Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zit er niet naast. Ik ben sinds vorige week in ‘ziekte’verlof en de psychiater staat geboekt. Of het wat zal uithalen, geen idee. Maar Squid is niet gelukkig, neen. Maar wel grappig.
Jammer om te horen dat het op iets negatiefs gaat. Anders zat hier nog wel een goei mop over leerkrachten in. :unsure:

@Squidward is absoluut grappig! 😍
Veel sterkte meid, de eerste stap is altijd de moeilijkste! Je hebt op meerdere vlakken een zware rugzak, maar desondanks is VÉÉL mogelijk!
Daarom niet altijd direct of zonder eerst eens stevig door elkaar geschud te worden als op een kasseibaan, maar er is hoop! 💪

Op PayPal hun website staat dat er een terugbetaling is uitgevoerd en bij mijn bank staat dat niet. De fantastische onbereikbaarheid van PayPal nemen we er ook maar even bij. :wallbash:

Tenenkrullend en typerend, het zoveelste geval in hetzelfde straatje (o.a. financiën, De Lijn, ....) ik weiger te geloven dat dit toeval is, het lijkt wel structureel en moedwillig.

Wat mij in de voorbije jaren het meest stoort aan ICT-toestanden binnen de overheid is het volgende:
- Onderneming X heeft het contract in de wacht gesleept en ze maken een toepassing
- Overheid: Toepassing zit vol met bugs, zaken die niet werken etc..
- Onderneming X: Oh, wil je dat wij die oplossen? Dan kost dat xxxx euro's. Want het was een inspanningsverbintenis, geen resultaatsverbintenis.
- Overheid: Ok, en wat als het dan nog niet werkt?
- Onderneming X: Dan betalen jullie nog eens.
- Overheid: Ok, lijkt ons een goede deal. Laten we 3x betalen. En wat als het dan nog niet werkt?
- Onderneming X: Dan betalen jullie een 4de keer voor hetzelfde.
- Overheid: Ok, klinkt fair.

Ergernis: collega is ziek, dochter ook ziek dus in plaats van een dagje broodnodige rust na de verhuis is het nu met een knorrige kleuter zitten en deze namiddag gaan werken terwijl ik vrij had.

Morgen kom ik verdikke alleen maar uit mijne zetel om te gaan werken en daarmee uit!

Wat mij in de voorbije jaren het meest stoort aan ICT-toestanden binnen de overheid is het volgende:
- Onderneming X heeft het contract in de wacht gesleept en ze maken een toepassing
- Overheid: Toepassing zit vol met bugs, zaken die niet werken etc..
- Onderneming X: Oh, wil je dat wij die oplossen? Dan kost dat xxxx euro's. Want het was een inspanningsverbintenis, geen resultaatsverbintenis.
- Overheid: Ok, en wat als het dan nog niet werkt?
- Onderneming X: Dan betalen jullie nog eens.
- Overheid: Ok, lijkt ons een goede deal. Laten we 3x betalen. En wat als het dan nog niet werkt?
- Onderneming X: Dan betalen jullie een 4de keer voor hetzelfde.
- Overheid: Ok, klinkt fair.
Dus een structureel probleem, idem met corona testen, mondmaskers .... illustere constructies zonder transparantie, zonder controle, zonder afspraken m.b.t. garanties, ... Nu heb ik ook weet van gelijkaardige zaken in privé bedrijven en missen is menselijk - echter krijg je als belastingbetaler de indruk dat er gewoon meer de soep in draait dan effectief geslaagde projecten.

Dus een structureel probleem, idem met corona testen, mondmaskers .... illustere constructies zonder transparantie, zonder controle, zonder afspraken m.b.t. garanties, ... Nu heb ik ook weet van gelijkaardige zaken in privé bedrijven en missen is menselijk - echter krijg je als belastingbetaler de indruk dat er gewoon meer de soep in draait dan effectief geslaagde projecten.
De geslaagde projecten komen gewoon niet in het nieuws.

Klopt, en de oorzaak van die problemen ligt meestal bij (in mijn ogen) slecht onderhandelde of opgestelde raamcontracten.
Doorheen de jaren heb ik ook heel wat ervaring met (dure) consultants en dat is ook huilen met de pet op.

Miljaar zeg, 't is koud op kantoor.
Onze planner zet de chauffage op 25 terwijl de vensters op kiep staan voor ventilatie. Terwijl het op 21 meer dan genoeg is.
Heeft dan maar een blazerke onder zijn bureau gezet omdat er teveel commentaar op kwam. En hij zit dan nog niet eens aan de vensters...

Mijn ma moet naar de tandarts... Ook zij is ziek. Desondanks zegt de receptioniste: als iedereen met een verkoudheid ... dit doet, dan komen er weinig af...

Oké, ik heb gezegd ga maar...
1. Je weet niet eens of je covid hebt, want we hebben ons nog niet laten testen [zie ik ook het nut niet van in]
2. En ten tweede ik heb haar gezegd om mondmasker af te doen tegen de receptioniste, en toevallig eens te niezen recht in haar gezicht [IK ZOU DAT DOEN HOOR].
3. Tandarts, contactberoep waarbij je gehemelte zo wijd mogelijk open moet. Fantastisch werk van een receptioniste.

Hopelijk dat ze dan ook blijft doorwerken de komende dagen met haar verkoudheid...

Het zijn dan dezelfde mensen die voor de strenge maatregelen van de overheid zijn, maar dan zo afkomen met zo een debiele commentaar gaat er bij mij niet in, en dan zou ik bewust dat type mensen besmetten. Bewust. Nu iedereen toch zijn mondmasker af heeft, kan het feestje beginnen.

We zijn plots vergeten dat er een pandemie is, alsof het altijd van het éne uiterste naar het andere uiterste gaat.

Ik ben kwaad, en ik heb goesting om zelf mee te gaan om iedereen daar te besmetten. Echt waar... Ik heb haar dat advies gegeven, en zij zegt dat ze dat zal doen.

Mijn ma moet naar de tandarts... Ook zij is ziek. Desondanks zegt de receptioniste: als iedereen met een verkoudheid ... dit doet, dan komen er weinig af...

1. Je weet niet eens of je covid hebt, want we hebben ons nog niet laten testen [zie ik ook het nut niet van in]
2. En ten tweede ik heb haar gezegd om mondmasker af te doen tegen de receptioniste, en toevallig eens te niezen recht in haar gezicht [IK ZOU DAT DOEN HOOR].
3. Tandarts, contactberoep waarbij je gehemelte zo wijd mogelijk open moet. Fantastisch werk van een receptioniste.

Hopelijk dat ze dan ook blijft doorwerken de komende dagen met haar verkoudheid...

Het zijn dan dezelfde mensen die voor de strenge maatregelen van de overheid zijn, maar dan zo afkomen met zo een debiele commentaar gaat er bij mij niet in, en dan zou ik bewust dat type mensen besmetten. Bewust. Nu iedereen toch zijn mondmasker af heeft, kan het feestje beginnen.

We zijn plots vergeten dat er een pandemie is, alsof het altijd van het éne uiterste naar het andere uiterste gaat.

Ik ben kwaad, en ik heb goesting om zelf mee te gaan om iedereen daar te besmetten. Echt waar... Ik heb haar dat advies gegeven, en zij zegt dat ze dat zal doen.
Je beseft dan toch ook dat zij ook nog onrechtstreeks andere mensen (die daar niks mee te zien hebben) die achter haar komen gaan besmetten door onnozel te gaan doen daar?

Je had haar beter aangeraden haar verstand te gebruiken en haar mondmasker op te laten tot ze hem echt moet afzetten. Aangezien de tandarts hoogstwss zo een speciaal masker aan heeft die zichtzelf beschermd en alles ontsmet is er dus maar een heel klein besmettingsgevaar.

Maar als ze onnozel gaat doen en in het rond gaat niezen dan ben je heel goed bezig!

Dus je bent kwaad omdat de secretaresse haar laat komen ondanks dat ze verkoudheidssymptomen heeft, maar een test vind je nutteloos.
Maar je bent kwaad dus je zou wel het kind willen gaan uithangen en mensen besmetten.

Logisch.

Sorry, maar wat is dat nu weer voor een kinderlijke reactie?

Als je symptomen hebt en je vermoedt COVID-19 laat je u testen. Punt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan