Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De woorden prinses, poppeke en engeltje die worden gebruikt als het over m'n dochter gaat. Het is niet dat ik zo'n feminist ben, maar ik wil haar opvoeden met het idee dat meisjes niet persé de damsel in distress hoeven te zijn.

Soit, ik bijt op mijn tong als ik het hoor. Het woordje prinses kan in mijn hoofd al counteren met Xena, nu die twee andere nog.

De woorden prinses, poppeke en engeltje die worden gebruikt als het over m'n dochter gaat. Het is niet dat ik zo'n feminist ben, maar ik wil haar opvoeden met het idee dat meisjes niet persé de damsel in distress hoeven te zijn.

Soit, ik bijt op mijn tong als ik het hoor. Het woordje prinses kan in mijn hoofd al counteren met Xena, nu die twee andere nog.
Mijn dochter is een keizerin, bedoeld om de wereld te overheersen. Prinsessen worden uitgehuwelijkt om de dynastieke belangen te versterken.

En engeltjes zijn niet die baby-varianten die de kerk er van heeft gemaakt. In de Bijbel zijn dat echte strijders. Zo staat er een verhaal in dat 1 engel op 1 nacht 185000 soldaten heeft vermoord.
Dus uw dochter kan prima badass worden als ze een engeltje is.

Gisteren geen tijd gehad om te koken, dus snel een lasagne van het merk Boni opgewarmd en opgegeten. Dat kreng ligt nog altijd op mijn maag. Wat een boecht.
Ik heb dat ook tegenwoordig. Ik snap eigenlijk niet hoe ik vroeger als student al die brol in mijn lijf kon jagen, en daar geen gevolg van had :crazy:.

Pop en engel zijn toch gender-onafhankelijk en hebben ook niks met "damsel in distress" te maken? Die 2 gebruik ik even goed voor een jongetje. Krampachtig de andere kant op willen (cfr. Xena) is imo evengoed een fout gedachtegoed door.

Eerlijk: Ik snap echt niet dat mensen daar aandacht aan geven, noch aan het obsessief gender-neutraal maken van zaken, noch aan het storen aan gender-neutraal zaken. Het lijkt mij hoe meer aandacht ge daaraan geeft, hoe fouter het wordt.

Ik hoorde altijd: moderne turbo benzine: altijd 98
Oudere benzines ook. Moderne gaan de 95 al beter verdragen, maar kleine turboblokjes vragen idd ook vaak 98.
En als uw auto niet veel rijdt, is 95 E10 ook nefast voor de kwaliteit van de brandstof, dan kan je ook bijna niet anders dan 98 in doen.

Oudere benzines ook. Moderne gaan de 95 al beter verdragen, maar kleine turboblokjes vragen idd ook vaak 98.
En als uw auto niet veel rijdt, is 95 E10 ook nefast voor de kwaliteit van de brandstof, dan kan je ook bijna niet anders dan 98 in doen.
In de moto komt ook alleen maar 98

Mijn vrouw die hier naar K2 zoekt K3 zit te kijken terwijl ik op de laptop bezig ben (dat alleen al :wallbash:), en die stem van Natalia die door merg en been gaat.

Hoe.kunt.ge.zo.een.hatelijke.stem.hebben.zeg :cry:

En los daarvan, K3, is dat niet voor kinders? Kijken die mee op dit uur?

Hoe.ge.als.volwassene.uwen.tijd.daaraan.kunt.spenderen.zeg :cry:
Dit programma heeft tv naar een nieuw dieptepunt gebracht.
De lat werd nog maar eens sterk verlaagd.

Dit programma heeft tv naar een nieuw dieptepunt gebracht.
De lat werd nog maar eens sterk verlaagd.

Wat is er zoveel slechter aan dat programma tov andere talentenjachten? Ik snap heus wel dat niet iedereen er op zit te wachten, maar om het nu een nieuw dieptepunt qua tv te noemen?

In de moto komt ook alleen maar 98
Inderdaad. Bij mij plakt er een sticker op dat 95 ook mag, maar motorhandelaar zei me van toch 98 te nemen. Aangezien hij geen tankstation heeft, heeft hij er ook weinig baat bij van dat aan te raden, dus ik vermoed dat er wel een reden voor zal zijn. Wat ik van sommige motards hoor is performance drop en niet zo mooi draaien (maar dat lijkt me subjectief), anderen zeggen dat het beter is voor dichtingen e.d. Ik ken er niets van dus luister gewoon in goed vertrouwen naar wat de handelaar zegt.

Inderdaad. Bij mij plakt er een sticker op dat 95 ook mag, maar motorhandelaar zei me van toch 98 te nemen. Aangezien hij geen tankstation heeft, heeft hij er ook weinig baat bij van dat aan te raden, dus ik vermoed dat er wel een reden voor zal zijn. Wat ik van sommige motards hoor is performance drop en niet zo mooi draaien (maar dat lijkt me subjectief), anderen zeggen dat het beter is voor dichtingen e.d. Ik ken er niets van dus luister gewoon in goed vertrouwen naar wat de handelaar zegt.
Rubberen dichtingen/leidingen inderdaad. Powerdrop zal wel meevallen bij een standaard moto/auto.
Bij moto's zal de houdbaarheid van de benzine ook wel een rol spelen.

Ik koop zelfs just 98 E5 voor mijn grasmachine omdat dat lang houdbaar is. Er kan daar in principe E85 in zelfs.

Die houdbaarheid zou voor mij weinig uitmaken aangezien het mijn enige vervoermiddel is. Nu vraag ik me wel af als dichtingen/leidingen de enige echte reden is, ge toch niet meer uitspaart met de goedkopere 95 te tanken. Allez, ik kan me niet inbeelden dat het zo'n effect heeft dat het op een jaar of twee al uw dichtingen al naar de boem heeft geholpen. Dus als ge vijf jaar zou kunnen rijden en dan al uw dichtingen en leidingen vervangt, gaat het dan niet gewoon break even zijn of voordeliger om toch 95 te tanken? Of moeten ze dan ook heel uw motor demonteren waardoor ge een pak geld kwijt zijt?
(ik ken er dus echt niets van)

Die houdbaarheid zou voor mij weinig uitmaken aangezien het mijn enige vervoermiddel is. Nu vraag ik me wel af als dichtingen/leidingen de enige echte reden is, ge toch niet meer uitspaart met de goedkopere 95 te tanken. Allez, ik kan me niet inbeelden dat het zo'n effect heeft dat het op een jaar of twee al uw dichtingen al naar de boem heeft geholpen. Dus als ge vijf jaar zou kunnen rijden en dan al uw dichtingen en leidingen vervangt, gaat het dan niet gewoon break even zijn of voordeliger om toch 95 te tanken? Of moeten ze dan ook heel uw motor demonteren waardoor ge een pak geld kwijt zijt?
(ik ken er dus echt niets van)
Dat zijn interne werkjes die vaak zeer arbeidsintensief zijn en dus duur worden. En als een leiding of dichting lekt en daardoor krijgt ge brand, bent ge vet met uw winst. :p
Als de moto natuurlijk volgens het boekske zegt dat je 95e10 mag tanken, zijn de dichtingen er wel op voorzien en is 98 tanken in uw geval natuurlijk zot.

Dat zijn interne werkjes die vaak zeer arbeidsintensief zijn en dus duur worden. En als een leiding of dichting lekt en daardoor krijgt ge brand, bent ge vet met uw winst. :p
Als de moto natuurlijk volgens het boekske zegt dat je 95e10 mag tanken, zijn de dichtingen er wel op voorzien en is 98 tanken in uw geval natuurlijk zot.
Kawasaki versys van vorig jaar, dus ge zou wel verwachten dat hij er tegen kan. Ook volgens de website van Kawasaki moet hij er tegen kunnen: https://www.kawasaki.be/nl/news/Wat...81W1oNWA0NDlALDlBaXF4KDFAMWFoMDg4NXQxZXQxYXQk
Blijkbaar zelfs de modellen vanaf 2007 kunnen er tegen. Vraag me dan wel af waarom die van de garage me aanraadde om 98 te tanken. Was trouwens officiele kawasaki dealer (wauters in eeklo)
Maar vanaf nu is het dan toch 95 dat ik ga tanken.

Kawasaki versys van vorig jaar, dus ge zou wel verwachten dat hij er tegen kan. Ook volgens de website van Kawasaki moet hij er tegen kunnen: https://www.kawasaki.be/nl/news/Wat...81W1oNWA0NDlALDlBaXF4KDFAMWFoMDg4NXQxZXQxYXQk
Blijkbaar zelfs de modellen vanaf 2007 kunnen er tegen. Vraag me dan wel af waarom die van de garage me aanraadde om 98 te tanken. Was trouwens officiele kawasaki dealer (wauters in eeklo)
Maar vanaf nu is het dan toch 95 dat ik ga tanken.
In uw geval dus idd 95.
Waarschijnlijk raadt hij standaard 98 aan, omdat het merendeel van zijn klanten geen dagdagelijks verkeer doen er mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan