Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn brein: "Jeuj, de dochter blijft bij de grootouders slapen. We kunnen nu ook eens lekker lang uitslapen :woohoo:"

Mijn bioritme om half zeven: :eviltongue::eviltongue::eviltongue::eviltongue::eviltongue::eviltongue::eviltongue:

Achja, er is een verse doos Chocos en op Disney+ kan ik Darkwing Duck of Goof Troop zien, duszo slecht is het nu ook weer niet...
Darkwing duck 😍

Bij het indoen van mijn lenzen is er op een of andere manier iets mis gegaan. Ik dacht beide lenzen ingedaan te hebben, maar had achteraf moeite met focussen. Aangezien ik dat al wat langer heb als ik moet lezen, geen aandacht aan besteed tot ik buiten kwam. Ook daar merkte ik dat ik last had. Om te checken effe een oog dicht en dan het ander en bleek dat ik maar 1 lens in had. Ik terug naar binnen me afvragend hoe dit kon gebeuren. Was het omdat ik normaal altijd eerst mijn rechter indoe en nu eerst mijn linkse had ingedaan. Kom in de badkamer en mijn potje is leeg. Ligt mijn lens gewoon in de pompbak. Ondertussen ook vervormd. Ik moet weer aardig verstrooid zijn geweest dat ik niet gemerkt heb dat ik ze niet goed had ingestoken. Of ik moet er maar 1 hebben ingestoken en dan verstrooid het potje leeg gekapt hebben, waardoor de lens in de pompbak is beland.
Dan maar met de bril naar de winkel geweest, maar dat is toch zo'n merde met aandampen dat ik hem uiteindelijk maar heb afgezet.
Anyway, de dag is goed ingezet.

Nieuwe Mastercard gekregen (eind mei al want toen was die vervallen), maar om de een of andere reden kan ik daar nog altijd niks mee doen. Als ik de juiste CVC code ingeef ergens, om te betalen, dan zegt em altijd gelijk dat ie nie just is. Moet ik eerst nog iets doen met mn Mastercard voor ik die echt kan gebruiken ??

Nieuwe Mastercard gekregen (eind mei al want toen was die vervallen), maar om de een of andere reden kan ik daar nog altijd niks mee doen. Als ik de juiste CVC code ingeef ergens, om te betalen, dan zegt em altijd gelijk dat ie nie just is. Moet ik eerst nog iets doen met mn Mastercard voor ik die echt kan gebruiken ??
Bij sommige kaarten moet je ze eerst eens gebruiken in een winkel of bank voor je ze online kan gebruiken.

1x in een automaat steken

Om eens naar iets eenvoudig en onstpannend in het Nederlands te kijken met mijn vrouw hebben we VTMGo geïnstalleerd. Buiten dat ik weer weet waarom ik nooit naar VTM keek, specifiek nu het programma "waar voor je geld". Waar halen ze die mensen? Het concept is dat koppels 3 mogelijke woonsten voorgesteld krijgen en er dan 1 een week mogen testen.

Lijkt wel alsof het vaak koppels zijn die gewoon eens op TV willen komen met gratis reclame voor hun net begonnen zaak. Zo twee voorbeelden:

Koppel met een relatief klein huis, man beroepsmilitair, vrouw zorgkundige. Maar als bijverdienste geeft de man "personal training" en de vrouw maakt "gezonde smoothies". Leek er echt op alsof ze daar bakken geld mee dachten te verdienen, want ze zochten een woonst met meer ruimte voor die zaak. Werden dan getoond tijdens de testweek: hoe ze de buren vertelden dat ze die zaak hadden, en hoe ze bij een plaatselijke kruidenier gingen onderhandelen voor een goedkopere prijs want ze hadden die zaak. Op het einde kochten ze uiteraard niets.

Koppel op een appartement, man had een bureaujob, vrouw was na een burn-out een life coach geworden. Zochten een gigantisch kot want ze wilden 4 (!!) praktijkruimtes voor wanneer ze in de toekomst zouden uitbreiden met een kinesist en zo. Opnieuw was de centrale boodschap dat ze toch wel zo'n zaak hadden/gingen hebben. Lijkt mij compleet bij de haren getrokken om als life coach te denken aan een gigantische praktijk maar kom. Kochten uiteindelijk ook helemaal niets.

Lijkt me toch gewoon onnozele tv als het altijd neerkomt op wat reclame waarna er niets wordt gekocht. Soit, een ergernis, hoort misschien in het tv-subforum maar zelf een thread maken hiervoor leek me té :)

Om eens naar iets eenvoudig en onstpannend in het Nederlands te kijken met mijn vrouw hebben we VTMGo geïnstalleerd.
Hier kijken we voor mijn vriendin haar NL naar het nieuws op de regionale tv want daar spreken ze deftig AN en gaat dan uiteraard vaak over nieuws uit de buurt, en wat betreft brainless tv kijkt ze al wel is naar 'komen eten' (al stelt ze wel quasi elke week de vraag of dat nu representabele mensen van de Belgische maatschappij zijn) hoewel dat er veel onverstaanbaar dialect in voorkomt maar dan focust ze op de ondertitels.
Ergernis is dat ik daar dan ook naar kijk, maar puur uit liefde voor de wederhelft natuurlijk.

Blijkbaar is de tegenpartij van mijn rechtszaak dus de verkeerde.
Plots op zondag verlag van de rechter: volledig in fout want die valse onbestaande getuige verklaart dat tegenpartij gelijk heeft. Bovenop materiële schade, wordt er ook nog een morele schadevergoeding toegekend aan tegenpartij. Advocaat vond het zo absurd dat hij in beroep is gegaan zonder dat ik dat vroeg. :unsure:

Kan toch bijna niet meer anders dan dat die tegenpartij wat mensen kent?

Blijkbaar is de tegenpartij van mijn rechtszaak dus de verkeerde.
Plots op zondag verlag van de rechter: volledig in fout want die valse onbestaande getuige verklaart dat tegenpartij gelijk heeft. Bovenop materiële schade, wordt er ook nog een morele schadevergoeding toegekend aan tegenpartij. Advocaat vond het zo absurd dat hij in beroep is gegaan zonder dat ik dat vroeg. :unsure:

Kan toch bijna niet meer anders dan dat die tegenpartij wat mensen kent?

O, je kunt er bijna zeker van zijn als je het zo leest. Wij zijn ruim vijftien geleden aangereden aan het rood licht toen er ene met zijn Audi de wagen achter ons ramde. Gelukkig enkel stevige blikschade. Meneer in de Audi had het niet goed gezien, maar iedereen kon duidelijk zien dat hij teveel gezopen had.

Toen de politie ter plekke kwam vond ik het bizar dat ze geen alcoholtest afnamen van de betrokken, dus vraag ik of ze daar misschien eens geen werk van zouden maken.

"meneer, dat gaan wij wel bepalen"

Bleek achteraf dat die bezopenen in zijn Audi een belangrijke notaris was die actief was in de plaatselijke politiek en van een receptie kwam. Hij was blijkbaar verblind door de zon op een grijze zondag in april.

O, je kunt er bijna zeker van zijn als je het zo leest. Wij zijn ruim vijftien geleden aangereden aan het rood licht toen er ene met zijn Audi de wagen achter ons ramde. Gelukkig enkel stevige blikschade. Meneer in de Audi had het niet goed gezien, maar iedereen kon duidelijk zien dat hij teveel gezopen had.

Toen de politie ter plekke kwam vond ik het bizar dat ze geen alcoholtest afnamen van de betrokken, dus vraag ik of ze daar misschien eens geen werk van zouden maken.

"meneer, dat gaan wij wel bepalen"

Bleek achteraf dat die bezopenen in zijn Audi een belangrijke notaris was die actief was in de plaatselijke politiek en van een receptie kwam. Hij was blijkbaar verblind door de zon op een grijze zondag in april.
Welja, tis echt triestig.

Valse papieren, valse getuige, politie die in verslag meldt dat ze werden geïntimideerd door makelaar en familie, schade aan de voertuigen, ... Alles van A tot Z in ons voordeel.
Rechter beslist na 1 jaar en 8 maand, op een zondag, dat wij in fout zijn, uitgaande van de getuigenis van de heer X. De heer X zijn getuigenis is nergens te vinden, niet in politieverslag, niet bij de griffie, niet bij het verslag van de rechter, nergens. Onbestaande.
Daarnaast meldt de rechter ook dat wij schade aan de neus hadden en tegenpartij achteraan. Expertenverlag en foto's zijn duidelijk: wij schade aan de flank, tegenpartij aan de neus.
Alle argumenten van mijn advocaat zijn ook verdwenen uit het verslag. Ik kan er niets anders over zeggen dan bizar en verdacht.

Mooiste is dan nog, dat ik 500 euro morele schadevergoeding moet betalen, van mijn eigen geld. :wtf:

Nu, als ze in beroep raar doen, gaat ge mij in de gazet zien komen, kzal dan ook eens HLN bellen omwille van een schandaaltje denk ik. :D

Die lightning kabels van apple die constant kapot gaan. :( Iemand die daarvoor een goed merk weet?
Onze zoon gaat door laadkabels aan een behoorlijk tempo (impulsen soms moeilijk onder controle) en wij hebben zo een simpel veertje van een balpen errond gedaan. Dan op Bol gezien dat ze die maken een steviger rubber en het maakt wel een verschil. Normaal moesten we na een maandje beginnen met die kabel te vouwen om nog connectie te krijgen maar met zo een dinges zit hij toch rap een paar maand met 1 kabel. (Jammer genoeg breekt hij nog soms het stekkereinde er af) maar voor die cable fraying enzo is dat een goeie gadget.

Net mijn eindafrekening gezien van de nieuwe elektriciteit alsook het nieuwe voorschot. :wallbash:
Absurd gewoon. En dan heb ik nog een beperkt budget ook. Zucht...
Idd absurd. Net eens via mijnenergie gekeken om te veranderen, want huidig loopt bijna af. De kwh-prijs is belachelijk. De taksen er op nog belachelijker, maar bon.

Net mijn eindafrekening gezien van de nieuwe elektriciteit alsook het nieuwe voorschot. :wallbash:
Absurd gewoon. En dan heb ik nog een beperkt budget ook. Zucht...
Ik zou zeker wijzigen via mijnenergie.be en dikke welkomstbonus scoren.

Ik ging naar 2200 euro per jaar met hun dwaze voorschotten. Nu nog amper 1200.

De NMBS...

Ik wou met de trein naar Brugge, door werken tussen Kortrijk & Lichtervelde moest ik van het station hier (Roeselare) met een vervang bus naar Lichtervelde om daar aansluiting te nemen. Nergens aanduiding waar de bus ging stoppen of welke bus naar waar ging. De bus was ook al 10 minuten te laat, nam dan doodleuk telkens de kortste route via de autostrade waar ze al een maand aan het werken zijn en het elke dag file is. De treinen in Lichtervelde wachten dus niet op aansluiting met de bus zodoende dat ge daar doodleuk een uur moogt wachten op de volgende trein...

Onkunde boven onkunde boven onkunde. Ik weet plots terug waarom het 3 jaar geleden is dat ik op een trein gezeten heb...:sop:

PS: mijn madam had geen zin om anderhalf uur van ons dagje uit te verliezen dus kwam ze me oppikken in Lichtervelde i.p.v. Brugge. Het is nog altijd 3 jaar geleden dat ik op een trein gezeten heb. Op naar de 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan