Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vooroordelen, soms toch moeilijk om ze te negeren. De vrouw van een vriend heeft een chronische aandoening waardoor ze niet werkt. Ze hebben ook twee kinderen dus ze houdt zich daar mee bezig. Toch lijkt ze veel tijd te steken in frustraties uiten op facebook, ze is duidelijk fan van PvdA, reageert daar ook op alles, en wijst met regelmaat mensen terecht in van die moederschapsgroepen. Het is een beetje een wandelend stereotype.

Laatste wapenfeit: ken je die typische doppen van PET-flessen, waar die dop nog vastzit aan een ring, en je bij het eerste keer openen je de verbinding daarvan breekt? Wel, bij haar is die ring er ook afgevallen, in haar melk, en daardoor was ze bijna dood. Hiervoor heeft ze nu een post geplaatst waarin ze de klantendienst van Aldi tagt om hen te vragen hier wat aan te doen.

Ben ik nu een slecht persoon als ik dan eens met mijn ogen rol?

Wel grappig: nu is het ruzie omdat een ander facebookvriendje reageerde dat ze beter geen melk zou drinken want dat is slecht voor een volwassen persoon.

Net een banaan op en dacht. Waarom morgen? Gisteren is immers de overmorgen van het verleden.

Iemand suggesties voor een citytripke in belgie met de trein? Alles buiten Hasselt, Antwerpen, Brugge, Gent en Brussels, Turnout (want die heb ik reeds gedaan).
Liefst ergens waar een stevige wandeling bijhoort en een burger king of dergelijke te smaken valt.
Mechelen. Ge hebt: de Sint-Romboutskathedraal, nen hoop andere kerken, het gerechtshof (paleis van Margaretha van Oostenrijk), Dossin Kazerne, Hof van Busleyden en het Speelgoed Museum. Veel plekken om gezellig iets te drinken of te eten. Wilt ge persé nen hamburger dan kunt ge naar de Mcdo, die ligt tegenover brouwerij Het Anker, da's dus mooi meegenomen. Er is ook nen Ellis Burger, persoonlijk zou ik eerder die verkiezen.

Wilt ge natuur: check het Mechels Broek, als ge via de Dijle stapt hebt ge al een goeie wandeling tot daar.

Mechelen. Ge hebt: de Sint-Romboutskathedraal, nen hoop andere kerken, het gerechtshof (paleis van Margaretha van Oostenrijk), Dossin Kazerne, Hof van Busleyden en het Speelgoed Museum. Veel plekken om gezellig iets te drinken of te eten. Wilt ge persé nen hamburger dan kunt ge naar de Mcdo, die ligt tegenover brouwerij Het Anker, da's dus mooi meegenomen. Er is ook nen Ellis Burger, persoonlijk zou ik eerder die verkiezen.

Wilt ge natuur: check het Mechels Broek, als ge via de Dijle stapt hebt ge al een goeie wandeling tot daar.
En voor de liefhebbers: cocktails kappen op de vismarkt 👌

Net een banaan op en dacht. Waarom morgen? Gisteren is immers de overmorgen van het verleden.

Iemand suggesties voor een citytripke in belgie met de trein? Alles buiten Hasselt, Antwerpen, Brugge, Gent en Brussels, Turnout (want die heb ik reeds gedaan).
Liefst ergens waar een stevige wandeling bijhoort en een burger king of dergelijke te smaken valt.
Lier vind ik zéér charmant. Heeft een beetje weg van Brugge, maar dan helemaal niet zo toeristisch. Mooie historische binnenstad met vele kleine straatjes, een fraaie vest rondom en in de binnenstad kan je wel wat degelijk eten binnenspelen.

Als rasechte Mechelaar wil ik daar nog enkele dingen aan toevoegen.

Een rondleiding in Brouwerij het Anker is altijd de moeite als ge dat nog niet gedaan hebt. Is een rondleiding van onderhalf uurtje met degustatie en is altijd heel plezant om te doen EN ze hebben sinds de Rona een super gezellig terras. Je kan dit combineren met een wandelingetje door het begijnhof vermits dat er vlak achter ligt, en het is zowaar de meest idyllische plek van Mechelen, heel veel spijt dat ik daar niet meer woon, en nu in een ander stuk van Mechelen woon.

Als je iets of wat deftiger eten wil kan ik alleen maar De Graspoort aanraden. http://www.graspoort.be/ Ligt vlak tegen de vismarkt, en is maar een 10-tal minuutjes wandelen van de brouwerij zelf.
Voor hamburgers zelf zou ik naar de vleeshallen gaan, daar hebt ge Il Cardinale. Ook tal van andere eetgelegenheden die ook echt geweldig zijn. https://www.devleeshalle.be/nl/home/. Ook super gezellig om te zitten, meestal als het goed weer is sluiten ze de straat daar af, ook jong volk dat daar zit. Beastie burgers op de ijzerenleen is ook goed.

Als het goed weer is is gaan SUP'en op de Dijle ook echt waanzinnig chill (op een groot surfbord met een pedal de binnenwateren afgaan van mechelen) https://www.dijlefloats.be/

Zoals @Creeping Death al aanhaalde. De Dossin kazerne als je dat nog nooit gedaan hebt is écht zwaar de moeite. Is wel niet zo luchtig, en redelijk gruwelijk, maar prachtige voorstelling daar. Speelgoed museum is ook écht de max

Het Mechels broek zoals @Creeping Death aanhaalde een geweldig natuurgebied. Nu ook ideaal om te gaan wandelen vermits het al even droog is geweest. Als het wat natter weer is, is het daar nogal moerassig :unsure:
Het Robbroek is ook heel plezant om te gaan wandelen, tussen de wilde koeien en paarden. Is wel niet zo groot als het Mechels broek, maar ook geweldig mooi.

Vrijbroekpark is ook gewoon heel gezellig

Wel grappig: nu is het ruzie omdat een ander facebookvriendje reageerde dat ze beter geen melk zou drinken want dat is slecht voor een volwassen persoon.
Die tactiek pas ik ook toe op van die mensen. Gewoon altijd een stapke verder gaan.
"De maanlanding is fake" -> "Gelooft gij nog dat de maan echt is?"
"De WTC-torens hebben ze laten ontploffen" -> "Oh, maar wist ge dat daar eigenlijk geen mensen inzaten."
"Die maskers is puur om ons te onderdrukken." -> "Wist ge dat daar een speciale vloeistof op zit."
...

Een rondleiding in Brouwerij het Anker is altijd de moeite als ge dat nog niet gedaan hebt. Is een rondleiding van onderhalf uurtje met degustatie en is altijd heel plezant om te doen. Je kan dit combineren met een wandelingetje door het begijnhof vermits dat er vlak achter ligt, en het is zowaar de meest idyllische plek van Mechelen, heel veel spijt dat ik daar niet meer woon, en nu in een ander stuk van Mechelen woon.

Als je iets of wat deftiger eten wil kan ik alleen maar De Graspoort aanraden. http://www.graspoort.be/ Ligt vlak tegen de vismarkt, en is maar een 10-tal minuutjes wandelen van de brouwerij zelf.
Voor hamburgers zelf zou ik naar de vleeshallen gaan, daar hebt ge Il Cardinale. Ook tal van andere eetgelegenheden die ook echt geweldig zijn. https://www.devleeshalle.be/nl/home/. Ook super gezellig om te zitten, meestal als het goed weer is sluiten ze de straat daar af, ook jong volk dat daar zit. Beastie burgers op de ijzerenleen is ook goed.

Als het goed weer is is gaan SUP'en op de Dijle ook echt waanzinnig chill (op een groot surfbord met een pedal de binnenwateren afgaan van mechelen) https://www.dijlefloats.be/

Zoals @Creeping Death al aanhaalde. De Dossin kazerne als je dat nog nooit gedaan hebt is écht zwaar de moeite. Is wel niet zo luchtig, en redelijk gruwelijk, maar prachtige voorstelling daar. Speelgoed museum is ook écht de max

Het Mechels broek zoals @Creeping Death aanhaalde is een geweldig natuurgebied. Nu ook ideaal om te gaan wandelen vermits het al even droog is geweest. Als het wat natter weer is, is het daar nogal moerassig :unsure:
Het Robbroek is ook heel plezant om te gaan wandelen, tussen de wilde koeien en paarden. Is wel niet zo groot als het Mechels broek, maar ook geweldig mooi.

Dikke sesond voor De Graspoort. Gezelligste terras van Mechelen, samen met de van de Gouden Vis :p

Ik dacht dat den Il Cardinale toe was? Beastie Burgers kende ik nog ni.
Maar ik ben dan ondertussen ook al wel bijna 4 jaar verhuisd. Onlangs wel nog is op weekend geweest: het Van Der Valk hotel in het oude zwembad is dik de moeite imo. Martin's Patershof is ook wel cool maar de prijzen voor de meer fancy kamers zijn direct wel een pak hoger. Robbroek was ik dd vergeten.

Dikke sesond voor De Graspoort. Gezelligste terras van Mechelen, samen met de van de Gouden Vis :p

Ik dacht dat den Il Cardinale toe was? Beastie Burgers kende ik nog ni.
Maar ik ben dan ondertussen ook al wel bijna 4 jaar verhuisd. Onlangs wel nog is op weekend geweest: het Van Der Valk hotel in het oude zwembad is dik de moeite imo. Martin's Patershof is ook wel cool maar de prijzen voor de meer fancy kamers zijn direct wel een pak hoger. Robbroek was ik dd vergeten.

Van Der Valk hotel ga ik regelmatig een ontbijtje eten op een loze ochtend. Super zalig ontbijt daar.

Kan wel zijn dat die Il Cardinale toe is. Geen idee, ik ben niet zo nen burger dude eigenlijk int algemeen :c

//edit: En stadsgolf is ook heel geinig met een groepje mensen. Dan gaat ge gewoon met van die mini golf stokken en balletjes door de stad wandelen, en hebt ge van die holes op het straat doorheen heel Mechelen. En slaan op die balletjes maar en mensen raar zien kijken omdat er een golfbal voorbij hun vliegt

Laatst bewerkt:
Dat "enorm verantwoordelijkheidsgevoel voor voelen" moogt ge weglaten en/of bij alledrie zetten. Het is namelijk niet dat categorie 1, en vooral 2 dat niet kunnen hebben.
Alsook maakt ge nu een (incorrect) waarde oordeel dat #3 de enige correcte manier is. Dat is puur uw persoonlijke projectie (waarschijnlijk omdat gij uzelf daaronder rekent).

Als categorie #2 zijnde ben ik geïrriteerd omdat ik beter mijn beesten verzorg en kan managen dan velen van categorie #3, waar bvb ook chiuaua-in-mandje-vertroetel mensen zitten die geen fluit weten van een hond te hebben.

Zeker dat het een banaan was en geen stuk zeep of ne blok hash? :crazy:
nee?
De waalse steden even buiten beschouwing gehouden, mijn frans is niet te verstaan. Luik wel al geweest.

mechelen is hier wel redelijk dichtbij, daarmee waarachijnlijk nooit echt aan gedacht. klinkt goed.
Lier vind ik zéér charmant. Heeft een beetje weg van Brugge, maar dan helemaal niet zo toeristisch. Mooie historische binnenstad met vele kleine straatjes, een fraaie vest rondom en in de binnenstad kan je wel wat degelijk eten binnenspelen.
Als ik Lier passeer met de trein, ziet de buurt er nogal sjovel uit, maar zeker een unieke suggestie die ik wel ga doen binnenkort, thanks.

Een rondleiding in Brouwerij het Anker is altijd de moeite als ge dat nog niet gedaan hebt. Is een rondleiding van onderhalf uurtje met degustatie en is altijd heel plezant om te doen EN ze hebben sinds de Rona een super gezellig terras. Je kan dit combineren met een wandelingetje door het begijnhof vermits dat er vlak achter ligt, en het is zowaar de meest idyllische plek van Mechelen, heel veel spijt dat ik daar niet meer woon, en nu in een ander stuk van Mechelen woon.

Het Mechels broek zoals @Creeping Death aanhaalde een geweldig natuurgebied. Nu ook ideaal om te gaan wandelen vermits het al even droog is geweest. Als het wat natter weer is, is het daar nogal moerassig :unsure:

Deze post kopieer ik voor later alstmag.

sorry dak int verkeerde topic zit, was even van de wereld vannacht :)

Maar ik ben dan ondertussen ook al wel bijna 4 jaar verhuisd.

En mist ge Mechelen niet?

Ik heb 2 jaartjes ergens anders gewoond, en voor mij was de heimwee té hard toen. Aloewel ik ook weer aan het kijken ben voor buiten Mechelen te gaan wonen de laatste maanden weet ik ergens ook wel dat ik daar waarschijnlijk terug heel snel zal staan eens ik daar weg ben.

Grappige is dat ik dat ook zie aan vrienden die in het verleden verhuisd zijn uit Mechelen, dat deze de laatste jaren ook allemaal terug gekomen zijn. Ook allemaal heimwee

Als je dan toch langs het vrijbroekpark passeert zeker eens binnenspringen in Café den Tilt bij ons Rozeke ;)

@NDEFCB Ja gewoon luisteren naar @Creeping Death en @PolletPoulet_OG. Beetje stom, maar hoe kon ik eigenlijk de stad vergeten waar ik momenteel zelf woon :wallbash:.
Mechelen inderdaad heel tof voor een city tripke. Als aanvulling op alles wat creep & polle zeggen: Ontbijten in de Sister Bean, en middag en/of avond eten in de Vleeshalle 👌.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan