Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na enkele zéér slechte reviews te hebben zien passeren deze ochtend, besloten om deze middag tijdens m'n pauze even de ramptoerist uit te hangen en ook even die nieuwe realityreeks rond Anouk Matton te checken.

Wauw. Maar echt W-A-U-W.

Het dieptepunt werd toch wel bereikt, meest hersenloze stukje televisie ooit. Uzelf afvragen waarom ge de moeite hebt ge nomen om daar naar te kijken, en nog erger, u afvragen waarom er überhaupt ergens een productiehuis was dat om een of ander lugubere reden het nodige achtte om dit op de wereld los te laten en hier geld, tijd en middelen in te steken.
Ik kon me niet inhouden en heb men addblocker er zelfs even voor afgezet. Het stond al even snel af als het op stond. Hersenloos en fake. Een beetje zoals haar dj-sets dus.

Ik heb al een maand een notification die ik niet wegkrijg om mijn "samsung cloud" data te downloaden omdat ze er 1/10 mee stoppen of zo en dat mijn data gaat delete worden.
Ik heb daar niks opstaan, ben es gaan kijken en enkel wat oude dingen van Galaxy S8 en van mijn huidige S10. Foto's zitten gesynced in google. En toch blijft die notificatie daar staan, enige optie om ze te verbergen is snooze voor 2u. Hatelijk. Heb de beschikbare files gedownload maar de boel triggeren dat ik de actie ondernomen heb? how maar!

Dus hopelijk verdwijnt het vanzelf als cloud er mee stopt.

't is dik van de cloud!
Mijn pa kwam ook naar mij met die klacht. Toen ik dan die foto's ook daadwerkelijk wou downloaden uit die cloud zodat het gedaan zou zijn met die zever, bleek dat hij zich eerst zelfs nog moest registreren voor die dienst. Belachelijk. Heb gezegd dat hij het dan maar gewoon moet negeren.

Na enkele zéér slechte reviews te hebben zien passeren deze ochtend, besloten om deze middag tijdens m'n pauze even de ramptoerist uit te hangen en ook even die nieuwe realityreeks rond Anouk Matton te checken.

Wauw. Maar echt W-A-U-W.

Het dieptepunt werd toch wel bereikt, meest hersenloze stukje televisie ooit. Uzelf afvragen waarom ge de moeite hebt ge nomen om daar naar te kijken, en nog erger, u afvragen waarom er überhaupt ergens een productiehuis was dat om een of ander lugubere reden het nodige achtte om dit op de wereld los te laten en hier geld, tijd en middelen in te steken.
Ik hoop vurig op een persiflage van De Ideale Wereld.

Ik hoop vurig op een persiflage van De Ideale Wereld.
Ik niet, laat dat soort non-bekendheden maar gewoon een stille dood sterven. Als ik deze thread niet had opengeklikt tijdens mijn kakpauze had ik niet geweten wie dat was en weet ge dat was echt helemaal prima geweest.
Ze wíllen dat ge hen uitlacht en de ramptoerist speelt, en iedereen blijft daar maar intrappen.

Wauw. Maar echt W-A-U-W.

Het antwoord is nochtans simpel: omdat mensen als gij het niet kunnen laten omte kijken, zelfs niet voor een compleet overbodig figuur als de vrouw van Dimitri Vegas godbetert. Ge moest u schamen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik niet, laat dat soort non-bekendheden maar gewoon een stille dood sterven. Als ik deze thread niet had opengeklikt tijdens mijn kakpauze had ik niet geweten wie dat was en weet ge dat was echt helemaal prima geweest.
Ze wíllen dat ge hen uitlacht en de ramptoerist speelt, en iedereen blijft daar maar intrappen.
Totaal onbekend is Anouk Matton niet, maar dit is een zoveelste realityshow om hersenloos naar te kijken. Je kan je de vraag wel stellen of het echt zo is dat mensen dit soort TV willen, maar ze kijken er wel graag naar. TV-makers gaan geen shows maken waar geen kat naar wil kijken. Je krijgt de valse indruk een inkijk te hebben op het glamoureuze leven van Gert Verhulst en Anouk Matton, maar het voelt allemaal zo gemaakt en gescript. Wellicht zijn die mensen wel zoals we ze zien op TV, maar daar zit een existentiële leegte in. Bij Victor Verhulst is dat natuurlijk niet verwonderlijk. Maar dat is het TV-landschap vandaag.

In zekere zin is ook Netflix daar een exponent van, want veel series nodigen uit tot bingewatchen zonder dat die enige intellectuele inspanning vergen. Alles wordt voorgekauwd en gepresenteerd op een glossy blaadje. Florian Deroo schreef daar nog een interessant artikel over in De Standaard dit weekend.

Als een vorig televisietijdperk, waartoe Game of thrones nog behoorde, voortgestuwd werd door dramatische plots – de ontknopingen, de plotse sterfgevallen, de parallelle verhaallijn en seizoensfinales – dan kabbelt de zilveren eeuw van ambient-televisie vooral voort op sfeerzetting. Atmosfeer primeert op verhaal. De afleveringen vlammen voorbij, zonder dat je goed en wel beseft wat je hebt gezien, waarom deze gebeurtenissen en personages je aanbelangen – en eerlijk gezegd, ze interesseren je ook niet erg. Je verkeert in een toestand van emotionele afstand, van licht gestimuleerde onverschilligheid. Dat is precies de bedoeling van een serie als Bridgerton. Als je niet oplet, dan mis je niets: alles wordt nog een keer uitgelegd. Ondertussen kun je genieten van de wervelende danssequenties, de koetsen die aankomen en vertrekken, de kleurrijk geklede mannen die Regency-interieurs binnen- en buitenlopen.

Bottom line: als ge meer en kwalitatievere content wilt, consumeer dan vooral meer kwalitatieve content. Elitarisme is misschien niet sympathiek, maar toch een pak minder hypocriet dan blijven bucht bingen om dan te klagen over de hoeveelheid bucht die wordt uitgebracht, of bij uitbreiding de verkleutering van de maatschappij. Ik word er zot van, zeker omdat al die talentloze beunhazen ook nog eens schatrijk worden op kap van uw hersencellen (gelukkig niet de mijne). We verdienen beter.

Laatst bewerkt door een moderator:
alles tegenwoordig een gsm-houder moet hebben. Zetels, bureaus en nu zelfs kussens voor rugondersteuning. Als ze echt iets handig willen maken, maak dan een soort assassins creed achtige retractable smartphone houder zodat uw hand niet telkens de gsm moet vasthouden. En maak terug kleinere GSMs

Bottom line: als ge meer en kwalitatievere content wilt, consumeer dan vooral meer kwalitatieve content. Elitarisme is misschien niet sympathiek, maar toch een pak minder hypocriet dan blijven bucht bingen om dan te klagen over de hoeveelheid bucht die wordt uitgebracht, of bij uitbreiding de verkleutering van de maatschappij. Ik word er zot van, zeker omdat al die talentloze beunhazen ook nog eens schatrijk worden op kap van uw hersencellen (gelukkig niet de mijne). We verdienen beter.
Het probleem bij uw bottom line is dat je jezelf een onhoudbaar consequent kijkgedrag gaat moeten aanmeten. Waar trek je de grens tussen een toelaatbare dosis bucht en een ontoelaatbare dosis? Hoog op de berg staan blazen met elitaire litaniën is allemaal wel plezant en zo, maar het is eveneens plezant om af en toe door te zakken aan de toog van een marginaal café.

Ride the tiger, is mijn devies.

Het probleem bij uw bottom line is dat je jezelf een onhoudbaar consequent kijkgedrag gaat moeten aanmeten. Waar trek je de grens tussen een toelaatbare dosis bucht en een ontoelaatbare dosis? Hoog op de berg staan blazen met elitaire litaniën is allemaal wel plezant en zo, maar het is eveneens plezant om af en toe door te zakken aan de toog van een marginaal café.

Ride the tiger, is mijn devies.

Anouk Matton verdient geen geld aan mijn wekelijkse pintjes, dat is het verschil. Ik ben daar zelf vrij consequent in hoor: geen tijd voor bucht.

Net zoals avondland ben ik wel een beetje een sucker voor reality tv. Ik vind het leuk dat Avondland enerzijds de Broeders Karamazov al 13x heeft gelezen, en anderzijds 's avonds MAFS Australia opzet om eventjes het verstand op nul te kunnen zetten. Ik herken me daar wel in. :p

Als je een uomo universalis wil worden, moet je op de hoogte zijn van wat er in alle lagen van de maatschappij speelt, niet enkel in de "hoogste" regionen!

Van die gezondheidsfreaks op het werk. Als ge eens een blikske frisdrank drinkt muilen die direct: "Waarom pakt ge geen water? Dat is toch beter".

Ook als ge de lift pakt muilen die wel eens: "Ah, gij pakt de lift?

Van die gezondheidsfreaks op het werk. Als ge eens een blikske frisdrank drinkt muilen die direct: "Waarom pakt ge geen water? Dat is toch beter".

Ook als ge de lift pakt muilen die wel eens: "Ah, gij pakt de lift?
Muilen betekent bij ons tongkussen.
Zijn het knappe gezondheidsfreaks? Want dan snap ik wel waarom ge met opzet frisdrank en de lift pakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan