Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren bij mijn diabetoloog geweest. Alles oké, maar mijn bloeddruk is wat te hoog. Niet dramatisch, rond de 14 bovendruk, maar zit er toch wat mee. Ben nog jong (29) en geen overgewicht. Moet nu twee weken alles opschrijven, hopelijk valt het wat mee. Sowieso al wat minder koffie drinken en letten op het zout...
Zelfde achtergrond en heb dat ook. Van rond mijn 30e. Ook rond de 14 bovendruk telkens. Bij mij hebben ze al 1 of 2 keren gesproken van pillen daarvoor: zo van ja volgende keer zo hoog gaan we toch eens kijken voor een pilletje. De keer erna is het dan ietsje lager of van: zo erg is het nog niet.
Koffie waar ik vroeger sloten van dronk, tegenwoordig 1 tas per dag helpt niet. Zout eet ik amper. (Of niet bewust, wat ik verwerkt in aangekochte voeding binnenkrijg heb ik nog niet echt op gelet maar zal ook niet overdreven zijn). Ik moet wel zeggen als ik hem thuis meet is hij wel meestal lager dan bij een dokter dus ik vermoed dat er ook ergens een witte jassen effect tussen zit.

Ik vrees dat tenzij hij je heeft aangezet tot te snel rijden, dat niet veel indruk zal maken.
Ik heb me altijd al afgevraagd wie zich laat pakken op een flitsmarathon. Toch blij dat ik zo eens iemand tegenkom. Enfin, je gaat de boete dus onder je baas zijn neus duwen omdat jij het gaspedaal te ver hebt ingeduwd? Verwacht je maar aan enkele lachsalvo's.

Ik vrees dat tenzij hij je heeft aangezet tot te snel rijden, dat niet veel indruk zal maken.

Ik gebruik die boete gewoon om aan te geven dat ik in de toekomst mijn timing/planning wil aanhouden i.p.v. op de limiet te vertrekken, zou niet weten waarom hij mij zou uitlachen. Moet wel zeggen dat ik de boete er nog met plezier bijneem als het is om de schade te beperken en toch niet (veel) te laat te komen bij belangrijke klanten.

Ik gebruik die boete niet als excuus om mijn overdreven snelheid te verantwoorden, maar wel om mijn ongenoegen te uiten naar zijn slenteren.

Ik gebruik die boete gewoon om aan te geven dat ik in de toekomst mijn timing/planning wil aanhouden i.p.v. op de limiet te vertrekken, zou niet weten waarom hij mij zou uitlachen. Moet wel zeggen dat ik de boete er nog met plezier bijneem als het is om de schade te beperken en toch niet (veel) te laat te komen bij belangrijke klanten.

Ik gebruik die boete niet als excuus om mijn overdreven snelheid te verantwoorden, maar wel om mijn ongenoegen te uiten naar zijn slenteren.
Omdat uw post eerder liet uitschijnen dat je vond dat uw baas die boete maar moest betalen :tongue:

Omdat uw post eerder liet uitschijnen dat je vond dat uw baas die boete maar moest betalen :tongue:

Ah nee, zo bedoelde ik het helemaal niet hoor. De overdreven snelheid en gepakt worden is mijn schuld, daar heb ik geen problemen mee. Met de oorzaak heb ik wel een probleem en dat wil ik hem duidelijk maken. Het gaat mij ook niet zozeer om het bedrag, maar de hele situatie van geërgerd te zijn, net te laat te komen, klant die niet happy was, enz…

Zelfde achtergrond en heb dat ook. Van rond mijn 30e. Ook rond de 14 bovendruk telkens. Bij mij hebben ze al 1 of 2 keren gesproken van pillen daarvoor: zo van ja volgende keer zo hoog gaan we toch eens kijken voor een pilletje. De keer erna is het dan ietsje lager of van: zo erg is het nog niet.
Koffie waar ik vroeger sloten van dronk, tegenwoordig 1 tas per dag helpt niet. Zout eet ik amper. (Of niet bewust, wat ik verwerkt in aangekochte voeding binnenkrijg heb ik nog niet echt op gelet maar zal ook niet overdreven zijn). Ik moet wel zeggen als ik hem thuis meet is hij wel meestal lager dan bij een dokter dus ik vermoed dat er ook ergens een witte jassen effect tussen zit.
Ook diabetes?

Ja idd, dat witte jassen effect is er bij mij ook. Vind het gwn een akelig idee, alsof er een tijdsbom in je lichaam zit. Ook al is het (nog) niet dramatisch. Ben ook geen fan van pilletjes daarvoor te nemen, beetje angst voor bloeddruk dalingen dan.

Daarstraks een gembertheeke willen maken.
Stuk gember afgesneden om een ganse kom mee te maken. Gesneden, gevijzeld en toen op het geweldige idee gekomen...bwa, ik ga maar 1 tas drinken, ik heb zo van die glazen met een filterkommeke boven, we doen dat daar in.

CelebratedMinorCaecilian-max-1mb.gif

Maar ik ben dus echt niet alleen vettig eten hé... tussendoor ben ik wel gezond bezig.
Dat neem ik zeker aan! Maar er zit een joie de vivre in jouw BK etc momenten dat ik leuk vind om tegen te komen. Dus beeld ik mij graag een Tomski in met chilli burgers en nen big smile.

eating-jerry-mouse.gif

Akkoord gaan met een deel cash, maar niet als die niet op factuur staat. Die moet gewoon de volledige aankoopwaarde bevatten.
Wat kan dat voor nadelige gevolgen hebben als de aankoopwaarde niet volledig op factuur staat? Als ik hem rechtstreeks aan die particulier koop heb ik tenslotte ook geen factuur, enkel een verkoopovereenkomst.

Volgens mij mag je maar max 3k cash meer betalen :)
Dat klopt. Vroeger was dat 10k.

Wat kan dat voor nadelige gevolgen hebben als de aankoopwaarde niet volledig op factuur staat? Als ik hem rechtstreeks aan die particulier koop heb ik tenslotte ook geen factuur, enkel een verkoopovereenkomst.

Dat klopt. Vroeger was dat 10k.
Als de verkoop ontbonden word om gelijk welke reden kan je enkel het gedeelte op de factuur terugeisen bv.

Ook diabetes?

Ja idd, dat witte jassen effect is er bij mij ook. Vind het gwn een akelig idee, alsof er een tijdsbom in je lichaam zit. Ook al is het (nog) niet dramatisch. Ben ook geen fan van pilletjes daarvoor te nemen, beetje angst voor bloeddruk dalingen dan.
Ja ook diabetes. En net hetzelfde. Niet zot van pillen maar heb er al voor een slecht werkende schildklier (wat voor diabeten ook kenmerkend is heb ik mij laten wijsmaken). Wil het zolang mogelijk met zo weinig mogelijk pillen uithouden.

Als de verkoop ontbonden word om gelijk welke reden kan je enkel het gedeelte op de factuur terugeisen bv.
Als ik een accident heb en de expert vraagt naar de factuur, ben ik ook bakker.

M.a.w. er gaan toch serieus wat risico's gepaard met dergelijke praktijken. The thing is, prijs zit goed, km's zitten goed. Ik ben al zolang op zoek. Vandaar dat ik het toch goed afweeg. Alles in mij zegt nu wel: niet doen.

In principe maakt het bedrag door jou betaald toch niet geheel uit? Bij een ongeval of dergelijke wordt er toch vooral gekeken naar de cataloguswaarde?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan