ergernis van de laatste paar dagen is mezelf.

Door m'n eigen lompigheid veel frustraties gehad, en het gaat me wss nog veel geld kosten ook.

2 weken geleden nieuwe 2ehandse grafische kaart gekocht (GTX970 op 9lives).
Als ik die wou installeren gezien dat er nogal veel stof in mijn PC zat, dus nam ik de stofzuiger erbij.
Mijn gewoonte is van telkens een tandenstoker of zo tussen alle fans te steken zodat die niet beginnen draaien door de stofzuiger en kortsluiting of zo veroorzaken (een leerkracht had me dat ooit als tip gegeven).
Na die te vervangen en de PC de eerste keer te booten was die plots enorm traag. Ik merkte dat windows update bezig was met blijkbaar ineens een hoop updates, dus ik liet hem doen.
Nachtje laten draaien en s'ochtends was hij klaar, maar hij bleef enorm traag. Op de startknop duwen en het duurde 2 minuten eer het menu erop kwam.
Wat gegoogled en een mogelijk probleem was dat de drivers van de oude en nieuwe grafische kaart elkaar zouden tegenwerken dus via safe mode DDU gedaan op beide drivers (AMD en Nvidia), dit bracht ook niet op dus uit pure miserie dan maar windows volledig geherinstalleerd wat ook enorm lang duurde.

Na een paar dagen PC toch eens terug opengedaan omdat ik ergens de tip kreeg om te kijken of de fans van de grafische kaart wel draaiden.
Dan gemerkt dat er nog een tandenstoker in de fan van de CPU koeler zat. Maw, de CPU was zichzelf aan het frituren en ging over in een soort "safe mode".

Voor alle veiligheid toch maar beslist om nieuwe koelpasta te plaatsen, want dat was ook al weer enkele jaren geleden.
Op de bijsluiter van die koelpasta stond een bepaalde manier om dat te doen, dus ik volgde die.

Na 2 dagen plots geen beeld meer. Grafische kaart eruit gehaald en teruggestoken, zelfs oude kaart terug ingestoken. Niets.
Plots viel m'n oog op iets op het PCI-slot.

Blijkbaar heb ik te veel koelpasta gebuikt waardoor die beginnen druppen is op de grafische kaart en vooral op het PCI slot.
Ik heb dat proberen opkuisen met tandenstokers, keukenrol, oorstokjes, en zelfs met "isopropylalcohol" op aanraden van @JohnnyricoMC maar het brengt niets op. Het is echt in die fijne gaatjes gedruppeld.

Een nieuw moederbord met socket 1155 maken ze blijkbaar niet meer, en 2ehands blijkbaar moeilijk te vinden. Via via met iemand in contact gekomen die een "magazijn vol" computergerief heeft, een verzamelaar.
ik ga morgen eens gaan zien samen met hem in de hoop een moederbordje te vinden.

Anders wordt het een nieuw moederbord, maar dan ineens ook nieuwe CPU en RAM erbij wat al 420€ kost. (ryzen 5 3600, B550 moederbord en 16GB ram)
Maar als ik dan toch bezig ben wil ik ineens nieuwe SSD (zit nu met een Sata van 512GB) en een nieuwe case (huidige is veel te groot en hangt met plakband aan elkaar) wat het totaal al op 670€ brengt.

NsMTb4B.jpg

Natuurlijk valt dit net voor nu ik net een vrij dure nieuwe bril gekocht heb, onze beide auto's op onderhoud moeten (Ford heeft wss nieuwe remschijven nodig) en de loodgieter moet komen om nieuwe leidingen te leggen en enkele leidingen te verplaatsen wat wss rond de 2500€ zal kosten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan