Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wielrenners (again). Even gaan wandelen met de vrouw. We proberen zoveel mogelijk in het bos te gaan wandelen om zo weinig mogelijk van dat ongedierte tegen te komen, helaas moeten we ook af en toe op de weg.
Daarstraks komt er een groep van een 20-tal langsgereden. Omdat er naast de weg een gracht loopt konden we niet van de weg af met als gevolg dat die echt op een paar cm naast ons komen gereden aan volle snelheid om daarna 1 meter voor onze voeten eens goed op de grond te rochelen. Degoutante marginalen.

De woorden prinses, poppeke en engeltje die worden gebruikt als het over m'n dochter gaat. Het is niet dat ik zo'n feminist ben, maar ik wil haar opvoeden met het idee dat meisjes niet persé de damsel in distress hoeven te zijn.

Soit, ik bijt op mijn tong als ik het hoor. Het woordje prinses kan in mijn hoofd al counteren met Xena, nu die twee andere nog.
Poppeke:
71r95andgKL._AC_SL1494_.jpg

Engeltje:

Inderdaad. Bij mij plakt er een sticker op dat 95 ook mag, maar motorhandelaar zei me van toch 98 te nemen. Aangezien hij geen tankstation heeft, heeft hij er ook weinig baat bij van dat aan te raden, dus ik vermoed dat er wel een reden voor zal zijn. Wat ik van sommige motards hoor is performance drop en niet zo mooi draaien (maar dat lijkt me subjectief), anderen zeggen dat het beter is voor dichtingen e.d. Ik ken er niets van dus luister gewoon in goed vertrouwen naar wat de handelaar zegt.

Hier inderdaad ook en in familie zijn er ook een aantal die het zeggen. Zou ook te maken hebben dat het niet goed is in de winter om langer stil te staan met 95 in de tank. En ze hebben er inderdaad allemaal geen voordeel aan om het te zeggen dus het zal wel kloppen vermoed ik :)

Wat is er zoveel slechter aan dat programma tov andere talentenjachten? Ik snap heus wel dat niet iedereen er op zit te wachten, maar om het nu een nieuw dieptepunt qua tv te noemen?
Talentenjachten in het algemeen zijn maar triestig, maar er zit wel nog verschil in vind ik.
Alleen al de figuren in de jury van K3. Ik heb 15 minuten gekeken en ik heb mij echt enorm geërgerd.
Wat zit Ingeborg daar nu te doen? En die Gordon, wat een figuur is mij dat. En Natalia, wat is me dat zeg...zo een karikatuur!

Ne fokking euro 70 voor ne fokking liter naft? Are you fokking kidding me?

Ik verschoot gisteren toch ook even toen ik ging tanken.

Zat gisteren in den Holland en daar stond de naft 2.12€ op sommige plekken.
Ook efkens verschoten van den prijs.
Vorige week bij 't volkappen , 101€. Das bijna 20€ meer op korte tijd.
Ja, de brandstofprijzen zijn de laatste weken serieus gestegen.
Ik tank nu zo goed als altijd bij Esso Bruno hier on de buurt, maar heb er al een zitten denken om bij het dats tankstation hier iets verder te gaan, daar zijn de prijzen toch nog een stukske lager.

Stopt met euro 98 in uwe voiture te steken.
Den 95 is goed genoeg.

En anders kom je maar naar Limburg, daar staat die nog aan 1,55.
Ik tank ook altijd 95, heb een tijdje 98 getankt, maar veel voordeel haalde ik daar toch niet uit.
Hangt van uw auto af en hoeveel je er mee rijdt.
Ja, bij sommige auto's staat er inderdaad expliciet op dat het 98 moet zijn.
Maar die "Hoeveel je er mee rijd", wat is veel en wat is niet veel en waar trek je de grens.
Ik hoorde altijd: moderne turbo benzine: altijd 98
Gewoon in de tankklep van je auto kijken, of desnoods in het boekje wat ze aanraden.
Oudere benzines ook. Moderne gaan de 95 al beter verdragen, maar kleine turboblokjes vragen idd ook vaak 98.
En als uw auto niet veel rijdt, is 95 E10 ook nefast voor de kwaliteit van de brandstof, dan kan je ook bijna niet anders dan 98 in doen.
Wat is een klein turboblokje, vanaf welke motorinhoud noem je dat een klein turboblokje?

Waar trek je dan de grens? Wat is niet veel rijden?

Wat is er zoveel slechter aan dat programma tov andere talentenjachten? Ik snap heus wel dat niet iedereen er op zit te wachten, maar om het nu een nieuw dieptepunt qua tv te noemen?
Juist omdat het weerom een talentenjacht is. De volgende in rij is een nieuw dieptepunt. Men blijft die put hersenloos dieper graven.

Een jaar geleden ga ik naar ING om van autoverzekering te wisselen. Zij regelen alles bij mijn oude verzekering, ik moet niks meer doen.
Ik krijg wel nog een brief in de bus die ik moet ondertekenen en gewoon moet opsturen. Doe ik ook meteen.
Ik heb de auto ondertussen zelfs al niet meer sinds maart en vandaag zie ik dat ik nog steeds mijn oude autoverzekering betaal :sop:

Mijn eigen fout om mijn rekeningen weinig te bekijken maar dat is dus 10 keer 70 euro recht de vuilbak in :sop:

Een jaar geleden ga ik naar ING om van autoverzekering te wisselen. Zij regelen alles bij mijn oude verzekering, ik moet niks meer doen.
Ik krijg wel nog een brief in de bus die ik moet ondertekenen en gewoon moet opsturen. Doe ik ook meteen.
Ik heb de auto ondertussen zelfs al niet meer sinds maart en vandaag zie ik dat ik nog steeds mijn oude autoverzekering betaal :sop:

Mijn eigen fout om mijn rekeningen weinig te bekijken maar dat is dus 10 keer 70 euro recht de vuilbak in :sop:
Dan heeft ING zijn werk toch niet goed gedaan? Zou toch eens bij hen en uw vorige verzekering aankloppen voor een rechtzetting.

thanks for the info
Imo blijf je beter 98 tanken, hoe meer toeren hoe meer effect 98 tov 95 heeft.

95 is tegenwoordig 10%ethanol, ethanol trekt water aan en is dodelijk voor alles wat een dichting of rubber is. Op metalen kan dit corrosie versnellen.

En voor auto's is 98 goedkoper dan 95 bij een verbruik van +-8l of meer. Ethanol heeft niet dezelfde energie waarde als benzine.

Het is toch aan de klant om een verzekering stop te zetten? 🤔
Uit zijn bericht: “ Een jaar geleden ga ik naar ING om van autoverzekering te wisselen. Zij regelen alles bij mijn oude verzekering, ik moet niks meer doen.

Het komt vaak voor dat een firma als service uw oude firma contacteert om het contract stop te zetten.

Dus ING of zijn oude verzekering zijn hier dus ergens in de fout gegaan. ING niet correct doorgegeven of oude firma niet correct afgesloten.

Uit zijn bericht: “ Een jaar geleden ga ik naar ING om van autoverzekering te wisselen. Zij regelen alles bij mijn oude verzekering, ik moet niks meer doen.

Het komt vaak voor dat een firma als service uw oude firma contacteert om het contract stop te zetten.

Dus ING of zijn oude verzekering zijn hier dus ergens in de fout gegaan. ING niet correct doorgegeven of oude firma niet correct afgesloten.
Ik had het zo begrepen:
Oude verzekering stopt, nieuwe loopt maar ook als mijn auto weg is, blijk ik nog verzekeringen bij ING te betalen. (Want niet geannuleerd).

Wielrenners (again). Even gaan wandelen met de vrouw. We proberen zoveel mogelijk in het bos te gaan wandelen om zo weinig mogelijk van dat ongedierte tegen te komen, helaas moeten we ook af en toe op de weg.
Daarstraks komt er een groep van een 20-tal langsgereden. Omdat er naast de weg een gracht loopt konden we niet van de weg af met als gevolg dat die echt op een paar cm naast ons komen gereden aan volle snelheid om daarna 1 meter voor onze voeten eens goed op de grond te rochelen. Degoutante marginalen.
Mijn woede is ondertussen al over gegaan in hoongelach, als ik zie hoe ze hun dikke pensen in die veel te flashy pakjes proberen te duwen :biglaugh:

thanks for the inf
In uw geval dus idd 95.
Waarschijnlijk raadt hij standaard 98 aan, omdat het merendeel van zijn klanten geen dagdagelijks verkeer doen er mee.
Exact de reden waarom 98 wordt aangeraden. Het merendeel van moto’s staat meer stil dan dat ze rijden.
Ik gebruikte mijn Duc als w-w. Altijd 95 getankt, nooit problemen gehad, maar stond ook nooit stil. Enkel bij sneeuw.

Ik ben gisterennamiddag pas te weten gekomen dat er een BF 2042 open beta was, en toen was die al afgelopen :( :( :(

17 oktober meegevraagd om met de oma en m'n ouders te gaan eten, is het blijkbaar "Great Bruges Marathon" die dag waardoor mijn ouders weer maar eens niet weg kunnen uit hun straat.
Etentje verzetten dan maar :sop:

Enkele weken geleden hadden ze 5 dagen shit met dat WK wielrennen, nu is het dat.
Als je er dan eens iets van zegt lynchen die sportliefhebbers je net niet :sarcastic:

Waarom moet dat ook altijd op de openbare weg, doe dat eens in een bos ofzo i.p.v. altijd dezelfde straten te gaan ambeteren.
Da's bij ons in Merelbeke ook zo. Als je chance hebt heb je een window van 1 minuut om van uw oprit te vlammen of je staat weer vast. En moesten die dwaze toeristen die daar naar komen kijken zich gedragen kon mij da niet zo schelen, maar ik heb er al meer dan eens ene van mijn oprit moeten jagen. De 1e keer was het een mobilhome die op mijn oprit stond en de mensen waren weg. Wijs om zo thuis te komen...

Ik ben gisterennamiddag pas te weten gekomen dat er een BF 2042 open beta was, en toen was die al afgelopen :( :( :(

Da's bij ons in Merelbeke ook zo. Als je chance hebt heb je een window van 1 minuut om van uw oprit te vlammen of je staat weer vast. En moesten die dwaze toeristen die daar naar komen kijken zich gedragen kon mij da niet zo schelen, maar ik heb er al meer dan eens ene van mijn oprit moeten jagen. De 1e keer was het een mobilhome die op mijn oprit stond en de mensen waren weg. Wijs om zo thuis te komen...
Moest er zo ene op mijne oprit staan zou ik er voor zorgen dat hij er niet afraakt zonder het heel lief te komen vragen en een hele poos te moeten wachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan